Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:25

Ik heb heel goede ervaringen met de Nuva ring :j Ik vergat mijn pil voortdurend of nam ze 2x per dag om die van daarvoor goed te maken, sloeg 5 dagen over enz. Sinds ik die ring hem ben ik altijd netjes op tijd en heb er helemaal geen last van!

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:26

nou ik wil helemaal niet ongesteld worden doe het 2-3x per jaar maar vaker niet vieze zooi

gaapje

Berichten: 4453
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:29

ik vind het ook bagger

Maarja hier ook een boomgaard , en die zorgt er wel is van dat het vloeien wel 6 weken duurt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:30

tita schreef:
nou ik wil helemaal niet ongesteld worden doe het 2-3x per jaar maar vaker niet vieze zooi

Same here, ik wil ook een manier om niet ongesteld te moeten worden. Wb mirena ga ik met je mee;

Een vriendin heeft een spiraaltje laten zetten en door die haar verhaal ben ik er ook definitief van afgestapt. Eerst moest dat ding er om een of andere vage reden uit dus ze haalt hem er uit, maar haar klemmetje oid stond niet goed waardoor dat ding in de baarmoederhals terug "open" sprong (die weerhaakjes daar) en heeft ze hem er maar open uit gerukt... >;)

Vervolgens had ze met het plaatsen van de nieuwe hetzelfde probleem met het spiraaltje (open springen) en toen besloot ze hem er maar weer uit te rukken en het opnieuw zetten maar uit te stellen... >;)

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:39

Nuva vind ik veel te duur. Dus ik slik de pil maar gewoon door. Je moet toch wat he.

chance

Berichten: 3334
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Den Bosch, noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:43

Maar waar halen ze dat uitstrijkje precies vandaan:

In de baarmoeder
of uit de baarmoederhals?

Als ze in de baarmoeder zelf moeten zijn vindt ik dat absoluut geen pretje. De mirena laten zetten vond ik niet echt prettig zacht gezegdt.. Was toen bijna van mijn stokkie gegaan :+
Laatst bijgewerkt door chance op 10-08-10 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

gaapje

Berichten: 4453
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:46

Ze halen zover ik weet wat slijm uit de baarmoederhals.

Ik voel altijd alleen wat druk daar als ze het doen meer niet .

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:04

Prikpil kan ook, dan wordt je ook niet meer ongesteld. Nadeel is ( voor als je kinderen in de toekomst wilt ) is dat het een hele tijd duurt voordat alles weer goed functioneerd.

Gewoon een uitstrijkje laten maken. Ook ik ken meerdere die er daardoor gelukkig nog op tijd bij waren !
Je kan aangeven dat je er niet zo prettig bij voelt. Onze HA vertelde ook exact wat zij deed, en verder proberen je te ontspannen.
Het is even genant, maar beter dat dan er te laat bij zijn !

Ik heb er trouwens helemaal geen last van gehad ( niet tijdens en na ) :+

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:28

gaapje schreef:
Als ze mijn vlees bomen nakijken , word er heel wat geroerd .
voel me net een roerei aan het eind haha
Jongens, dit gaat echt de goede kant op :')

Wat is trouwens in vredesnaam een 'vleesboom'? Ik ben 27, heb nog nooit een uitstrijkje gemaakt, ik wacht wel tot ik 30 ben en de oproep krijg. Maar eerlijk is eerlijk: dr gaat geen man met zn vingers in! Ik ben dan misschien heel flauw en kleinzerig, maar het wordt een vrouw! En anders ga ik wel naar een adnere dokter.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:12

ik heb hem 2 maanden geleden weer gehad, uitslag was gelukkig weer goed. Het onprettige idee en gevoel weegt niet op tegen de zekerheid dat alles in orde is.

gaapje

Berichten: 4453
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:19

Eeen vleesboom is een stuk wild vlees wat in of buiten de baar moeder groeit .

Bij mij kwam het boven toen ik wzanger was van de eerste, kreeg spontaan weeen met 25 weken .
Werd veroorzaakt door dat ding .

Hij kan ineens mega gaan groeien , bij mij speelt hij zo af en toe op .

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:37

het schijnt spierweefsel te zijn met de buitenkant bekleed met hetzelfde weefsel als de binnenkant van de baarmoeder.
Vandaar ook de vele stolsels :(

Ik heb er nu gelukkig weinig last van....ik heb er vier van ongeveer (drie jaar geleden) een centimeter of 4 doorsnede.
Heel veel vrouwen hebben ze ,maar ze weten het niet.
In de overgang schijnen ze te krimpen en te verdwijnen....ik kijk zoooo uit naar de overgang :D
Ben nu 45 dus het komt eraan!

vinos

Berichten: 1794
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Borkel en Schaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:08

Ik had in juni 2009 bij mijn eerste oproep voor een uitstrijkje (i.v.m. 30jaar) ook een Pap3a/Cin1, ik heb toen in het ziekenhuis een coloposcopie & direct een lisexcisie (plaatselijk verdoofd+adrealinedrankje) gehad , vorige week ben ik op controle geweest (weer uitstrijkje) en nu heb ik gelukkig Pap1! Blijf wel levenslang om het half jaar in de check.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:57

vinos schreef:
Ik had in juni 2009 bij mijn eerste oproep voor een uitstrijkje (i.v.m. 30jaar) ook een Pap3a/Cin1, ik heb toen in het ziekenhuis een coloposcopie & direct een lisexcisie (plaatselijk verdoofd+adrealinedrankje) gehad , vorige week ben ik op controle geweest (weer uitstrijkje) en nu heb ik gelukkig Pap1! Blijf wel levenslang om het half jaar in de check.




beter dat dan ziek toch? :D

vinos

Berichten: 1794
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Borkel en Schaft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 22:33

Zo is het maar net! :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:03

ik was nog niet eens 30 ( 23) en had pap3b
Ook 2 keer onder behandeld en nu half jaarlijks op controle
gewoon gaan dus
eendebek is even irritant, maar verder doet het geen pijn
en tja, schaamtegevoel kun je wel hebben, maar die doktoren zien de hele dag door niks anders
na mijn bevalling, operaties en vele uitstrijkjes afgelopen jaren en spiraaltje plaatsen, ga ik zonder schaamte op die stoel liggen hoor

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:07

Het doet voor jou geen pijn. ;) Er zijn wel degelijk mensen waarvoor een eendebek pijn kan doen.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 09:19

Lynn_Nikita schreef:
ik was nog niet eens 30 ( 23) en had pap3b
Ook 2 keer onder behandeld en nu half jaarlijks op controle
gewoon gaan dus
eendebek is even irritant, maar verder doet het geen pijn
en tja, schaamtegevoel kun je wel hebben, maar die doktoren zien de hele dag door niks anders
na mijn bevalling, operaties en vele uitstrijkjes afgelopen jaren en spiraaltje plaatsen, ga ik zonder schaamte op die stoel liggen hoor



Dat heb je me toen eens geschreven ja, dat jij een negatieve uitslag had.
Maar ik heb geen idee waar dat pap huppeldepup allemaal voor staat.
Schaamte is het niet zo zeer, eerder wat genant.
Morgen om 8.10 lig ik in de stoel, daar word je wel wakker van :D

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:27

Pap3b, is dat niet van het pappilomavirus? Weet niet meer van welke soort ik te hoge waarden had .. :n Ik had er 2 die te hoog waren, eentje net erover, en de ander een flink stuk erover. Ben eens benieuwd, 3 september moet ik terug ..

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:41

Jesito: Hier eentje die op het strafbankje moet :o .
Ik ben zo'n trut die het onderzoek ineens niet meer ziet zitten. Heb vorig jaar een brief gehad (die ligt inmiddels vergeeld en stoffig nog steeds in een ladenblokje) en nu ligt er sinds een maand een tweede bovenop :o .
Geen idee hoe dit nou opeens komt?? Heb al eerder een bhk-uitstrijkje gehad, stelde eigenlijk niks voor, maar de HA (niet mijn "eigen") liep zo te stuntelen (zenuwachtig? schaamte?), dat ik me er helemaal niet prettig bij voelde.
Daarnaast ben ik eigenlijk gewoon bang dat er iets uit het uitstrijkje komt wat ik misschien helemaal niet wil weten. Oftewel struisvogelpolitiek :o
Inwendige onderzoeken ben ik verder overigens wel gewend na 3 kinderen, waarvan 2 ziekenhuis-bevallingen, en verscheidene urineweg-onderzoeken.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:07

jesito schreef:
Morgen om 8.10 lig ik in de stoel, daar word je wel wakker van :D

waarschijnlijk kan je gewoon doorslapen zo simpel is het :+

mensen met de pap3 : hoe gaan verder de behandelingen (en doen ze pijn?)
ik weet namelijk nu dat ik daarvoor moet,maar weet dus eigenlijk helemaal niet wat me te wachten staat :=

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:25

bij pap3b uitslag kreeg ik eerst een second opinion, word wat weefsel verwijderd en onderzocht
het kan namelijk altijd zijn dat de uitslag afwijkt
Dan word het wondje dichtgebrand en dit lukte bij mij niet goed
Was vrij pijnlijk, echt branderig gevoel, net zoals wratten bevriezen, aar dan down under

Uitslag was bij mij weer pap3b

Dan halen ze de plekken weg, kan onder plaatselijke verdoving of onder algehele narcose.
Ik heb gehele narcose gedaan, omdat ik ook meteen een andere operatie had aan mijn kaak ( kon ik gelukkig combineren)


erna moest ik een maand later, toen 3 maanden en toen half jaar later op controle, maar heb nu gewoon pap 1 gehad afgelopen keren


wat betreft de eendebek, ja, lekker is het niet, maar pijnlijk vond ik het ook niet echt
Vervelend gevoel, dat wel, maar pijn doet het bij mij niet
En het is vrij snel klaar, dat scheelt ook. het is goed vol te houden in elk geval

( baby krijgen is pijnlijker :P )

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:30

Lynn_Nikita schreef:
bij pap3b uitslag kreeg ik eerst een second opinion, word wat weefsel verwijderd en onderzocht
het kan namelijk altijd zijn dat de uitslag afwijkt
Dan word het wondje dichtgebrand en dit lukte bij mij niet goed
Was vrij pijnlijk, echt branderig gevoel, net zoals wratten bevriezen, aar dan down under

kijk voor dit gedeelte schijt ik dus dan al := :o
ik heb een ontzettend gevoelige baarmoeder overgehouden na de bevalling van mn tweeling
en heb een bloedjehekel aan pijn daar...

ik ga wel hoor....uiteraard.....

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:30

Toen mijn moeder een negatieve uitslag had is ze eigenlijk vrijwel meteen geoppereerd... Hoe kan dat gekomen zijn?

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:31

het is maar echt een paar seconden en dan is het voorbij
ik ga niet zeggen dat het een heerlijk gevoel is, nee, dat niet
maar het is echt een paar seconden en is het over