Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 12:48

Ik heb het ook gedurfd! Zag er best tegenop, heb dat ook tegen de HA gezegd. Die legde heel rustig uit wat ze ging doen/aan het doen was. Echt aangenaam was het niet, maar het was ook weer zo voorbij. Wel een heel bloedbad daarna :=

En nu maar wachten op de uitslag...

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:43

Spannend hoor! Ik heb na de kerst meteen een biopsie laten doen en wacht nu op die uitslag....ik denk dat t wel meevalt, t zag er goed uit volgens de gyn.

Het bloed indd wel als een rund daaro..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 23:20

Hopelijk valt t gewoon allemaal mee Vidya!

Ik moet nog steeds een keer opnieuw.. maar heb er even geen zin in. Januari depressie schuilt om de hoek. Ik speel even struisvogel. Mocht er minder goed nieuws uitkomen kan ik dat denk even niet handelen. Dat voelt dan vast als het einde van de wereld :')

Ga van het voorjaar nog wel een keertje. Nu ook geen zin in een broedhok die door uitstrijkje weer van slag is.

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:20

Nou ik heb m'n uitslag binnen en ondanks de pap 3 toch een Cin1. Dat is dus perfect! Dus ik sta onder controle maar er even dus geen polonaise meer aan mijn lijf!! Woehoe!

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 01:05

Mag ik ook meeschrijven.

Na klachten zoals langdurige bloeding (menstruatie en zelf pus/stinkende afscheiding..) bij de gyneacoloog geweest en ze heeft een uitstrijkje gedaan (uitslag was niet goed pap3b/4).
Bij verder onderzoek 2 dagen later! zijn er biopten genomen en daarvan had ik deze week de uitslag. (overigens vond de gyneacoloog het er beter uitzien dan ze had verwacht.....alleen tja de patholoog had een andere mening)

Baarmoedermond CIN3
Baarmoederhals:kanker. (kwaadaardig dus)...........

Mijn wereld staat op zijn kop (ik zou namelijk op relatief korte termijn maart/april 2018 ook een niertransplantatie krijgen...die is dus voorlopig van de baan............)

Vandaag al een MRI scan gehad om te kijken of er uitzaaiingen zijn en ik ben overgezet naar mijn "eigen academische ziekenhuis waar ik al onder behandeling was voor mijn nieren)

Ik ben 34 en heb een dochtertje van 3.5

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 04:15

Jeetje Studiemiep, dat is even een enorme schok! En ook enorm spannende en onzekere tijden die nu gaan komen. Wanneer krijg je de uitslag van de scan? Heel veel sterkte!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 07:24

Jeetje wat een schok... Wanneer hoor je meer, ik duim heel hard dat er geen uitzaaiingen zijn.
Erg vervelend ook dat je niertransplantatie niet door gaat nu, dit is nu ook heel belangrijk maar die nier heb je blijkbaar ook hard nodig... Sterkte :(:)

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 07:35

Ik hoop op de uitslag asap. Theoretisch kan vandaag maar denk begin volgende week. Heb mri gehad in streekziekenhuis en de beelden gaan naar mijn eigen ziekenhuis. (hier hadden ze meteen plek dus daarom voor deze optie gekozen...ik wil geen tijd verliezen)

Met mijn nieren was en ben ik altijd een ras optimist geweest. Nu vind ik het lastig om nog positief te blijven. Eerst zei ik altijd ach joh het kan altijs erger..heb geen kanker oid. Beetje cru dat ik dat nu ook op deze leeftijd erbij gekregen heb.

Ik ben 34 zou vol in het leven moeten staan in plaats daarvan zit het vol zorgen.

Wendy_Komen

Berichten: 6312
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 07:42

Ik wil je heel veel kracht en sterkte wensen!!!!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 07:43

Nou inderdaad... Ik kan gewoon geen woorden vinden... Mijn duimen draaien in ieder geval voor je...
Ik hoop dat de uitslag snel komt, afwachten is ook niks..

Sanet

Berichten: 7973
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 07:45

Jemig studiemiep, wat ontzettend heftig!!
Hopelijk een gunstige uitslag van de MRI. En snel positiever nieuws.

Ik word dit jaar 32 (oef oud enzo) en ben dus al 2 jaar aan het uitstellen, maar ik ga maandag maar gewoon bellen of ik terecht kan bij de huisarts. Struisvogeltechniek is niet de beste aanpak, beter maar gewoon weten hoe het ervoor staat.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 08:06

Overigens had ik in 2014 oproep voor uitstrijkje (maar ik was toen zwanger). Omdat die zwangerschap zo'n hoog risico was heb ik daarna helemaal nooit meer die oproep gedacht (wist ook niet dat ik bv 1 jaar later gewoon uistrijkje had kunnen maken)

Overigens heb ik nu geen gekke klachten..dus ben godsgruwelijk blij dat ik toch eind dec voor de zekerheid bij gyneacoloog ben geweest.

(na een transplantatie krijg je immuunsysteem onderdrukkers...kortom dan had de tumor sowieso lekker goed kunnen woekeren.....)

Ik hoop maar dat mijn lijf sterk genoeg is om het vol te houden....

Mentaal red ik het wel,(naja moet) want heb een lief klein meisje die een moeder nodig heeft.

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:25

Jeetje studiemiep, wat ontzettend heftig zeg :\ Hopelijk is de uitslag van de MRI zo goed mogelijk, en kom je er weer helemaal bovenop. Heel veel sterkte gewenst!

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:53

net een telefoontje van nefroloog, hij heeft al contact gehad met oncologie/gyneacologie en ze hebben as dinsdag al een plekje voor mij.

Anoniem

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:55

Veel sterkte wat een klote bericht zeg.
Wel fijn dat je snel terecht kan ik ga duimen voor je.

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:38

Heel veel sterkte Studiemiep...!

Het is een nare gluipert, die rotziekte en goed dat je in december bent geweest.

Ook ik duim voor je!

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 17:31

Heel veel sterkte Studiemiep!!

Igniss

Berichten: 1002
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:07

Ik heb wat pagina's gelezen en heb een vraagje aan jullie, ik ben nu bijna 24 en heb nu ineens 'vage' klachten.

Was er zelf aan aan het denken om een afspraak te gaan maken voor een uitstrijkje of iniedergeval langs de huisarts. (bel je daarnaartoe als je een uitstrijkje wilt?)

Bij mij heb ik het idee dat her hormonaal iets niet helemaal zit zoals het hoort nu, heb sinds begin vorig jaar een staafje als anticonceptie en toen een tijdje onregelmatige menstruatie gehad zoals verwacht.
Nu was het weer regelmatig (eens per 3 maanden een week ongesteld ongeveer) maar nu vorige maand na mijn menstruatie bleef ik bloeden. De gehele maand heb ik na de week 'echte' menstruatie minimale uitvloeing gehad tot nu, waar in ineens weer ongesteld ben.

Verder heb ik ook vage pijnklachten rond de onderbuik en doen mijn borsten ineens meer pijn als ik even een stukje moet rennen, eerder nooit last van gehad.
Het opvallendste is wel dat ik ineens rondom mijn tepels veel donkere dikke haren heb gekregen, eerder waren dit maar een paar dunne blonde.

Ik heb geen vriend en ben al een hele tijd niet 'actief' :') dus zwangerschap of iets is uitgesloten.

Herkent iemand dit en zijn dit symptomen van iets? Een gesprek met de huisarts komt zoiezo want ik ga maandag bellen.

*Edit* weet niet of het relevant is, maar ik heb op mijn 12/13de die baarmoederhals prikken gehad.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:13

Jeetje wat heftig Studiemiep, heel veel sterkte!!

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:40

Heftig studiemiep! Veel sterkte :(:)

Igniss, zou gewoon ff naar de huisarts gaan als ik jou was. Better safe than sorry.
Aangezien je die prik hebt gehad gok ik dat je rond mijn leeftijd bent (ik ben 19). Ik had ook last van bloedingen, maar wel contactbloedingen omdat ik een vriend had destijds. Kwam toen pap2 en hpv uit. Nu 6 maanden later bloedingen zonder contact en vanochtend ook vage buikpijn (geen menstruatiepijn). Ben donderdag doorverwezen naar de gyn in het ziekenhuis en mag vrijdag weer heen voor onderzoek.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:08

Ze zetten er vaart achter zag in mijn online dossier dat ze ook al een afspraak hebben staan bij anesthesielogie as donderdag..........

Hoop dat ik zo de hele mik mak eruit wordt gehaald (de wertheim procedure, dus alles behalve de eierstokken ivm vervroegde overgang).

Overigens heb ik al jaren last van contact bloedingen..alleen nooit wat mee gedaan want ik maakte mij daar eigenlijk niet druk om (dacht eerder dat het door het formaat van vriendlief kwam...). Nu achteraf denk je....wellicht was dat ook al een signaal.... maar goed dat is achteraf.

@Igniss gewoon naar de huisarts gaan........... (wel goed dat je die prikken hebt gehad, ik snap ook nooit die discussie van het NIET vaccineren.......ivm de "bijwerkingen"...nee baarmoederhals kanker..dat is fijn om te hebben...).
Laatst bijgewerkt door orkaan op 13-01-18 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:10

Fijn dat ze er vaart achter zetten...!

"Er wordt voor jou gezorgd"...!

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:28

Janneke2 schreef:
Fijn dat ze er vaart achter zetten...!

"Er wordt voor jou gezorgd"...!



Jazekers ik heb niets te klagen :o mag ook wel van mijn oud werkgever...bovendien ik moet er ook nog promoveren,...dus dat ze maar hun best doen mij op te lappen :Y) :')

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:56

Fijn inderdaad dat ze niet lummelen, maar direct doorpakken. Het is allemaal al slopend en beangstigend genoeg,

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 02:27

Succes studiemiep. Ben zelf 35 met een kleine,.. Moet er niet aan denken. Veel sterkte!