Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 170 van de 499 [ 12462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 ... 499  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wielrenners/ mountainbikers hier?

 
Profiel   

Ik meet niet,
ik eet niet.

Meestal vertrek ik ´s morgens voor een rit.
Eerste een fikse kop cappuccino. Echte, uit versgemalen bonen.
Een halve banaan of ee eierkoek erbij.
Dan, pakweg 20 minuten later als de ochtendroutine klaar is, nog een bak en ga ik op pad.

Camelpak vol water en een handvol euros mee voor een kop koffie onderweg. Stop meestal na een uur, soms wat later, zeg ruwweg halverwege.
Alleen als ik meer dan een uur of vier op pad ga, neem ik een maaltijdreep mee of eet ik een zoetig cakeje bij de koffiestop.

De laatste 3 - 5 kms naar huis rij ik echt alles uit de kast.
Thuis dan koolhydraten, frisdrank.
Het idee is dat de niet al te overdreven inspannende duurlast uit vetreserve opgebracht wordt en dat de energieopname na de explosieve inspanning naar spierreparatie gaat.
De caffeine uit de koffie helpt het metabolisme.
Lijkt te werken allemaal :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 18:55 



 
Profiel   

Oeh, dat zou ik niet kunnen. Nu drink ik sowieso geen koffie, maar ik krijg ook snel last van duizelingen als mijn bloedsuiker te laag wordt.

Wat leuk Musli!!
En ja ik ben ook ingeloot, voor de 100 *\o/*
Vind het nu al spannend, hoop dat ik het kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 20:10 



 
Profiel   

Lauraennala schreef
Nu drink ik sowieso geen koffie,


Over smaak valt niet te discussieren doch cafeine, via welk product ook, werkt positief op het leveren van (duur)prestatie én het herstel van de spieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 20:19 



 
Profiel   

Lauraennala schreef
Oeh, dat zou ik niet kunnen. Nu drink ik sowieso geen koffie, maar ik krijg ook snel last van duizelingen als mijn bloedsuiker te laag wordt.

Wat leuk Musli!!
En ja ik ben ook ingeloot, voor de 100 *\o/*
Vind het nu al spannend, hoop dat ik het kan.

Ik ben verder niet thuis op het gebied van bloedsuiker. Maar als we gaan fietsen, langere afstanden dan hebben we vaak snelle jelles, Snickers en Zonnatura pindarepen mee. Ik denk dat het vooral uitproberen is in jouw geval ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 20:42 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Lauraennala schreef
Nu drink ik sowieso geen koffie,


Over smaak valt niet te discussieren doch cafeine, via welk product ook, werkt positief op het leveren van (duur)prestatie én het herstel van de spieren.


Ja, het geeft inderdaad een boost. Je hebt ook gels met caffeïne, dat is nog wel een optie.

Musli, ik mag helaas geen gluten, daardoor vallen heel veel repen af. Maar Snickers is een hele goede tip, die mag ik namelijk wel. Dankjewel!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 21:55 



 
Profiel   

kom ik hier maar weer even meeschrijven. Om af te kikken van het hardlopen heb ik mijn fietsen weer naar een hoger plan gebracht. Nu moet ik helemaal stoppen met duursport maar stoppen met fietsen is voor mij gemakkelijker dan stoppen met hardlopen. Ik zie het dus als een overgangsfase en ik weet dat tegen de tijd dat ik bijna van mijn fiets afvries de lust mij wel vergaat.
Nu ben ik een echter recreant zonder racefiets klikpedalen maar trap zo wel een aardig eindje weg. Door de weeks tochtjes van rond de 40km of een kort 'snel' rondje van een 25km op de weekend dagen rond de 60-70km.
Verder ga ik altijd op de fiets naar het werk maar dan fiets ik altijd heel ontspannen om niet doorweekt van het zweet aan te komen. Bovendien moet ik mij dan op het fietspad tegen de stroom schoolgaande jeugd in worstelen dus om je sowieso nauwelijks vooruit.
Op de fiets heb ik zelf ooit veel voeding nodig. Neem voor de zekerheid altijd wel wat mee en het is ook handig dat je in tegenstelling tot bij hardlopen gewoon zelfs een boterham of krentenbol al fietsende weg kunt werken. De stoppauzes zijn bij mij dan ook enkel de eventuele plas pauzes.
Zodra ik stop word ik klam van het zweet dus dan is het weer zo koud om opnieuw op te starten. Al fietsende verdampt alles en heb ik daar geen last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 09:10 



 
Profiel   

Greetje63 schreef
Door de weeks tochtjes van rond de 40km of een kort 'snel' rondje van een 25km op de weekend dagen rond de 60-70km.


Dat is inderdaad echt wel een aardig eeindje wegtrappen te noemen +:)+

Fijn dat jij nu eens zweten opgooit.
Fietsen heeft een heel bijzonder aspect; de luchtkoeling. Door de rijwind heeft de fietser erg veel koeling en kan daardoor een hogere prestatie leveren dan een renner.
Die koeling door rijwind gaat echter samen met zweten, de verdamingswarmte welke aan het lichaam onttrokken wordt.
Zodra je stopt, is het lichaam nog wel heet doch valt de rijwind wel. Je sweet dus nog even door, vaak intenser. Omdat je geen prestatie levert, de kachel laag gaat, kan je heel snel teveel afkoelen.
Ikzelf heb geen enkele moeite met de hitte hier en zweet alsof de kraan open staat doch als ik stop koel ik zó snel af dat ik echt op moet letten want herstarten kost me dan zo ontzettend veel geestelijke moeite; om weer op te warmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 09:53 



 
Profiel   

Vandaag had onze trainster zin in klimmen geloof ik. Want ze liet ons lekker meerdere malen een flink klimmetje doen, met boomwortels en al :D en laten we uiteraard het mulle zand niet vergeten. Kortom, we mochten weer aan de bak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 14:48 



 
Profiel   

Jij bent dus flink aan de bak geweest MuSli, goed bezig!!

Ik ben vandaag ook behoorlijk bezig geweest. Het begon met een zonnetje, maar giga buien onderweg en ineens windstoten. Toch nog 40 km gefietst, 28,8 gemiddeld, wel bijna continu in hartslagzone 5..

[ img ]

Is de eerste keer dat ik buiten met de Polar fietste. Bijzonder om te zien dat mijn hartslag eigenlijk continu zo hoog is, terwijl ik daar zeker in het begin eigenlijk niets van merk. Bij thuiskomst wel echt moe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 17:52 



 
Profiel   

Klinkt cool MuSLi :j :j

@Laura : Continu Zone 5 heb ik alleen als ik een wedstrijd heb ...
Wat is je max HF ? Hoe staat die bij Polar ingesteld ? Want eigenlijk ligt voor fietsen je max HF ca 10 slagen lager dan de max HF voor bv hardlopen .

Ik ben vanochtend wezen zwemmen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 18:34 



 
Profiel   

Hij staat op 199, volgens 220-leeftijd. Maar ik denk dat mijn max wat hoger ligt dan dat, omdat mijn hartslag bij de minste inspanning al heel snel hoog zit en mijn max Hf tijdens de rit al 199 bereikte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 19:32 



 
Profiel   

Misschien toch een keer een inspanningstest doen ?
Afhankelijk van je zorg verzekeraar witd het wel eens deels vergoed .

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 19:38 



 
Profiel   

Ja, dat is inderdaad een goed idee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 19:44 



 
Profiel   

Dan weet je het iig zeker en kun je in de Polar Flow je zones aanpassen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 20:03 



 
Profiel   

Volgens mij vergoedt mijn verzekering ook een deel, dus dat is helemaal mooi.
Maar twijfel hoe groot de toegevoegde waarde is, want ik sport nu wel 3-4x in de week, maar dat gaat straks terug naar 1-2x, max 3. Al vind ik het wel heel leuk om exact te weten haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 20:13 



 
Profiel   

De toegevoegde waarde is iig dat je je zones in Polar goed kunt instellen .
Anders heeft meten tijdens je trainingen ook geen toegevoegde waarde .. toch ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 20:49 



 
Profiel   

Time2Tri schreef
Anders heeft meten tijdens je trainingen ook geen toegevoegde waarde .. toch ??


Meten heeft alleen zin in context.

Ook is het handig als je er een concreet doél mee hebt, anders heeft het nóg geen zin.

Daarom meet ik niets. Wíl helemaal niets weten. Zou er geen doel mee hebben.
Ik fiets voor de lol en verleg mijn grenzen voor het gevoel ervan. Zowel van het iets kunnen als de lichamelijke stimulering van endorfines. Welk niveau mijn prestaties zijn of bij welk niveau de chemie werkt is me worsjh.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 22:45 



 
Profiel   

Time2Tri schreef
De toegevoegde waarde is iig dat je je zones in Polar goed kunt instellen .
Anders heeft meten tijdens je trainingen ook geen toegevoegde waarde .. toch ??


Heb je ook wel een punt hoor, maar de absolute waarde kan je ook al heel veel mee. Het is meer dat ik denk ik ben nog maar net begonnen, is het dan wel nodig. Aan de andere kant is het die investering misschien dan juist wel waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 23:08 



 
Profiel   

Ik vind het sowieso leuk om achteraf thuis de route terug te kunnen zien. Maar en toch wel benieuwd naar het tempo en dat is dan gelijk ook wel een stimulans voor mij. Hoewel het tempo natuurlijk vooral bepaald wordt door de route. Net als vandaag over smalle hobbelige fietspaadjes door het bos. Maar een voordeel door de voorspelde regen hoefde ik ze niet te delen met fietsers die geen fietsbel horen.Of er in ieder geval niet op reageren.
Doe ook altijd mijn hartslagband aan. Kan ik achteraf zien of het al dan niet goed gegaan is.
Vandaag een rondje van 64km. Wel veel minder snel dan Laura met min gemiddelde van 25,6.En terwijl ik voor mijn gevoel heel stevig doorgetrapt heb op een gemiddelde hartslag van 131. Terwijl bij hardlopen duurloop 1 bij mij tussen de 140 en 145 gaat. Dus die zones lopen echt heel anders bij mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 23:47 



 
Profiel   

Routes , HF etc vind ik ook altijd erg leuk om terug te kijken . :j

Vanochtend spinning gedaan ,in pyramide gefietst met voorgegeven HF .
1,2,3,4,5,4,3,2,1, minuten belasting op 85/95% van max HF .
Dezelfde tijd ertussen regeneratie in groene zone .
Daarna nog 45 minuten core .
Morgenavond is weer teamtraining zwemmen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:57 



 

Oeh ja, piramides! :):) Die doe ik ook vaak bij spinning en andere sporten. Lekker hè? :D

Ik heb me nooit zo beziggehouden met getallen qua sport, maar ik kan me voorstellen dat het helpt met trainen. En ik vind het leuk om te weten. Ik kan toevallig binnenkort via onze studentensportdinges ook naar spinning met hartslagmeters en een algehele check laten doen op bmi, uithoudingsvermogen, longinhoud, vetpercentage, etc. Ben benieuwd. :)

Nog een totaal andere vraag - ik aas nog steeds rustig op een tweedehands racefiets. Ik ben een absolute beginner en wil gewoon straks wat leuke rondjes kunnen maken; misschien sluit ik me aan bij de vereniging, maar vooralsnog geen wedstrijdambitie. In hoeverre moet ik letten op de afmontage? Ik begrijp dat de duurdere groepen soepeler schakelen etc. Zou ik daar als leek echt wat van merken? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 00:37 



 
Profiel   

culaccino schreef
Oeh ja, piramides! :):) Die doe ik ook vaak bij spinning en andere sporten. Lekker hè? :D

Ik heb me nooit zo beziggehouden met getallen qua sport, maar ik kan me voorstellen dat het helpt met trainen. En ik vind het leuk om te weten. Ik kan toevallig binnenkort via onze studentensportdinges ook naar spinning met hartslagmeters en een algehele check laten doen op bmi, uithoudingsvermogen, longinhoud, vetpercentage, etc. Ben benieuwd. :)


:j Zeer zeker heerlijk ..en goed gezweet ook .
Altijd handig zo,n check culaccino .

Qua fiets af montering ben ik een leek ...ken er weinig van .
Weet wel dat ik op het moment Shimano 105 heb ...dat is geloof ik het minimale wat je
moet hebben .

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 07:23 



 
Profiel   

Culaccino: hier vind je een mooi overzicht, inclusief uitleg van de Shimano racefiets groepen. De meeste fietsen zijn hiermee afgemonteerd. Alhoewel er ook nog andere opties zijn zoals Campagnolo of SRAM.

https://www.12gobiking.nl/blog/racefiet ... o-groepen/

Als je een wat ouder fietsje koopt, krijg je ook een wat oudere afmontage. De 105 groep van voorheen is dus kwalitatief wel wat minder dan de 105 groep van nu ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 08:32 



 

Ah, bedankt allebei! Heldere uitleg bij die link inderdaad, die slijtage had ik nog niet eens aan gedacht. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 09:15 



 
Profiel   

Uitproberen is heel belangrijk en goed onderhoud. Alles moet soepel lopen en goed reageren.

Heb je niet iemand in de buurt die kan helpen met advies? Wij hebben trouwens ook een eerste hele goedkope fiets gekocht, die staat nu standaard in de Tacx. Op zich ook wel handig om een reserve fiets te hebben tzt als je besluit daarna een andere fiets te kopen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 11:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 170 van de 499 [ 12462 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 ... 499  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen