Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:03

Jep, klopt! :=
Mijn ouders wonen er dichtbij en ik wil eigenlijk nooit naar dat soort dure winkels zonder m'n ouders O:) hehe!

Wat dichterbij de stad zit Vierhout Tweewielers, in Zuidlaren! Ook een erg goede winkel!

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:02

Ik heb zojuist mijn oude kona stinky verkocht.....
Downhillen kwam er gewoon niet meer van, dus ga nu rustig op zoek naar een betaalbaar ander fietsje :j Zodat ik wel gewoon als ik zin heb lekker op de fiets kan stappen een rondje kan touren door wat mooie terreinen :)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:34

dan zal ik de mijne ook spammen, een Trek 6300

Afbeelding

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 10:43

Over de Decathlon voor fietsspullen: wees er wel selectief mee! Ik heb daar nml 2 fietsbroeken gekocht. nummer 1 was na een week niet meer goed, en in broek 2 was het elastiek binnen no-time kapot. De zeem is ook van slechte kwaliteit.

De shirtjes en jasjes daarentegen zijn er wel erg fijn :j

Ik heb trouwens deze fiets:
Afbeelding

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 12:44

De Aldi heeft fietsspullen in de aanbieding! Moet er wel even goed naar kijken. Ik heb echt S, 36 en het zit al snel veel ter ruim. Vorige week heb ik ook een Agu shirt weer terug gestuurd, was maat 36-38 en het zat echt te groot. Dus misschien dat ik even kijk, ik weet nog niet.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:19

Jahoor, ik ben ook op de grond gerold :+ Wilde afstappen, maar vergat de schoenen los te maken.
Ik dacht nog zo, dat gaat mij niet gebeuren.

Gelukkig heeft niemand me gezien.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:39

Hier nog een fietser! Maar beken wel dat ik alleen een mooi-weer fietser ben. Heb het oude racefietsje van mijn vader gekregen, niet supermooi of hip, maar het fietst prima.
MTBen bind ik ook erg leuk om te doen, heb het vorig jaar nog een weekje gedaan met vriendinnen. Maar zou eerlijk gezegd niet weten waar dat hier in de buurt leuk te doen zou zijn. Bovendien is zo'n fiets ook niet echt goedkoop.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:10

Ik heb pas geleden ook een mountainbike gekocht :) . Wil wat afvallen, dus dan komt een wat sportievere levensstijl wel van pas :P . Ik heb gewoon een 2e handsje gekocht op MP, een Giant Boulder. Ik vind hem prima rijden, heb toch nog geen vergelijkingsmateriaal :)) .
Ben nog niet in de bossen geweest, eerst maar eens even m'n fiets leren kennen, was al trots op mezelf dat ik door een plas reed op een zandweggetje _O- .

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:15

Ik meld me ook :)
Ik ben 14, en ga om de week met mijn vriendin (ook 14) mountainbiken :) We hebben allebei natuurlijk een fiets en
pas gelden hebben we een mooie route van 42km gedaan. Ik vind het heel leuk om te doen :j
Ik leen een helm van mijn vriendin, en ik trek gewoon een paardrijbroek en trainingsvest aan en that's it.
hier een foto:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3AAXNBEI.jpg Kheb geen idee wat voor fiets, maar wel een goede :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:29

Lenneke_ schreef:
Jahoor, ik ben ook op de grond gerold :+ Wilde afstappen, maar vergat de schoenen los te maken.
Ik dacht nog zo, dat gaat mij niet gebeuren.

Gelukkig heeft niemand me gezien.

Ik heb tot nu toe 1 rit gemaakt met mijn nieuwe klikpedaaltjes, en dit is mij nog niet gebeurd... maar ik denk nog hetzelfde als jij eerst (dat het mij niet gaat gebeuren) al waren er wel een paar WHAAAA momenten waarop ik los probeerde te komen en het niet lukte :')
hopelijk viel je niet al te hard Lenneke! :(:)

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:15

Volgens mij denk je ín het begin heel erg aan die schoenen,en vergeet je het niet snel. Maar daarna..........

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:22

Het is een kwestie van wennen. Gedachteloos klik ik ze nu uit en het valt relatief wel mee hoevaak je ze uit moet klikken. (Bij een wegovergang, stoplicht, overstekende voetgangers, maar als je in de polder fietst valt dat best wel mee)

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:47

Toevallig heb ik net gefietst, een heel fijn rondje met veel hellingen en afdalingen, en naaldboombossen :P
Ik heb even gekeken, mijn fiets is een Alivio Shimano :j

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:39

Getup schreef:
Volgens mij denk je ín het begin heel erg aan die schoenen,en vergeet je het niet snel. Maar daarna..........

Ik let overal idd super goed op, elke bochtje, elke oversteek... Maar nu kwam ik net bij de paarden aan, al kijkend naar de paarden wilde ik afstappen, maar ik dacht niet aan die schoenen.

Ik wil trouwens hier aan mee doen. Meer bokkers die hier aan mee willen doen? Of is dit niet geschikt voor echte beginners zoals ik?
Het lijkt me wel leuk, de 40 km. Als er tenminste nog plaats is.
http://www.tourdefrancerotterdam.nl/nie ... part-2010/

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:41

ik doe mee aan de mergelheuvelland tweedaagse (www.mh2d.nl) eigenlijk niet geschikt voor beginners, maar lopend kom je ook boven ;)

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:54

Waar een wil is...haha. Ach, er zullen meer mensen zijn die lekker meedoen om de ervaring.

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:00

Ach joh, ik fietste als beginner (fietste toen net 2 maanden) al de Alpe d'Huez op met een fiets die daar totaal niet geschikt voor was :+ Vraag me alleen niet hoelang ik er daardoor over deed := (dit jaar herkansing)

:D

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:02

Vind t nog best een prestatie hoor,alleen het meedoen al!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:23

Mijn weidegenootje gaat dit jaar een endurance wedstrijd rijden in Alpe d'Heuz. Ik zei al, ik ga mee, dan ga ik daar fietsen :D
Maar ik moet natuurlijk op de paarden passen.

Sanne_Visser

Berichten: 190
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:49

Wielrenner in de zomermaanden, mountainbiker in de winterperiode!

Heb een Colnago racefiets' de special edition & een Giant RST mountainbike'

Afbeelding

Afbeelding

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 07:20

Mooie fietsen! :j

Ik heb zondag weer heeeerlijk gemountainbiked! :D
Was eerste keer voor vriendinnetje dus moest wat dingetjes uitleggen. Vooral veel techniek gedaan, weinig snelheid. Wel leuk om een keer te doen!

Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:26

Ik moet me gaan schamen :o Ik heb nog niet 1x op mijn fiets gezeten dit jaar. Ga mezelf toch maar een schop onder mijn kont verkopen om eerdaags op de fiets te stappen. Van in de schuur staan wordt die ook niet mooier. ~~}>

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:45

Lenneke_ schreef:
Mijn weidegenootje gaat dit jaar een endurance wedstrijd rijden in Alpe d'Heuz. Ik zei al, ik ga mee, dan ga ik daar fietsen :D
Maar ik moet natuurlijk op de paarden passen.

:wow: Doe mij dan toch maar groomen of rijden hoor! Dat liever dan fietsen!

Ik ga maandag naar België om te werken, maar zal tussendoor ook genoeg tijd hebben om te fietsen, dus ik ga de fietsen van m'n werk lekker afraggen in de Ardennen! :D :):)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:50

Heza_Yankee schreef:
Ik moet me gaan schamen :o Ik heb nog niet 1x op mijn fiets gezeten dit jaar. Ga mezelf toch maar een schop onder mijn kont verkopen om eerdaags op de fiets te stappen. Van in de schuur staan wordt die ook niet mooier. ~~}>


Ach, ik heb van de week ook voor het eerst weer op mn fiets gezeten dit jaar :P En van mountainbiken komt het voorlopig ook niet met die waanzinnig drukke weekends die ik heb :') Maar ach, de wil is er wel, dat scheelt alweer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:55

Heza_Yankee schreef:
Ik moet me gaan schamen :o Ik heb nog niet 1x op mijn fiets gezeten dit jaar. Ga mezelf toch maar een schop onder mijn kont verkopen om eerdaags op de fiets te stappen. Van in de schuur staan wordt die ook niet mooier. ~~}>

ik wilde vanavond voor de tweede keer gaan :o (maar ik werd ziek, blegh, zit nu zielig te zijn achter de pc :') )
Ga morgen mijn tweede ritje doen en dan wsl meteen mee met een trainingsgroep uit de buurt, pff, word al moe bij het idee! :Y)