Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:32

Ik heb net nog even een uurtje gefietst. Het was eindelijk droog.

Ik heb echt flinke beenspieren (bovenbenen, kuiten, scheenbenen), maar op de een of andere manier krijg ik de kracht er niet uit. Heeft misschien met de juiste voedingsstoffen te maken? Hebben jullie hier ervaring mee?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:47

Misschien wil je teveel? En beenspieren van het paardrijden zijn hele andere spieren dan je met het wielrennen gebruikt. :j

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:35

Die beenspieren heb ik ook wel ja.. Maar bij mij ontbreekt het ook aan de echte duurconditie. Wellicht dat het daar aan ligt? Of trap je niet door de echte verzuring heen?

Ik fiets verder 'gewoon' ook veel, naar school e.d. Minimaal een uur per dag. Maar dat is dan niet echt actief en inspannend.. Dus daar maak je ook geen echte krachtspieren mee..
Van voedingsstoffen weet ik niet veel.. Weet wel dat koolhydraten langzame energiestoffen zijn en suikers snelle..

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 22:42

Nou ik weet ook hoe het is om te fietsen met een minder goed broekje (auw), had hem via Perry sport. Gelukkig weer terug kunnen brengen. Nu heb ik er eentje van Shimano en die zit veel beter. Ben alleen nog op zoek naar een goede bril, eentje die donker en lichter kan worden. Weet iemand wat ik daarvoor moet hebben?

Met koninginnedag hebben we een dikke 60 km gefietst, overmorgen gaan we weer. Tussendoor nog wel een keertje gevallen en mijn benen waren echt bont en blauw :+ Zal me niet weer gebeuren....

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:27

Zulke lange tochten maak ik nog niet. Lijkt me heerlijk om dat te kunnen. Maar voorlopig ontbreekt het nog een beetje aan tijd.

Ik moet ook een nieuwe broek. Ben achter een spijker blijven hangen :+ Ik wil een beetje een leuk uitziende broek, met roze enzo. Maar heb nog geen leuke kunnen vinden.

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:11

Auw! Van vallen leert men! }>
Ben in het begin ook een aantal keer gevallen door de klikpedalen waar ik geen erg in had. Gebeurt me ook niet meer! :o

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:04


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:58

LuvdaTossa schreef:
Nou ik weet ook hoe het is om te fietsen met een minder goed broekje (auw), had hem via Perry sport. Gelukkig weer terug kunnen brengen. Nu heb ik er eentje van Shimano en die zit veel beter. Ben alleen nog op zoek naar een goede bril, eentje die donker en lichter kan worden. Weet iemand wat ik daarvoor moet hebben?

Ik heb een hele fijne meekleurende bril :j van Tifosi. Ze kosten geloof ik 60 - 70 euro, maar dan heb je echt een fijn zittende bril van goede kwaliteit, bovendien is 'ie lichtgewicht dus je merkt nauwelijks dat je 'm op hebt. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over (mijn bril heeft een zwart/grijs carbon-getekend montuur met rood-achtige glazen).

Goede broekjes zijn ook fijn, echt prettig als je zeem goed zit he :D
Dragen jullie trouwens ondergoed onder de broekjes? :o Mannen doen dat over het algemeen niet, ik wel, maar ik heb horen zeggen dat die dingen lekkerder zitten zonder ondergoed :')

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:00

Ik draag geen ondergoed onder mijn broekje. :n Zit inderdaad veel fijner.

*Edit;
Ik heb even gekeken voor die Tifosi zonnebrillen, die zijn mooi :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:07

Ze zitten vooral erg fijn, je merkt niet dat je een zonnebril op hebt (wat erin resulteert dat ik mijn bril zoek terwijl ik 'm op heb, ja serieus :') )

Ik heb deze:
Afbeelding

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:10

Ik wilde eigenlijk niet zoveel uitgeven voor een nieuwe zonnebril, maar aan de andere kant moet het gewoon goed zijn. Ik had een bril voor 5 euro uit Portugal, maar tsja het was toch niet super, (en ik heb hem inmiddels na 2.5 jaar gesloopt :o). Maar echte fietsbrillen zijn gewoon duur(der).

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:13

Ja klopt, ik vond ze ook verrekte duur, maar alles rondom dat fietsen is duur (net als de fiets zelf). Ik heb mijne ook pas na veel research gekozen hoor :) maar als jij 2,5 jaar doet met een goedkope bril heb je het ook goed gedaan!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:16

Ik fietste ook het liefst gewoon zonder bril... :o

Maar ik heb van de week bij de halfords wat goedkope brillen opgehad. En tsja het is toch geen mooie fiets bril en het zit toch ook gewoon niet zo fijn.

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 13:32

Ffortuna schreef:
Ze zitten vooral erg fijn, je merkt niet dat je een zonnebril op hebt (wat erin resulteert dat ik mijn bril zoek terwijl ik 'm op heb, ja serieus :') )


Haha! :D

Goed materiaal is altijd het prettigst! Die broekjes van Leontien zijn leuk!

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:27

Ik heb net bij de Kruidvat sokjes van Leontien gehaald :) het zijn wel rensokjes maar of het nou ren- of fietssokjes zijn, dat verschil voel ik niet hoor. En mijn portemonnee wel :o

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:31

Ffortuna schreef:
Ik heb net bij de Kruidvat sokjes van Leontien gehaald :) het zijn wel rensokjes maar of het nou ren- of fietssokjes zijn, dat verschil voel ik niet hoor. En mijn portemonnee wel :o


Verkoopt de Kruitvat Leontienspullen? Of alleen sokjes? :7
Welke heb je gehaald? Met leuke bloemetjes erop?

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:44

Nee, gewone witte met onderop in roze letters haar naam/logo...
Het zijn eigenlijk hardloopspulletjes van haar, maar je kunt ze ook gebruiken om te fietsen hoor (shirtjes en sokken dan iig).

Die fietsen van haar (roze met die bloemetjes en logo) en die wit/roze pakjes... vreselijk! :+ In ieder geval niks voor mij! Maar de sokken... daar waag ik me nog wel aan.

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:57

Hihi, als je er een hele set Leontien aan hebt is het wel een bonte bedoeling. Fiets, helm, broek, shirt enz in wit roze met bloemetjes.
Lijkt me wel een stunt om daar in te gaan moutainbiken, dan moet iedereen die je voorbij fietst 3 keer knipperen met zijn ogen om het te geloven :wow:

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:09

Ik hou helemaal niet van roze. :o

En ik ben verliefd geworden op een bril hihi.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 17:36

Oei.. 60/70 voor een bril, dat is wel een bedrag... Ik fiets nog even met mijn gewone zonnebril bij gebrek aan beter, maar moet toch echt wat anders hebben. Wil ook geen gedoe met aparte glazen enzo.

Ik hou wel van roze.. is te zien aan mijn shirt en aan mijn helm :D Broekje gewoon zwart van Shimano, ik ga er zonder ondergoed in.

Ik wist niet dat Leontien fietkleding lijn heeft... Ik ga direct even checken :) Zoek nog verjaardagscadeautjes :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:15

SplashIsLief schreef:
En ik ben verliefd geworden op een bril hihi.

Op welke? (Neuh, ik ben niet nieuwsgierig O:) )

Roze fietskleding... tja... leuk voor anderen maar niet voor mij, hihi. Mijn fiets is rood met witte en een paar zwarte details, mijn fietskleding is precies het tegenovergestelde: zwart met wat wit en rode details.

Leontien heeft inderdaad een lijn, de broek is roze en het shirt overwegend wit.
Edit: het is de kleding die het team hier aanheeft: http://www.leontien.nl/rubriek/7/ladies ... ieuws.aspx
En het is hier te koop: http://www.leontien.nl/webshop.aspx

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:35

Afbeelding
Deze :+:

Ik heb zwarte broeken (een lange n een korte). En een blauw shirtje (oh en een wit met roze :oo Oeh.... haha).

Niekj_Jente
Berichten: 2433
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:46

Dit is mijn mooie fietsje :D
Morge heb ik hem een week! :D

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RN8P8VJI.jpg

Moet ook alleen nog een zonnebril hebben :) weet niet welke kleur.. heb een zwart broekje met wit geel en groen..
en mijn truitje is ook fel geel en fel groen met wit.. dus denk dat het een van die drie kleuren word

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:01

Zooo net weer helemaal stuk gegaan op de bergen hier in de Ardennen! :D Geweldig! Ongeveer 30 km gefietst, dus dat word straks lekker slapen! :))

ik wil ooit ook nog een bril! Echt jammer dat ze zo enorm duur zijn!

Peetjuh

Berichten: 3356
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:39

Heb net ook lekker 30 km gefietst maar het ging vandaag niet vanzelf :=