Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KleinBoefje

Berichten: 294
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 17:31

Ja de wintereditie is een stuk minder populair, dus daar kan het prima. De tocht die op pinkstermaandag wordt gefietst heeft 15.000 deelnemers en de wintereditie rond de 1500. :))

Gothico

Berichten: 1351
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 18:31

KleinBoefje schreef:
Ja de wintereditie is een stuk minder populair, dus daar kan het prima. De tocht die op pinkstermaandag wordt gefietst heeft 15.000 deelnemers en de wintereditie rond de 1500. :))


Oké dat is veel meer dan ik had verwacht. Nu snap ik wel waarom, dank je wel voor de info. :o

Zebrastreep

Berichten: 9784
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:20

Ik blijf maar wachten op mijn nieuwe uitrusting

Het shirt komt nu echt deze kant op ( gisteren net de bevestiging gehad) , ik had al een shirt besteld maar dit was te klein en het ruilen duurde even maar dat is nu gelukt.

Alleen waar mijn nieuwe helm blijft , ik weet het niet. Ik heb een track en trace ontvangen van een medewerker maar als ik de bijhorende link aandruk kan ik niks vinden. Zoek ik op de Nederlandse DPD site dan geeft die aan dat het pakket ergens sinds 6 juni ligt , maar waar -O-

Het wordt mij gewoon niet gegund hoor , ach ja de fiets is in ieder geval weer perfect dus ik mag ook niet klagen. Is eerder een luxe probleem dat mijn huidige helm niet helemaal past bij de rest.

Verder ben ik gisteren in een grote fietszaak geweest in Dussedorf. Verkochten voornamelijk Bulls fietsen maar daar ben ik wel vanaf gestapt. Wel veel kleding dus even wezen neuzen maar alleen sokken gekocht. Wel ongeveer kunnen zien hoe mijn nieuwe helm eruit ziet en ik denk dat het wel een goede keuze is geweest als die nog komt :')

Zebrastreep

Berichten: 9784
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 17:34

Oeps mijn helm lag al voor afhalen bij een pakketdienst


Maar ik ben in love :')


Afbeelding


Wil haast spontaan gaan fietsen

maaikemuis
Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 17:35

Nice!!! En vooral, een heel veilig idee.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 09:28

Gothico schreef:
@T2T, Dat is zeker een beste blauwe plek. Gelukkig dat het minder pijnlijk aanvoelt dan hoe het eruit ziet, want het ziet er echt niet lekker uit. Hopelijk gaat alles door betreft je plannen.


Mijn wedstrijd van vorige week heb ik helaas al moeten laten schieten , en Copenhagen is nog onzeker .
Alles gaat en staat met hoe snel mijn schouder hersteld .
Waarschijnlijk zijn door de val pezen gescheurd , of deels gescheurd .
Dat schijnt klassiek voor een val met de fiets te zijn .
De fysio heeft het nu getapet , dat geeft wel wat rust in de schouder .
Verder deze week op de indoor trainer gezeten , niet de leukste bezigheid met dit weer .Maar ja , je moet wat .En twee keer kort gelopen .
Zwemmen zal er voorlopig niet inzitten helaas .

@Zebrastreep ; DPD is een waardeloze instelling .
Ik heb daar geen goede ervaringen mee gehad tot nu toe .
Een leuke helm , laat je dat klepje voor erop ?

@Maaikemuis ; wat fijn dat je weer thuis bent .
Ik hoop dat je snel hersteld , en idd ...binnen is veilig fietsen .

Zebrastreep

Berichten: 9784
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:30

Normaal heb ik geen problemen met dpd maar nu met zowel dpd als ups. Geef mij maar postnl :') dan weet ik altijd zeker het komt goed.

De klep laat ik erop ( zit er vast op) gebruik ik vaak als zonneklep en met modder wat omhoog vliegt. En ook wel eens tegen de wind. Weet niet of dat laatste helpt maar als het hard waait ga ik wel vaak met mijn hoofd naar beneden en gaat de wind wat langs de kleppen heen. Misschien meer iets wat in mijn hoofd zit maar het lijkt te werken :o


--

Ik zit nog wat te twijfelen maar ik ga waarschijnlijk vanaf 28 augustus alleen een paar dagen weg naar de veluwe. Is ook een soort kleine trainingskamp op de veldslag die ik 2 september ga rijden.

Zijn er nog liefhebbers voor de di , wo en donderdag in die week mee willen de mtb paden van de veluwe op? Mits het niet te droog is natuurlijk en er niks is afgesloten.

Gewoon lekker gezellig en rustig rijden met tussendoor een terrasje pakken :j

maaikemuis
Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:15

T2T, wat lijken onze letsels enorm op elkaar :(:) . Nog even en we kunnen samen in een revalidatie … ik ben, enigszins eigenwijs, alvast een beetje begonnen met oefeningen. Ik kan niet hebben dat die schouder helemaal opstijft, dat lijkt me fietstechnisch al niet fijn, maar mijn andere passie is klimmen := . Wanneer het een beetje kan wil ik wel op de Tacx gaan fietsen, is veilig en dan ga ik niet helemaal naar 0. Ik moest het van de huisarts rustig aan gaan doen. Ik weet niet of dit helemaal de bedoeling was.

Alleen mijn geheugen. Kortetermijndenken is echt uitgeschakeld…

En ik wil ook fietsen op de Veluwe! Dan mijn nieuwe tandarts stuur me foto’s van zijn rondje over de hei _O-

Zebrastreep

Berichten: 9784
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:25

maaikemuis schreef:
T2T, wat lijken onze letsels enorm op elkaar :(:) . Nog even en we kunnen samen in een revalidatie … ik ben, enigszins eigenwijs, alvast een beetje begonnen met oefeningen. Ik kan niet hebben dat die schouder helemaal opstijft, dat lijkt me fietstechnisch al niet fijn, maar mijn andere passie is klimmen := . Wanneer het een beetje kan wil ik wel op de Tacx gaan fietsen, is veilig en dan ga ik niet helemaal naar 0. Ik moest het van de huisarts rustig aan gaan doen. Ik weet niet of dit helemaal de bedoeling was.

Alleen mijn geheugen. Kortetermijndenken is echt uitgeschakeld…

En ik wil ook fietsen op de Veluwe! Dan mijn nieuwe tandarts stuur me foto’s van zijn rondje over de hei _O-



Als goed is komt dat wel weet terug na een aantal weken. Ik heb na een val van mijn paard een ook een hersenschudding gehad en heel lang mij wazig in de hersenen gevoeld en dingen onthouden was heel lastig. Ik denk na een week of 8 dat ik mij weet wat meer helder begon te voelen. Was trouwens ook een heel raar en vreemd gevoel als je het besef weer krijgt dag je beter kunt onthouden. Ik was er vooral heel blij mee en opgelucht.

Genoeg rust pakken nog!

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:29

@maaikemuis , ik zou denk ik in jou geval oppassen met intensieve activiteiten doen .
Je schrijft het al , je geheugen is nog niet on top .
Had je ook niet een hersenschudding?
Dan moet je echt wel even oppassen.

maaikemuis
Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:24

Ik ben ook extreem voorzichtig en probeer heel goed te luisteren naar mijn lijf. Ik heb namelijk een hersenkneuzing, dat besef begint inmiddels wel een beetje te komen. Ik ben enorm blij met de vooruitgang die ik zie. Vandaag was de harde schijf opgestart om 10 uur (3 uur na wakker worden), en dat is weer een uur minder dan gisteren. En ik heb vandaag een magazine gelezen.

Ik besef mij heel goed dat alle plannen voor over weken zijn. En dat ik nu rust moet nemen om ze uit te kunnen voeren.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 06:22

maaikemuis schreef:
Ik besef mij heel goed dat alle plannen voor over weken zijn. En dat ik nu rust moet nemen om ze uit te kunnen voeren.

:(:) Lastig he , vooral als je zelf weer zo graag wil .
Bij mij is het ook nog maar afwachten of mijn schouder op tijd zo ver is .
Af en toe hoor ik gewoon hoe het schuurt in het gewricht .

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:17

Halloooo!

Ik moest weer aan jullie denken. Vorig jaar echt niets gedaan aan fietsen. Maar we zijn nu in Luxemburg en heb lastminute toch maar besloten de racefiets mee te nemen. Helaas vandaag lek gereden. Lief had nieuw bandje geplakt maar na een km voelde ik hem zwabberen. Ik stap af, kijk ernaar en plof. Weer lek. Dus ik zit nu bij een cafe te wachten op mijn lief die de auto halen is

Maar ik heb van de week zo lekker gefietst hier dat de motivatie weer terug is. Camping bovenop een berg dus dat was lachend naar beneden sjezen en jankend weer naar boven. Maar heb het wel weer gedaan :j

Dus ik ga wat pagina s teruglezen en dan proberen weer actief hier te zijn :))

Zebrastreep

Berichten: 9784
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:19

Time2Tri schreef:
maaikemuis schreef:
Ik besef mij heel goed dat alle plannen voor over weken zijn. En dat ik nu rust moet nemen om ze uit te kunnen voeren.

:(:) Lastig he , vooral als je zelf weer zo graag wil .
Bij mij is het ook nog maar afwachten of mijn schouder op tijd zo ver is .
Af en toe hoor ik gewoon hoe het schuurt in het gewricht .


Hoe gaat het inmiddels met jou @t2t? Na je valpartij?

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:23

Ik las iets over de Elfstedentocht. Die hebben we gedaan maar verdeeld over meerdere dagen. Ook een aanrader! Tassen mee op de fiets en gaan :j

Afsluitdijk is aankomend weekend, die gaat lief doen. Ik moet werken helaas en zo n lange tocht is iets te enthousiast voor mij.

Maaikemuis en time2tri heel veel beterschap!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:48

Dat hadden we ook op de planning, meerdere dagen en de tent mee. Alleen toen kwam mijn schoonzusje met het idee en als geboren Friezin moest ik hem wel een keertje gaan fietsen op tweede pinksterdag… Ik las ergens over een gemiddelde van 25km, maar op sommige stukken is dat echt tussen de 30-35km per uur. Het daalt behoorlijk omdat je in de stadjes lopend door de stempelposten moet, maar hard gereden wordt er zeker!

Vandaag zagen we trouwens een felblauwe velomobiel op de Lekdijk tussen Wijk en Amerongen!

Wij zijn vanochten relatief vroeg even op pad geweest, ik kijk uit naar wat koeler weer.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 17:18

Zebrastreep schreef:
Hoe gaat het inmiddels met jou @t2t? Na je valpartij?


Op zich wel goed , echter heb ik in mijn linker schouder pezen/banden (deels)gescheurd .Dus hoe zich dit gaat ontwikkelen weet ik niet .
Ik kan wel fietsen en hardlopen , maar zwemmen helemaal niet .

@Dayanara ; dus vanaf nu weer regelmatig op de fiets stappen .

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 18:42

Hoi! Ik heb er net 3 dagen fietsen in de Ardennen met m’n fietsclubbie opzitten. Wat is het daar heerlijk fietsen. Heb vreselijk afgezien bij het klimmen maar me gek genoten van de afdalingen en mooie omgeving. Wel erg warm, was pittig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@ Dyanara: welkom! En wie weet zijn we elkaar wel tegen gekomen dit weekend. De routes die ik dit weekend in de Ardennen fietste lagen grotendeels in Luxemburg. Zou wel te toevallig zijn ; )

@ T2T / Maaikemuis: knap lastig om zo rustig aan te moeten doen terwijl jullie allebei zo graag actief en sportief ambitieus zijn. Hou vol :)

@ Zebra: ik heb er eind aug net een kleine fietsvakantie op zitten en denk dat ik dan voorlopig niet meer op een zadel wil (kan) zitten helaas :')

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 21:04

@leeslampje wij zitten in Mullerthal in Berdorf

Mooie foto s hoor. Klimmen is pittig he? Goed gedaan!

Gothico

Berichten: 1351
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 22:31

@Sakura, Ik heb al een vermoeden wie dit kan zijn geweest met de velomobiel.

Ik heb juist het weekend niet gefietst. Ik was gisteren naar Fable and Fantasy in Emmen.
Ben samen met een vriend gegaan en we hebben een super dag gehad.

Vandaag naar de Farm en Country fair geweest. En heb zowaar een passend halster gevonden in mijn kleurtje groen. Het is een Shire halster voor mijn tinker Willow. Hij heeft echt een groot hoofd en past Full niet. Extra full wel, maar is niet echt degelijk voor de bouw van Willow. Nu heb ik in al die jaren eindelijk een leuk en goed passend halster.

Ook heb ik nog hoeden en houten klompen gekocht. (Als kind tot een jaar of 16 altijd op klompen gelopen)

Dus na dit lange en best zware weekend heb ik volgend weekend wel tijd om een rondje te fietsen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 07:33

Haha Gothico, dat vermoeden had ik al. Knalblauw, kon niet missen.

Houten klompen zijn heerlijk! Hier staan er ook altijd een paar. Mijn grootvader was klompenmaker en mijn vader heeft nog lang een klein handeltje erin gehad. Dat zorgde ervoor dat als mijn ouders niet thuis waren, ik de klompen verkocht en de leertjes sloeg. Ook verdiende ik wat geld met schuren en lakken van de klompen. Ik heb de afwijking meegekregen dat ik bij mensen die klompen dragen even check van ‘wie’ ze zijn. Vroeger had elke klompenmaker zijn eigen schilderplaatjes voor op de klompen.

Gothico

Berichten: 1351
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:35

Knalblauwe velomobielen rijden er niet heel veel rond. Maar ik denk dat het wel iemand is geweest van ietsje verder weg. Het was mooi weer en dan rijden de meeste al minimaal 100km. Maar ik weet wie er een felblauwe heeft die daar nog wel eens fietst.

Ow je leert mij nu iets over klompen. Ik weet alleen dat de beschilderingen van vroeger provincie gebonden zijn. Dus ik heb nu klompen met de oud Gelderse print. (tevens de bekenste)
En ik heb al zo lang niet meer op houten klompen gelopen dat ik het ergens juist ook heel leuk vind. Omdat het er toch een beetje bij hoort en je het niet zo veel meer ziet. En het is veilig bij de paarden.

Dayanara

Berichten: 2378
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 10:58

Leuk feitje over die klompen.

Hier in september heb je voor de paarden altijd een zogenaamde klompenrit :j

Wij zijn onderweg naar huis. Dan ga ik gelijk even googlen naar nieuwe buitenbandjes en hopelijk kan ik dan snel weer op de fiets :j

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 14:14

En elke generatie gaf net weer een andere touch aan de beschildering, waardoor je dus kunt zien van wie het is geweest. Ik heb zelfs nog een paar klompen die zijn gemaakt zijn door mijn grootvader. Daarnaast zijn leerklompen (dus geen kap) in het noorden heel normaal. Dat is wel prettig als je een lage wreef hebt, het leertje maakt de klomp dan passend. Mijn vader kocht de klopen in bij een fabriek in Noord Brabant en maakte de leergaten er zelf in, want de machines daar deden het niet naar tevredenheid van onze klanten. Ik hou nog steeds van het geklepper van de klompen buiten, dat doet me echt aan mijn jeugd denken. Mijn moeder ging ons ook pas ons zoeken als ze de klompen niet meer hoorde.

Ik heb nog gekscherend geroepen dat ik de elfstedentocht op klompen wilde doen, maar goed dat was toch onhandig met een gravelbike. Alhoewel ik wel foto's heb van twee jongens die op een tandem in een overall met klompen de tocht hebben volbracht!

Zit een beetje te denken om de Pieter Weening Classic te gaan fietsen dit jaar, of die van Bauke Mollema. Ik heb trouwens afgelopen weekend een docu gezien over Lieuwe Westra, wat een verdrietig verhaal zeg.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 18:12

Wat lekker in de Ardennen Leeslampje! Kan me voorstellen dat het klimmen pittig is :wow:

En thanks nog allemaal voor jullie reacties op de nieuwe fiets! In/ uitklikken gaat al een heel stuk beter.