Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:09

Aaaahhh duidelijk Gothico _/-\o_
Bij een brevet dacht ik eerder aan vliegen ha ha .
Vandaar dat ik er niets mee kon beginnen .

Zo vandaag een korte intervaltraining gedaan na het werk .
Wel lekker hoor dat het nu wat langer licht is .
En warm was het ook .Morgen word het ook een mooie
dag .Ben s,middags vrij en ga dan lekker zwemmen .
Geen wetsuit nodig morgen {:}

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:25

Het was heerlijk! Ik heb vanavond lekker een rondje met twee van de dames van m'n fietsclubje gedaan :) we zijn het nog niet verleerd gelukkig. Haha.

Geniet ervan morgen T2T. Kan niet wachten totdat we nog veel meer van dit soort dagen hebben <3

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:36

MuSLi schreef:
Geniet ervan morgen T2T. Kan niet wachten totdat we nog veel meer van dit soort dagen hebben <3


*\o/* ikke ook ....Genieten .
En donderdag lekker weer mijn intervaltraining fietsen ook
buiten doen :D ( Ben Tacx moe )

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:40

Wat een heerlijk fietsweer was het! Klein rondje van 25km gedaan op de racefiets want ik had me te warm aangekleed en was mn waterfles vergeten. Moet duidelijk nog even inslingeren dit seizoen :+

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:41

Time2Tri schreef:
MuSLi schreef:
Geniet ervan morgen T2T. Kan niet wachten totdat we nog veel meer van dit soort dagen hebben <3


*\o/* ikke ook ....Genieten .
En donderdag lekker weer mijn intervaltraining fietsen ook
buiten doen :D ( Ben Tacx moe )

Snap ik helemaal. Ik ben er dit jaar niet eens aan begonnen. In plaats van fietsen heb ik afgelopen winter gekickboxt en hardgelopen. Ik vond het wel even prima.

KleinBoefje

Berichten: 294
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:04

Ik meld me ook hier! Lees al een langere tijd mee in het topic en ben lang niet zo fanatiek als sommige van jullie hier. :o Ik ben zelf in het bezit van een racefiets, enkel niet altijd in het bezit van tijd(studie en werk).

De elfstedentocht is zeker een aanrader! Ik heb hem nu 2x gefietst en was vorig jaar weer ingeloot. Dus ik heb nog 2 kaarten, dus wil hem dit jaar ook weer proberen te fietsen. Al zal het wel wat minder zijn zonder de gezelligheid van de mensen aan de kant van de weg..

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:09

KleinBoefje schreef:
Ik meld me ook hier! Lees al een langere tijd mee in het topic en ben lang niet zo fanatiek als sommige van jullie hier. :o Ik ben zelf in het bezit van een racefiets, enkel niet altijd in het bezit van tijd(studie en werk).

De elfstedentocht is zeker een aanrader! Ik heb hem nu 2x gefietst en was vorig jaar weer ingeloot. Dus ik heb nog 2 kaarten, dus wil hem dit jaar ook weer proberen te fietsen. Al zal het wel wat minder zijn zonder de gezelligheid van de mensen aan de kant van de weg..


Ik heb ook twee keer kaarten gehad! Maar nooit gefietst := een keer vlak daarvoor mijn knie verkloot met de klimmetjes van de Gran Fondo Rosa en een keer flinke griep in de week voor de start. Op een dag fiets ik 'm!

KleinBoefje

Berichten: 294
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 22:17

Negerzoen schreef:
KleinBoefje schreef:
Ik meld me ook hier! Lees al een langere tijd mee in het topic en ben lang niet zo fanatiek als sommige van jullie hier. :o Ik ben zelf in het bezit van een racefiets, enkel niet altijd in het bezit van tijd(studie en werk).

De elfstedentocht is zeker een aanrader! Ik heb hem nu 2x gefietst en was vorig jaar weer ingeloot. Dus ik heb nog 2 kaarten, dus wil hem dit jaar ook weer proberen te fietsen. Al zal het wel wat minder zijn zonder de gezelligheid van de mensen aan de kant van de weg..


Ik heb ook twee keer kaarten gehad! Maar nooit gefietst := een keer vlak daarvoor mijn knie verkloot met de klimmetjes van de Gran Fondo Rosa en een keer flinke griep in de week voor de start. Op een dag fiets ik 'm!


Ah wat een pech.. dat is wel echt balen. Het is wel echt een leuke ervaring. Die mensen aan de kant geven je wel wat extra motivatie om door te gaan. Ik heb 2 jaar geleden een week van te voren nog een kaart gehaald en op het laatste moment toch nog gefietst.(met daardoor dus een belabberde voorbereiding) Kon daarvoor geen slachtoffer vinden die de tocht ook wilde fietsen :') In mijn eentje had ik niet zoveel zin in, dus de motivatie om de trainen was ook een beetje verdwenen.

Zebrastreep

Berichten: 9791
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 23:56

@kleinboefje

Welkom! Tijd is soms lastig te vinden als student zijnde. Ik baal ook dat ik deze week ook eigenlijk er maar één keer aan toe kom. Nu moet ik nog maar een paar maanden dus ik heb denk ik daarna wat meer tijd. Maar ik wil ook meer bezig met mijn jonge paard. Ook al is dat prima te combineren.

--
Nou de filmpjes zijn geluk :') Op het stuur is de beste positie. Ik heb alles opgenomen maar wil eerst mij wat verdiepen in het editen en knippen in video's ect. Het geheugen van mijn laptop is alleen niet zo blij.

Ik heb gisteren dus een rondje gefietst op de thuis route. Ik kom mijzelf alleen wel steeds tegen op het tweede gedeelte. Het eerste gedeelte zit nu zo goed in mijn hoofd dat ik precies weet hoe hard ik kan door bepaalde bochten enzovoort. Ik fiets alleen het eerste gedeelte zo vlot , dat ik het tweede gedeelte eigenlijk niet vol hou. Nu zitten er in het tweede gedeelte ook een aantal pittige klimmetjes. Vaak met pauze er tussen is het wel zo dat ik de route volledig uit kan fietsen. Op het einde kun je weer meer snelheid maken omdat het dan wat naar beneden loopt.

Maar wat een lekker weertje zeg! Vooral erg happy dat ik in een korte mouwen shirtje weer kan fietsen. Scheelt weer een hoop lagen kleding en ook een hoop minder gesjouw met spullen.

Wel moet ik echt in een nieuwe voorband erop. Deze band begint toch scheurtjes te krijgen. Morgen maar contact opnemen met de winkel , en hopelijk kan ik snel terecht. In ieder geval voor 3 mei , want dan gaan we op mountainbike vakantie. :j

En nog wel een leuk vooruitzicht , ik ga dit jaar nog met mijn ouders mee een weekje naar Limburg. Ik hoop dat ik ergens een fietsendrager kan regelen , zou wel erg tof zijn om de fiets mee te nemen!

Gothico

Berichten: 1353
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:06

@T2T Ja dat is inderdaad ook een brevet. Maar mensen denken wel eens dat ik voorbij kom vliegen. :)
Het was zeker erg mooi weer. Dus succes vandaag met de training.

@MuSli Heerlijk om weer een lekker een stukje samen te kunnen fietsen.

@Negerzoen Het weer zorgt ook wel voor dat je lekker kunt fietsen. Dus fijn om een rondje te kunnen rijden. Maar water mee is inderdaad wel belangrijk.

@KleinBoefje Welkom hier en leuk om dat je de elfstedentocht gereden hebt. Ik ga dat toch maar een keertje plannen.

@Zebrastreep Super dat het gelukt is met de video. En ja dat editen is wel even oefenen. Ik ben daar ook echt niet handig mee.
Energie verdeling op een route is wel belangrijk. Ik had afgelopen zondag het ook niet goed ingeschat vanuit Winterswijk. Ik had niet echt rekening gehouden met de volle tegenwind tussen de weilanden. Dus ik was ook dood op toen ik thuis was.
Het lijkt mij met de mtb op routes ook niet makkelijk, maar als je een route kent kun je er een beetje mee spelen. (Of de route is te zwaar en is er training nodig.) Toen ik nog met de mtb rond reed ben ik ook wel eens op een route gekomen dat mij te zwaar was.
En voor je op vakantie gaat is het inderdaad handig goede banden te hebben dat je niet hoeft te wisselen of iets dergelijks. Meestal koop ik een set nieuwe banden voordat ik op vakantie ga. Maar afgelopen jaar heb ik niet zo veel gereden dat mijn banden op zijn. Die gaan nog maar een ronde mee.

Het is ook vandaag erg mooi weer. Ik ben vrij vandaag dus zal ik misschien nog wel een lekker rondje rijden. Ik had al wel een route in gedachte. Namelijk wegen opzoeken waar ik nog niet gereden heb in de buurt. In ieder geval waar ik met de fiets nooit ben geweest of dat het niet opgenomen is. Rondje is 55km heb ik al gezien.

KleinBoefje

Berichten: 294
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 13:13

Hier net weer terug van een lekker rondje fietsen(44 km). Weer was echt heerlijk en de wind was ook prima :j Wel een duidelijke print van mijn fietsbroek nu aanwezig op mijn benen. :') Merken jullie ook dat je veel sneller verkleurd tijdens het fietsen?

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 14:20

KleinBoefje schreef:
Hier net weer terug van een lekker rondje fietsen(44 km). Weer was echt heerlijk en de wind was ook prima :j Wel een duidelijke print van mijn fietsbroek nu aanwezig op mijn benen. :') Merken jullie ook dat je veel sneller verkleurd tijdens het fietsen?


Ik verbrand dan heel snel mijn knieën en loop dan de hele zomer met een streep rond :=

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:34

Een vriend van me had vorig jaar mooie zebrastrepen van zijn helm op zijn kale kop :D

Lekker dat jullie hebben kunnen fietsen! Ik verzuip in mijn werk, maar in het paasweekend kan ik weer op pad. Zin in!

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:03

Gothico schreef:
@T2T Ja dat is inderdaad ook een brevet. Maar mensen denken wel eens dat ik voorbij kom vliegen. :)
Het was zeker erg mooi weer. Dus succes vandaag met de training.


_O- , Je hebt het goed uitgelegd nu +:)+

Het was super heerlijk vandaag , het zwemmen was een feestje *\o/*

Gothico

Berichten: 1353
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 07:23

Ik heb gister ook lekker 55km gefietst. Twee keer over een pond heen gegaan.
Vooral gefietst waar ik normaal niet zou fietsen en op nieuwe plekken geweest. Erg leuk om dat een keer te doen.

@culaccino, Dat met een helm en kale kop is wel humor. Ik zou er wel om kunnen lachen. En veel plezier het weekend dan. Mocht je een mooie tocht maken.

@kleinBoefje, Lekker om met mooie weer te fietsen. En dan een mooi rondje te kunnen maken.

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:14

Zo ben ik paar dagen vrij is het gelijk maar een graad of 10... 8)7
Gisteren wel gefietst nog precies op tijd om nog wat lekkere temperaturen mee te pakken.

Iedereen heel fijn paas weekend.... :D

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:52

Lekker Ilonka , ik moet nog een paar uur werken .
Maar heb wel gisteren mijn intervallen buiten gedaan .


Afbeelding


Afbeelding

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:56

Time2Tri wat een fantastische foto's en bovenal wat een fantastische fiets <3

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:01

Negerzoen schreef:
Time2Tri wat een fantastische foto's en bovenal wat een fantastische fiets <3


Thanks *\o/* , ik vond ze ook erg goed gelukt !
En jaaa <3 die fiets is mijn parade paardje .

KleinBoefje

Berichten: 294
Geregistreerd: 23-06-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:43

Wauw wat een prachtige fiets Time2Tri <3 Snap dat je daar trots op bent!

Zebrastreep

Berichten: 9791
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:02

@Time2tri

Ik zie dat jij je bidonhouder achter je zadel hebt? Zit daar een specifieke reden achter? Was ik wel nieuwsgierig naar heb het nog nooit gezien op deze manier.

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:53

Zebrastreep schreef:
@Time2tri

Ik zie dat jij je bidonhouder achter je zadel hebt? Zit daar een specifieke reden achter? Was ik wel nieuwsgierig naar heb het nog nooit gezien op deze manier.


Achter passen twee bidons , plus dat ik op mijn frame nog een aero fles kan doen .
En het plan is nog tussen mijn lig stuur nog een aero drink systeem te plaatsen .

De reden is als je je een halve triatlon doet ben je minimaal 3 uur aan het fietsen . ( 90 km ) En dan moet je genoeg drinken ( vocht en koolhydraten)

Twee flessen op het frame ziet er niet uit omdat het frame plat is . Ten tweede vangt het wind .

Time2Tri

Berichten: 6134
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 14:56

Dit is met de fles op het frame en twee achter
Bovenop het frame zit een snackbox voor gels etc

Afbeelding

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:25

Potverdorie ik ben echt verliefd op die fiets zeg

Gothico

Berichten: 1353
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 16:43

Time2Tri, Dat is een mooi plaatje. En wat een aparte kleuren zo.