Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 07:37

Time2Tri schreef:
@Gothico ; volgende weel zondag bij Sportlab Sedoc gaat het
deels ook over ligfietsen .


Ow dank je wel voor de tip. Ik zal het zeker in de gaten houden.

Volgende week hoop ik op mooi weer. Dan fiets ik rond de 140km naar het westen van het land.

Hopelijk kan ik vanuit daar weer een keer een rondje duinen rijden en naar zee. Dat zie ik niet zo vaak.

Ook hoop ik weer wat meer daar te rijden. Dat doe ik één keer per jaar.
En zodra de afsluitdijk weer open is voor fietsers wil ik nog altijd een rondje Nederland doen.

@KleinBoefje, Zoals hier al gezegd is voor schoenen. Zoek een goede winkel en ga passen. Ik rijd met mountainbike schoenen omdat ik dat fijner vind. Maar er is best wel wat verschil. Ik heb bijvoorbeeld klittenband schoenen. Ik vind die draadsluitingen maar niets. Dat is voor iedereen weer anders.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 08:48

Start 2 bike ziet er wel interessant uit. Even afwachten waar het is, als het niet te ver weg is wil ik dat wel gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:32

Twee vriendinnen hebben Start2Bike vanuit Zwolle gedaan (cursus mountainbikrn en cursus wielrennen) en vonden het heel leuk en leerzaam! En ze hebben er ook wat leuke fietsmaatjes ontmoet.

Mooi stukje televisie over de ontwikkeling van ligfietsen, nu op tv bij Sportlab Sedoc. Gaat eigenlijk over handbikes maar ook deels over ligfietsen. Deed me aan jou denken, Gothico!

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 21:41

@culaccino, Ik heb het teruggekeken. Maar inderdaad wel een mooi stuk. En best veel wat ik al wist. Ik ken de bouwer van de M5 ligfietsen. Hij is een mede oprichter van de NVHPV(nederlandse vereniging voor human powered vehicles.) Omdat mens aangedreven voertuigen niet klonk ofzo. (Ik ken wel de echte reden.)


Vandaag 135km gefietst. Echt lekker was het niet. Volle tegenwind en een paar hoosbuien waardoor ik wel aan de kant van de weg moest gaan staan. Ik heb er bijna 5 uur over gefietst. Maar met pauzes en niet kunnen fietsen ruim 5 en een half uur weg geweest.

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:46

Hey! Ik kom weer even binnen vallen om wat vakantie plaatjes te delen. In juli ben ik (samen met mijn vriend) naar Frankrijk geweest, waarbij de racefietsen uiteraard mee gingen. Eerst zaten we in de regio van Morvan (middelgebergte tussen Dijon en Lyon). Een erg mooi en rustig gebied. Ook af en toe stukjes van de Tour de France tegen gekomen.

Afbeelding
Afbeelding

Daarna gingen we door naar de Pyreneeën, naar het dorp Luz-Saint-Saveur. Hier was het erg warm (+30 graden) dus hier hebben we 1 klim per keer gedaan. Eerste avond de Luz Ardiden en de volgende ochtend vroeg de Col du Tourmalet. Beide zware, lange klimmen met stukken boven de 10%. Wel in 1x boven gekomen en erg genoten van de uitzichten onderweg. Beide klimmen zaten ook in de Tour de France dit jaar dus ook hier nieuw asfalt, aanmoedigingen en herinneringen aan de tour. Bij de Luz Ardiden hadden ze zelfs een leuk podium op de top staan:
Afbeelding

Col du Tourmalet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:33

Ohhh hoe gaaf, Susan! Wat een prachtige foto's <3 En knappe prestatie hoor, in 1x naar boven met zo'n pittige klim *\o/*

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 08:02

Gave foto,s Susan *\o/* :j

Frankrijk is altijd wel in trek als wielrenner vakantie .
Zelf ben ik er nog nooit geweest .

@KleinBoefje , heb je al schoenen kunnen vinden ?

Ik heb mezelf een Garmin Edge gegund :o , lang getwijfeld of
het de 1030 of de 830 zou worden .
Maar wat een geld voor zo,n ding zeg . :oo
Beide hebben dezelfde functies , de 1030 is wat groter en heeft een
groter scherm . Maar 500,00 Euro -O-
Ben dus voor de Edge 830 gegaan :D
Handig , krijg nu ook mijn fiets trainingsplannen hier op .

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:14

Als je de kosten per gebruik berekend kun je het waarschijnlijk al een stuk beter verantwoorden aan jezelf!
Dat ding ga je heel veel plezier aan hebben.

ps. als het goed is is de batterij van de 1030 ook een stuk beter (was bij de 820vs 1020 wel zo).
Dus als je hele dagen gaat navigeren dan kan het nodig zijn om voor de 1030 te kiezen.
Maar verder is een 830 perfect.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:45

karin1985 schreef:
Als je de kosten per gebruik berekend kun je het waarschijnlijk al een stuk beter verantwoorden aan jezelf!
Dat ding ga je heel veel plezier aan hebben.

ps. als het goed is is de batterij van de 1030 ook een stuk beter (was bij de 820vs 1020 wel zo).
Dus als je hele dagen gaat navigeren dan kan het nodig zijn om voor de 1030 te kiezen.
Maar verder is een 830 perfect.


Klopt , de batterij duur schijnt om 4 uur beter te zijn .
Aan de andere kant hoor ik geluiden dat door het grotere scherm
het accu verbruik ook hoger is .
De keus is op de 830 gevallen , omdat ik het navigeren waarschijnlijk
toch niet heel veel ga gebruiken .
Voor mij zijn de training specifieke dingen belangrijk .

Ben zeer zeker blij met mijn nieuwe gadget :j

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 19:04

Ja, was zeker gaaf! Ik vind het nu wel cool om te kunnen zeggen dat ik een klim van de buitencategorie heb beklommen 8-)

@T2T, altijd goed zo'n cadeau voor jezelf! Ik zit er zelf ook aan te denken om een nieuwe fietscomputer aan te schaffen. Momenteel heb ik de Garmin Edge 520, maar die batterijduur begint wel heel matig te worden. Ik zit eraan te denken om de 530 aan te schaffen. Het touchscreen van de 830 lijkt mij alleen maar vervelend (bij slecht weer en/of met handschoenen). De 1030 is ver buiten mijn budget. De Wahoo schijnt ook een update te hebben gekregen dus is misschien ook nog wel het overwegen waard. Welke Garmin/fietscomputer had je hiervoor T2T?

Over nieuwe spullen gesproken... Ik ben ook rustig aan het rondkijken voor een nieuwe racefiets. Momenteel heb ik nog mijn eerste 'instap/budget' racefiets met 10 speed Tiagra en een alu frame. Zoals te zien op die foto is een Liv Avail (uit 2017) maat S. Ik vind de geometrie van Liv wel fijn, omdat ik een korte rug heb met in verhouding dan wel relatief lange benen. Bij de reguliere fietsen zou ik ongeveer een maat 50 a 52 hebben, maar het is lastig om in te schatten of dat ook lekker zit/past. Ik neig dus om weer voor een Liv te gaan, maar vanwege corona is de spoeling dun. Dus, mochten jullie nog tips hebben?! Ik ben op zoek naar een fiets met carbon frame, minimaal 105 afgemonteerd, liefst met schijfremmen, liever niet in de kleur wit en met een budget van 2000 tot 3000 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 19:11

Goedzo, T2T! Daar ga je vast plezier van hebben. Ik heb op aanraden van 'jouw' fietszaak de 530 gekocht, Susan. Ik gebruik hem vooral voor navigatie (niet om te trainen) en wilde iets simpels en intuïtiefs :o

Ik heb me er misschien gewoon nog niet goed genoeg in verdiept, maar ik heb soms wel ruzie met hem :P Ik laat hem wel eens spontaan een rondje van X km plotten en dan start ik, maar blijkbaar andersom dan hij bedacht had en dan blijft hij me maar terugsturen. Hij past de route ook niet aan als ik een stukje ben afgeweken. Maar misschien moet ik de handleiding eens lezen, haha. :o

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 23:25

@susan88

Gave foto's zeg! Wat moet dat leuk geweest zijn. En knappe prestatie , dat klimmen lijkt mij ontzettend zwaar en lastig. Knap dat je in één keer boven gekomen bent. En dan mag je best even op een podium staan :D

--
Inmiddels is het voor mij ook weer even geleden. Afgelopen week was ik oppas aan het spelen bij een huis met paarden , daarnaast besloot één van mijn eigen paarden om kneusje te worden met een flink abces wat is geknapt. Ik heb vooral paardenverzorgster gespeeld :') Ik wou mijn fiets eerst nog meenemen maar doordat mijn eigen paard niet lekker ging ben ik er ook totaal niet aan toegekomen. Ook begon mijn knie de laatste tijd al wat zeer te doen , dus nu heb ik eigenlijk verplicht al een weekje rust gepakt doordat ik geen tijd had.

Daarnaast regent het hier enorm veel! Ik denk dat het bos nu niet eens leuk is om te fietsen omdat het simpelweg te nat is. Ik wil de aankomende dagen wel weer even een tochtje maken om te kijken hoe alles voelt. Maar dit zal een ritje worden over de weg.

Op dat huis waar ik op paste is denk ik 10 minuten rijden van mijn huis , maar een prachtige omgeving! Ik ben daar gek genoeg nog nooit geweest maar denk dat ik nu vaker eens die kant op ga voor een ritje over de weg.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 06:07

Susan88 schreef:
Welke Garmin/fietscomputer had je hiervoor T2T?


Ik heb nog de Giant Neostrack i.v.m de powermeter .
Maar die is qua routes etc veel beperkter .
De Garmin 830 heb ik vooral genomen zodat ik mijn trainingen
vanuit Trainingpeaks erop krijg . En nog wat andere handige
functies uiteraard ( voeding/drink herinnering ), het uploaden
gaat sneller .
Met mijn brick trainingen is het makkelijker alles goed te
uploaden en vooral sneller . ( als wanneer je met twee systemen werkt)
En de routes zijn ook wel handig uiteraard :j

karin1985

Berichten: 1888
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 08:18

kan de powermeter niet ook op de garmin aangesloten nu?

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:38

karin1985 schreef:
kan de powermeter niet ook op de garmin aangesloten nu?


Zeker wel , want die werkt met ANT

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 11:16

Mag ik hier inbreken en wat vragen?

Ik ben altijd fanatiek hardloper geweest en had wel de intentie om als mijn pup oud genoeg is met haar te gaan mountainbiken. Echter kan ik nu na een val met de motor al weken niet hardlopen en zit dit er ook nog niet in voorlopig.

Nu kan MTB wel en wil dus eerder al een basic fiets aanschaffen. Alleen wat is een goede.. wou een Cube eigenlijk na ervaringen van andere maar levertijden zijn nog onbekend kan nog maanden duren net als hele veel. Heb niet een mega hoog budget voor een eerste fiets.

Gaan vooral door de polder MTb parcours en dalijk als hond oud genoeg is door het bos.

Nu zag ik deze MTB die wel leverbaar is maar online, naar Groningen gaan is te ver ook.
Iemand ervaring hiermee?
https://www.belgafietsen.nl/bulls-nandi ... dames.html

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 11:32

Allereerst wat leuk dat je van plan bent om te gaan mountainbiken, ookal is de aanleiding momenteel wat minder. Ik zie dat die MTB momenteel ook al niet meer leverbaar is en daarbij zou dat ook niet mijn keuze zijn geweest. Zelf zou ik zoeken naar een mountainbike met minimaal Shimano 105. Dan heb je een goed lopende aandrijflijn, die soepel schakelt en wel even mee kan.

Ik denk al met al dat het momenteel heel erg lastig is om aan een nieuwe fiets te komen. Je zou kunnen kijken of je in de buurt een knappe tweedehandse fiets op de kop kunt tikken. Er staat op marktplaats genoeg te koop momenteel. Heb je iemand met verstand van mountainbikes in de omgeving? Neem diegene dan mee naar je afspraak.. :)

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 11:36

Hier gisteren weer lekker een rondje met de vrouwen gedaan. Stond wel aardig wat wind, maar dan kom je in ieder geval weer lekker uitgewaaid thuis :P. Ben het afgelopen jaar heel veel kilo's kwijt geraakt en zit echt super in mijn vel. Ben ontzettend fit en dat zie je ook terug in mijn hartslag. Waar ik voorheen met een gemiddelde van 160/165 mijn rondjes deed, rij ik ze nu met 140/145 en dan rij ik nog sneller ook.. Kun je nagaan wat gewicht met je doet :j

Mooie foto's @Susan. Mooie ritten gemaakt ook. Ik vind het klimmen zelf geen donder aan, maar het afdelen <3 *\o/* <3 Dat is echt groot favoriet hier...

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:01

Oh trouwens, ik ga misschien in oktober weer een paar keer de baan op :) De trainster is aan het kijken of ze weer een leuk clubje bij elkaar kan krijgen en de baan zover kan krijgen om te verhuren aan ons. Dus hopelijk komt daar komende weken uitsluitsel over :D

martichr
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:17

Marlis schreef:
Mag ik hier inbreken en wat vragen?

Ik ben altijd fanatiek hardloper geweest en had wel de intentie om als mijn pup oud genoeg is met haar te gaan mountainbiken. Echter kan ik nu na een val met de motor al weken niet hardlopen en zit dit er ook nog niet in voorlopig.

Nu kan MTB wel en wil dus eerder al een basic fiets aanschaffen. Alleen wat is een goede.. wou een Cube eigenlijk na ervaringen van andere maar levertijden zijn nog onbekend kan nog maanden duren net als hele veel. Heb niet een mega hoog budget voor een eerste fiets.

Gaan vooral door de polder MTb parcours en dalijk als hond oud genoeg is door het bos.

Nu zag ik deze MTB die wel leverbaar is maar online, naar Groningen gaan is te ver ook.
Iemand ervaring hiermee?
https://www.belgafietsen.nl/bulls-nandi ... dames.html


Hoe lang ben je? de framemaat is namelijk aanzienlijk belangrijker dan het merk in eerste instantie.. ook is de fiets die je hier linkt een 27,5 inch en geen 29 en gezien de 3x7 groep al aardig verouderd.. ik zou eerst op marktplaats op zoek gaan naar een gebruikte 29 inch en dan afhankelijk van je lengte eerst de goede maat zoeken.. daarna volgt dan de kwaliteit van de voorvork en het schakel materiaal..

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:34

MuSLi schreef:
Allereerst wat leuk dat je van plan bent om te gaan mountainbiken, ookal is de aanleiding momenteel wat minder. Ik zie dat die MTB momenteel ook al niet meer leverbaar is en daarbij zou dat ook niet mijn keuze zijn geweest. Zelf zou ik zoeken naar een mountainbike met minimaal Shimano 105. Dan heb je een goed lopende aandrijflijn, die soepel schakelt en wel even mee kan.

Ik denk al met al dat het momenteel heel erg lastig is om aan een nieuwe fiets te komen. Je zou kunnen kijken of je in de buurt een knappe tweedehandse fiets op de kop kunt tikken. Er staat op marktplaats genoeg te koop momenteel. Heb je iemand met verstand van mountainbikes in de omgeving? Neem diegene dan mee naar je afspraak.. :)


Ik bedoel uiteraard Deore, geen 105. Het is een MTB geen racer :')

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:05

Ik ben wel gericht opzoek naar 27,5 inch banden ivm wendbaarheid en hond ervoor straks. Want grotere wielen is weer meer snelheid en die heb ik dan niet nodig natuurlijk.

Ben maar 1,65 dus klein, tweedehands idd aan het rondkijken ook maar meerendeel is voor lange mensen of al flink afgetrapt. En budget blijft ook niet toereikend tot heel veel.

En niemand met verstand hier verder in buurt, beetje m'n zwager

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:18

Ik kom ook weer even binnenvallen.

Heb lekker de tijd om lekker te fietsen.
Vandaag een rondje door de duinen gemaakt en naar een belangrijk punt voor mij in Lisse gefietst.
Totaal 105km. Maar ben wel op nu omdat de duinen veel klimmen is en dat met mijn fiets niet echt lekker gaat. En omdat ik al langere tijd geen lange afstanden gereden had. Maar gewoon eigenwijs ben om het wel te doen.

Ik hoop nog een ronde te kunnen maken naar kinderdijk omdat ik daar nog nooit geweest ben. Dus heb wel plannen.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:32

Klinkt goed MuSLi :j *\o/*

Wat gewicht met je doet weet ik maar al te goed .
Ik kom zelf van 103 kg :o en was al een kg of 35 afgevallen .
Maar nu door 1 jaar bijna geheel plantaardig ben ik nog eens
een kg of 5 kwijt .


@Marlis , geen ervaring/kennis van een MTB .
Maar ik weet wel dat 27,5 idd geen gangbare maat meer is .
En het dus ook lastiger word buiten/binnenbanden te krijgen hiervoor .

Mooie afstand Gothico :j

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:25

Time2Tri schreef:
Klinkt goed MuSLi :j *\o/*

Wat gewicht met je doet weet ik maar al te goed .
Ik kom zelf van 103 kg :o en was al een kg of 35 afgevallen .
Maar nu door 1 jaar bijna geheel plantaardig ben ik nog eens
een kg of 5 kwijt .


@Marlis , geen ervaring/kennis van een MTB .
Maar ik weet wel dat 27,5 idd geen gangbare maat meer is .
En het dus ook lastiger word buiten/binnenbanden te krijgen hiervoor .

Mooie afstand Gothico :j

Wat mooi dat je er nog eens 5kg vanaf hebt gekregen door plantaardig te eten. Is dat een beetje te doen in combinatie met fanatiek sporten/trainen?

Staat er voor jou nog iets op de planning? Of is alles weer gecanceld? -O-