Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renee1991

Berichten: 5985
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:02

JewEmm, was jij degene die bezig was met een grote ronde Noordzee? Denk 't wel als ik het zo lees :j 3000 km.... jeetje :oo

Thanks culaccino! Lang niet zo mooi als vele fietsen die hier voorbij komen, maar ik doe het hobbymatig en het is nog steeds m'n eerste racefiets die ik destijds heb gekocht. Dus ach, hij volstaat prima.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:48

Time2Tri schreef:
@HC ; hoeveel paarden heb je ?


Vier en een muildier.

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:47

En kan je nog een beetje fietsen, HC? Operatie al in het vizier?

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:31

Je, ik ben degene die rond de Noordzee fietst. Eigenlijk vind ik het wel een wonder dat ik geen echte breakdowns gehad heb (fysiek, mentaal, qua materiaal). Maar... Ik ben gisteren in een zeiknat Bergen aangekomen! *\o/* *\o/* (dat is dus het einde van de route in Noorwegen)
Ik geloof dat ik de 3000 km wel haal voordat ik hier weg ben. Dat is namelijk nog maar 28 km fietsen. Mede dankzij het eindeloos fietsen in stadjes/ dorpen om er uit te komen.
Mn benen hebben nu een aantal dagen rust. Gisteren moest ik wel nog heel even mn fiets in een berging plaatsen, maar wat fietst dat ineens vreemd zonder bagage, haha!

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:00

JewEmm schreef:
Maar... Ik ben gisteren in een zeiknat Bergen aangekomen! *\o/* *\o/* (dat is dus het einde van de route in Noorwegen)

Haha, het regent zo ongeveer altijd in Bergen. Maar wel een leuke Noorse plaats met die oude houten huizen.
Wel stoer dat je al zo ver bent gekomen zonder (grote) problemen. Petje af!

Doet me wel een beetje denken aan die dame die laatst als eerste dame de Transcontinental race heeft gewonnen. Ultra endurance race van 4000 km...

En T2T, nog gefeliciteerd met jouw knappe prestatie! Die finish foto zegt meer dan 1000 worden _/-\o_

Time2Tri

Berichten: 6138
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 06:05

Susan88 schreef:
En T2T, nog gefeliciteerd met jouw knappe prestatie! Die finish foto zegt meer dan 1000 worden _/-\o_


Thanks :D ...voor volgend jaar een nieuw doel op mijn planning .
Mijn eerste halve triathlon *\o/*

Gisteren een koppeltraining gedaan ...was verrast hoe goed het alweer ging .

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:04

@ Musli, wat een heerlijk vakantie foto's! Je hebt echt mooie rondjes gemaakt. Is het nog een beetje te doen icm de zwangerschap?

@ Leeslampje, welkom :D

@Culaccino, een hartslagmeter is absoluut een hele mooie toevoeging voor het trainen. Zou ik zeker doen!

@ Fleurtjeuh, dit is al wel een leuk begin kwa uitleg: https://www.zijwielrent.nl/5-vragen-ove ... slagmeter/ Als je echt goede informatie wilt over trainen met een hartslagband, dan kan je het beste een goed boek lezen over trainingsleer en een sporttest doen.

@T2T, dat gelukshangertje heeft dus gewerkt haha :D Super goed gedaan je wedstrijd! En zag dat je een Zoot outfit hebt. Ik ben fan (en bevooroordeeld :') )

@JewEmm, jemig wat een kilometers. Petje af hoor _/-\o_

Wat betreft fietsspullen waar een aantal discussies over gingen:
Als fietscomputer gebruik ik een Wahoo. Werkt perfect met navigatie, synchronisatie met apps en koppelingen met hartslagband etc.
Fietsbril een oakley, duur grapje, maar meer dan waard!

MuSLi

Berichten: 5261
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:07

Tot op heden is het allemaal erg goed gegaan met sporten en de zwangerschap. Ik mag sowieso niet klagen, want ik heb ontzettend weinig last van kwaaltjes en kan daarom eigenlijk zo goed als alles doen. Alleen qua energie is het een beetje zoeken naar wat het lichaam aan kan... :)

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:09

Weer terug van vakantie :D Vanmorgen direct tentamen, dus dag vakantiegevoel :')

Een aantal dagen een hike gedaan, aantal dagen gefietst, naar Wenen geweest, helemaal top :D
Vriend deed nog mee aan een triatlon, super vet om bij te zijn. Ga dat ook echt steeds leuker vinden.
Helaas de dag er na is hij in de afdaling gevallen toen we aan het fietsen waren. Vooral schaafwonden en kneuzingen, verder weinig schade gelukkig. Wel balen, hebben een stuk minder samen kunnen fietsen dan gepland, maar al lang blij dat hij er zo goed vanaf is gekomen en hebben genoeg andere leuke dingen gedaan.

Kleine impressie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5261
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:12

Mooie plaatjes zeg. En heerlijk actieve vakantie gehad dus <3

leeslampje

Berichten: 1120
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:20

@ JewEmm: wauw, wat een afstanden! Geen zadelpijn? Zo'n tocht lijkt me ook mentaal pittig.

@ Lauraennala: mooie plaatjes :D Vervelend dat je vriend gevallen is.

Hoe hebben jullie je fietsconditie opgebouwd? 'Gewoon' vaak gaan fietsen, of aan de hand van trainingsschema's?

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:25

In het begin gewoon gaan fietsen, kilometers maken en vooral plezier hebben. Je kan daarna altijd nog trainingsschema's volgen.
Het is nu het tweede jaar dat ik echt fanatiek fiets en pas dit jaar ben ik meer gestructureerd gaan trainen met bloktrainingen, intervallen etc. Het scheelt wel dat ik bij een vereniging fiets en de trainingen daar sowieso allemaal via een schema gaan. Maar dit jaar me er wat meer in verdiept en dus ook mijn eigen trainingen wat meer structuur gegeven, al fiets ik nog niet echt volgens een trainingsschema, maar ik heb wel voor iedere training een bepaald doel en een opzet.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:31

culaccino schreef:
En kan je nog een beetje fietsen, HC? Operatie al in het vizier?


Operatie komt in zicht. Zou voor half september moeten zijn maar ja...

Fietsen is moeilijk en alleen mtb. Wegfiets is ongewoon ondoenlijk.
Op- en afstappen is puur slapstick en érrug pijklijk.
Gisterenmorgen té veel gedaan. Was een ´quedada´(ontmoeting) van clubs in Archidona. Heen en weer naar Archido is al aardig pittig.
Had de club aldaar een rit georganiseerd. Heel dóm gewoon want dat zou zeker 4 uur duren en dus om 15.00 rond zijn. Dan nog terug is 16.30 thuis. Dat terwijl het na de middag naar de 40 graden in de schaduw gaat, dan ga je in de zon fietsen...
Ok, maar als de lus de juiste kant op draait ga ik door naar huis.
De rit was óók al gekkenwerk. Het eerste stuk al gelijk vier hellingen zó steil dat er op elke valpartijen waren.
Ben op twee nét op tijd afgestapt en op twee om de tuimelaars heengefiets.
Inderdaad net voor halverwege doorgestoken richting huis. Gingen er vijf van de club achter me aan. Mijn zoon omdat hij pa wil helpen, de andere vier omdat ze de warmte ook gekkenwerk vonden.

Vanavond een kleiner, vlakker rondje met zoon en lief.
Morgen met maten van de club groter rondje.
Woensdag even rondje alleen.
Donderdag weer groter met maten.
Vrijdag met zoon.
Zaterdag even niet want zondag pittige klimrit met de club.

Time2Tri

Berichten: 6138
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:24

Lauraennala schreef:
@T2T, dat gelukshangertje heeft dus gewerkt haha :D Super goed gedaan je wedstrijd! En zag dat je een Zoot outfit hebt. Ik ben fan (en bevooroordeeld :') )


Thanks ... en consequent trainen natuurlijk.
De Zoot trisuits zijn custom made voor onze vereniging . Heb er twee :o
Met en zonder mouwtjes
Afbeelding

Afbeelding

Waar is je vriend gestart Laura ?


leeslampje schreef:
Hoe hebben jullie je fietsconditie opgebouwd? 'Gewoon' vaak gaan fietsen, of aan de hand van trainingsschema's?


Regelmatig fietsen , steeds wat langer en niet in een te hoge hartslag .( 70/85% van max HF )

@ MuSLi : zal best effe wennen en verkennen zijn met al die veranderingen in je lijf .

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:16

Traismauer Triathlon is hij gestart, sprint afstand. Hij stond daar met een stand van Zoot ( :P ), dus hij heeft meer voor de fun meegedaan, maar is wel tweede geworden haha.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 09:27

Mooie setjes T2t.

Zit een beetje in de kreukels naar die stupiditeit van zondag.
Viel heel, héél zwaar gisterenavond.
Mijn lichaam herstelt niet zoals vroegâh zeg maar.
Ga vanavond tóch met de club op pad, dus straks met de fiets naar het dorp voor een kop koffie op het plein.
Herstellen doet het toch niet op tijd dus los houden is het enige en slik toch ibu tegen ontsteking in de heup *\o/*
Ok, lampjes voor vanavond liggen op de lader, paard weer in de wei zetten en naar het dorp....

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:32

Zeg um... wie gebruikte hier ook al weer een bidon als standaard voor foto's? Ik denk dat dat voorlopig mn nieuwe manier van parkeren wordt. Iemand heeft vannacht mn hangslot open gebroken, en mn standaard afgebroken. Maar mn fiets was er nog! (Lang leve het standaard slot) Mn fiets ligt nu klaar om op t vliegtuig geladen te worden. Erg benieuwd hoe mijn inpakskills zijn en hoe mn fiets uit t vliegtuig komt. Ben alleen vergeten een foto te maken van mn gepakte fiets met fietsdoos achterop...

Afbeelding

Afbeelding

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:24

Bizar :n En wat een mazzel dat je fiets er nog stond...

MuSLi

Berichten: 5261
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:15

Bizar inderdaad! Maar superfijn dat je je fiets nog hebt :j

Time2Tri

Berichten: 6138
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 06:16

Lauraennala schreef:
Traismauer Triathlon is hij gestart, sprint afstand. Hij stond daar met een stand van Zoot ( :P ), dus hij heeft meer voor de fun meegedaan, maar is wel tweede geworden haha.


Aaahhhh , dus je zit dicht bij de Zoot Bron :D
En wanneer ga jij de eerste keer starten ? >;)
Het " kriebelt " wel bij je krijg ik de indruk .
Gave foto,s trouwens van je vakantie :j

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:32

Het is stilletjes hier!

@T2T, het kriebelt bij mij zeker wel haha. Maar wil voorlopig nog geen tijd die ik op de fiets doorbreng inruilen voor zwemmen of lopen O:)

MuSLi

Berichten: 5261
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:17

Ik heb afgelopen dinsdag nog een rondje gedaan met ons groepje.
Iets verder dan we gepland hadden, want we wilden eventjes naar de heide die zo mooi bloeit.
Totaal 55km. En gelukkig ging dat allemaal nog steeds. Ondertussen 19 weken onderweg.
En ik ben heel blij dat ik nog zoveel kan doen, als ik sommige verhalen van anderen hoor :\

Morgen weer lekker een stukje wandelen. Misschien dat ik zondag nog even de fiets pak.
14 september ga ik naar het Liv event in Amsterdam. Ben wel benieuwd..

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:36

Het gaat super lekker weer worden dit weekend :D

Heerlijk dat je nog kan fietsen MuSli, je hoort inderdaad wel eens anders. Heb ook wel eens iemand gehoord die tot 38 weken nog vol op de fiets zat.. hoe dan :=

MuSLi

Berichten: 5261
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:46

Dat zal vast geen racefiets geweest zijn. Want dat voorover zitten gaat wel een dingetje worden.
Maar je kunt op een gewone fiets tot het einde van de zwangerschap doorgaan inderdaad.
Gelukkig heb ik een mooie elektrische fiets, kan ik daar mooi m'n kilometers op maken straks ;)

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:22

Dat was zeker een racefiets haha. Zou het niet aanraden :+