Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:49

Nee, geen spierpijn. Ik ben zwaar in het rood gegaan, maar het was echt mijn hoofd, niet zo zeer mijn lijf. Ik ben vandaag ook niet vooruit te branden. Ach, een rustdag is ook niet heel erg.

Meestal is eten ook niet het probleem bij mij. Ik ben al wel eens uitgemaakt voor een foodtruck op twee wielen. Meestal heb ik meerdere repen mee en wat gelletjes. En ik heb altijd voor nood druivensuiker in mijn tasje zitten. Gisteren is alles echt op gegaan. Ik had rekening gehouden met lunch onderweg, maar helaas op zondag in dit gedeelte van de Veluwe was dat geen optie schijnbaar. Als ik het van te voren had gecheckt dan had ik een zak krentenbollen meegenomen.

Maar, super leuk! Ik was vandaag bij de fysio en inmiddels kom ik verder dan dat hij ooit gedacht had dat ik zou komen! Bloed, zweet en tranen, maar het begint ergens op te lijken! *\o/* *\o/* *\o/*

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:07

Hahaha, sorry moet heel hard om die foodtruck op wielen lachen.

Super dat je zo goed gaat bij de fysio *\%/* *\%/*
En die rustdag, geniet daar gewoon van, klein rondje frisse neus halen en verder lekker even niet te druk maken.

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 22:58

Zo, het is weer stil hier. Duidelijk winter. Ik heb jullie zelf ook een beetje verwaarloosd.

Ik was ergens in januari begonnen met het Build Me Up trainingsplan van Zwift, maar merkte dat ik mezelf er nogal mee over de zeik reed. Als ik alleen gefietst had was het denk ik zwaar maar goed te doen geweest, maar met ook drie keer in de week hardlopen en een keer zwemmen raakte ik gewoon in rap tempo te vermoeid. Besloten om te wisselen naar het TT Tune up plan. Meer geplande trainingen per week maar korter en minder intensiteit. Ik verleng 1 of 2 trainingen tot 90 á 120 minuten als ik me er goed genoeg voor voel en het is zo veel beter vol te houden terwijl ik wel het gevoel blijf houden dat de trainingen nuttig zijn.

Hoe gaat het verder met iedereen? Is de winter nog een beetje vol te houden?

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 07:20

IMAY1990 schreef:
Hoe gaat het verder met iedereen? Is de winter nog een beetje vol te houden?


Gaat zo , ik schreeuw naar zon {:} .
Sporten gaat zo la la , schuif hier en daar wel vaker .
Maar dat komt doordat ik dan langer moet werken .
En ja , het moe zijn en slecht slapen .
Morgen een afspraak bij de " Frauenartzt " .

Eleeke

Berichten: 2040
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 08:35

IMAY, hoe doe je het 120 minuten op de Zwift, ik trek dat mentaal echt niet. Ik ga 90 minuten omdat dat ban m'n tainingapp moet, maar eignelijk ben ik na een uur al echt helemaal klaar.
Ook met een serie of een podcast op.

Verder vooral niet zoveel te vertellen.
Weekend fiets ik wel in het bos. Afgelopen zondag vier uur op de veluwe gegraveld.
Door de weeks drie keer Zwift.

Ik heb het vliegtuig naar Kansas geboekt en met wat moeite ook een plek om te slapen., nu nog een auto huren en dan ga ik alles voor de fiets regelen

In Emporia is tijdens Unbound bijna niets te krijgen. En Via airbnb vraagt men gerust 1000 dollar per nacht.
We zitten nu de dinsdag en woensdag nacht ervoor wel in Emporia ( route verkennen ) , dan is het nog goedkoop en gaan daarna een uurtje rijden verderop zitten in Topeka.
Zaterdag is de race.

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:10

Jemig wat een geld voor overnachtingen @Eleeke :wow:

Ik moest veel ‘s avonds werken de afgelopen weken. En ik had veel sociale dingen gepland. Dus zwiften deed ik een beetje tussendoor, het kwam er niet zo vaak van.

Gisteren en afgelopen weekend eindelijk weer eens buiten gefietst. Heerlijk, laat dat voorjaar maar komen 8-)

Afbeelding

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 09:19

Ik train niet binnen, dus in de winter met dat het vroeg donker is, heb ik helaas minder mogelijkheden.

Daarbij nog midden in een sollicitatieprocedure en een vriendin die ziek is, waardoor het fijn is om daar regelmatig tijd mee door te brengen. Ben dus blij als ik 2x per week op de fiets zit momenteel.

Maar goed, weekend was niet gelukt, dus ben ik maandag met de trein en de gravelfiets mee naar Zwolle gegaan (werk) en terug naar huis gefietst, 35km met zij en rugwind, op sommige stukken/dijken gewoon hangen tegen de wind in als die van zij kwam haha. Maar goed, toch lekker ff weer een stukje gedaan.
Weekend staat er een tourtocht in Holten/Nijverdal op de planning op de mtb.

Leeslampje, ik vind het ook wel weer wat hebben die plaatjes zo. Ondanks het gebrek aan zon en kleur.

Eleeke, fijn dat het geregeld is. Zo'n evenement wordt natuurlijk totaal uitgemolken, dat is hier ook wel met de grote rondes en zo. Nu lekker trainen!

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:18

Eleeke schreef:
IMAY, hoe doe je het 120 minuten op de Zwift, ik trek dat mentaal echt niet. Ik ga 90 minuten omdat dat ban m'n tainingapp moet, maar eignelijk ben ik na een uur al echt helemaal klaar.
Ook met een serie of een podcast op.


Er zijn heel veel dingen waar ik niet zo goed in ben wat betreft sporten, maar mijn vermogen om koppig de ene voet voor de andere te blijven zetten of de trappers rond te blijven draaien is behoorlijk. Ik zet iets leuks op de tv, en zet mezelf een doel. En ik kies bijvoorbeeld een wat langere route uit die ik af wil maken na het einde van de training. Of juist een kort rondje waarbij ik er na de training nog 1 of 2 of 3 rondjes aan vast plak en per rondje of segment een doel stel. Dat soort fictieve beloningen werken echt als een wortel aan een hengel voor mij zegmaar.

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:40

Ik ben nog wel bezig met het build me up programma, maar ik wissel hem af met buiten rijden wanneer het weer dat toelaat. Ik blijf buiten toch het fijnste fietsen. Vorige week wel een rustweekje ingebouwd aangezien ik de week daarvoor volledig in het rood was gegaan zowel mentaal als fysiek. Ik moet echt leren waar de stop zit... Maar deze week lijk ik weer terug, althans, ik heb meer ruimte in mijn hoofd en mijn lijf wil weer meewerken.

@ Elleeke; wat tof dat alles al vorm begint te krijgen. Ik had inderdaad begrepen dat meedoen aan de Unbound 1 is, maar alles er omheen regelen is minstens net zo inspannend als het rijden van de race. Ik vind het zo ontzettend stoer en tof! Wanneer vlieg je heen? En hoe neem je je fiets mee?

Ik zit er over te denken om in te schrijven voor de Gravel 150 in juli. Ik heb doelen nodig en iets om mijzelf een beetje te bewijzen, om te weten waar ik het allemaal voor doe. Ik weet alleen niet of dit haalbaar is. En zo twijfel ik al weken rond.

Eleeke

Berichten: 2040
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:44

Nice Imay! Dat is echt een hele mooie eigenschap.
Ik kan dat alleen buiten ( dan maak ik een route... tsja die moet je af fietsen ander kom je niet thuis/ bij je auto.
)

Plaatje van afgelopen zondag op de veluwe, gewoon even voor de sfeer.
Afbeelding

Gothico

Berichten: 1351
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 00:20

Volgens mij heeft bijna iedereen wel een beetje last met dit weer om te fietsen.

Zelf heb ik 24 februari een tourtocht vanaf Oss. Dus om 8 uur de velomobiel pakken en naar Oss fietsen, daar een tocht van 50 a 60 km fietsen en dan door naar de paarden. En het laatste stukje naar huis maakt dat 190 a 200km. Maar dat komt vast wel goed.

Nog leuker. Ik organiseer 8 Juni een ligfiets tourtocht. Vanaf mijn huis ga ik een route maken, op mijn werk is dan de pauze(huifkarcentrum) en dan weer naar huis. De tocht zal ook rond 50km zijn. Dus de route ga ik nog helemaal moeten uitzoeken en voorrijden.

Maar op het moment rijd ik ook echt alleen woon/werk en naar de paarden. Naast dat ik altijd wel druk ben heb ik ook niet direct de motivatie. De rit vanuit Oss doe ik waarschijnlijk ook gewoon ongetrained (zoals gewoonlijk XD. De 200km heen en weer naar Dronten doe ik ook ongetrained.)

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 19:03

Vandaag hebben Maaike en ik weer een Sister Saturday rit mee gereden. Vorige keer was ik alleen mee, dit keer Maaike dus ook!

Super leuke rit, 46km met alles er in qua ondergrond. Erg gezellig en zeker voor herhaling vatbaar.

Rara waar staan wij :+

Afbeelding

Eleeke

Berichten: 2040
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:29

Ziet er super gezellig uit, ik ken ze niet, is dat een vaste groep?

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 20:46

Nee iedereen is welkom. Het is een samenwerking van Link my Ride (app) en fietsvrouwen.cc

Kirsten van fietsvrouwen heeft die in Nijverdal opgezet. En deze zaterdag was er ook een rit in Amersfoort.

Gratis deel te nemen voor iedereen. Vol is vol zeg maar.

Mocht je het leuk vinden, kan ik altijd even hier een berichtje plaatsen als ik weer een event zie in de app.

Ik heb verder niet zoveel er mee van doen. Maar Kirsten woont nog niet zo lang in deze regio. Dus ik heb vorige keer de route in elkaar gezet en deze keer 1 van de twee routes.

Eleeke

Berichten: 2040
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:08

Ahh Fietsvrouwen volg ik wel. Kirsten zit ook in de Klak af whatsapp groep ( van LSRF)
Laats dacht iemand dit ik haar was , op een fiets event :D

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:49

Wat leuk zo met een grote groep, dat moet wel erg gezellig zijn!

--

Mijn eigen fiets nog niet aangeraakt maar wel weer 3 inschrijvingen gedaan

- Bartje 200 zomer editie ( maar dan de 100 km)

- veldslag om Norg 100 km ( vaste prik nu elk jaar)

- hondsrug classic.


Nou als ik nu niet gemotiveerd raak weet ik het ook niet meer :D

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:53

Dan zie je vast de foto's wel voorbij komen Eleeke.

Zebrastreep, bouw je makkelijk weer fietsconditie op?
Mooie uitdagingen, hopelijk vind je de tijd en motivatie om te trainen. Of is er een andere reden dat je niet fietst?

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 21:58

Ik had gisteren een vrije dag. En mijn kind zat op school. Dat gebeurt eigenlijk nooit. Dus heb het er maar van genomen en ben een rondje gaan fietsen, ondanks het baggerweer -O-

Toch fijn om er weer even op gezeten te hebben. Was alweer flink wat maandjes geleden :x

Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:10

MarliesV schreef:
Dan zie je vast de foto's wel voorbij komen Eleeke.

Zebrastreep, bouw je makkelijk weer fietsconditie op?
Mooie uitdagingen, hopelijk vind je de tijd en motivatie om te trainen. Of is er een andere reden dat je niet fietst?


Mijn werk kan lichamelijk ook wel zwaar zijn dus ik blijf altijd wel aardig in conditie. En het is altijd best veel lopen. En ik rij nu wel fanatiek met mijn paard en elke dag de stal uitmesten dus ik blijf wel in beweging om het zo maar te zeggen.

Maar de temperatuur buiten gaat weer omhoog. Dus het begint nu ook echt te kriebelen.

laran

Berichten: 702
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 23:02

Ik zag de foto al voorbijkomen op fietsvrouwen, waren jullie allemaal op de gravel?

Leuke doelen zebrastreep, ik heb vorig jaar ook de veldslag gefietst, was mijn eerste 100 km dus we hebben hem rustig uit gefietst. Ik hoop stiekem om hem dit jaar weer te fietsen, maar moet dan eerst mijn vriend weer enthousiast zien te krijgen :+

Musli elk rondje is er 1 toch?


Ik zit nog steeds op de tacx, heb dit jaar nog maar 1 rondje buiten gedaan met de mtb (hellendoorn lag er echt perfect bij).
Vriend is niet zo enthousiast op het moment, te koud, te nat, te ..... vul maar in. En ik ben een dikke schijterd, en durf niet zo goed alleen op pad met de mtb. Bang dat er wat gebeurt en ik alleen in het bos lig zonder hulp :o. Hoop dat het gauw wat droger/warmer wordt, het kriebelt zo om weer door de bossen te crossen.

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:14

Zo zeg, veel gepost hier gisteren *\o/*

Wat een leuke foto , Maaike en Marlies *-:)
Klinkt als een gezellig ritje .

Mooie plannen gepland @Zebrastreep , succes met de voorbereiding .
Iets plannen geeft motivatie weer te beginnen , toch .

Knap hoor MuSLi , met baggerweer toch op de fiets te stappen .
Ik ben echt een mooi weer fietser :=

Voor vandaag staat een rit van 2 uur op de planning , twijfel nog of buiten
of binnen .Eigenlijk is de hele dag regen voorspeld .Maar het is hier nog droog .
Ach , net op .Dus eerst lekker chill ontbijten .

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:38

Het was een heerlijke rit gisteren. Zo leuk om met een groep (überhaupt) dames te rijden, enorm gezellig! En wat hadden we een mazzel met het weer :oo . Ik spring zo maar weer op de Tacx voor de laatste Zwift training van deze week.

Wanneer ik buiten kan fietsen dan doe ik dat toch liever, dus deze week 2 ritten buiten gereden. De week daarvoor ook al, dus Zwift zal wel boos zijn….

Time2Tri

Berichten: 6133
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:46

maaikemuis schreef:
Wanneer ik buiten kan fietsen dan doe ik dat toch liever, dus deze week 2 ritten buiten gereden. De week daarvoor ook al, dus Zwift zal wel boos zijn….


Ik ook hoor , maar ben blij dat er zoiets als Tacx/Zwift is :j

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 12:24

Zebrastreep, daarom vroeg ik ook fietsconditie, want de rest heb je wel! Fijn toch als je dat makkelijk weer oppakt.

Laran, Hellendoorn ligt er altijd super bij. Zelfs na alle regen momenteel is hij top te rijden.
Kan je niet bij een dames groepje aansluiting vinden?
Ik fiets graag alleen maar als ik wil, fiets ik elke rit samen. Wij hebben een vrij grote mtb dames appgroep hier in de buurt.

De rit gisteren was idd allemaal op de gravel. Is toch steeds meer In opkomst.

Musli heerlijk! Groot gelijk om het er ff van te nemen!

Ik heb nog steeds geen binnen set up. Dus plan het buiten fietsen om de regen heen. Maar goed, kou deert mij niet en wat modder ook niet. Dus alleen dagen als vandaag, dat het met bakken naar beneden komt, die sla ik over.

Zebrastreep

Berichten: 9782
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 12:29

Alleen de eerste 3 ritten vindt ik vreselijk :') maar is meer mentaal denk ik dan lichamelijk en vaak toch te snel en te veel willen.