Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:39

Met een velo ben je ook een stuk sneller denk ik?

Ik heb wel tig Local Legends op mn naam, maar die verdwijnen in het voorjaar/zomer wel weer. We fietsen in het donker een soort van vaste veilige route. Alleen als het licht is in de avond dan pakken we juist weer de bospaadjes!

Hier in de buurt is er een segment die vier keer een rondje heeft, heuvel op, heuvel af, heuvel op en heuvel af. En dan x 4 :') Ik vond dit weekend op af, op af al suf. Alleen wel handig voor het trainen van de hoogtemeters.

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:52

Dezelfde heuvel? :=

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 08:52

Ja :') vier keer hetzelfde rondje is een segment. Per ronde ongeveer 80 hoogtemeters.

Hier gisteren wat PR’retjes gereden met de wind in de rug :D

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:08

Jongens, er gaat echt een wereld voor mij open :wow: . Nooit geweten dat dit zo’n ding was voor mensen. Dan neem je jezelf toch wel iets te serieus :roll:

Net als die groepen in spandex gehesen mannen van 50 met bierbuik hangend op de bovenbuis die met een groep van minstens 20 man wegbreed over de dijk ‘racen’ op veel te dure fietsen zonder bel of licht want dat remt af, schreeuwend naar iedere andere weggebruiker die zich langzamer voortbeweegt met de woorden ‘PELETOOOOOOOOOOOOOOOOOON’.

Hou op met me.

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:36

Haha, ik vind het opzich wel leuk als ik een bekertje (top 10) of een QOM (kroontje) binnenhaal. Ik ga er niet speciaal voor segmenten uitzoeken oid, maar het is wel leuk om achteraf te zien dat je daar een mooie tijd hebt neergezet. Zeker bij MTB segmenten vind ik het wel leuk om mijn tijden op bepaalde stukken (technische) singletrack te verbeteren. Ook bij de wedstrijdtraining is het wel leuk dat je als dame wel snelle tijden kan rijden als je bij de heren in de waaier meedraait. Als iemand een QOM heeft ''afgepakt'' ga ik er niet speciaal voor terug om weer een snellere tijd neer te zetten, dat is wel een beetje sneu namelijk.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:39

Kan je op Strava niet ook zelf segmenten aanmaken? Ik kom soms segmenten tegen die echt onzinnig lijken (zoals 4 keer een heuvel op als 1 segment in plaats van 4 keer een segment van 1 keer de heuvel op :') )

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:01

Dat kan zeker! Is soms ook best handig, zo hebben we een keer het standaard rondjee wat regelmatig gefietst wordt met de club een segment van aangemaakt. Dat is soms best een strijd om de QOM haha.
En dat 4x een heuvel snap ik ook nog wel. We hebben hier in de buurt een klimmetje waarbij je precies een mooi rondje kan rijden, dus die heeft ook een segment met 10x en 20x, omdat mensen daar best wel vaak op trainen. :P Kortom, Love It :D

Hallo allemaal haha.
Ik heb veel te weinig tijd om hier fatsoenlijk mee te kletsen hihi. Ik zag dat er weer rond wordt gekeken naar nieuwe fietsen, dat is altijd leuk! Mocht je de keus hebben, (weet niet meer wie het was) sowieso voor schijfremmen gaan O:) Dan is Shimano 105 echt prima, zou er Ultegra voor laten staan als je moest kiezen.

Zijn er nog buitenlandse fietsplannen hier? Trainingskampen?

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:24

Dat het leuk is om je eigen voortgang te meten dat snap ik helemaal. En dat het leuk is om recordpogingen te doen ook. Maar dat je zo ver gaat als valse meldingen doen bij Strava dan ben ik echt verbijsterd.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 07:22

Lauraennala schreef:
Zijn er nog buitenlandse fietsplannen hier? Trainingskampen?


Nee , mijn enige buitenland reisje zal naar Spanje zijn voor mijn triatlon .
Het hotel is geboekt , nu de vlucht nog "met " fiets :D

Nou , gisteren zou ik naar Amsterdam gaan voor een zwemtraining .
Deze werd helaas gecanceld , en aangezien het hier gisteren top weer
was .Heb ik mijn fiets intervallen van vandaag naar gisteren gezet
zodat ik lekker naar buiten kon *\o/*

Want die korte intervallen op de Tacx doen is lastig qua instellen .
En ik heb genoten 8-) , dat was so much fun !!


Afbeelding

Big smile :D
Afbeelding


Afbeelding

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 19:45

Oeh triatlon in Barcelona, dat is gaaf! Zorg dat je je fiets goed inpakt, met name derailleurs en wielen willen nog wel eens gesneuveld van de vlucht komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 20:20

Lekker he, T2T! Goed dat je gewisseld hebt. Ik vond het ook lekker buiten!

Ik vind het wel jammer dat de wielerclub hier alleen trainingen voor de wedstrijdrenners verzorgt. Ze organiseren in het fietsseizoen wel op vaste dagen toertochten met wegkapiteins voor groepen met verschillende snelheden. Ook leuk, maar ik vond het bij de studentenvereniging tof om nieuwe dingen te leren. Ik ben wel van plan om een keer op de fiets op vakantie naar het buitenland te gaan, maar eerst maar weer een beetje kilometers maken!

En jij/jullie, Laura? En hoe is het met jullie (fiets)wagenpark? :D

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:29

Dat is jammer Culaccino! Blijft toch bijzonder dat wielrenclubs vaak of tourclubs zijn, of wedstrijdclubs... Ben erg blij met 'mijn' cluppie waarbij we wel het mooiste van beiden proberen samen te voegen.

Mijn fietswagenpark is altijd op zoek naar N+1 :')
Nee grapje, onze schuur staat wel aardig vol. We zijn nu een beetje aan het rondkijken naar een Smart bike voor binnen (ipv een losse Tacx + fiets). Van het weekend eens kijken of we ergens proef kunnen rijden.
En ondertussen voor buiten nog altijd heel erg blij met mn huidige fietsjes O:)

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:34

Oh dat klinkt handig! Je hebt die ene Ridley dus nog? Die vond ik altijd zo mooi :D

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:53

Jaa zeker! Nog flink mee gefietst van de zomer :D Pak dan toch vaker de Ridley omdat daar een iets vriendelijker verzetje op zit.

Afbeelding

Maar mn Cervelo neem ik toch stiekem niet iets liever mee :o

Afbeelding

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 07:21

Ah tof, mooi gebied daar! Lijkt me loodzwaar fietsen, haha. Je Cervelo is echt een beest :D

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 09:02

Lauraennala schreef:
Oeh triatlon in Barcelona, dat is gaaf! Zorg dat je je fiets goed inpakt, met name derailleurs en wielen willen nog wel eens gesneuveld van de vlucht komen.


Zeker graaf .
Een fietskoffer krijg ik waarschijnlijk van mijn coaching mee .
En heb dan sowieso hulp nodig met inpakken .

@Cullacino ; het was echt heerlijk woensdag .
En zo te zien vandaag ook geluk , het is wel fris maar droog .
Ik ga fietsen met Thami van Bokt , die hier een paar dorpen
verderop woont .

De Cervelo is gaaf Laura :j

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 16:41

Zo zeg , wat een weertje vandaag.
En dat voor februari :D
Wel een puik briesje , maar genoten onder een blauwe lucht .


Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:25

Gezellig samen! Ja he, koude wind!

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 21:28

Wat leuk dat jullie samen zijn gaan fietsen!

Hier ook ruim 80km gedaan vandaag, heerlijk met de zon!

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 22:55

Ik ben jaloers…. Ik wilde vandaag het bos ingaan, maar vannacht werd mijn vriend enorm ziek. Uiteindelijk een middernachtelijk ritje naar het ziekenhuis en daar issie nog.

Misschien dat ik morgen nog even op te Tacx spring. Misschien van de week even het bos in dan maar. Eerst maar eens zorgen voor mijn kerel.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:46

Lauraennala schreef:
Wat leuk dat jullie samen zijn gaan fietsen!

Hier ook ruim 80km gedaan vandaag, heerlijk met de zon!


Het was zeer zeker leuk elkaar te leren kennen .En we wonen nog geen 10 km
van elkaar vandaan .
Het weer was echt super , ben blij dat ik vandaag niet buiten de deur hoef .
Misschien dat ik eens een ritje op Fulgaz ga proberen .
Maar , ben net op dus eerst wakker worden . :D

maaikemuis schreef:
Ik wilde vandaag het bos ingaan, maar vannacht werd mijn vriend enorm ziek. Uiteindelijk een middernachtelijk ritje naar het ziekenhuis en daar issie nog.


Beterschap voor je vriend :(:)

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:10

@Sakura, Met de velomobiel ben je inderdaad wat sneller. Het kost gewoon veel minder moeite om op snelheid te blijven. Ongeveer 300 watt op 50km/h met mooi warm weer. Alleen daar komen kost je heel wat kracht en tijd. Het gewicht speelt hierin de rol. Maar op snelheid is het zo makkelijk. Dus 30km/h gemiddeld kost heel weinig energie en dus langer volhouden. Maar om een sprint te trekken loop ik eerst achter om het daarna langer vast te kunnen houden.

@T2T, Wat leuk om zo met iemand te hebben gefietst. Nieuwe mensen leren kennen met dezelfde hobby is meestal wel gezellig. En wat een leuke afstanden ook weer.

@Lauraennala Wat een mooi uitzicht daar. En je hebt een mooie fiets. Ziet er strak uit.

@maaikemuis, Hopelijk gaat het wat beter met de vriend. En anders mag hij snel beter worden.

Gisteren heb ik ook lekker gefietst.
Ik ben naar Nijmegen geweest voor een date. Dus vroeg al op mijn Chamsin naar Nijmegen 30km.
Op het station in Nijmegen aangekomen hoefde ik niet lang te wachten. En hebben we een rondje in het park gelopen en zijn we een koffie gaan halen. Daarna zijn we samen naar mijn huis gefietst. Die 30km voor mij terug ging echt heel snel omdat we het zo gezellig hadden. Allebei natuurliefhebbers en een mooie route gepakt. Voor mij dezelfde heen en terug, maar nu samen met een leuke meid.

Zoals altijd moet ik in de avond naar de paarden. En na zo'n mooie dag met zon en wel wat wind moest ik nu in de regen naar de weide toe. Ik heb echt pech gehad bij de paarden. Die trike van mij in de regen en harde wind is echt niks. Maar wat een mooie en leuke dag was het gisteren.

Nu voel ik mijn benen wel weer na rond 70km totaal te hebben gefietst.

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:35

Ai Maaikemuis, wat vervelend! Is hij nu wel weer thuis?

maaikemuis
Berichten: 5280
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:50

Pffff, wat een weekend! Gisteravond is hij dan toch nog geopereerd en ik heb net bericht gekregen dat ik hem weer mag ophalen. Nu het ontstoken gedeelte is verwijderd is de patiënt duidelijk opgeknapt :j . Gelukkig maar! Vermoed dat hij de komende weken nog niet meefietst met mij….

En ik heb al jullie verhalen zeker meegelezen. Ik hoop dat het een leuke date was Gothico (toevallig ook een fietsende dame/heer?)

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:49

maaikemuis schreef:
Pffff, wat een weekend! Gisteravond is hij dan toch nog geopereerd en ik heb net bericht gekregen dat ik hem weer mag ophalen. Nu het ontstoken gedeelte is verwijderd is de patiënt duidelijk opgeknapt :j . Gelukkig maar! Vermoed dat hij de komende weken nog niet meefietst met mij..


Wat fijn dat de patiënt het dan weer wat beter maakt. Nu nog even rust houden en dan langzaam komt hij vast weer mee fietsen.

maaikemuis schreef:
En ik heb al jullie verhalen zeker meegelezen. Ik hoop dat het een leuke date was Gothico (toevallig ook een fietsende dame/heer?)


Het was zeker een leuke date. Heel gezellig en voelde goed. (Als het door gaat ga ik dit weekend daar heen.) Het is een dame die fietsen wel leuk vind. Ze heeft alleen een oude stadsfiets. Maar 30km vond ze helemaal geen probleem. En ze kan wel redelijk doorfietsen. Zo grappig om dat op de snelfietsroute allemaal mensen in te halen al kletsende.