Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ieris

Berichten: 1782
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 15:30

Hoi, ik meld me hier ook! Ben door mijn enkel gegaan, en heb een pees verrekt.
Hardlopen gaat helaas even niet meer, maar fietsen gelukkig wel.
Ik heb een oude mountainbike, en ben een echte beginner, maar vind het wel leuk!
Vooral loeihard naar beneden gaan op brede lange bospaden vind ik gaaf.
Heb nu 2 ritjes gemaakt, en het was wel even zoeken naar de juiste paden.
Op sommige kon ik echt niet fietsen, daar heb ik gelopen.
Hebben jullie nog tips voor beginnende mountainbikers?

Qeelens: die mountainbike die je te koop hebt staan vind ik echt super mooi!
Jammer dat je zo ver uit de richting woont, anders had ik hem graag opgehaald.

Scooby, wat baalen van je voet zeg.
Sterkte ermee!

Time2tri, wat een prachtige fiets heb je, mooie foto!

Dit is mijn fiets:


Afbeelding
En hier heb ik gefietst, op de Veluwe.

Afbeelding

Afbeelding

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:25

ieris schreef:
Hoi, ik meld me hier ook! Ben door mijn enkel gegaan, en heb een pees verrekt.
Hardlopen gaat helaas even niet meer, maar fietsen gelukkig wel.
Ik heb een oude mountainbike, en ben een echte beginner, maar vind het wel leuk!

Time2tri, wat een prachtige fiets heb je, mooie foto!

Welkom , leuk dat je bent gaan mountainbiken .
Mijn ding is het niet , dus kan je ook geen tips geven .

Thanks , ik ben ook erg blij met mijn triatlonfiets <3
Hier wat foto,s van afgelopen zaterdag , toen deed ik mee aan de Tijdrit
Almere .42 km vol gas over de dijk , drie rondjes .
Tevreden met mijn tijd van 1:12:40 en 34,8 km/pu gemiddeld
Ergens gaat er iets met foto,s uploaden niet goed -O-

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:28

Dan maar even in een extra post


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:24

Mooie foto`s weer...
Had je jaar of 4 geleden niet kunnen bedenken he..

Hoi Ieris welkom.
Heb je al eens gekeken naar een start to bike ?
Daar leer je de eerste beginselen van of racefiets of MTB heel leuk en leerzaam worden door het hele land gegeven.

Zo ik stap op de fiets voor klein rondje rustig opbouwen is het plan.

Gothico

Berichten: 1353
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 10:40

Welkom Ieris, Leuk om meer actieve leden te zien. Er is ook een Strava groep voor als je op Strava zit.

Zelf was ik Mountainbiker en reed ik in het bos, meestal in Montferland vanuit het werk.

Tegenwoordig heb ik drie ligfietsen en een eenwieler. Die eenwieler wil ik met beter weer en wat tijd ook weer mee gaan oefenen, want rechtdoor is geen probleem, sturen wel.

Met de ligfietsen rijd ik het meest woonwerk en af en toe ineens uitschieters zonder training tot 200km.

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:07

scooby09 schreef:
Mooie foto`s weer...
Had je jaar of 4 geleden niet kunnen bedenken he..


Nee , idd :j
Precies 10 jaar geleden woog ik 103 kg -O-
En wat er allemaal veranderd is toen de knop eenmaal omging .

ieris

Berichten: 1782
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 11:26

Dank jullie! Leuk om jullie fiets verhalen te lezen!

Time to tri, zo dat is wel een blitse racefiets zeg! En wat ga je er hard mee, goed bezig!
Serieus jij woog 103?, zo wat knap zeg dat je nu zo lekker bezig bent met fietsen!
Doe je ook wel eens triatlon's?

Gotico, dat lijkt me echt moeilijk, een eenwieler, dan moet je toch wel een heel goed gevoel voor balans hebben.
Ligfiets lijkt me dan wel wat comfortabeler! Zo wat een afstand 200 km!

Scooby, bedankt voor de tip! Ik heb het opgezocht, ziet er inderdaad leuk uit.
Ik ga informeren of het hier in de buurt ook komt!

maaikemuis
Berichten: 5290
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 14:03

Welkom Ieris! En pas maar op… voor je het weet ben je verslaafd aan fietsen en staat je schuur vol met allemaal verschillende exemplaren. Twee jaar geleden begon het met een (voor mij volledig ongeschikte racefiets) en nu staan er een racefiets en een gravelbike ik de schuur en staat er op zolder een racefiets om binnen te kunnen fietsen bij slecht weer. Pas maar op *\%/*

Time, 103 kilo?!?!? Dat zou je toch niet bedenken. Ik vind dat echt knap! En de prestatie van zaterdag ook! Wat kun jij waanzinnig hard! Mogelijk dat ik in een rare weddenschap terecht ben gekomen en ik volgend jaar ook mee moet doen (op een endurance racer :') ). Ik hoop dat ze dit over een jaar zijn vergeten…

Zebrastreep

Berichten: 9797
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:05

Welkom leris!

Ik zie al hele goede tips voorbij komen. De Veluwe is echt heel tof om te mountainbiken :j. Ik zie dat je blokjes remmen hebt , hou er rekening mee met nat weer dat het remmen haast niet meer gaat dus oppassen met de heuvels af crossen. En de rode extra lussen op de veluwe nog even links laten liggen daar zit wel heftig spul tussen. Uiteraard zeker in de toekomst wel proberen zitten echt zulke toffe uitdagingen in verwerkt.


En inderdaad het is verslavend! Ik ben ook ooit begonnen op een te grote fiets vergelijkbaar met de jouwe. Daarna een passend model van het merk Bulls gekocht en uiteindelijk verliefd geworden op het merk canyon en na lang kijken en vooral dromen een tweedehands fullsuspension kunnen kopen.


Afbeelding

Het is vooral een dure hobby , maar goed dat zijn paarden ook :')

En ik zie nog een leuke overeenkomst , Fjorden! Ik heb twee van die leuke gele monsters en dat is naast fietsen ook zeker mijn andere passie.

En misschien als nog meer mountainbikers willen nog een bokt veluwe meeting? Ik wil als het weer iets beter is ook nog graag een dag die kant op.


En weer ingeschrevenen vandaag voor de veldslag om Norg dus we moeten nu echt weer fanatiek gaan trainen in combinatie met mijn jonge paard rijden en veel werken.

ieris

Berichten: 1782
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:53

Dank je Zebrastreep!
Wat leuk om te horen dat je zo enthousiast bent geworden met fietsen!
Zo die fiets van jou ziet er echt gaaf en professioneel uit!
Kan me voorstellen dat het dan lekker gaat!
Mijn fiets is denk ik al zeker 20 jaar oud, ja wat je zegt over de remmen klopt zeker, dat heb ik gemerkt zelfs bij droog weer, ik ga ook vrij langzaam een heuvel af als de heuvel stijl is.
Als de heuvel niet zo stijl is en ik zie het pad daarna weer omhoog gaan, durf ik wel wat meer gas te geven!

Leuk dat je bekend bent op de Veluwe!
Ik heb nu een pad gevolgd dat eerst een pijltje had met 2 blauwe bolletjes, dat zijn volgens mij de mtb routes toch?
Daarna kwam ik op een pad met een zwart pijltje en 2 zwarte bolletjes, ik dacht toen dat dat het moeilijkste was, zo iets als de zwarte piste zeg maar!
Maar de rode is dus uitdagender, leuk om te weten!
Ik moet eens uitzoeken waar de paden precies lopen, want nu kom ik er steeds bij toeval op, in het begin van het bos staan die bordjes niet, en ga er weer af als ik dichtbij huis ben.
Ik start in Loenen, en ben zeker in voor een meeting op de Veluwe!

Leuk dat je 2 fjorden hebt! Ja snap dat je het dan druk hebt!
Succes alvast in Norg!

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:36

ieris schreef:
Time to tri, zo dat is wel een blitse racefiets zeg! En wat ga je er hard mee, goed bezig!
Serieus jij woog 103?, zo wat knap zeg dat je nu zo lekker bezig bent met fietsen!
Doe je ook wel eens triatlon's?


Yep , 2013 woog ik 103 kg :j
Ben op eigen houtje afgevallen , en nu 10 jaar later blijf ik nog steeds stabiel . Na ja +/- 2 kg in de winter .

En zeker doe ik triatlons , heb vorig jaar mijn eerste hele in Barcelona gedaan .
En dit jaar ga ik voor de hele in Kopenhagen.

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:40

maaikemuis schreef:
Time, 103 kilo?!?!? Dat zou je toch niet bedenken. Ik vind dat echt knap! En de prestatie van zaterdag ook! Wat kun jij waanzinnig hard! Mogelijk dat ik in een rare weddenschap terecht ben gekomen en ik volgend jaar ook mee moet doen (op een endurance racer :') ). Ik hoop dat ze dit over een jaar zijn vergeten…


Idd 103 kg .
Ik heb zaterdag zelfs iemand op een soort van MTB zien rijden . So anything is possible .
Maar de echte hard rijders hebben natuurlijk ander materiaal. En hard werd er gereden :j

Dit is een foto uit 2013 .



Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9797
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:46

T2t

Wow wat een transformatie ik herken je niet eens zo snel op de foto met de Tinker.

Daar mag je best heel erg trots op zijn!

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:08

Zebrastreep schreef:
T2t

Wow wat een transformatie ik herken je niet eens zo snel op de foto met de Tinker.

Daar mag je best heel erg trots op zijn!


Dankjewel +:)+
Het is ook een hele verandering :D
Moet er niet aan denken +/- 38 kg extra met me rond te zeulen .

JesdaJinn

Berichten: 10456
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 12:23

Hallo allemaal,

Mag ik mij hier ook melden?

Mijn naam is Mariska maar hier zeggen ze vaak Jesda xD.

Mijn broer heeft vorig jaar maart een ernstig motor ongeluk gehad en had 26 botten gebroken. Geopereerd, revalideren en noem maar op. Nu is hij zo ver dat hij weer mag bewegen en wilde graag fietsen. Een kameraad van hem die fiets al jaren en dat leek hem wel wat. Alles aangeschaft en hij is rustig begonnen en dat gaat super goed.
Toen zeiden hij en z'n kameraad tegen mijn van goh, ga maar mee. Is leuk.
Even overngedacht en door hun verhalen enthousiast geworden.
Alleen 1 probleem. Ik had nog nooit op een mountainbike gezeten. Maargoed. Door het ongeluk van mijn broer kunnen we mooi samen opbouwen.

Toen kwam de zoek toch naar een fiets. Heb rondje op die van m'n broer gefiets alleen het frame was vrij hoog. Ik ben maar 1.60. Maar vind maar es zo'n kleine fiets.
Rustig rond gekeken en 1e paasdag kwam op MP een fiets. Perfect voor mij. Niet te duur. Mooi klein en 29 inch banden. Berichtje gestuurd en 2e paasdag in de ochtend wezen kijken.
Broer en kameraad mee want die hebben er veel meer verstand van.
Fiets was goed. Mooie kleine maat dus mee genomen.
Helm, handschoenen entc had ik al dus 2e paasdag heb ik mijn aller aller eerste rondje gefiets op een mountainbike.

Hier in het oosten heb je redelijk wat routes dus we hebben een simpele route gekozen. Beetje bochtjes en heuveltjes maar geen moeilijke dingen.
Direct bijna 6km fiets maar ik vond het super leuk!
Geen spierpijn oid maar wat vond ik het leuk!

Nu gaan we samen rustig opbouwen en dan zien we wel verder.

Afbeelding
Dit is m'n fiets

ieris

Berichten: 1782
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 13:10

Jesda, wat leuk zeg! Echt een mooie fiets heb je gekocht, prachtig! Fietst zeker ook wel lekker.
Zoiets zoek ik ook ongeveer, ik ben maar 1.63cm dus ook niet zo groot.

Jee heavy zeg dat ongeluk van je broer,wat leuk dat jullie nu samen gaan fietsen, goed dat je rustig opbouwd!

Time 2 tri, Gefeliciteerd *\o/*
En wat goed zeg dat je gewoon 2 Iron mans gedaan hebt, echt ongelooflijk knap!
Wat moet jij een bere sterkte vrouw zijn!
Echt gaaf dat je dit bereikt hebt, mag je zeker trots op zijn!

Kennen jullie de film 100 meters op Netflix?
Is echt een aanrader, zo waanzinnig mooi, het gaat over een man die m.s heeft en gaat trainen voor een Iron man, het is een waar gebeurd verhaal.
Houd vooral zakdoekjes bij de hand, want ik kon het niet droog houden.

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:17

*\o/* Gefeliciteerd @T2T *\o/*

Welkom @Jesda. Leuk fietsje om mee te beginnen! En superleuk dat je het samen kunt doen. Samen fietsen is zoveel leuker dan alleen (vind ik) :)

Jij ook welkom @ieris. Balen dat je niet kunt hardlopen, maar fijn dat je toch een manier gevonden hebt om lekker te kunnen bewegen :j

Hier net terug van een dinsdagavondrit met de club, althans: we waren met z'n tweeën vanavond. Iedereen had "ineens iets vanavond" :') ik denk vooral: geen zin. Haha. Wat een wind. Maar we hebben lekker weer een rondje gedaan en toch genoten van het zonnetje en weer even bijgepraat na de winterstop.

maaikemuis
Berichten: 5290
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 21:51

Samen fietsen vind ik ook veel leuker, al ben ik ook heel vaak alleen te vinden in het bos of op de weg. Mijn vriend kan doordeweeks zelden mee en op de gravel ben ik ook vaak alleen. De meeste mensen in mijn omgeving die rijden op de weg. Al kost op de gravel mijzelf entertainen tijdens een rit aanzienlijk minder moeite. Ik heb ook al eens 100 km op de weg gedaan en toen zat ik er helemaal doorheen bij 55 km. Het moment dat je eigenlijk als een kleuter langs de kant van de weg wilt gaan zitten...

Eigenlijk zou ik vanavond ook moeten klimmen of sporten, het is er niet van gekomen. Ik heb dan maar de proefdruk van het boek helemaal nagekeken en opgestuurd naar de uitgeverij. Dat is ook wat waard en voelt wel fijn. Donderdagochtend maar weer een rondje.

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 06:31

Welkom Mariska *\o/* , leuk .

Hoe meer zielen , hoe meer vreugde , weer meer actie in het topic .
En veel plezier met je fiets .
ieris schreef:
Time 2 tri, Gefeliciteerd *\o/*
En wat goed zeg dat je gewoon 2 Iron mans gedaan hebt, echt ongelooflijk knap!
Kennen jullie de film 100 meters op Netflix?

Dankjewel :j
Mijn tweede hele triatlon ga ik pas dit jaar in augustus doen :o
Maar heb al wel 2 x ook een halve gedaan .
Dit was de finish in Barcelona <3
Netflix heb ik niet .

Afbeelding


MuSLi schreef:
*\o/* Gefeliciteerd @T2T *\o/*
_/-\o_ Thanks

JesdaJinn

Berichten: 10456
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:06

Ik lees wel mee maar kan niet echt antwoorden. Moet er ff een beetje inrollen.

Gister niet gefietst want ik had niet zo'n broekje met een kussentje er in en dat is wel echt een must. Broer en ik vanmorgen naar de decathlon en eentje gehaald.
Zonet weer wezen fietsen. Ik merk echt dat ik conditie heb van een visstick, denk zelfs van een doperwtje dus we hebben nu alleen eens tuk gefietst met een klim er in en toen weer terug. Eerst deze maar es heel vaak doen tot de conditie er is.
Gewoon kms maken.

Jullie nog lekker gefietst?

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:16

@Jesda, conditie komt inderdaad door het gewoon te doen en steeds een stukje verder te gaan.

Hier al weken aan het tobben met zeer vastzittend slijm, volle holtes, druk op oren/tanden/ogen.
Vandaag toch maar een bezoekje aan de huisarts gebracht en wat medicijnen ontvangen.
Nu maar hopen dat die het loskomen op gang brengen en ik gauw weer normaal kan functioneren :Y)

Gothico

Berichten: 1353
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:10

@Jesda, Mooie fiets hoor. Veel plezier ermee, en mooie tochten gewenst.

@Ieris, Ja 200km is wel iets dat ik eigenlijk niet vaker dan twee keer per jaar doe. Maar 100km plus ritten doe ik wel wat vaker. (In de zomer of met speciale eventen.)

@T2T, Gefeliciteerd nog. En wat een verschil. Wel leuk om een tinker te zien. Ik zou de mijne hier eigenlijk moeten delen.

Net even een klein stukje om gefietst vanaf stal, en natuurlijk op de weg als training.
Het laatste stukje kwam er een auto achter mij en wilde even door zodat ze niet gaan kleven. En hij verdween in mijn spiegel. Toen ik op mijn teller keek (oeps) 58km/u waar het 50km/u is.

Sprintjes met een velomobiel gaan echt wel hard. Met een ligfiets algemeen is er wel verschil met andere fietsen. TTbikes komen zeker wel in de buurt. (Rijd er hier eentje die ik echt als uitdaging zie met sprinten.)

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:24

Wat een snelheid zeg pff.
Paarden zullen jou vervoersmiddel wel heel spannend vinden.

Fietsen lukt niet dit weekend heb een paarden weekend gepland staan.

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 21:30

Welkom Jesda en Ieris!

Wat een wind de afgelopen dagen. Ik woon aan de kust dus we kregen de volle laag. Ben wel gaan fietsen: tegenwind is gratis training, is volgens mij jouw gezegde toch T2T? :D Het was wel flink afzien, maar achteraf is het altijd lekker.

Gothico

Berichten: 1353
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:11

scooby09 schreef:
Wat een snelheid zeg pff.
Paarden zullen jou vervoersmiddel wel heel spannend vinden.

Fietsen lukt niet dit weekend heb een paarden weekend gepland staan.



63km/u vlak is tot nu toe mijn max. Maar ga ik met training boven kunnen komen.

Paarden vinden mijn fietsen inderdaad wel eng of spannend. Ik houd hier ook zeer zeker rekening mee.
Die van mij is er helemaal aan gewend inmiddels.

Het is ook leuk om een paarden weekend te hebben.