Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 413 van de 499 [ 12462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wielrenners/ mountainbikers hier?

 
Profiel   

Queelens schreef
Wat leuk Laura en lekker een andere omgeving om te fietsen. Ik ga je eens opzoeken.

Musli, ik zag toevallig net iets op Strava voorbij komen van een 100km fietsen challenge van Foturumshop waarbij je een korting krijgt icm een donatie. Misschien is dat iets?

Gisteren heb ik even de racefiets van mijn vriend geleend voor een rondje. Was wel benieuwd of je met een racefiets nu daadwerkelijk makkelijker harder gaat dan op een mtb. Het antwoord is: ja :+ waar ik op een mtb al moeite heb met 20km/h op rechte stukken haal ik op een racefiets steady 25 en met een beetje doortrappen 30 op rechte stukken met mijn 0,0 ervaring. Wel een beetje schouder/nekpijn nu van de x aantal framematen te groot… maar was leuk het eens te proberen.


Ik weet dat dit zeker wel uitmaakt. Ik heb vooral mtb gereden en kort een racefiets. Maar een ligfiets heb je minder last van je lichaam en is 30km/h makkelijk vast te houden. En met een velomobiel 40km/u.

Maar nu moet ik eerlijk zijn en dat ik in een volle sprint op mijn mtb op de weg wel eens 42km/u gehaald heb. (Ik ben een sprinter en sterk in mijn benen.)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 22:36 



 
Profiel   

MuSLi schreef
Misschien is er hier nog iemand met een kortingscode van Futurumshop die hij/zij niet gebruikt? Ik zou er blij mee zijn :)


Misschien is er wel een Black Friday deal in de shop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 01:21 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
MuSLi schreef
Misschien is er hier nog iemand met een kortingscode van Futurumshop die hij/zij niet gebruikt? Ik zou er blij mee zijn :)


Misschien is er wel een Black Friday deal in de shop?

Vast wel, maar hoopte ze te kunnen combineren ;) dubbel het plezier zegmaar. Haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 10:47 



 
Profiel   

Gothico schreef
Queelens schreef
Wat leuk Laura en lekker een andere omgeving om te fietsen. Ik ga je eens opzoeken.

Musli, ik zag toevallig net iets op Strava voorbij komen van een 100km fietsen challenge van Foturumshop waarbij je een korting krijgt icm een donatie. Misschien is dat iets?

Gisteren heb ik even de racefiets van mijn vriend geleend voor een rondje. Was wel benieuwd of je met een racefiets nu daadwerkelijk makkelijker harder gaat dan op een mtb. Het antwoord is: ja :+ waar ik op een mtb al moeite heb met 20km/h op rechte stukken haal ik op een racefiets steady 25 en met een beetje doortrappen 30 op rechte stukken met mijn 0,0 ervaring. Wel een beetje schouder/nekpijn nu van de x aantal framematen te groot… maar was leuk het eens te proberen.


Ik weet dat dit zeker wel uitmaakt. Ik heb vooral mtb gereden en kort een racefiets. Maar een ligfiets heb je minder last van je lichaam en is 30km/h makkelijk vast te houden. En met een velomobiel 40km/u.

Maar nu moet ik eerlijk zijn en dat ik in een volle sprint op mijn mtb op de weg wel eens 42km/u gehaald heb. (Ik ben een sprinter en sterk in mijn benen.)


Knap! Ik ben niet zo’n sprinter. Sterker nog: mijn vriend sprint mij er op een mtb uit als ik op de racefiets zit haha. _O-
Maar ik ben dan weer wat beter in steady langere stukken fietsen. Dat kan hij weer wat minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 12:36 



 
Profiel   

Queelens schreef
Knap! Ik ben niet zo’n sprinter. Sterker nog: mijn vriend sprint mij er op een mtb uit als ik op de racefiets zit haha. _O-
Maar ik ben dan weer wat beter in steady langere stukken fietsen. Dat kan hij weer wat minder.


Ik ken het. Lange afstanden rijd ik ook niet zo constant. Dus daarin lijk ik wel op jou vriend betreft fietsen.
Mijn fietsmaatje rijd ook echt vaak hele lange afstanden en rijd super constant. Dus rijd ik altijd achter hem als we samen fietsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 12:48 



 
Profiel   

Ik ben echt een dieseltreintje. Zodra ik warm gedraaid ben dan ben ik enorm goed in een constant tempo aanhouden voor een langere tijd. Wanneer ik moet sprinten lijk ik meer op een stervend karrenpaard :roll: . En dat is met alle beweging die ik doe. Fietsen, wandelen, bergbeklimmen… ik ben niet de snelste maar ik kan het wel heel lang volhouden.

Toch nog een klein rondje op de fiets gedaan net (uiteraard met mega bui). Een soort afscheidsrondje langs het huis waar het 40 jaar geleden allemaal begon, mijn oude basisschool, het dorpje. En dan kunnen de fietsen morgen naar het nieuwe huis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 13:51 



 
Profiel   

Zebrastreep schreef
MuSLi schreef
Misschien is er hier nog iemand met een kortingscode van Futurumshop die hij/zij niet gebruikt? Ik zou er blij mee zijn :)


Misschien is er wel een Black Friday deal in de shop?

Black Friday aanbieding in de shop én een code kunnen scoren via Facebook! Mooie korting dus *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 08:10 



 
Profiel   

Spannend Maaike, een nieuwe omgeving! Lijkt me ook wel een gek gevoel ja, al je bekende en vertrouwde routes die je straks niet meer zal rijden.

Ben ook een beetje in de Black Friday (meer black week inmiddels) aan t neuzen. Met of zonder deal heb ik eigenlijk een warmere outfit nodig, iig fietsbroek en jack.

Mijn korte broek is van Castelli en vind die heel fijn. Hebben jullie nog aanraders qua merk of type? Of andere winter/kou tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 13:55 



 
Profiel   

Ben ook lid geworden van de bokt strava club! Leuk dat die er is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 14:00 



 
Profiel   

Walkure schreef
Spannend Maaike, een nieuwe omgeving! Lijkt me ook wel een gek gevoel ja, al je bekende en vertrouwde routes die je straks niet meer zal rijden.

Ben ook een beetje in de Black Friday (meer black week inmiddels) aan t neuzen. Met of zonder deal heb ik eigenlijk een warmere outfit nodig, iig fietsbroek en jack.

Mijn korte broek is van Castelli en vind die heel fijn. Hebben jullie nog aanraders qua merk of type? Of andere winter/kou tips?



Wat voor maat heb je van de korte broeken? Ik heb namelijk nog 2 lange Castelli bibs liggen maat L die 3 keer gedragen zijn. Ik krijg er binnen 50 meter een zenuwafklemming door (ik ben raar gebouwd). Eventueel wil ik ze wel verkopen.

Verder zweer ik bij ondershirtjes van Craft, die houden me ontzettend lekker warm. En zonder overschoenen overleef ik het niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 00:15 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de verhuizing maaike? Ga je naar een hele andere omgeving?

Qua winterkleding.. ik ben heeeel blij met mijn craft winterbroek. Nooit koude benen. Mijn zomerbroek is van Castelli maar ik vond die dan weer niet fijn dus daar komt er nog een nieuwe van..
Ik heb van die winterhandschoenen van roeckl (die je ook met paardrijden hebt haha). Ook een aanrader.
Dinsdagavond was het 3-4 graden met fietsen maar niet koud hier :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 09:57 



 
Profiel   

Het is weer even terug dat ik een reactie geplaatst heb.

Maar ik ging vanavond lekker naar de wei toe. Eigenlijk zoals iedere avond.
En nu ik terug wilde fietsen was mijn fiets door de vocht in de lucht en de koude helemaal bevroren.
Niet heel erg eigenlijk, maar wel even vervelend. Mijn spiegels zaten ook dicht en die heb ik op 3 van mijn fietsen. Niet heel handig dus.

Verder heb ik ook echt alleen woonwerk gefietst. Ik heb niet echt tochtjes meer gemaakt.

De grote tocht die ik normaal mee doe heb ik ook echt twijfels over op het moment omdat het niet zeker is of dat door kan gaan.

Ik heb nog wel een plannetje voor een kerstrit. Terug te denken aan mijn spookje met halloween ga ik weer een poging wagen om wat te tekenen. kost mij wel 60km dit keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 22:39 



 
Profiel   

maaikemuis schreef
Walkure schreef
Spannend Maaike, een nieuwe omgeving! Lijkt me ook wel een gek gevoel ja, al je bekende en vertrouwde routes die je straks niet meer zal rijden.

Ben ook een beetje in de Black Friday (meer black week inmiddels) aan t neuzen. Met of zonder deal heb ik eigenlijk een warmere outfit nodig, iig fietsbroek en jack.

Mijn korte broek is van Castelli en vind die heel fijn. Hebben jullie nog aanraders qua merk of type? Of andere winter/kou tips?



Wat voor maat heb je van de korte broeken? Ik heb namelijk nog 2 lange Castelli bibs liggen maat L die 3 keer gedragen zijn. Ik krijg er binnen 50 meter een zenuwafklemming door (ik ben raar gebouwd). Eventueel wil ik ze wel verkopen.

Verder zweer ik bij ondershirtjes van Craft, die houden me ontzettend lekker warm. En zonder overschoenen overleef ik het niet!


Korte broeken draag ik M, lange broeken weet ik nog niet precies. 'Gewone' spijkerbroeken e.d. of paardrijbroeken zit L ook prima.

En thanks voor de tips! Zal eens kijken naar Craft en overschoenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 15:27 



 
Profiel   

Ik heb van gewone kleding meestal M, maar van fietskleding meestal L. Ik weet niet wat het is, maar die pakkies die vallen ontzettend klein. Maar mocht je in de buurt wonen van Almere (geen idee waar je woont in den lande) dan mag je altijd langskomen om de boeken te passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-21 18:54 



 
Profiel   

Ik ben officieel verslaafd te noemen nu := . Nu ik in Almere woon en er aan de overkant allemaal mooie bossen te vinden zijn had ik al een tijdje het idee om mij eens te verdiepen in een gravelbike. Want hoe leuk ook, mijn fiets doet het best aardig op onverharde paden, maar echt heel knap komt hij er toch niet uit en zodra het een beetje mul of nat wordt dan wordt het toch minder. Dus, onderzoek! En al snel leerde ik dat het meerendeel van alle gravelfietsen een veel te lange reach hebben. Uiteindelijk bij een Giant uitgekomen en bij het passen in de winkel zei de verkoper gelijk: 'die is veel te lang voor jou'. Probeer het zusje eens, de Liv. Die had ik vooraf afgeschoten omdat die vrij klein zijn. Ik ging zitten en was verkocht! En het showroommodel mocht weg met 25% korting....

Dus, nu ben ik in het bezit van een gravelbike :D :D :D . Vriendlief heeft de Giant geadopteerd want die leek het ook wel wat. Op naar een heleboel fijne ritjes op de weg en naast de weg (wanneer het weer eindelijk eens opknapt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 15:42 



 

Ah cool! Ik had er gisteren ook bijna eentje gekocht; een mooie en goed onderhouden Merida. Supergaaf ding, maar meer richting veldrijfiets dan gravelbike en dat was niet helemaal wat ik zocht. Mogen we 'm zien? :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 15:52 



 
Profiel   

[ img ]

Hij ziet er ook nog eens heel gaaf uit! Het was een aanbieding die ik niet kon laten liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 16:07 



 
Profiel   

Gaaf hoor mooie fiets! Waar heb je hem gekocht? Ga je vast veel plezier van hebben. Ga je dan bij t gooi en vuursche? Wij gaan hier morgen een gravelroute rijden in het Gooisch Natuurreservaat maar dan op de mtb := denk dat de singletrack nog te nat is helaas en heb nog geen overschoenen dus was zondag (toen ik wel de track op ging) lekker soppen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:34 



 
Profiel   

maaikemuis schreef
[ [url=m/l3kc5E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij ziet er ook nog eens heel gaaf uit! Het was een aanbieding die ik niet kon laten liggen.


Gaaf Maaike , gefeliciteerd *\o/*
Ik heb zelf ook twee Livjes :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:48 



 
Profiel   

Hij komt bij een zaak in Nuenen (wat je van ver haalt is is lekker….). Daar hadden ze nog een fiets staan en enorm afgeprijsd. I’m such a lucky girl!

Ik wil inderdaad gaan rijden in ‘t Gooi en de Lage Vuursche. Maar eerst moet ik hem nog laten afstellen op mijn tikkeltje rare lijf. Om blessures te voorkomen. Ik gok dat ik pas in het nieuwe jaar echt ga rijden. Even druk met klussen en inrichten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:49 



 
Profiel   

Gaaf hoor @Maaike <3
Ik heb een Liv racer en Liv mountainbike :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 21:05 



 
Profiel   

@Maaike Gefeliciteerd met je mooie aankoop. Het is zeker een hele mooie fiets.
Ik wens jou na het afstellen en aanpassen er heel veel leuke en mooie fietsmeters mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 22:35 



 

Heeele gave fiets, Maaike! En leuk dat je de smaak zo te pakken hebt :)) Kun je er eigenlijk ook andere wielen inzetten om er een racert van te maken? Dat was een beetje mijn plan, maar heb me er nog niet zo in verdiept :o

Haha ik wou al zeggen: meer mooie Liv's in dit topic! :))

Veel plezier morgen/vandaag, Queelens! Hopelijk stopt de Sint mooie overschoenen in je schoen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 04:05 



 
Profiel   

maaikemuis schreef
[ [url=m/l3kc5E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij ziet er ook nog eens heel gaaf uit! Het was een aanbieding die ik niet kon laten liggen.


Wat een gave!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 11:16 



 
Profiel   

Inderdaad een mooie gravel fiets!


--

Ik zit erover na te denken om verwarmde handschoenen en zolen aan te schaffen... De reden waarom ik nu niet fiets is puur om de koud en de pijnlijke handen , voeten en ledematen ik ervan krijg. Ik vindt dat best wel jammer want vorig jaar was ik in de winter ook nog wel fanatiek....

Vindt het alleen zo duur... Maar als het probleem dan opgelost wordt is het het wel waard denk ik. Ik heb er niet alleen met fietsen last van maar gewoon de halve herfst en de hele winter... Het duurt nu weer ongeveer tot maart / april / mei voordat mijn handen dan niet meer zoveel pijn doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 413 van de 499 [ 12462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen