Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Time2Tri

Berichten: 6137
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 09:31


Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:09

IMAY1990 schreef:
:):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):)

Ik heb net definitief een nieuwe fiets gekocht. Het is deze geworden in een ander kleurtje: https://www.cube.eu/nl/2022/bikes/women ... icncarbon/

Ik had eigenlijk deze op het oog na lang wikken en wegen: https://www.cube.eu/nl/2022/bikes/road/ ... alncarbon/

Maar die zou naar verwachting pas ergens in November op zijn vroegst geleverd kunnen worden en die die het is geworden is officieel de vrouwenfiets en heet dus anders en heeft een ander verfje(Donkergrijs met blauw, ik weiger op een roze te fietsen) maar exact dezelfde specificatie en geometrie. Enige functionele verschil is het zadel. Ze gaan hem nog afmonteren, verwachting is dat ik hem uiterlijk volgend weekend kan ophalen


Gefeliciteerd!!

@Panama, hoe is het gegaan je eerste koers?

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:23

Ik viel net bijna van mijn stoel van verbazing. Ik werd gebeld door de fietsenwinkel dat ze onverwacht al tijd hadden gehad voor mijn fiets en dat ik hem dus al op kon halen. Meteen de deur uit gegaan dus...


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maaikemuis
Berichten: 5292
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 17:20

Oeh, wat is hij mooi! Heel veel plezier en veilig kilometers gewenst!

Vandaag was het zo mooi dat ik met het gravelfietsje ‘even’ er op uit ben gegaan. 68km gereden en nu ben ik wel toast! Maar met vriendlief gaat het gelukkig wel veel beter, die stond halverwege met de koek en zoopie. Ik moest zo hard lachen bij deze aanblik.

Afbeelding

Time2Tri

Berichten: 6137
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:13

@ Imay … wat gaaf … leuke verrassing je fiets toch al eerder te hebben *\o/*
Meteen een ritje gemaakt bij dit mooie weer van vandaag ?

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:46

Time2Tri schreef:
@ Imay … wat gaaf … leuke verrassing je fiets toch al eerder te hebben *\o/*
Meteen een ritje gemaakt bij dit mooie weer van vandaag ?


Even een omweggetje terug naar huis vanaf de winkel, maar ik had mijn wielerkleding niet aan en moest na thuiskomst nog een keer te voet terug naar de winkel om mijn oude fiets op te halen. De klikpedalen moesten vand e oude naar de nieuwe en de oude moest zijn originele gewone trappers terug er op krijgen. Als het morgen weer zo mooi is en ik mijn handschoenen kan vinden doe ik een langer rondje want hij moet wel even ingefietst worden

Time2Tri

Berichten: 6137
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 09:00

maaikemuis schreef:
Maar met vriendlief gaat het gelukkig wel veel beter, die stond halverwege met de koek en zoopie. Ik moest zo hard lachen bij deze aanblik.

[ [url=m/hiKWkV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk zo,n verzorgingspost onderweg :j
En fijn dat het beter gaat met je vriend .

Ik ga vanmiddag zwemmen en ga de 10 km volmaken voor deze week .
( van zondag t/m zondag )

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:24

Wat lekker imay! Veel fietsplezier!
Haha maaike wat leuk dat hij dat zo doet!

Is mooi fietsweer dit weekend. Mijn gravel is ook weer terug dus we zijn naar het kroondomein gereden. Wat is het daar heerlijk gravelen zeg! Ik moet nog wel intens wennen aan deze nieuwe houding. Ik kom natuurlijk van mtb af waar je relatief rechtop zit. Mijn nek en schouderspieren begaven het wel een beetje op een gegeven moment.

Afbeelding

Afbeelding

maaikemuis
Berichten: 5292
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:43

Je kom me opvegen, ik moest zo lachen dat hij daar stond op het viaduct _O- . En het was echt een waanzinnig mooie dag om door het bos de fietsen. En ik ben zo blij dat ik nu pijnvrij en zenuwuitval vrij zo even 68km fiets. Dat had ik vorig jaar niet durven denken.

Het kroondomein staat ook nog hoog op mijn lijstje. De foto’s zien er veelbelovend uit! En jouw fiets is ook wel enorm gaaf! De ergonomie is iets waar je wel even aan moet wennen. Al voel ik mijn schouders na 68km ook wel hoor :j . Zo lekker om dan onder de douche te kunnen duiken.

Gothico

Berichten: 1354
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 11:48

@Imay, Wat een gave fiets is dat. Die kleuren zijn ook heel passend bij elkaar. Veel plezier met deze mooie aankoop.

@Maaikemuis, Wat een leuke verrassing is dat dan. Als je dat zo tegenkomt geeft je dat ook wel weer energie om een stukje verder te fietsen. Erg lief ook van hem deze moeite te nemen.

@Queelens, Wel een heel mooi pad heb je gereden als ik het zo zie op de foto's. De houding is inderdaad wat anders. Maar iedere fiets is wennen in het begin. En de een wat sneller dan de andere. Maar uiteindelijk wen je er aan en heb je er veel plezier van.

@T2T, Ondanks het weer vind ik het knap dat je alles blijft doen. Lukt het ook om op schema te blijven? Dat lijkt mij vooral het moeilijkste.

En omdat het valentijn is toch even vertellen over mijn date. Afgelopen weekend ben ik naar haar toe geweest. Zijn we vanaf het station naar haar moeder gefietst. Ook een mooie afstand op een stadsfiets.
Het was er gezellig en na een tijdje kletsen zijn we naar het huis van mijn date gefietst. Weer twee plaatsen terug.

We waren allebei wat moe dus eerst bijkomen. En daarna samen eten gekookt. Niet iets wat ik zelf zou maken, maar het was wel erg lekker.

Ik heb er geslapen, en we wilde van alles doen, maar het was te gezellig en hebben bij elkaar gezeten en gekletst over van alles en nog wat. Totdat ik naar huis moest. Ik ben alleen naar het station gefietst omdat ik dan wat later weg kon. Ik had mijn eigen fietst mee en kon dus sneller richting station. Maar door een stad is het nog lastig met rotondes en verkeerslichten.

Nu het laatste. Ik heb moeite gehad met mijn fiets in de trein heen en weer. Hij is eigenlijk overal te lang.
Dus in de trein en de lift is lastig. Sommige liften paste hij gewoon niet in. Dus met de roltrap gegaan.
Ik had mijn 2 wieler mee voor de mensen die het wilde weten.

Het was wel zo gezellig dat er nog een vervolg komt. 22 februari is ze jarig en wil ze bij mij komen. Om voor haar verjaardag een keer bij de paarden te kunnen zijn. (Ik heb paardrijles woensdags dus mag ze Willow wel uitstappen.)

maaikemuis
Berichten: 5292
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:23

Wat leuk Gothico!!!!! Ik word helemaal enthousiast van je verhaal. Het klinkt enorm gezellig!

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:19

Vanmiddag met het zonnetje en de blauwe lucht kon ik het niet laten en ben ik een uurtje eerder gestopt met werken om de fiets uit te proberen. Rondje van ongeveer 30km, 1e helft wind vol tegen maar ik vloog op de 2e helft terug naar Amsterdam. Heerlijk gereden, echt als een kind zo blij ermee...

Afbeelding

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 20:27

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets IMAY! Daar ga je vast heel veel mooie kilometers op maken. Naar de fiets heb ik ook nog een tijdje zitten kijken toen ik vorig jaar op zoek was, want die vind ik ook wel mooi (zowel qua specs als looks). Qua geometrie paste die toch niet helemaal bij mijn voorkeur voor een diepe zithouding.

Leuke avonturen Gothico! Mooi dat jullie de ''liefde'' voor het fietsen en het buitenzijn met elkaar kunnen delen. Leuk dat ze ook (meteen) open staat voor de paarden. Klinkt als een potentiele match! Fiets in de trein is altijd wel een goede en zeker als je zo'n langere/niet standaard fiets hebt.

Queelens en maaikemuis, lekker dat jullie zo genieten van het gravelen. Zeker met het weer van afgelopen weekend is dat echt heerlijk. Voorlopig heb ik afgelopen jaar wel even genoeg geld uitgegeven aan een nieuwe racefiets en een nieuwe MTB, maar in de toekomst wil ik ook wel zeker gaan kijken naar zo'n gave gravelbike.

Ik heb afgelopen weekend ook wel wat leuks meegemaakt. Een wielervereniging uit de regio wil een damesgroep/team gaan oprichten met gezamenlijke trainingen en ook een wedstrijdploeg. Met een paar dames vanuit onze studentenwielervereniging waren we gisteren (zondag) naar de info- en kick-off meeting hiervan. Eerst kregen we wat info over de opzet en daarna gingen we met alle dames een duurrit/toerritje doen. Voor de wedstrijden hebben ze een ploegleidersauto en deze reed tijdens de hele rit achter ons aan. Dat was wel een ervaring voor mij, haha. Door de speaker kwamen dan vanuit de auto aanwijzingen zoals ''links'', ''rechts'', ''tegen'' etc. Voelde wel een beetje ''next level'' t.o.v. van de trainingen bij mijn eigen studenten wielervereniging, waar we helaas geen geld hebben voor een clubauto.

Ik ben degene hier vooraan op de foto met de rode kleding, zwarte fiets en witblauwe helm
Afbeelding

De gehele groep met de ploegleidersauto rechts op de foto
Afbeelding

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:32

Susan88 schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets IMAY! Daar ga je vast heel veel mooie kilometers op maken. Naar de fiets heb ik ook nog een tijdje zitten kijken toen ik vorig jaar op zoek was, want die vind ik ook wel mooi (zowel qua specs als looks). Qua geometrie paste die toch niet helemaal bij mijn voorkeur voor een diepe zithouding.


Ik ben expres nu voor iets rechterop gegaan omdat ik anderhalf jaar terug een hernia heb gehad en mijn onderrug niet te veel stress wil aandoen. Op deze kan ik de komende tijd werken aan mijn core en onderrug spieren en ze sterker maken en dan de afstelling van de fiets eventueel wat aanpassen want aan het stuur kan nog wel wat lager maar voor nu is dit prima. Binnenkort als ik er een aantal km in heb zitten nog een keer terug voor de finetuning van de afstelling als er nog iets aan geschoven moet worden maar nu eerst maar op de mooie dagen wat km maken en aavoelen hoe hij precies fietst.

Wat gaaf, zo'n rit met ploegleidersauto

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 21:44

Gaaf Susan!
Zo'n ploegleiderswagen lijkt mij ideaal. Zeker met wat wisselvallig weer voor jasjes etc O:)

Time2Tri

Berichten: 6137
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 07:17

Gothico schreef:
@T2T, Ondanks het weer vind ik het knap dat je alles blijft doen. Lukt het ook om op schema te blijven? Dat lijkt mij vooral het moeilijkste.

Het was wel zo gezellig dat er nog een vervolg komt. 22 februari is ze jarig en wil ze bij mij komen. Om voor haar verjaardag een keer bij de paarden te kunnen zijn. (Ik heb paardrijles woensdags dus mag ze Willow wel uitstappen.)


Ik zit idd nog op schema , op het moment is het ook nog niet heel
spannend .
De donkere dagen vind ik ook lastig hoor , maar goed we gaan alweer
langzaam richting het voorjaar .
Vorige week alleen mijn trainingen wat bijgesteld i.v.m het omslaan
van mijn voet .

We werken met een ATP ( anual training plan )
Zie hieronder , vooraf bepaal je wat je belangrijkste wedstrijd/en zijn .
Mijn A race is uiteraard in oktober .
De TSS en Fitness score gaat met de maanden alleen maar hoger worden .

Afbeelding

Leuk hoor je date ..succes verder .

Gothico

Berichten: 1354
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:02

Super dat je nog op schema kunt trainen. Ik kan mij inderdaad voorstellen dat het rond deze tijd wat moeilijker is.

Je hebt er ook wel wad wedstrijden staan. Wel leuk als dit allemaal gaat lukken en dan kijken of je ook wat kunt terug zien van de trainingen.

Zelf rijd ik nu al anderhalve maand met mijn trike in hoofdzaak. Ik ga het denk ik ook wel merken dat ik dan makkelijker snelheid kan gaan houden met mijn velomobiel met zijn stroomlijn. Omdat mijn trike 100% een windvanger is.

En die date is zo goed gegaan dat we na iedere dag bijna 3 uur videobellen en de 2 mooie ontmoetingen, nu besloten hebben om voor elkaar te gaan en echt een relatie te starten. Dus ik ben ook super blij op het moment.

Time2Tri

Berichten: 6137
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:22

Ik had nog helemaal niet op jou post gereageerd Susan Y;(

Wat leuk zeg *\o/* , en stoer met een eigen ploegleiders auto erbij .
"next level "

@Gothico

Gefeliciteerd met je relatie *\o/*

Jeetje , wat een wind/storm zeg vannacht , en nu ook nog .
Ik hoop dat de brug bij Emmerich nog open is , anders moet ik
via Rees naar mijn werk .
Effe op internet speuren ..

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:53

Ik kom even binnen vallen. Ik wil graag een fiets met een tacx trainer voor in huis. Wie traint er ook op deze wijze? Kan een decathlon fiets op de tacx trainer?

Walkure

Berichten: 1396
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:58

IMAY1990 schreef:
Ik viel net bijna van mijn stoel van verbazing. Ik werd gebeld door de fietsenwinkel dat ze onverwacht al tijd hadden gehad voor mijn fiets en dat ik hem dus al op kon halen. Meteen de deur uit gegaan dus...


[ [url=m/OYeEj3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QlKnTh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fDyIbY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hele gave fiets! Veel plezier ervan

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:14

Zonnetje81 schreef:
Ik kom even binnen vallen. Ik wil graag een fiets met een tacx trainer voor in huis. Wie traint er ook op deze wijze? Kan een decathlon fiets op de tacx trainer?


Elke fiets kan op een tacx trainer. Het kan zijn dat je een adapter stukje nodig hebt voor je as, Decathlon fietsen hebben vaak steekassen geloof ik. En voor een wheel on trainer is het een goed idee om een trainingsband/wiel te hebben vanwege slijtage aan je gewone band anders

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:26

IMAY1990 schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik kom even binnen vallen. Ik wil graag een fiets met een tacx trainer voor in huis. Wie traint er ook op deze wijze? Kan een decathlon fiets op de tacx trainer?


Elke fiets kan op een tacx trainer. Het kan zijn dat je een adapter stukje nodig hebt voor je as, Decathlon fietsen hebben vaak steekassen geloof ik. En voor een wheel on trainer is het een goed idee om een trainingsband/wiel te hebben vanwege slijtage aan je gewone band anders


Ik wil dan er een waar ik het wiel ermee af moet halen.

Gothico

Berichten: 1354
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:23

IMAY1990 schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik kom even binnen vallen. Ik wil graag een fiets met een tacx trainer voor in huis. Wie traint er ook op deze wijze? Kan een decathlon fiets op de tacx trainer?


Elke fiets kan op een tacx trainer. Het kan zijn dat je een adapter stukje nodig hebt voor je as, Decathlon fietsen hebben vaak steekassen geloof ik. En voor een wheel on trainer is het een goed idee om een trainingsband/wiel te hebben vanwege slijtage aan je gewone band anders


Ik ga hier toch even op moeten reageren. Geen van mijn fietsen past er op :o

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:44

Gothico schreef:
IMAY1990 schreef:
Elke fiets kan op een tacx trainer. Het kan zijn dat je een adapter stukje nodig hebt voor je as, Decathlon fietsen hebben vaak steekassen geloof ik. En voor een wheel on trainer is het een goed idee om een trainingsband/wiel te hebben vanwege slijtage aan je gewone band anders


Ik ga hier toch even op moeten reageren. Geen van mijn fietsen past er op :o


Fair enough. Elke fiets met 2 wielen past op een tacx. En een driewieller wellicht op 2 tacxen?

maaikemuis
Berichten: 5292
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:07

@gothico; wat ontzettend leuk!!! Ik hoop dat jullie een ontzettend gelukkig stel worden samen! ^&+

Hier heb ik op zolder een Tacx staan en met dit weer is het echt een uitkomst! Uit het oude huis had ik nog een tv en computer en die hangt ervoor. Dus ik kan heerlijk ‘lui’ series kijken of de muziek lekker hard aanzetten. Ik heb een hele simpele Tacx (van een vriendin gekregen <3 ) waar geen programma’s op kunnen, maar voor mij is dit genoeg. Ik zet hem handmatig zwaarder of lichter. Ik heb van mijn wegfiets hetzelfde frame gekocht alleen dan enorm goedkoop afgemonteerd zodat ik een goedkoop fietsje had en zo kan ik lekker doorfietsen! Ik zag het namelijk niet zitten om mijn buitenfiets iedere keer 2 trappen op de slepen langs mijn net gestucte muren…. Maar dat is wel een luxeprobleem.

Afbeelding