Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 16:02

@T2T en @Maaikemuis, Om dierect binnen te kunnen trainen lijkt mij nog steeds vreemd met de ligfiets.
Maar het is heerlijk als het kan. Ik fiets wel gewoon door het hele jaar. Maar echt training is het in de winter niet.

@MuSli, Een mooie start voor het volgende fietsseizoen is ook wel heel fijn. Nieuwe schoenen is altijd wel even wennen vind ik.

@Susan, Wat ze tegenwoordig kunnen is wel heel mooi. Dat je zoveel mogelijkheden hebt om toch lekker te kunnen fietsen ook al is het binnen.

@IMAY, Het wachten op een nieuwere fiets is soms lastig, maar heb je al een idee dan wat voor een fiets het moet gaan worden? Alles op de fiets doen vind ik persoonlijk ook fijn. (Wakkerder op het werk komen bijvoorbeeld, en naar de stad binnendoor fietsen.)

Ik heb zojuist mijn velomobiel toch even onder handen genomen. En inderdaad kwam er heel veel modder en troep uit de wielkasten. Nu het wat natter was, was het ook iets lastiger om het er goed uit te halen. Maar het meeste is er uit.

Waarom nu toch gedaan. Ik ben naar de wei gefietst zonder problemen. Ik had paardrijles. Mijn paard deed het heel erg netjes voor zijn doen.(trots op mijn tinker). En toen moest ik terug fietsen. Maar ik vond het wel heel zwaar gaan. (Bij de wei vangt hij ook wel wat modder op.) Ik had het idee dat ik harder moest werken dan met mijn Chamsin(tweewieler) om 30km/u te fietsen. Dat klopt natuurlijk niet met een velo. Dus toch maar schoonmaken.

Vanavond moet ik nog naar de wei terug om te voeren dus dan merk ik vast wel verschil.

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 07:06

maaikemuis schreef:
Ik heb voor Black Friday ook een power meter gekocht. Moet hem alleen nog even installeren. Niet dat ik zo’n goede fietser ben en er heel veel beter van ga fietsen.


Wat tof ! Welke ?
Nou , als je er gericht mee gaat werken word je zeer zeker beter . :j
Het is iig erg leuk speelgoed :D

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 11:02

Ik heb ze can Garmin gekocht. Dan communiceren ze gelijk met mijn computertje.

Maar ik ben bang dat ik gisteren iets stoms heb gedaan (al weet ik niet wat er precies gebeurd is). Bij thuiskomst had ik opeens pijn boven mijn knieschijf. Het lijkt echt een peesding van de quadriceps. Na zitten doet het echt zeer, rust is killing. Enorm vreemd en vooral irritant. Eens bedenken wat ik hier nu mee moet.

Zebrastreep

Berichten: 9748
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:02

maaikemuis schreef:
Ik heb ze can Garmin gekocht. Dan communiceren ze gelijk met mijn computertje.

Maar ik ben bang dat ik gisteren iets stoms heb gedaan (al weet ik niet wat er precies gebeurd is). Bij thuiskomst had ik opeens pijn boven mijn knieschijf. Het lijkt echt een peesding van de quadriceps. Na zitten doet het echt zeer, rust is killing. Enorm vreemd en vooral irritant. Eens bedenken wat ik hier nu mee moet.


Compressiesokken! Ik kreeg ook vaak met name in de winter last van net onder mijn knie voelde ook heel vervelend want het kwam ook in rust voor. Was net even een spiertje die van de kuit naar de knie ging.

Als ik die sokken gebruik heb ik het in het algemeen al veel minder last van mijn benen en spieren.

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:10

Het zit helaas boven mijn knie :( . Ik denk dat ik eens moet kijken naar de afstelling van mijn fiets.

Zebrastreep

Berichten: 9748
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:12

maaikemuis schreef:
Het zit helaas boven mijn knie :( . Ik denk dat ik eens moet kijken naar de afstelling van mijn fiets.


De sokken helpen mij persoonlijk ook voor pijn boven de benen. Ik heb zelfs al een stuk minder spierpijn plus ze zijn warm.

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 00:41

Oei wat vervelend @Maaikemuis. Het is niet fijn om die pijn te hebben. Ik heb zo geen tip hiervoor.

Vandaag wel iets leuks meegemaakt. Ik zag op mijn woonwerkroute een racefietser. Die zag ik op een punt waar ik bijna stilstaand een bult op moet. Dus hij was al uit zicht toen ik boven aankwam. Maar ik zag heb even later alweer. Dus de achtervolging ingezet. (RIS, racefiets inhaal syndroom komt vaak voor bij ligfietsers XD.) Ik wist dat dit moeite ging kosten, maar ik kwam niet echt makkelijk dichterbij. Ik reed toch al 40km/u. Dus deze man was behoorlijk snel rond deze tijd op een racefiets. Nadat ik een tweede bult omhoog moest kon ik redelijk snelheid houden, maar zag de fietser eenmaal boven ook aardig snel weg rijden. Dus ik nu in het voordeel bult af en vol aanzetten tot een sprint. Ik kwam toen echter wel dichter bij. Maar ik moet zo rechtsaf. Dat deed deze fietser ook en wel op een parallelweg. Dus ruimte genoeg om ernaast te komen. Dit lukte mij met toch weer 40km/u op de teller. Eenmaal naast hem zag ik dat hij wel aardig de vaart erin had. (36km/u) Dus ik sprak hem aan met U heeft er aardig de vaart in. En ik kreeg in gebrekking nederlands antwoord. Dat werd heel snel Engels en heb gedurende 10 minuten met de man al fietsend gepraat. (terug naar rond 32km/u) Was wel even gezellig. Op de grote rotonde die ik tegenkom ging ik links en hij rechts.

Ik vind het altijd wel leuk om zo wildvreemde mensen aan te spreken die ook zo sportief zijn. En ook vrouwen spreek ik aan hoor. Het is vooral ook interesse. Ik blijf sommige fietsen nog steeds wel vinden mooi om te zien. En ondanks dat ik het niet meer kan is het toch eenzelfde hobby. Fietsen.

Het is soms toch anders tussen paardenmensen. Al zeg ik dit in deze groep nu verkeerd.

Zebrastreep

Berichten: 9748
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 00:54

Zodra je op een fiets stapt is dat gelijk een teken om je medefieters liefst met dezelfde fiets te begroeten :') wielrenners zeggen nooit wat tegen mij , mountainbikers wel.

Ik voel mij dan net als de buschauffeurs die ook altijd naar elkaar zwaaien als ze elkaar tegen komen.

Het voelt wel heel gezellig altijd , vindt het ook wel grappig dat het gebeurd. Oh daar fiets iemand met een mountainbike en een helm even groeten :')

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 09:08

Ja ligfietsers reageer ik ook altijd op om die te groeten. Die zie je gewoon nog steeds minder vaak.
Met mountainbikers en racefietsers groet ik meestal wel. Maar met mijn velomobiel krijg ik niet altijd reactie of ik krijg negatief reactie. Met de trike en tweewieler is dat wel anders en krijg ik meestal wel een groet terug.

Mijn velomobiel wordt meestal gezien als motorvoertuig. Heb er veel nare ervaringen mee helaas.

Wel humor is dat racefietsers wel regelmatig met mij een soort race gaan doen om te kijken wie er nou sneller is. (Ik weet dat wel dus dat is leuk.) Met de trike bij een verkeerslicht is soms vervelend omdat ze denken veel sneller te zijn en ze de racefiets soms schuin voor mij zetten. Maar vanuit stilstand is de trike echt sneller. Alleen kan ik met de trike niet een racefietser bijhouden. Mijn tweewieler is net zo snel gemiddeld gezien. Alleen vind ik een ligfiets echt veel relaxter rijden.

Oja een extra dingetje. Als ik met mijn velomobiel op een dijk rijd in de zomer dan groeten zelfs motorrijders mij. Dan groet ik ook wel terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 15:10

Oh, ik groet alles en iedereen die oogcontact maakt, of het nu een gewone fietser, een wandelaar, een hond of een koe is :o En ik zeg vaak even iets of laat mijn ketting even ratelen voordat ik bel om in te halen, anders schrikken ze soms zo :D

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 19:42

culaccino schreef:
Oh, ik groet alles en iedereen die oogcontact maakt, of het nu een gewone fietser, een wandelaar, een hond of een koe is :o En ik zeg vaak even iets of laat mijn ketting even ratelen voordat ik bel om in te halen, anders schrikken ze soms zo :D


Lekker gevoel als je reactie krijg. Ik bedenk mij net dat ik ook wel wandelaars en andere fietsers groet. Zo ben ik vaker in gesprek gekomen met mensen.
Toevallig vanmiddag nog een oudere man op een trike. Ik zag hem en ging even snel erachteraan. Uiteindelijk 1,5uur liggen praten.(Handig wel zo'n trike en velomobiel.) Hierdoor ook leuke reacties van mensen om ons heen. Nu ook telefoonnummers uitgewisseld en misschien kunnen we een keer een rondje fietsen.

Mijn ketting laten ratelen doe ik niet altijd geef ik toe. In ieder geval niet met de velomobiel die al veel lawaai maakt(En mensen hem nog niet horen. zelfs de toeter 110db nog niet) Met mijn trike en tweewieler doe ik dat vaak wel, alleen schikken mensen omdat ze geen ligfiets verwachten.

*\o/* Even een vraag aan iedereen. Als het mogelijk is tegen die tijd. Is er animo om een keer een wegroute te fietsen tijdens een meeting van het voorjaar of in de zomer? Zo ja wil ik wel iets organiseren. Rondom en misschien over de Veluwe. Rekening houdend met de snelheid en afstand. *\o/*

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 20:53

Gothico schreef:
*\o/* Even een vraag aan iedereen. Als het mogelijk is tegen die tijd. Is er animo om een keer een wegroute te fietsen tijdens een meeting van het voorjaar of in de zomer? Zo ja wil ik wel iets organiseren. Rondom en misschien over de Veluwe. Rekening houdend met de snelheid en afstand. *\o/*


Yes , ik wel .
Maar dan graag wel zo dat er voldoende ruimte is om te parkeren . Desnoods een stukje fietsen voordat we op de Veluwe zijn .

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 21:05

Time2Tri schreef:
Gothico schreef:
*\o/* Even een vraag aan iedereen. Als het mogelijk is tegen die tijd. Is er animo om een keer een wegroute te fietsen tijdens een meeting van het voorjaar of in de zomer? Zo ja wil ik wel iets organiseren. Rondom en misschien over de Veluwe. Rekening houdend met de snelheid en afstand. *\o/*


Yes , ik wel .
Maar dan graag wel zo dat er voldoende ruimte is om te parkeren . Desnoods een stukje fietsen voordat we op de Veluwe zijn .


Ik ben afgelopen oktober(geloof ik) bij een door mijn werk georganiseerde rit geweest die niet vanaf de Posbank vertrok maar vanaf een voetbalclub ergens een beetje in de buurt. Als jullie het leuk vinden kan ik de gpx bestanden van de toen gereden routes wel opzoeken en kunnen we kijken of dat een optie is. Is in/bij een woonwijk met volgens mij street parking ook dus als we niet bij de sportclub zelf willen gaan staan dan is er in de straat/straten in de buurt een realistische optie. Het zijn wel ritten die op klimmen zijn uitgezocht (50km met 500 hm, 75km met 750hm en 100km met 1000hm ongeveer)

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 21:47

Goed idee Imay :j

Ja de vorige keer bij de Bokt fiets meeting was parkeren een chaos . Want iedereen ging er natuurlijk op uit .

KleinBoefje

Berichten: 292
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 21:59

Klinkt gezellig een bokt fiets meeting. :j Helaas heb ik geen auto. Maar ik wens jullie wel veel plezier en ben benieuwd naar het verslag!

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:07

I am in! Dat klinkt echt als een leuk idee.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:14

Klinkt als een leuk idee :)

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:35

Ik heb even snel op mijn telefoon de route opgezocht die ik gereden heb, de ongeveer 50k route. Is denk ik uutdagend genoeg om te rijden. Dit is hem:

Afbeelding

Afbeelding

Edit: En de strava opname van de daadwerkelijke rit. Ziet er toch iets anders uit in landschap weergave, zo'n hoogtekaartje. Strava vond het 561hm

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door IMAY1990 op 10-12-21 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Zebrastreep

Berichten: 9748
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:36

Ik ben voor! Of ik kan wordt nog wel een ding met onregelmatig werken , maar dat zien we dan wel weer :j

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:48

@IMAY, Zeker een leuk idee. Ik weet niet of iedereen graag doet klimmen. Maar een startplaats is wel handig. En er is natuurlijk te overleggen.

@T2T, Ik wil inderdaad kijken of er ergens een makkelijke locatie is voor de mensen die met een auto komen.(Ik kom gewoon met de fiets.)

@KleinBoefje, Wel jammer. Er gaat zeker wel wat mee gedaan worden om een soort verslag te maken. Ik wil ook kijken of er wat foto's gemaakt kan krijgen tegen die tijd.

@Maaikemuis, Dat is gezellig. Ik ga een lijstje maken wie er mee willen en dan tegen die tijd nog eens navragen.

@MuSli, Leuk om mensen te ontmoeten. En een gezicht te hebben met wie je praat. Al is dat bij een aantal al wel gezien.

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:50

Zebrastreep schreef:
Ik ben voor! Of ik kan wordt nog wel een ding met onregelmatig werken , maar dat zien we dan wel weer :j


Het wordt pas tegen de tijd dat het weer mooier weer is en warmer. Maar we gaan het zien.

Zebrastreep

Berichten: 9748
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 23:09

Gothico schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik ben voor! Of ik kan wordt nog wel een ding met onregelmatig werken , maar dat zien we dan wel weer :j


Het wordt pas tegen de tijd dat het weer mooier weer is en warmer. Maar we gaan het zien.


Het is nu ook al aardig lang geleden dat ik op een fiets heb gezeten dus een beetje voorbereiding is zeker fijn :D

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 23:20

Ik vind dat indoor fietsen nog steeds geinig/bijzonder haha. Met Zwift lijkt het me nog wel leuk maar anders zou ik snel verveeld zijn denk ik. Maar het is wel makkelijk dat je zo op kan stappen en geen last van slecht weer en een vies wegdek hebt.

Als ik alleen fiets spreek ik ook regelmatig andere fietsers die ik tegen kwam. Laatst tijdens een rondje op de mtb haakte een half verdwaalde gravelbiker bij mij aan. Een kort praatje is dan wel leuk vind ik.

Leuk als het voor mij gelegen komt lijkt het me ook wel leuk om aan te haken als ik tegen die tijd een nieuwe fiets heb voor op de weg.

Morgen ga ik een kijkje nemen bij de canyon showroom in Duitsland. Even kijken of het wat is. Ik ben toch een beetje omgepraat om een gravel aan te schaffen _O-

Time2Tri

Berichten: 6125
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 10:08

Leuke plannen , maar laat het eerst inderdaad maar mooier /beter
weer worden .
Is me nu veel te koud :brr:
In het weekend gaat in ieder geval bij mij altijd , dan heb ik sowieso
altijd een duurtraining .

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:18

Ik ben zojuist terug van een rondje met de trike. 32,88km. Was gewoon een relaxed rondje genieten en juist wegen waar ik nog nooit ben geweest. En een stukje offroad op een bospad. Gelukkig breed genoeg voor mijn trike. Er lag wel een fietspad naast, maar daar kon ik niet overheen.