Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 19:26

@Marlies en Time, ik hoop dat jullie beide een fijne gynaecoloog hebben die jullie kan helpen. Ik want het is echt zo’n ontzettend onuitgesproken probleem. Omdat het een vrouwending is waar alle vrouwen doorheen gaan, moet je er als vrouw maar gewoon mee te dealen te hebben. En dat moet niet zo zijn. Ik heb ooit gewerkt met een gynaecologe die hier echt heel diep in is gedoken en hier heel veel van weet en aan doet. Mochten jullie willen, dan kan ik haar naam wel sturen in PB (al is ze in kringen heel bekend en ‘kennen’ jullie haar al).

En welkom terug Eleeke! Wat ontzettend naar dat je zo ziek bent geworden. Ik hoop dat je je inmiddels weer beter voelt en vooral lekkerder in je vel voelt zitten. Hopelijk zien we van de lente en zomer weer mooie avonturen van je voorbijkomen.

En even een kleine post om mijn zorgen/zenuwen een woord te geven. Dinsdag gaat er gekeken worden naar 1 van de schroeven in mijn schouder. Die lijkt niet goed te zitten (al snap ik dat hij zit zoals hij zit en dat er weinig andere opties waren). De vraag gaat zijn of die er uit moet, of dat kan en welke van mijn klachten hij op dit moment veroorzaakt en wat voor problemen hij is de toekomst kan gaan geven wanneer hij blijft zitten. En aan de andere kant, wat voor problemen het heeft wanneer hij wordt verwijderd. Zo dubbel… enerzijds wil ik hem laten zitten, ik wil niet weer geopereerd worden en weer van voren af aan beginnen. Anderzijds wil ik hem er juist wel uit hebben omdat ik hem voel zitten en hij voor irritatie zorgt. Ik ben wel heel blij dat vast staat dat wat ik voel niet tussen mijn oren zit, maar dat het wel degelijk niet helemaal klopt.

MarliesV

Berichten: 15219
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 22:33

Bah Maaike ik kan me je zorgen echt heel goed voorstellen. En ook het dubbele gevoel. Ben heel benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek en weet niet zo goed wat dan de hoop is. Ja dat je van de klachten af komt, maar zo simpel is het niet.

Elke wat moeilijk zo ziek. Goed dat je je hier weer meld en dat je weer zover bent om te gaan opbouwen. Zo te lezen moet je van ver komen maar is de wil er zeker +:)+

Ik heb een hele zieke (fiets)vriendin en maak dus van dicht bij mee hoe je lijf je in de steek kan laten. Heel verdrietig soms.
Daarom hoop ik dat voor iedereen hier de issues tijdelijk zijn. Dat geldt natuurlijk ook voor ons dames met hormonale ellende.
Ben er van overtuigd dat juist het benoemen en niet in het verdom hoekje plaatsen zorgt voor meer begrip en hopelijk ook betere zorg voor de toekomst.

Time2Tri

Berichten: 6136
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:01

@Maaike ; gefeliciteerd met je verjaardag .
En ik snap je helemaal , heel dubbel alles .
Fingers crossed .
Je hebt mijn interesse wel gewekt mbt gynaecologe , en vooral wat men zou kunnen doen .Ik wil heel graag mijn energie weer terug -O-

Welkom back Eleeke *\o/*
Fijn dat je weer aan het opbouwen bent .

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:30

Pittig Maaike met die schroeven. Ik hoop dat het gewoon duidelijk is wat er moet geberuen dinsdag en dat je niet zelf moet gaan kiezen wat de beste optie is. En uiteraard dat het vrij eenvoudig te verhelpen is.

Men weet echt zo weinig nog van vrouwelijke hormonen, super balen, want dat heeft zo'n in vloed op je hele leven.
Ik vond de podcast van join over de vrouwelijke cyclus en sport wel een hele leuke om naar te luisteren. Hoe je cyclus invloed heeft op trainbaarheid. Het ging maar kort over je hormonen tijdens de overgang, maar door het inzicht in de volledige cyclus gaf dat toch ook een goed beeld.

Time2Tri

Berichten: 6136
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:46


MarliesV

Berichten: 15219
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:51

Oeh goed lees en luistervoer dames voor het weekend.

@Maaike, gefeliciteerd met je verjaardag *\%/*

Gothico

Berichten: 1354
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 17:03

@Maaike, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En vervelend nieuws. Hopelijk is er toch een manier dat het gunstiger is voor jouw en het lichaam.

Welkom terug Eleeke, Vervelend dat je zo ziek bent geweest, maar fijn om te lezen dat je weer lekker aan het opbouwen bent.

Vanmorgen kon ik mijn trike weer gebruiken en heb ik meteen alles ingespoten. Nu loopt hij redelijk soepel voor zijn doen.
De trike heb ik gepakt in verband met de gladheid. Het is gewoon veiliger om mijn trike te rijden. Minder snelheid scheelt ook wel. En mijn trike heeft aparte remmen op beide voorwielen. Dus mocht ik gaan glijden(vanmorgen zeker gedaan) kan ik tegen remmen.

Dus ja vanmorgen ben ik op een paar plekken gaan gleiden, maar is prima te controleren. Echter de rotonde vond ik niet leuk die dicht bij het werk is, het achterwiel gleed weg dus moest ik snel reageren. Ik ging dus wat driften om te corrigeren. Uiteindelijk ben ik gelukkig niet tegen iets aan gekomen. Maar hierdoor maakte ik ook een vreemde bocht. Zal er vast vreemd uit hebben gezien voor de automobilist.

Maar ik heb weer twee werkende fietsen voor de winter. Echter zal de trike meer gebruikt gaan worden Met sneeuw zeker omdat dat in de wielkasten van de velomobiel gaat zitten.

We gaan zien wat het weer gaat doen, En hoe mijn vervoer eruit gaat blijven zien.

Zebrastreep

Berichten: 9804
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 17:21

Wat leuk dat er zoveel mensen bij komen , en ook weer terug komen!

--

Voor iedereen die van documentaires houdt

https://www.youtube.com/watch?v=ROQNfVc4BYI

Gisteren de docu Eerste Iron Man ter wereld in Antarctica ( Project Iceman) gezien. Het is een Engelstalige docu/film die gaat over Anders Hofman die een Iron Man op Antarctica wil gaan doen.

Zeer inspirerend , mooi , heftig en ook wel een tranentrekker.

En een enorme aanrader! Het gaat niet specifiek over fietsen maar is er wel een onderdeel van. En ik hou zelf enorm van zulke sport documentaires waarbij iemand het maximale uit zichzelf probeert te halen en de limieten opzoekt. Ik heb het in een klap uitgekeken.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 07:51

Zoooo heel veel bij te lezen! Welkom iedereen die terug komt of nieuw in het topic is.

@maaike, maar één tip, ga op je eigen gevoel af en bijt weer door de zure appel heen als je denkt dat het nodig is. Je hebt eerder ook diep gezeten en bent weer opgekrabbeld en dat gaat ook weer gebeuren als je weer een operatie krijgt. Geloof erin dat je er wel weer komt.

Fijn Gothico dat alles klaar is voor de winter. Onze gravels halen we vandaag op van de ‘bike hugging’. Dus vanochtend ga ik weer even op mn racefiets op pad.

Leuk die docu! Bewaar ik even voor als we weer een periode met alleen maar regen krijgen…. Gistermiddag op stal voelde het bijna weer aan als voorzichtig voorjaar, dat was echt heel lekker.

Trouwens futurumshop heeft enorme kortingen. Samen met wat tegoedbonnen van kerst heb ik een Assos lange broek en een winterjack gescoord. Ze komen vandaag, ben heel benieuwd.

Time2Tri

Berichten: 6136
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 09:07


Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:05

Pff vandaag weer eens de veluwe op gegaan ,gravelen.
Ik dacht wel even met mijn superieure techniek door de modder te fietsen naast een modder ijs plas :D .
Afin daar viel ik uiteraard in.
Zonder erg, alleen een gekrenkt echo, een auto, kleding en fiets vol modder en, uiteraard kkkkkoud.

Toch iets meer dan twee uur gefietst en best genoten.

Time2Tri

Berichten: 6136
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:22

Ow @Eeeke -O- :(:)
Ondertussen weer opgewarmd?

Ik heb een korte intervaltraining op de Tacx gedaan .


Afbeelding


Trouwens iemand nod veldrijden vanmiddag gezien .
Meine gute , geen haar op mijn hoofd die er aan denkt zoiets te doen .

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:24

Goed bezig , en een stuk warmer dan buiten. :brr:
Vandaag geen veldrijden gezien, maar ik kijk het geregeld, Ik vind het prachtig ( om naar te kijken)

Time2Tri

Berichten: 6136
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 22:33

Ik denk altijd wat bezielt iemand dat te doen =:)
Modder overal :):)

MarliesV

Berichten: 15219
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 09:04

Eleeke, wel goed dat je geweest ben. Brrrr modderijsbad met dit weer, balen! Maar gelukkig wel genoten.

T2T goed bezig! Zeker veldrijden gezien, zo'n parcours met die schuine kant, is toch niet NK waardig. Vind dat echt een aanfluiting.

Hier gisteren fiets plannen maar man man wat een regen. Dus de wandel schoenen aan, plu mee, 12km gelopen, toch een frisse neus en beweging. Eerst spijt want toen viel het mee qua weer, alleen na een half uur harde koude wind en regen, toen was ik toch blij dat we niet zijn gaan fietsen.
Hopelijk woensdag, als de sneeuwdump uitblijft die dag. Of er al ligt! Dan ga ik ook haha.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 09:30

Wij zijn ook gaan fietsen zaterdag, ging prima, paden lagen er goed bij. Helaas ook bij ons een stuk ijs ergens waar ik onderuit schoof. Rechts kon ik snel uitklikken, maar links niet meer en ik viel linksom :roll: ik heb nu een indrukwekkend blauwe heup (bij mij brak het ijs dus niet). Mijn man moest me overeind helpen, want dat lukte dus niet, omdat ik onder mijn fiets lag, met mijn voet nog ingeklikt. Heel charmant :D overigens wel gelijk geleerd dat de valdetectie van mijn Apple Watch goed werkt! We moesten nog opschieten met dat ding uitschakelen voordat hij de hulpdiensten ging inschakelen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 13:04

Onze gravels waren nog bij de hugging, dus ik heb de racer gepakt. Gelukkig alles droog en eindelijk weer een rondje kunnen fietsen waarbij het echt lekker ging en ik weer een beetje eraan kon trekken. Nu hopelijk de komende weken de cardiobelasting wat verder opbouwen.

Dat veldrijden lijkt me echt helemaal niets, modder vind ik niet erg, maar mijn fiets moet niet gaan glijden, dan raak ik in paniek. Dat heb ik zelfs bij diep grind al een beetje en ik herken daarin ook de blauwe heup. Bijna vanuit stilstand om gekukeld laatst.

Mijn gravelfiets is terug gekomen met een nieuw stuurlint (die oil van Supacaz), dus mijn degelijke grijze fiets is ineens mega hip. De bijpassende bidonhouders heb ik ook even gehad, maaar daar liet de oil van los en die heb ik weer terug gestuurd. Nu dus even zoeken naar hippe bidonhouders. Ook een nieuw zadel, ik heb een jaar gereden met het bijgeleverde (heren)zadel en die ging met op 100+ kilometers wel een beetje pijn doen. Hopelijk is dit beter!

De Assos kleding is fantastisch, de jas zit als gegoten. Ik durf hem bijna niet aan te gaan doen omdat ie zo mooi is. Nu hopen dat er niet teveel neerslag nog komt vanmiddag, dan kan ik even een rondje gaan maken.

Zebrastreep

Berichten: 9804
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 14:47

Ik kijk ook wel vaak veldrijden , helemaal als Mathieu van der Poel moet rijden , die doet het momenteel zo goed , het is echt heel knap om te zien hoe goed hij die fiets onder controle heeft. Elke keer wint hij met dik 30 seconden voorsprong de concurrentie komt niet eens in de buurt.

Bij de dames volg ik Puck Pieterse zij kan ook knap een rondje fietsen.

Ik woon vlakbij bij Hoogeveen , als mijn vader thuis was geweest en Mathieu had meegereden dan waren we heen geweest. Maar helaas moest ik ook werken :o De top deden een aantal van mee , maar ook veel niet als dat wat meer uitgebreid was had ik wel vrij geregeld.

Maar nee , zelf zou ik het niet doen althans niet in de winter die kou en nattigheid is niet voor mij weggelegd. En liever op de mtb , en zonder klikpedalen. Dat je fiets zo glibbert vindt ik dan niet zo spannend. Het is hetzelfde als met extreem mul zand , eigenlijk kun je beter heel hard doorfietsen dat gaat ook nog makkelijker ook. Maar ik weet niet wat ik erger vindt , dan toch modder omdat je nat wordt.

Maar hoe ze over die plankjes springen dat kan ik dan weer niet :')

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:21

Super bedankt voor alle verjaardagswensen! Ik heb de middag lekker doorgebracht op mijn grindfiets met een rustig ritje over de heide. Van mijn vriend heb ik een opzetligstuur gekregen voor op de wegfiets, aangezien ik in maart mee moet doen aan een tijdrit hier in Almere. Iets met een doel hebben om naar toe te werken... En aangezien er iemand laatste moet worden, doet er dus iemand mee op een endurance racer en spaghettibenen *\%/* . Ik spring dat ook zo weer op de Tacx, voor een volgende intervaltraining. Ik ben natuurlijk wel van plan om getraind laatste te worden :D .

Veldrijden vind ik machtig om te zien, maar om zelf mee te doen. Ik denk dat dat een beetje te hardcore is voor mij. Modder, water, zand, vies worden: ik vind het allemaal niet erg en stiekem geniet ik er zelfs van. Ik heb mijzelf inmiddels geleerd hoe je op de fiets in een plas kan springen zodat degene naast/achter je helemaal onder zit O:) . Maar met dat veldrijden zou ik te bang zijn om te vallen. Mijn reflexen en acties zijn niet snel genoeg. Ik gok dat ik met fiets en al ondersteboven naar beneden kom zetten.

En het omkukelen zonder volledig uitgeklapt zijn, is wel een klassieker. Ik ben overigens een keer omgekukeld met beide voeten nog vast, en mijn kont nog op het zadel. Toen heeft mijn vriend mij echt moeten bevrijden. Ik kon helemaal niets meer, temeer omdat ik gierend van het lachen op de grond lag. Ik heb 2 jaar geleden een clinic gevolgd met de gravelfietsen om wat zekerder te worden en wat meer techniek te leren. Ik vond dat toen ontzettend leuk en ik ben daar echt beter van gaan rijden. Voor veel dingen geldt, vaart en tractie zijn alles!

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:54

Sakura789 schreef:
Mijn gravelfiets is terug gekomen met een nieuw stuurlint (die oil van Supacaz), dus mijn degelijke grijze fiets is ineens mega hip. De bijpassende bidonhouders heb ik ook even gehad, maaar daar liet de oil van los en die heb ik weer terug gestuurd.



Foto foto
<3 <3 Geweldig, ik heb ook oil van supacaz wrop gezet en idem bidonhouders. Saaie warte specialized Diverge heb je dan ook gelijk hip :D

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 15:56

Druif_01 schreef:
Wij zijn ook gaan fietsen zaterdag, ging prima, paden lagen er goed bij. Helaas ook bij ons een stuk ijs ergens waar ik onderuit schoof. Rechts kon ik snel uitklikken, maar links niet meer en ik viel linksom :roll: ik heb nu een indrukwekkend blauwe heup (bij mij brak het ijs dus niet). Mijn man moest me overeind helpen, want dat lukte dus niet, omdat ik onder mijn fiets lag, met mijn voet nog ingeklikt. Heel charmant :D overigens wel gelijk geleerd dat de valdetectie van mijn Apple Watch goed werkt! We moesten nog opschieten met dat ding uitschakelen voordat hij de hulpdiensten ging inschakelen.

Auuw, beterschap , dan is het wel fijn dat je je vent bij je hebt om te helpen en even bij uit te huilen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:03

Eleeke schreef:
Foto foto
<3 <3 Geweldig, ik heb ook oil van supacaz wrop gezet en idem bidonhouders. Saaie warte specialized Diverge heb je dan ook gelijk hip :D


Haha toevallig gemaakt ook!

Afbeelding

De bidonhouders hebben het helaas niet overleefd, dus ik ga op zoek naar blauw/groene bidonhouders denk ik!

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 20:47

Oeh mooi stuurlint!

Haha toen ik eenmaal stond hebben we er erg om gelachen. Ik moet alleen morgen naar de fysio voor iets anders, zit ik met een enorm blauw been hahaha!

maaikemuis
Berichten: 5291
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 21:20

Het is onwijs fijn stuurlint, heb het (in het zwart) op de racefiets zitten. Het heeft fijne grip. Gravelbike niet want het heeft vrij weinig demping en dat vind ik offroad minder fijn.

Nu moet je nog opzoek naar een setje mooi bidonhouders!

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 22:18

Jaaa mooi <3 <3