Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:03

Ik meld mij hier ook maar weer. Ben eigenlijk een hardloper en fietsen doe ik voor erbij. en omdat het lopen steeds meer en meer werd is het fietsen verworden tot niet veel meer dan dagelijkse woon-werk en in de vakantie wat extra rondjes.
Echter nu zit ik al 2 weken met een hardloopblessure dus heb 2 weken terug het (bijna) dagelijks fietsen naast het functionele fietsen maar weer opgepakt. Moet zeggen dat ik gisteren wel getwijfeld heb of ik wel zou gaan met de storm en de regen terwijl ik er met hardlopen gewoon zou gaan. Uiteindelijk ben ik toch geweest voor een klein rondje van 33,5km.
Vandaag had ik nog een vrije dag. Vanmorgen stond er een maximaal fiets test in de planning. Volgens mijn horloge moest ik daar 55 uur van herstellen. Maar het zonnetje scheen en zoals gezegd vrij, dus ik heb thuis gelijk mijn fiets gepakt en nog een ronde van 71km gefietst. Wel leuk dat ik nu net wat verder kom dan dat ik met hardlopen tijdens mijn rondes kom. Maar na twee weken heb je ook bijna alle hoeken en gaten wel weer gehad. Dus ik wordt eigenlijk gedwongen om de afstanden te verlengen. Kost echter weer teveel tijd en met koud en nat weer weer niet aantrekkelijk.
Fietsdoelen heb ik verder niet want ik hoop in de loop van jan/febr. wel weer in de running te zijn. Alleen ik overweeg nu serieus om een hardlooptraining van de 6 dan in te wisselen voor een extra rondje op de fiets.

Zebrastreep

Berichten: 9838
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:14

Vandaag een rondje gedaan van 18km ik had het nogal koud dus ben niet zo ver gegaan. Vooral mijn handen waren er aardig klaar mee. Fietsmaatje is wat oververmoeid en moet nog wachten op onderzoeken dus maar lekker rustig aan gedaan zodat zij niet nog vermoeider wordt.

Pfoe doelen voor volgend jaar. Ik denk nog meer fietsen en net zo doorgaan als nu heb het heel erg naar mijn zin met fietsen.

Paardrijden doe ik momenteel niet zoveel. Oudste paardje heeft best moeite met de winter. Het jonge paardje kan ik in mei 2021 op als goed is. Dus volgende zomer zal ik wel wat meer gaan rijden en misschien iets minder gaan fietsen.

scooby09

Berichten: 2215
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:10

culaccino schreef:
Scooby, kan ook wel zijn dat de man met de hamer nu even langskomt, inderdaad! Geen idee, ik heb het soms bijna wekelijks. Ik heb eigenlijk nooit gefietst op zo'n koppijndag. Misschien wel eens het proberen waard! :j

Overweeg je een nieuwe racefiets te kopen, scooby? :)) En hoe is het nu met je? Niet niks hoor, je maatje laten inslapen. :(:)

Gewoon rustig blokje frisse neus misschien werkt het.

Ja gaat op zich wel heel druk geweest vanwege verbouwing in huis nieuwe keuken gang aangepakt en de wc.
Maar even rustig pitje nu alle bouwmarkten dicht zijn.
Ik mis haar wel ontzettend...Maar heb er wel vrede mee...
Ik hoop toch wel weer een paard terug te vinden hoor dat wel.
Mijn racefiets is bijna 5 jaar oud en was toen een simpel instappertje.
Als ik nu met andere een rustig rondje ga fietsen trap ik mij helemaal leeg veel te weinig bereik op de fiets, maar er is niks te koop nog dus hij moet nog even mee.

Welkom greetje flinke afstand voor even rondje tussen door met hardloop blessure rust is ook training he.

Time2Tri

Berichten: 6150
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 22:11

:wave: Hoi ...iedereen fijne kerstdagen gehad ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben als we oud en nieuw
hebben gehad , en we weer normale dagen hebben :o
Maar wel lekker spontaan morgen vrij ..misschien woensdag
ook .Dan werk ik sowieso maar een halve dag .
Fingers crossed de donderdag ook nog ?
Vandaag ook lekker gesnipperd , zo kon ik vroeg mijn fietstraining
en core doen .

Dames ..het maakt niet uit hoe kort het rondje is wat je fietst .
De buitenlucht in gaan is alleen maar goed !

culaccino schreef:
Hebben jullie nog sportdoelen, goede voornemens of plannen voor fietsvakanties in 2021?

Sportdoelen , net als dit jaar .In de hoop dat er weer wat gaat
plaats vinden .
Tijdrit Almere ;3-4
1/4 triatlon Brouwersdam ; 29-5
Ironman 70.3 Hoorn ; 27-6
OD Sassenberg ; 1-8
Kika Extreme Nice ; 12-9
Münsterland Giro 3-10 fun ride

@ Ilonka ...spannend ..een nieuwe fiets .
Heb je al wat op het oog ?? wensen ?

@ Greetje : welkom weer .
Hoop dat je snel van je blessure af bent :(:)

Gothico

Berichten: 1360
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:56

culaccino schreef:
Ha, wat grappig dat jullie allebei eens naar Londen willen fietsen, IMAY en Gothico! Finland of Italië zou ook wel erg tof zijn. Ik voel niet de behoefte om daarheen te fietsen, maar zou wel graag een keer in Italië willen rijden!


Ja dat is inderdaad best grappig. Samen fietsen is wat lastig :o

Ik wil echt al een langere tijd naar Londen. Maar ik ben door dezelfde man gewaarschuwd als waar ik heen wil dat mijn groene fiets daar niet zo opvalt als dat hij hier doet.

Finland is wel best heftig om te fietsen. Vooral omdat mijn fiets daar totaal niet op gemaakt is.
Dan moet ik extra dingen erin laten maken.

Italie is goed te doen, maar moet ik ook een veerboot op. Daar ben ik geen fan van met mijn fiets.

Gothico

Berichten: 1360
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 00:04

Time2Tri schreef:
Sportdoelen , net als dit jaar .In de hoop dat er weer wat gaat
plaats vinden .
Tijdrit Almere ;3-4
1/4 triatlon Brouwersdam ; 29-5
Ironman 70.3 Hoorn ; 27-6
OD Sassenberg ; 1-8
Kika Extreme Nice ; 12-9
Münsterland Giro 3-10 fun ride


Dat zijn mooie doelen.

Ik vergeet compleet 2 van mijn belangrijkste doelen.
Meedoen met de HPV(human powered vehicles) wereldkampioenschappen.
En uiteraard niet meer te missen voor mij is de oliebollentocht. De grootste velomobiel bijeenkomst van de wereld. Meestal tussen de 150 en 200 velomobielen bij elkaar. Dat is meteen een toertocht van ongeveer 60km die altijd te snel voorbij is. En wordt ieder jaar ergens anders in NL gehouden. Mensen komen zelfs uit Australie om mee te rijden. En is altijd 28 december. Jep die zou vandaag zijn. -O-

En meer met mijn paard doen is ook wel een goed doel. Nu met dit weer geen optie met meneer.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:01

scooby09 schreef:
Welkom greetje flinke afstand voor even rondje tussen door met hardloop blessure rust is ook training he.

Fietsen en wandelen is volgens de fysio juist heel goed voor de doorbloeding en dus het bevorderen van het herstel. Plus dat het natuurlijk ook niet handig is een mbv jarenlange training opgebouwde conditie gedurende blessure tijd in een keer voor een heel groot gedeelte weg te gooien.

IMAY1990

Berichten: 1900
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:45

Greetje63 schreef:
scooby09 schreef:
Welkom greetje flinke afstand voor even rondje tussen door met hardloop blessure rust is ook training he.

Fietsen en wandelen is volgens de fysio juist heel goed voor de doorbloeding en dus het bevorderen van het herstel. Plus dat het natuurlijk ook niet handig is een mbv jarenlange training opgebouwde conditie gedurende blessure tijd in een keer voor een heel groot gedeelte weg te gooien.


Hangt natuurlijk ook helemaal van de blessure af. Fietsen is zeker erg lekker omdat het wel de spieren activeert maar geen high impact momenten heeft.

Ik zag je ook iets noemen over alle hoeken en gaten wel gehad te hwbben qua routes in een bepaalde afstand. Ik weet niet of je een strava abbo hebt maar ik kan je hun routesuggesties echt aanraden. Je geeft aan hoe ver je ongeveer wilt, of je alleen verhard wilt, onverhard of dat het niet uit maakt en zelfde voor hoogtemeters en dan geeft Strava een paar suggesties voor routes op basis van alle data die zij hebben over de populairste segments. Ik heb echt al wat leuke routes gehad hier in mijn omgeving en als je eens een dagje ergens anders heen gaat kan je zo random een route creëren die je over het algemeen goed over mooie wegen leid.

Tot zo ver mijn niet geaponsorde verkooppraatje voor een strava abbo.

Zebrastreep

Berichten: 9838
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:54

Ik ga morgen denk ik ( als het droog blijft) naar de bekende VAM-berg. Ik hoop dat de mtb route te rijden valt die blijkt wel erg leuk te zijn. En anders de klim naar boven maar maken als ik dat volhou :')

Zebrastreep

Berichten: 9838
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:35

Wat een klim was dat zeg de VAM-Berg die ga ik goed voelen morgen!

Wel verrast hoe het eruit zag ondanks dat het naast een vuilnisbult ligt , ziet zowel het wielrennen parcours als het mountainbike parcours er goed en netjes en mooi afgewerkt uit.

Eerst begonnen met het mountainbike parcours. Op een gegeven moment gestopt omdat ik dacht ' ik kan wel met grind steil omhoog fietsen'. Wat een ellende was dat zeg :') Na 5x afstappen maar besloten dat ik beter via het afvalt omhoog kon klimmen. En dat was uhm ja behoorlijk steil maar wel te doen in de eerste versnelling. Eenmaal boven dacht ik van dit doe ik dus één keer en nooit weer. ( en dan had ik het steilste stuk nog niet eens gehad). Maar daarna kwam er iets waardoor ik direct weer gemotiveerd werd om naar boven te fietsen. Een hele vette afdaling en wat ging dat hard <3 Zelfs met de mountainbike een heel vet gevoel. Ook leuk om de wielrenners naar beneden te zien scheuren. Direct weer omhoog gefietst want dit moest ik zeker nog een keer doen :').

Daarna nog een bikepark gevonden maar was eigenlijk wat te nat om de houten onderdelen te proberen. Daar kom ik op een mooie zomerdag voor terug. Op het laatst nog een vette single track gevonden over vlonders en daarna een leuk stuk met zand die was ook zeker vet om te doen.

In de zomer ga ik zeker terug! Je kan daar wat downhill fietsen en dat wil ik toch wel graag doen. 1 stukje geprobeerd maar ben dan best wel een watje :') Het was ook wel heel erg nat en glad en ik moet nieuwe banden dus ik glij al wat sneller uit.

Maar over het asfalt zelfs als mountainbiker was gewoon erg vet om te doen. Enige nadeel het stink er wel en je hebt aan een kant heel lelijk uitzicht op een fabriek waar het vuilnis heen gaat. Maar omdat het er allemaal zo netjes uitziet heb je er niet zoveel last van.

En nog wat foto's

De mountainbike route. Wat je ziet is een afdaling , aan de andere kant liepen zulke paden maar dan omhoog.

Afbeelding

En boven! Nog niet helemaal je kon nog een stuk hoger maar dat hou ik niet vol. Als je deze weg afging , ging je dus 13% naar beneden.

Afbeelding


En dat was het laatste ritje van dit jaar. En wat een mooi fietsjaar heb ik gehad <3 Veel zin in aankomend jaar om nog beter te worden en meer te gaan fietsen.

scooby09

Berichten: 2215
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:38

Wat een grappig stuk ken het helemaal niet zal pittig geweest zijn.

Hier ook vandaag laatste ritje gemaakt.
Route van Apeldoorn gereden minder singletracks maar erg mooie omgeving en belangrijk geen modder.

Conditie is niet zomaar weg.
71 km klinken niet echt als herstel voor blessure namelijk. ;)

Mooie doelen Jeanette...
Als in 2021 nu alles gewoon maar eens kan door gaan zou dat echt fijn zijn.
Ik wil makkelijker en meer schakelbereik hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:10

Time2Tri schreef:
Sportdoelen , net als dit jaar .In de hoop dat er weer wat gaat
plaats vinden .
Tijdrit Almere ;3-4
1/4 triatlon Brouwersdam ; 29-5
Ironman 70.3 Hoorn ; 27-6
OD Sassenberg ; 1-8
Kika Extreme Nice ; 12-9
Münsterland Giro 3-10 fun ride
*\o/* Ik hoop ook voor je dat het allemaal weer kan en mag!

Gothico, wauw, een WK en die internationale (oliebollen)tocht! Waar zou dat georganiseerd worden, als het mag? Hoop dat je gauw weer kan paardrijden :j

Welkom, Greetje! Hardloopblessures zijn stom. Waar heb je last van?


IMAY1990 schreef:
Tot zo ver mijn niet geaponsorde verkooppraatje voor een strava abbo.
Hihi :D

@Zebrastreep, YOU DID IT! Stoer hoor, leuk dat je zo fanatiek aan het fietsen bent. Ik kom regelmatig in Drenthe en zal de racefiets ook eens meenemen voor de VAM-berg. Jammer van de stank, maar het ziet er wel tof uit!

scooby09 schreef:
Ik wil makkelijker en meer schakelbereik hebben.
Ja, dat snap ik wel. Ik dacht als leek zijnde dat ik er weinig van zou merken, maar ik merk wel echt verschil tussen shimano 105 en de Tiagra van mijn vorige fiets. Of het zit tussen mijn oren, maar voor mijn gevoel gaat het schakelen veel soepeler.

scooby09

Berichten: 2215
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:49

Ik heb maar 2x 8 versnellingen.
En 11/28 cassette dat mag voor berg op wel iets meer.. :j
Sowieso dan word vlak terrein ook gewoon makkelijker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:03

Ja, dat zal zeker! :))

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:15

Sinds kort ben ik paardloos en ik mis het rijden door de bossen enorm. Ik wil daarom gaan kijken of mountainbiken misschien een goede vervanging is. Misschien hebben jullie tips, ik ben namelijk een beetje rond aan het kijken voor kleding, maar wat heb je om te beginnen nu echt nodig? Een broek met zo'n zeem? Persé een strakke broek? Wel of geen klikschoenen, hebben jullie nog tips voor niet al te dure kleding? Mocht het niets worden dan heb ik niet meteen een bak geld uitgegeven. Ik kan vooral veel herenkleding vinden, er staat zoveel op internet dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Of gingen jullie in het begin gewoon met normale kleding op de mtb?

Gothico

Berichten: 1360
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:59

culaccino schreef:
Gothico, wauw, een WK en die internationale (oliebollen)tocht! Waar zou dat georganiseerd worden, als het mag? Hoop dat je gauw weer kan paardrijden :j


Ja een WK daar wordt op de rechte stukken soms door de top over de 100km/u gereden. Als er de ruimte is. Gemiddeld 50km/u is door een aantal wel normaal. Waar ik dan hoop tussen de 35 en 40 gemiddeld te halen. Ik maak daar geen kans, maar is voor de ultieme ervaring leuk om mee te doen.

De oliebollentocht is dus ieder jaar ergens anders en dit jaar zou Roermond zijn. Daar was hij twee jaar geleden ook met een goede reden. En vorig jaar Utrecht. Dan fiets ik een dag van tevoren die kant op. Dan de grote dag met een grote groep. En de dag daarna weer terug. Terug is ook leuk omdat je in een groepje begint dat steeds opsplitst tot je alleen rijd.

Paardrijden kan ik weer als het droger en warmer wordt. Op dit moment is het gewoon een grote knuffel. Maar door de regen wel nat.

@Zebrastreep Wat ziet dat er gaaf uit. Super dat je dat geprobeerd hebt. Het lijkt mij met mijn fietst bijna onmogelijk. Maar bult af is wel gaaf. 13% is voor mij wel te omdat ik dan mijn snelheidsrecord makkelijk over ga. Mits het een lang recht stuk is.

@xxappiexx Welkom hier. En sorry voor het gemis. Maar mountainbiken is wel erg leuk en kan erg mooi zijn.
Betreft kleding kan ik niet helpen. Ik heb in het begin wel gewoon met oude kleren gefietst. Maar dat was niet echt een succes. Ik heb bijvoorbeeld mijn broekspijp een keer in de ketting gehad. Maar ik rijd nu ook nog met broekbeschermers. Dat heb ik er aan overgehouden.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:16

scooby het is een hardloopblessure die ik met fietsen helemaal niet belast. Het zit in de aanhechting van de achillespees en op advies van de behandelende fysiotherapeut nu dus extra aan de wandel en extra op de fiets om het herstel te bevorderen. Ga er van uit dat de fysio wel weet waar hij het over heeft. In het verleden is fietsen al eerder een uitlaatklep geweest voor tijdens een langdurige blessure.

Nog een nadeel van fietsen tov hardlopen dat je eigenlijk voor het donker terug moet zijn. Gisteren dus maar tijd voor een kleine ronde (43km). Vanmiddag was ik vrij dus heb een wat grotere ronde gefietst van 60km.
Ik heb overigens geen mountainbike of wielrenfiets. Wel een sportieve fiets met versnellingen.

Imay ik heb geen strava abonnement. Maar het zelf plannen van de route vind ik juist al de voorpret. probeer zoveel mogelijk natuur mee te pikken en zo weinig mogelijk doorgaande wegen. Dus een route voor mij laten bepalen op afstand is dan geen goed plan. Meestal fiets ik op fietsknooppunten of plan een route op afstandmeten.nl. Zo had ik vandaag een rondje gepland waarbij ik een groot gedeelte op de grens van België en Nederland fietste. En soms wil ik ergens naar toe fietsen en dan probeer ik er een mooie route naar toe te plannen en weer via een andere mooie route terug. Zijn dan natuurlijk nooit de meest gerichte routes.
Maar je ontkomt als je jaren lang in dezelfde regio rent en fietst er niet aan dat met name het eerste en het laatste stuk je heel vaak in de herhaling valt.

Time2Tri

Berichten: 6150
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:58

Morguh ...
Ziet er interessant uit de VAM berg , had er nog nooit van gehoord ...
Van mij uit te ver rijden helaas , zeker twee uur .
scooby09 schreef:
Mooie doelen Jeanette...
Als in 2021 nu alles gewoon maar eens kan door gaan zou dat echt fijn zijn.

culaccino schreef:
*\o/* Ik hoop ook voor je dat het allemaal weer kan en mag!

Heb er nog een hard hoofd in ...hoorde net op de radio dat de
maatregelen in januari nog niet versoepeld gaan worden .

Welkom xxappiexx :
Een broek zonder naad in je kruis is wel raadzaam :j .
Qua bovenkleding kun je in principe ook hardloopkleding
aantrekken . Als het maar ademend is , en water /wind bestendig .
Een goed passende helm zou ik niet op sparen , en qua schoenen ..
tja .Als je zonder klik systeem gaat werken heb je flat pedals
schoenen en pedalen nodig .
Misschien op Marktplaats kijken voor een broek ?

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 18:53

Het jaar weer begonnen met een 'ronde' van 71km. Heb alles gehad van zon tot regen tot zelfs een beetje natte sneeuw. Maar gelukkig waaide het nauwelijks. Heb voor morgen alweer een route gepland. Hebben jullie dat ook dat je dan al voorpret hebben.
Ik gebruik hoofdzakelijk mijn hardloopkleding voor het fietsen. Heb wel een fietsonderbroek onder mijn hardloopbroek. Heb ook wel goedkope fietsbroeken maar die fietsonderbroek onder een hardloop wintertight is nu eigenlijk heerlijk voor op de fiets. Mis alleen wel de de zakken in mijn hardloopshirts en jasje. Met hardlopen neem ik zelden mijn mobiel mee maar met fietsen toch liever wel want dan geraak je toch een stuk verder van huis. En als je dan met stukken komt te staan.
Evenementen gaat allemaal nog wel even duren vrees ik. Voor mij was er al een hardloopwedstrijd die eind maart zou zijn naar volgend jaar verzet. Vond het toen balen maar nu met de blessure ben ik er wel blij mee. Het is een evenement die maar eens in de twee jaar gehouden wordt dus dan zou ik ook echt twee jaar moeten wachten. En ik weet niet of de kwalificatie die ik heb gehaald daarvoor dan nog telt. Maar nu blijft mijn inschrijving in ieder geval gewoon staat tot maart 2022.
Vrees dat we met veel geluk pas in het najaar weer aan wedstrijden kunnen gaan denken.

Zebrastreep

Berichten: 9838
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:02

Greetje63 schreef:
Het jaar weer begonnen met een 'ronde' van 71km. Heb alles gehad van zon tot regen tot zelfs een beetje natte sneeuw. Maar gelukkig waaide het nauwelijks. Heb voor morgen alweer een route gepland. Hebben jullie dat ook dat je dan al voorpret hebben.
Ik gebruik hoofdzakelijk mijn hardloopkleding voor het fietsen. Heb wel een fietsonderbroek onder mijn hardloopbroek. Heb ook wel goedkope fietsbroeken maar die fietsonderbroek onder een hardloop wintertight is nu eigenlijk heerlijk voor op de fiets. Mis alleen wel de de zakken in mijn hardloopshirts en jasje. Met hardlopen neem ik zelden mijn mobiel mee maar met fietsen toch liever wel want dan geraak je toch een stuk verder van huis. En als je dan met stukken komt te staan.
Evenementen gaat allemaal nog wel even duren vrees ik. Voor mij was er al een hardloopwedstrijd die eind maart zou zijn naar volgend jaar verzet. Vond het toen balen maar nu met de blessure ben ik er wel blij mee. Het is een evenement die maar eens in de twee jaar gehouden wordt dus dan zou ik ook echt twee jaar moeten wachten. En ik weet niet of de kwalificatie die ik heb gehaald daarvoor dan nog telt. Maar nu blijft mijn inschrijving in ieder geval gewoon staat tot maart 2022.
Vrees dat we met veel geluk pas in het najaar weer aan wedstrijden kunnen gaan denken.


Goed bezig zo de eerste dag van het jaar *\o/* Ik heb vandaag de spinning fiets opgezocht. Puur omdat ik mij niet lekker in mijn vel voel vandaag en dat de komende dag nog wel even zo zou blijven. Ik kan niet zo goed tegen kou maar het gevoel dat ik mij beter voel als ik ga sporten is groter. Ik wil morgen proberen om rondje gieten te doen. Even mijn kop lekker leeg maken is zo fijn!

Time2Tri

Berichten: 6150
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 19:25

Een gelukkig nieuw jaar allemaal .
Ik heb een rustdag vandaag !
Dus in huis maar wat gedaan , bed verschoond, was gedaan ..
Voor morgen staat een duurloop op het programma , en gisteren heb ik een interval training Indoor ( gedaan )

Afbeelding

Voor zondag is het programma 2 uur easy bike met een 35 min loopje erachteraan.

@ Greetje ; Bij het plannen van mijn routes hou ik rekening hoe en hoelang mijn training eruit ziet .
Mijn donderdag interval training fiets ik buiten altijd op dezelfde route . ( rustige straat , goed wegdek )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:09

Knuffel voor jou, Zebrastreep! Hopelijk voel je je gauw weer wat beter. Ik vind het wel gedisciplineerd dat je toch maar mooi gaat sporten!

Goed bezig, Greetje! Ik ervaar geen voorpret aan routes plannen, hihi. Ik wil gewoon fietsen :P Maar ik probeer inderdaad ook zoveel mogelijk landelijk of bosrijk gebied op te zoeken. Je maakt wel flinke rondes, en dat op een gewone fiets! Mogen we 'm zien? :))

Welkom, appie! Ik trok in het begin gewoon hardloopschoenen en -kleding aan. Beetje nauw aansluitend is wel fijn zodat je inderdaad niet in je ketting blijft hangen. En als je langer fietst dan is een fietsbroek wel prettig := Decathlon? Mijn eerste fietsbroek kwam van de Perry Sport à €15,- maar die is niet geweldig. Heb je al wel een mountainbike? :))

Zebrastreep

Berichten: 9838
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:24

culaccino schreef:
Knuffel voor jou, Zebrastreep! Hopelijk voel je je gauw weer wat beter. Ik vind het wel gedisciplineerd dat je toch maar mooi gaat sporten!

Goed bezig, Greetje! Ik ervaar geen voorpret aan routes plannen, hihi. Ik wil gewoon fietsen :P Maar ik probeer inderdaad ook zoveel mogelijk landelijk of bosrijk gebied op te zoeken. Je maakt wel flinke rondes, en dat op een gewone fiets! Mogen we 'm zien? :))

Welkom, appie! Ik trok in het begin gewoon hardloopschoenen en -kleding aan. Beetje nauw aansluitend is wel fijn zodat je inderdaad niet in je ketting blijft hangen. En als je langer fietst dan is een fietsbroek wel prettig := Decathlon? Mijn eerste fietsbroek kwam van de Perry Sport à €15,- maar die is niet geweldig. Heb je al wel een mountainbike? :))


Dankjewel :j De vorige keren dat ik een beetje met een gebroken hart zat bleef ik vaak in bed liggen of deed ik helemaal niks op zo'n dag. Niet dat dat fout is maar je raakt dan zwaar ongemotiveerd. Vanmorgen dacht ik ook ik kom nooit meer uit bed maar toen mijzelf een schop onder de kont gegeven. Een slechte periode zit ik niet zo op te wachten dus kan er dan maar beter alles uithalen wat er in zit.

Volgende week kan ik ook weer naar stage dus dan heb ik ook wat meer afleiding. Maar morgen , zondag en maandag nog even door bijten. Denk dat het ergste vandaag.....

Kijk in ieder geval er erg naar uit om met de mountainbike even alleen op pad te gaan.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:23

Bedankt voor de tips! Ik ga eens kijken of ik wat kleding kan vinden.
Ik heb nog geen mountainbike, kan er één lenen. Moet alleen even kijken of de maat geschikt is voor mij, anders op zoek naar een tweedehandsje

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:30

culaccino het is geen gewone stadsfiets hoor. Een zogenaamde sportieve fiets met versnellingen (cross hybride). Heb er geen foto van. Maar ik kom er wel een stuk sneller op vooruit dan op mijn gewone stadsfiets die ik voor woon-werk verkeer gebruik. Alleen op die stadsfiets kom ik een stuk schoner aan op mijn werk en maak ik er geen zonde van dat die de hele dag in de regen staat.
Ja ik train natuurlijk niet echt op mijn fiets maar rij gewoon rondjes. Hoewel ik met hardlopen waarbij ik wel echt train ook echt voorpret kan hebben met het vooraf plannen van de route. En inderdaad houd ik dan wel rekening mee of ik voor een rustige duurloop ga (lekker door de akkers en over de bospaden) of een duurloop met tempoblokken heb of zo. Maar ik probeer er altijd toch een mooi rondje van de maken. En op de fiets zijn de snelle wegen en fietspaden vaak de minst mooie. Zo is er in de chaamse bossen een fietssnelweg aangelegd. Leuk voor je gemiddelde tempo maar ik heb echt niet meer het gevoel echt door de bossen te fietsen. dan had ik liever dat hobbel de bobbel fietspad van stoeptegels die door de boomwortels opgedrukt werden die er voorheen lag.
Vandaag een ronde naar de Biesbosch gepland. De terugweg viel wat tegen. Er was een wegonderbreking waardoor ik even de route kwijt was, ergens nog verkeerd afgeslagen waardoor ik op een bijna onberijdbaar pad uitkwam dat op niets uitliep dus moest ik dezelfde moeilijke weg weer terug. Bleek ik te vroeg afgeslagen. En daarna bleek nog een stuk van de route langs een doorgaande weg te lopen met tig stoplichten. Maar goed in een route van 81km mogen dan ook wel 20mindere km's voorkomen. Had nu toch stukken waar ik al meer dan een jaar niet geweest ben en dan is het rondje toch wel verrassend.