Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 499 [ 12462 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wielrenners/ mountainbikers hier?

 
Profiel   

Zijn er hier mensen die voor hun hobby fietsen? Op welke fietsen dan ook?

Inmiddels heb ik een mooie mountainbike in mijn bezit (merida cross, met wegbanden). Alleen dan ben je er nog lang niet.

Dus ik ben wel heel benieuwd naar ervaringen over broekjes, kleding, klikschoenen en dergelijke. Een halfuurtje kan ik prima met mijn spijkerbroek fietsen, maar we willen toch echt langer onderweg gaan, dus moet er natuurlijk een broekje met zeem komen.

Ik ben benieuwd...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-10 16:57 



 
Profiel   

Jup, ik ben een tijdje redelijk actief geweest met mountainbiken.
Heb ze nu allemaal verkocht en nu is het sparen geblazen voor een betere nieuwe :D

Broekjes.. Ik heb zelf een korte van le coq sportif, goedkoop, maar prima spul! Verder heb k nog een lange, ook met zeem, merkloos. Kleding komt van een fietsenspeciaalzaak (shirt en jasje) en m'n schoenen zijn van shimano, speciaal voor klikpedalen. Ideaal die dingen, maar wel erg wennen als je bij een stoplicht moet stoppen ofzo :D Maar na 2 keer vallen heb je dat ook meestal wel door!

Ik heb een Cube Aim, Specialized Stumpjumper, Specialized S-Works Epic en een Kona Stinky gehad! De volgende fiets word zeker weten weer een Cube of een Specialized, enorm fijne fietsen :D


Laatst bijgewerkt door Sok op 04-04-10 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-10 17:13 



 

Ik mountainbike gewoon voor de lol bij ons door de bossen.
doe gewoon simpele trainingsbroek aan + trainingsjas/vest.
En heb altijd air max aan als schoenen en bevalt me goed. Alleen ik moet ze na de tijd meestal schoonmaken. Want ze zitten onder de modder altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-10 17:34 



 
Profiel   

Ben ook heel lang actief geweest met mountainbiken :j Nu wat minder, maar nog steeds stap ik er wel eens op...
Heb een oudere Kona Stinky (2006) staan hier, lekker fietsje hoor :D Kleding gebruik ik niets speciaals voor. Meestal broeken en shirts van Nike of Le Coq Sportif :) Vind het niet waard om naar een speciaalzaak te gaan want zo actief ben ik er niet meer mee bezig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-10 19:11 



 
Profiel   

Ja, in een heel ver en grijs verleden heb ik zowel aan wielrennen als aan mountainbiken gedaan. Fanatiek wedstrijden gereden zelfs.
Helaas kwam er een voortijdig einde aan mijn wielercarriere doordat ik een auto-ongeluk kreeg waarbij ik een whiplash opliep. Na de nodige fysio- en manuele therapie het paardrijden maar weer opgepikt, omdat een houding waarbij je rechtop zit voor mij veel comfortabeler was dan het voorover zitten op een fiets.
Inmiddels zijn we járen verder en heb ik hoegenaamd geen last meer van mijn whiplash, maar omdat ik inmiddels paardjes heb heb ik het fietsen nooit meer opgepikt. Maar nu heeft onlangs mijn auto het definitief begeven en aangezien mijn paardjes 20 km verderop staan heb ik noodgedwongen de bandjes van mijn 15 jaar oude Trek maar weer eens opgepompt. En nu vind ik het eigenlijk stiekem best wel weer leuk! Qua kleding had ik nog stapels in de kast liggen. Kreeg destijds immers ieder jaar weer een complete outfit van de sponsor. Nu maar weer een beetje conditie opbouwen. En misschien toch maar weer eens het terrein induiken met die fiets en m'n techniek wat ophalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-10 23:26 



 
Profiel   

Misschien een keer een boktmeeting inclusief fietsjes en een stukje moddercrossen? :D

@ Szan, doe je aan downhillen, gezien je fiets? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-10 23:29 



 
Profiel   

Ha leuk :D Er zijn dus meer!

Dat van de klikschoenen en vallen heb ik gisteren meegemaakt bij mijn vriend. Hij had al wel goede schoenen en ik heb nog even op mijn laarzen gefietst. Hij vergat ook dat ie klikschoenen aan had en viel bijna. Voor dat ie de grond raakte klikte ze los.

Het plan is niet om echt de bossen in te gaan en te crossen, maar vooral weg/landelijke paden te gaan fietsen. Mijn vriend gaat in de zomer naar Frankrijk fietsen en daarom dus geen racefietsen, maar van die cross met wegbanden. We hebben ook niet veel bossen in de buurt, maar dat gaan we ook zeker nog uitproberen. Deze week moeten er eerst maar even van die spatborden op voor en achter.

Qua kleding; zit zo'n broekje wel lekker? Met name zeg maar bij je buik, ook omdat je voorover zit. Kun je beter zo'n bretels ding aanschaffen? Maakt het in de prijs nog uit met die zeem. Voor mij is het zeg maar niet uren achter elkaar fietsen en met een uurtje heb ik nergens last van. Mijn zitbeenknobbels passen precies op het zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 08:18 



 
Profiel   

@ Sok: Jup :D
Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe fiets, voor de cross country of freeride. Dat is toch meer mijn ding.
Maar dan moet ik eerst geld hebben :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 08:54 



 
Profiel   

[ img ]

Deze heb ik, maar dan in het grijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 09:23 



 
Profiel   

Hier nog een mountainbikert hoewel ik dat de laatste tijd eigenlijk veeel te weinig gedaan heb. Lekker veel bos hier in de buurt dus gelegenheid is er zeker!

Heb een Specialized Stumpjumper, bevalt er goed! Ook SPD schoenen, was flink wennen maar bevalt uiteindelijk ook super, zeker bij de echt steile/lastige stukken. Wat betreft kleding; vermijd katoen als de pest :+ Heb een aantal A-merk en C-merk broeken en belangrijkste verschillen zijn naden (beter over nagedacht bij A) en duurzaamheid (wat minder bij C). Zorg verder vooral voor een helm die goed zit, idem voor een (zonne-)bril.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 10:59 



 
Profiel   

Hier nog een mountainbiker! Afgelopen jaar heb ik het maar weinig gedaan doordat ik in de herstelperiode van Pfeiffer zat. Ik hoop het binnen een paar weken toch weer eens te gaan oppakken. Heb ik in ieder geval voldoende bos met mountainbike paden in de buurt.

Wat betreft kleding heb ik 1 shirt bij de fietswinkel vandaan gehaald. De rest van de kleding komt bij de Lidl weg. Ik vind die kleding goed genoeg. Aan de lange broek zitten van die 'bretels'. In de winter geeft dit toch iets meer warmte doordat de broek wat hoger is. Hij bedekt mijn buik volledig. Verder heb ik 2ehands SPD schoenen gekocht. Eerder fietste ik gewoon met kistjes maar met SPD fiets toch een stuk beter. Het vastklikken is inderdaad even wennen. Ook ik ben 2x gevallen voor ik het doorhad :+. Nu vind ik het erg fijn. Vooral heuvel op en wanneer ik moe begin te worden zijn ze ideaal. Je hoeft niet meer alleen te duwen maar kunt hierdoor ook trekken.
En ja, als je de bos in gaat raad ik je echt een helm aan!! Ik en mijn vrienden zijn al een aantal keer erg blij met onze helm geweest. Ook al is het in de zomer erg warm aan je hoofd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 11:09 



 
Profiel   

Ook ik ga altijd het bos in op m'n witje ( bij gebrek aan paard, haha).
Moet eerlijk gezegd even kijken op wat voor mb, maar heb lang op een Cube gereden.
Goede helm en kleding heb ik uit de sportwinkels, maar heb laatst ook fietskleding bij de Aldi gekocht en ben er tot nu toe erg tevreden over.
Heb altijd een helm op, en een (zonne-) bril, vooral vanwege modder en insecten.
En ik woon in een super omgeving, fiets lekker Belgie en Luxemburg door :D , dus: kom maar op met die meeting :P .

Hebben jullie schema's , of doen jullie maar wat? Ik doe maar wat. heb nu al een tijd niet echt gefietst, dus begin nu met een kleiner rondje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 11:14 



 
Profiel   

Hier nog een fietser :)
Wij zijn druk aan het trainen want wij gaan met de klas de alpe duhez op fietsen, 3 juni a.s. voor het kwf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 11:18 



 
Profiel   

Hier nog een wielrenner :)
Mountainbiken is niet echt mijn ding. Ben momenteel aan het trainen voor de 11-stedentocht (pinkster maandag) en voor de mont ventoux in augustus!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 11:23 



 
Profiel   

Ik heb ook pedalen voor spd schoenen. Ben aan het kijken of ik ze ergens tweedehands kan krijgen. Mijn wederhelft is er op een hele gemakkelijke manier aan gekomen, dus ik ben nog aan het zoeken. Het gaat nog wel even goed op gewone schoenen. Eerst maar even op conditie komen :D

De helm is in bestelling, katoen ga ik zeker vermijden. Ben wel een koukleum, dus ik ga voor de goede bovenkleding. Onder wil ik wel passen, dus na de tentamens maar even wat winkels afstruinen.

Heeft de Aldi serieus fietskleding te koop :+ Zo nu en dan? Voor mij is het niet heel belangrijk, maar mijn hubbie moet 10 dagen achter elkaar heel wat km's fietsen, dus die moet echt goede spullen hebben.

@ roxiie; wat leuk! Wij waren te laat voor de elfstedentocht, helaas al vol...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 11:26 



 
Profiel   

Ik heb verder ook echt goede fietskleiding...Maar die van de Aldi bevallen ook prima! Shirts, mooie dikke en warme broek, ..niets op aan te merken.
Ik trek vaak meerdere laagjes aan als ik twijfel, t is soms zo moeilijk bepalen voordat je weggaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 11:41 



 
Profiel   

En als je dan onderweg bent, heb je 9 van de 10 keer alsnog teveel kleding aan gedaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 11:47 



 

Me vader heeft ook die broekjes van de aldi.
Maar hij heeft meestal wel een broek er over aan.
Vooral 's nachts. Want 1 x in het jaar orginaseert hij met andere mensen een survival hier in het dorp. En fietsen ze meestal met zijn 5-en 's nachts door de bossen om eventuele verdwaalde ploegen op te sporen.

Maar de ze dragen geen helms :+ Ik trouwens ook niet als ik aan het fietsen ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 11:49 



 
Profiel   

Ik zat 'vroeger' wel veel op de mountainbike, nu niet zo veel tijd meer :o
Maar van het zomer wil ik toch wel weer paar keer het bos in :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 11:58 



 
Profiel   

@ LuvdaTossa, Ja 11-steden is altijd erg snel vol. Hoeveel kaarten zou je eventueel willen hebben. Bij ons op de club houden ze soms wel een kaart of 2 over, dus mocht je nog interesse hebben laat t even weten, dan kijk ik even of we nog wat over hebben :)

Ik ga trouwens een nieuwe fiets kopen, m'n huidige monster begint een beetje "op" te raken.

Aldi heeft indd zo nu en dan ook fiets kleding, ik pas er helaas niet in ( veeulste groot := )
Maar bijvoorbeeld ie handschoentjes zijn ideaal en ik heb er ook zo'n licht gewicht regenjasje weg..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 12:22 



 
Profiel   

Ik heb er trouwens ook over gedacht om een racefiets te kopen, vooral omdat je dan ook eens makkelijker lange afstanden kan rijden. Maar vind t boscrossen te leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 12:43 



 
Profiel   

Nog eentje hier!
Als je lange ritten gaat maken dan is een broek met zeem echt wel aan te raden. Anders zit je de dagen erna nog steeds met een zadel tussen je benen. Althans, daar heb ik altijd last van..
Merk maakt er niet zo heel veel uit volgens mij. Heb zelf ooit een broekje via marktplaats gekocht van een onbekend merk, was ook totaal niet duur, maar heb er veel zitplezier van :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 12:57 



 
Profiel   

Heb vorig jaar meegedaan met een 24-uursrace, wel leuk. De eerste race op mn mountainbike..noooooooooit meer. Werd op de afdalingen nog ingehaald := . Twee weken later was de volgende 24-uurs en heb ik wel 3 keer op een racefiets gezeten van te voren, ieuw wat ging dat hard die berg .

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 13:04 



 
Profiel   

Het zou gaan om een aantal (ong. 7) en anders ik samen met vriendlief. Schaatsen zal er toch wel nooit van komen, dus fietsen is wel een leuk alternatief.

Ow dan pas ik ook niet in de Aldi kleding. Een bril komt er binnenkort ook en we hebben besloten om wel met helm te gaan fietsen. Vooral omdat we veel op die landweggetjes gaan trainen en er bij ons vorig jaar drie ervaren fietsers in de buurt zijn overleden door aanrijdingen (waarvan ik niet weet of een helm het voorkomen had hoor, maar toch liever met dan zonder).

Een race fiets zou ik tzt wel aan willen schaffen. Maar eerst maar even op mijn cross fiets :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 13:05 



 
Profiel   

Hoi!

Ik heb een racefiets (damesmodel) maar deze is te koop, ik ga over naar een ATB!
Deze ga ik eind april kopen. Weet nog niet welk merk, maar gewoon lekker mooi tweedehandjes :D

Ik heb altijd gewoom simpel een trainingsbroek aan met het fietsen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-10 13:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 499 [ 12462 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen