Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 173 [ 4323 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 173  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

 
Profiel   

Zo ik heb ook de brief thuis voor een uitstrijkje, al vanaf mei.
Het steld weinig voor en toch heb ik het stiekum vooruit geschoven.
Nu staat de afspraak voor donderdag, anders blijf ik het vooruit schuiven :o

Toch hoor ik wel eens dat mensen het niet doen, puur omdat ze geen zin hebben in dat onderzoek.
Ik vind dat toch een beetje raar.
Door dit onderzoek zou deze rotziekte vroegtijdig opgespoort zijn (als die er is)

Zijn er hier meer mensen die het liever niet laten doen omdat ze tegen het onderzoek op zien?

Moderatoropmerking:
Onderwerp: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Hier staat een moderator opmerking, graag eerst lezen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:35 



 
Profiel   

Onderzoek stelt niks voor .
BInnen 10 min sta je weer buiten

Snap niet dat mensen het niet doen .
Ken er toevallig meerdere op dit moment , die een uitslag kregen waar ze niet blij van werden .

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:38 



 
Profiel   

Schei uit.
Maar ik vind het ook een beetje dom als mensen het niet laten doen om de dood simpele reden dat ze niet met de billen bloot willen.
Ook ik ken een meid die een rotuitslag heeft gekregen na dit uitstrijkje, dus ik wil het toch heel graag laten onderzoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:40 



 
Profiel   

Heb al 5 uitstrijkjes gehad omdat ik onrustige cellen had! en ben nog maar 25.
Dus ik snap ook niet waarom mensen niet gaan voor een uitstrijkje het kan je leven redden.
Op dit moment is alles goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:42 



 
Profiel   

ik ben er 1 met een uitslag waar ik niet blij van werd (ben)

ik dacht er in het begin ook te simpel over, en zei ook van ach dat heb ik niet nodig (jaja hoe dom kun je zijn)

tot een vriendin van mij het had......gelukkig in de beginfase

toen mijn oproep kwam toch maar gegaan.....

mensen die niet gaan zijn in mijn ogen onzettend stom bezig
je zet je eigen leven op het spel!

onderzoekje is 2 min een kriebeltje wat je voelt en that's it..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:43 



 
Profiel   

Ken er genoeg die het niet laten doen hoor .

En ach bij mijn bevallingen stonden ook weet ik veel hoe veel mensen .
Het is voor je eigen bestwil , ik laat hem netjes maken als ik een oproep krijg

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:43 



 
Profiel   

seren en ikdoemaarwat, dat is niet niks hopelijk komt alles goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:44 



 
Profiel   

Ik heb het nog niet eerder gehad, tot nu toe elke keer zwanger geweest als ik een oproep kreeg en dan mag je niet..

Maar anders was ik wel gegaan hoor..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:44 



 
Profiel   

Lame schreef
Ik heb het nog niet eerder gehad, tot nu toe elke keer zwanger geweest als ik een oproep kreeg en dan mag je niet..

Maar anders was ik wel gegaan hoor..



Goede smoes, haha.
nee geintje.
Ik zag het idd staan op het formulier dat je dan 6 maanden na de uitgetelde datum een oproep krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:46 



 
Profiel   

als ik het niet opschrijf en een afspraak maak, dan ga ik ook niet. Ik ben 25 en ben nog maar 2x geweest in 5 jaar tijd enheb ook maar een halve HPV-vaccinatiereeks gehad. Niet dat het "onderzoek" zoveel inhoudt, hooguit een ongemakkelijke druk... Maar ja, mijn huisarts is een man EN familie, dus daar ga ik van m'n leven niet, maar ik weet nooit goed welke andere arts of gynaecoloog ik dan wel moet nemen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:46 



 
Profiel   

Vanaf welke leeftijd moet je zo'n utstrijkje laten doen eigenlijk??

ik vind het ook dom als je niet elk jaar gaat.
Mijn ex-schoonzus heeft baarmoederhalskanker gehad en is nu wel vrij verklaard na vele behandelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:47 



 
Profiel   

Lame schreef
Ik heb het nog niet eerder gehad, tot nu toe elke keer zwanger geweest als ik een oproep kreeg en dan mag je niet..

Maar anders was ik wel gegaan hoor..

ik kreeg er nog 1 bovenop (medisch) en melde dat er een kans aanwezig was dat ik zwanger was
en ik kreeg hem toch hoor :j
mijn leven is op dat moment toch belangrijker, want zonder de mijne, geen nieuwe....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:47 



 
Profiel   

4 jaar heb ik er over gedaan ik was wel al 2x geweest maar bij de ha lukt het niet het deed zoveel pijn gister was ik bij de gynae. en daar ging het super nu hoef ik pas weer als ik 40 ben mag 6 jaar overslaan ff op de uitslag wachten die duurt 3 weken.

Heb gelijk laten testen voor vleesbomen en endiometriose alles was goed kleine baarmoeder maar dat kan nog goedkomen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:49 



 
Profiel   

bij ons zeggen ze eigenlijk vanaf het moment dat je sexueel actief bent een eerste uitstrijkje en dan binnen het jaar een 2de, daarna zou je om de 2-3 jaar kunnen gaan totdat je 30 bent en dan is het weer beter om jaarlijks te gaan. Of dat is toch wat ze mij hebben wijsgemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:50 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit eerder een oproep gehad, twee dagen nadat ik 30 werd heb ik de brief gekregen en nu ga ik ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:52 



 
Profiel   

petitparis schreef
bij ons zeggen ze eigenlijk vanaf het moment dat je sexueel actief bent een eerste uitstrijkje en dan binnen het jaar een 2de, daarna zou je om de 2-3 jaar kunnen gaan totdat je 30 bent en dan is het weer beter om jaarlijks te gaan. Of dat is toch wat ze mij hebben wijsgemaakt.


Hebben ze je wijs gemaakt het is vanaf je 30e om de 5 jaar behalve als je negatieve cellen hebt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:53 



 
Profiel   

bij ons gaat iedereen voor z'n 30ste en bestaat er geen oproepingssysteem.
bovendien wordt baarmoederhalskanker vaak veroorzaakt door HPV, wat je krijgt via sexueel contact

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 08:55 



 
Profiel   

In Belgiƫ krijg je inderdaad geen oproep.
Ik ben voor het eerst gegaan als ik 17 was, seksueel actief en aan de pil, dus laten onderzoeken.
Ik zie er ook steeds heel hard tegenop, maar wil het risico niet lopen... De laatste maanden zijn er steeds onregelmatige cellen gevonden, en ze blijven onregelmatig (zonder naar de eerste fase van BMHK te gaan overigens). Ik moet dus bijna elke 3 tot 6 maanden op controle...
Wat me wel opvalt, is dat de mensen in mijn omgeving me constant aanmoedigen en steunen, en als je dan vraagt wanneer ze zelf nog eens geweest zijn, dan is het 4 jaar geleden?

Nee, heel ongemakkelijk en echt tegen m'n zin dat onderzoek, maar liever wat meer ongemakken dan die rotziekte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 09:02 



 
Profiel   

ik kreeg toen ook de oproep en had er ook geen zin in, na aandringen van man en moeder uiteindelijk toch maar gegaan...
had dus pap 3b als uitslag met de mededeling dat als ik nog een jaar of 2 had gewacht ik dus gewoon baarmoederhalskanker had gehad....

uitstrijkje zelf stelt niets voor en ik raad echt iedereen aan om het te doen....je weet het maar nooit toch....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 09:08 



 
Profiel   

Ik vroeg een aan de HA hoe het kon dat ik regelmatig bloedde na sex, en moest toen ook zo'n onderzoek, was geen goede uitslag, (pap 3b). Probleem weggehaald maar nu moet ik elk jaar omdat ik wel erg jong was daarvoor en ze het onder controle willen houden (was toen 25). Ben zo blij dat het toen gebeurt is en ga ook elk jaar braaf heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 09:09 



 
Profiel   

Aeris schreef
In Belgiƫ krijg je inderdaad geen oproep.
Ik ben voor het eerst gegaan als ik 17 was, seksueel actief en aan de pil, dus laten onderzoeken.
Ik zie er ook steeds heel hard tegenop, maar wil het risico niet lopen... De laatste maanden zijn er steeds onregelmatige cellen gevonden, en ze blijven onregelmatig (zonder naar de eerste fase van BMHK te gaan overigens). Ik moet dus bijna elke 3 tot 6 maanden op controle...
Wat me wel opvalt, is dat de mensen in mijn omgeving me constant aanmoedigen en steunen, en als je dan vraagt wanneer ze zelf nog eens geweest zijn, dan is het 4 jaar geleden?

Nee, heel ongemakkelijk en echt tegen m'n zin dat onderzoek, maar liever wat meer ongemakken dan die rotziekte!


Tjonge wat rot, als ik hier al zie hoeveel negatieve uitslagen er zijn ben ik best een beetje huiverig en ben ik blij dat de afspraak staat.
Sterkte Aeris

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 09:12 



 
Profiel   

Gewoon gaan, wat vele al zeggen, het uitstrijkje stelt niets voor. Bij mij was gelukkig de uitslag goed en krijg over 5 jaar vanzelf weer een oproep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 09:14 



 
Profiel   

jesito schreef
Zijn er hier meer mensen die het liever niet laten doen omdat ze tegen het onderzoek op zien?

:j Hik er tegenaan... moet er niet aan denken dat een vreemde 'down under' daar zit te prutsen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 09:15 



 
Profiel   

Bij mij was het wel pijnlijk helaas.
De dokter doet het beter. Maar het bmhk uitstruikje doet hier de assistente, en die kan het gewoon minder goed blijkbaar :+

Maar de pijn en schaamte is geen reden om het niet te doen. De dokter of assistente ziet tientallen flamoezen per dag, de jouwe zal ze echt niet raar vinden hoor. Zo moet je maar denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 09:17 



 
Profiel   

Had toen ook gezegt dat ik er heel erg tegenop zag, waarop HA idd vertelde dat ze vaak geslachtsdelen te zien krijgt en daar dus echt niet raar van opkijkt. Ze vertelde ook precies wat ze aan het doen was, dat vond ik wel fijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-10 09:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 173 [ 4323 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 173  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen