Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:19

Wij zijn een stuk meer basic bezig.
We fietsen gewoon :D

Het is leuk om af en toe eens globaal te weten hoeveel energie je verstookt hebt, hoe ver je hoe snel gereden hebt maar verder...
Ons doel is het plezier van door de prachtige omgeving fietsen hier. Geen enkel doel mbt conditie of prestaties. We wáten dat we er fitter/slanker/etc. van worden en dat is een +:)+ bonus.

Het is dat je hier niet op pad kan zonder mobiel maar anders namen we die niet mee. Vandaag de mobiel niet eens in de stuurhouder noch op wat voor app ook gezet.
´Gewoon´ heerlijk getrapt. Met ffffrrris van de vroege ochtend op pad gegaan, dus met windjasje. Op de terugweg in de zon, jasje in de rugzak. Snot voor de ogen af en toe, zelfs een keer afgestapt omdat de helling te lang te steil was.

Me een béétje verkeken op de route terug. Was wat ruiger gravel dan ik had verwacht. De Brava van Lief was in het element maar mijn carbon asfaltflitser rammelde zowat de vullingen uit mijn kiezen en dat ik niet lek gereden heb mag een wonder heten. Was wel héél gaaf met lange, snelle afdalingen door wijdse, vloeiende bochten met :wow: vergezichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:56

Haha, je omschrijft het altijd zo mooi :D

Sakura789 schreef:
Zijn er nog winter buiten fietsers met goede tips? Ik heb nu na een uur al bevroren tenen. Doen jullie bij kou iets om je hoofd/oren?

Ik ben verre van ervaren fietser, maar misschien kun je een buff onder je helm doen? Dat is voor klimmers een ideale optie, en je kunt 'm ook als sjaal of zo gebruiken. De Bever verkoopt ze, al zijn er vast ook veel andere winkels die ze hebben :)

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:57

culaccino schreef:
Haha, je omschrijft het altijd zo mooi :D


Dank je.

Vanmiddag was het zúlk mooi en rustig weer dat ik nog een keer, nu met zoon, op pad gegaan ben. Relatief klein rondje van 32 km. met halverwege een dorp. Het idee was een glas drinken daar en door.
Twee keer een klein stukje dus simpelweg maximaal rammen.
Met sterren in het zwart voor de ogen dalen we voor onze eigen stofwolk uit het dorp in. We missen haast een notitie op het naambord. We draaien om en moeten het twee keer lezen voor het doordringt: ´Hoy no hay luz´; vandaag geen stroom :? 8)7
Weer eens wat anders dan geen water om dat vanwege de droogte te rantsoeneren.
Geen kroeg open dus.
Oeps.
Moeten we door.

´Hoy no hay luz.´ We krijgen er de slappe lach van.
Aldus opgevrolijkt haken we in de pedalen.
We zijn nu toch hyper dus rammen we verder.

Echt héérlijk om eens zonder plan of dosering gewoon dom te stampen. Adrenaline, endorfine, rennersroes, geef het een naam, maar het is een lékker gevoel en zo´n klein stukje kan het geen kwaad.
Vandaag geen stroom; we moesten er bij het ophangen van de uitgespoelde kleding weer om lachen _O-

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:33

Ik heb een Garmin edge 1000, fijn ding. Met hartslag & cadansmeter.

Voor de koude maanden heb ik nu ook winterschoenen. Koude handen etc geen last van, maar die voeten!!! Daarnaast vooral laagjes en bv een windjack doet ook wonderen.
Om mijn hoofd doe ik niks, alleen als het echt rond het vriespunt is iets voor mijn hals. Dat wordt snel koud.

Inmiddels alweer ingeschreven voor The Ride Ardennes in april, dus ik moet aan de bak.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:51

MuSLi schreef:
Of winterschoenen :) Die zijn ook heel fijn..
Zelf heb ik de Northwave Celcius Arctic. Heerlijk warme voetjes :D


Hier ga ik zeker even naar kijken! Dank voor de tip, alhoewel het nu nog best wel lekker weer is. Deze week voor het eerst de Tacx weer gepakt, fiets stond voor onderhoud bij de fietsenmaker. Die loopt weer als een zonnetje en we hebben ook de eerste keer weer in het donker gefietst. Bij een wat kleiner kronkelig pad was het wel even wennen. Gemiddelde was ook niet super -O- Dat komt vast wel weer! We hebben goede verlichting en het voordeel dat het volle maan was, ook weer bijzonder om dan te fietsen!

Mijn ski handschoenen ga ik er ook bij pakken, die liggen ook ergens te verstoffen. Als we niet teveel gladheid krijgen, dan hoop ik veel te kunnen blijven fietsen!

Ik heb een Polar A360, wilde geen hele dure, want ben bang dat het dan misgaat bij de paarden. Daarnaast heb ik Strava aan voor de GPS.

Time2Tri

Berichten: 6128
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:14

Ik heb er weer een uurtje spinning en core opzitten . Goed gezweet iig .

Mijn MTB moet ik ook maar weer eens van stal halen .
Morgenavond eerst weer zwemtraining .

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:22

Wij hadden gisteren weer duintraining. Naast gewoon wat fietsen door het duin, natuurlijk ook techniek training. Rijdend afstappen stukje rennen en weer opspringen en wegrijden. Sprintjes trekken vanuit surplace. Up tempo single trails, zonder te remmen. Surplace fietsen en uiteraard door mul zand rijden, na een bochtenparcourtje. Echt blij dat ik mezelf aangemeld heb :D

Time2Tri

Berichten: 6128
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 07:47

Klinkt interessant MuSLi :j

Gebruik je een klik systeem ( schoenen /pedalen )?
Vraag me dan namelijk af hoe je dat dan doet met op en afstappen O:)

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:41

Ik gebruik idd klikpedalen. Al heel wat jaartjes, dus ik ben er wel redelijk aan gewend. Ene voet losklikken, afspringen en ander tijdens afspringen losklikken(trekken)... is prima te doen hoor! :j

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:25

Scheelt misschien dat er op een mountainbike SPD pedalen zitten i.p.v. SPD-SL? Ik moet er ook niet aan denken om ze snel van mn racefiets te moeten stappen #) :Y)

Time2Tri

Berichten: 6128
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:15

Ik vind het knap hoor , ongeacht welk systeem :j .

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:17

Lauraennala schreef:
Scheelt misschien dat er op een mountainbike SPD pedalen zitten i.p.v. SPD-SL? Ik moet er ook niet aan denken om ze snel van mn racefiets te moeten stappen #) :Y)

Uiteraard gewone SPD pedalen op de mountainbike, dat maakt het wel gemakkelijker dan met SPD-SL ja :')

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:34

Nog steeds een hele uitdaging! Zo tof dat je die traingen doet.

Hier vandaag ruim een uur bij de fitness gesport. Achteraf was ik liever gaan fietsen vandaag, wat een prachtig weer!

Time2Tri

Berichten: 6128
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:43

Vind ik ook :j
Heb ook SPD op de MTB , en SPD SL op de racefiets .

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:19

Hier SPD op alle fietsen en als er een andere bij komt ook weer. Voorkomt verwarring. Verder is het ons al listig genoeg om in noogeval je schoenen snel uit te clippen.
Pet af voor on the fly af- en opstappen :j

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 02:03

Sinds kort begonnen met wielrennen dankzij mijn vriend. Maar als je dit in je achtertuin hebt dan moet je haast wel! Vandaag een heerlijk stuk geklommen. Ik heb nog niet echt ervaring met klimmen, dus het ging allemaal niet zo snel. Maar toch 1500 feet geklommen. Viel me allemaal nog reuze mee!
Normaliter ben ik een downhill mountain biker, dus dit is even wennen!

Afbeelding

Afbeelding

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 07:55

WoW Babeth wat een prachtige omgeving!

Time2Tri

Berichten: 6128
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:07

Erg mooi Babeth , vooral nu met de herfst kleuren . :j

_Juudith

Berichten: 4031
Geregistreerd: 13-07-13

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:59

Ooh wauwh Prachtig daar zeg!

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:04

Prachtig daar zeg!

R00s
Berichten: 479
Geregistreerd: 25-05-11

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:15

Hee!
Ik wil me hier ook graag melden, ik mountainbike heel graag. Zowiezo 1 keer per week en dan fiets ik meestal een tocht mee. Vind het altijd heerlijk om te doen, en dan meestal rond de 30 a 40 kilometer.

Misschien hebben jullie tips voor mij qua eten voor en tijdens een lange rit. Ik heb er namelijk erg last van dat na zon 25 kilometer mijn bloedsuiker een enorme dip krijgt (heb een meter en prik mezelf dan wel eens en dan zit ik geregeld op de 3,9 niet echt genoeg om nog op te fietsen haha) alleen heb ik dan wel al uitgebreid ontbeten, meestal 70 gram havermout en stoppen we tussendoor ook nog en dan eet ik meestal een banaan of een boterham. Hebben jullie misschien tips wat ik zou kunnen eten om mijn glucose wat meer constant te houden?

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:29

Wauw, wat is het daar mooi, Babeth!

Time2Tri

Berichten: 6128
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:02

Welkom Roos ..

Als duursporter ( triatleet ) neem ik power repen ( met een hoger aandeel koolhydraten ) mee of gel .
Zelf verdraag ik de gels van High 5 goed .

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:19

Als ik korter dan een uur ga fietsen neem ik niets mee (water uiteraard wel), bij een langere rit wel. Nu mag ik geen gluten eten, dus ik ben wat beperkter in mijn keuzes, maar meestal neem ik een TREK reep of Eat Natural reep mee, een banaan en soms brood.. of gewoon allemaal :+ Bij langere ritten doe ik ook altijd elektrolyt poeder in 1 bidon, in de andere bidon gewoon water.

Zijn degene die zich ingeschreven hebben voor de AmstelGold ook allemaal ingeloot? :D

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:26

Lauraennala schreef:
Als ik korter dan een uur ga fietsen neem ik niets mee (water uiteraard wel), bij een langere rit wel. Nu mag ik geen gluten eten, dus ik ben wat beperkter in mijn keuzes, maar meestal neem ik een TREK reep of Eat Natural reep mee, een banaan en soms brood.. of gewoon allemaal :+ Bij langere ritten doe ik ook altijd elektrolyt poeder in 1 bidon, in de andere bidon gewoon water.

Zijn degene die zich ingeschreven hebben voor de AmstelGold ook allemaal ingeloot? :D

Ik ben ingeloot, 200km.
Jij ook dus? :)