Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:52

Heel veel sterkte gewenst Mayflower

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:56

brokjes schreef:
Heel veel sterkte mayflower :(:)

Het voelt een beetje ongepast om hier een vraag over te stellen maar moesten jullie je uitstrijkje ook betalen? (100 eu) ik heb hem bij de huisarts laten afnemen doordat ik vaak bloedingen had. Dus buiten het bevolkingsonderzoek om.


Ik ben elk jaar mijn eigen risico kwijt dus wist de kosten niet zo goed maar, zie dat de gyn er vorig jaar 104 euro voor in rekening bracht, dit is voor een consult en uitstrijkje. Vaak zijn dit soort dingen vaste declaratie codes.

genja
Berichten: 3943
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:29

Als het buiten het bevolkingsonderzoek om gaat valt het inderdaad helaas onder je eigen risico. Huisarts hoort dat wel even te zeggen vind ik.

Vindt het ook best jammer dat zoiets onder je eigen risico valt . Zullen helaas mensen door blijven lopen met klachten tot ze weer oproep krijgen . Terwijl hoe eerder erbij hoe beter .
Voor mij prima kom toch wel ieder jaar aan eigen risico maar zullen zat zijn die het niet kunnen betalen .

Hier gisteren weer geweest in ziekenhuis. Hopelijk nu goede uitslag maar het zag er onrustig uit helaas .

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:22

brokjes schreef:
Heel veel sterkte mayflower :(:)

Het voelt een beetje ongepast om hier een vraag over te stellen maar moesten jullie je uitstrijkje ook betalen? (100 eu) ik heb hem bij de huisarts laten afnemen doordat ik vaak bloedingen had. Dus buiten het bevolkingsonderzoek om.


Ja wat Genja zegt klopt. Dat kost helaas geld. :(

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:21

Mayflower_ schreef:
Ik heb vanmiddag uitslag gekregen, had pap 3A1 en CIN 2/3. Moet vrijdag voor een lisexcisie.


Sterkte! Ik had dezelfde uitslag een jaar geleden.

Ik zou me er vooral niet teveel zorgen over maken. Ik maakte mij heel erg druk maar het is echt zó gebeurd :) Ik voelde bijna niks (alleen een klein krampje even). Met 5 minuten stond ik weer buiten de behandelkamer. Mocht je er meer over willen weten mag je mij altijd een PB sturen! Ik had graag wat meer willen weten van tevoren wat ze mij niet verteld hadden namelijk!

Het is mij allemaal zo meegevallen gelukkig! En mijn controle-uitstrijkje was goed! :)

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:19

_Jody_ schreef:
Pff eindelijk de stap gezet om de huisarts te bellen, doen ze niet aan uitstrijkjes i.v.m. corona....
Moest een zelftest aanvragen en dat direct maar gedaan, maar hoelang duurde het voordat jullie die binnen hadden en hoelang voor je de uitslag had?


Zojuist de uitslag gekregen en die was gelukkig negatief *\o/*

Sterkte voor iedereen voor wie dat niet zo vanzelfsprekend is :(:)

PoelieWoelie

Berichten: 4717
Geregistreerd: 08-12-04

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:25

Fijn Jody!

Rennie89
Berichten: 37260
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 16:36

Ik moet nog een week wachten op de uitslag van het uitstrijkje. Jody fijn dat je een goede uitslag hebt!

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:19

ik heb deze keer ook maar eens een zelftest gedaan, had de uitslag al na een week en ik ben weer door de APK :D

Rennie89
Berichten: 37260
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 14:42

Pap 1 en geen hpv meer! *\o/* Dus mijn lichaam heeft de pap 3a cyn 2 zelf kunnen opruimen in 3 a 4 maanden :D over jaar weer controleren,

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:25

Fijn zeg!! :)

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:00

Hmmm, ik was deze week voor standaard controle. Uitstrijkje geen probleem maar wel bloed afgenomen ivm grote lympfeklieren in beide oksels en nu net een afspraak in de bus gekregen voor mammografie meteen begin komende week al... :x

Anoniem

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:05

Sterkte! Wel fijn ergens dat je snel terecht kan en hoop erg dat het meevalt voor je.

Ik heb ook wel eens grote/gevoelige lymfeklieren in mijn oksel, zijkant borst. Heb daar toen een keer een echo gehad. Maar is jaren geleden en heb het nog steeds. Volgens mij hebben veel vrouwen dat wel, maar voor de zekerheid een mammo is altijd goed.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:20

Ik heb juist totaal geen voelbare of gevoelige klieren. Ze maakte enkel een controle echo en blijkbaar schrok ze zich rot want ik moest gelijk bloed geven en ze ging de echo met een collega bespreken.
Blijkbaar hebben ze me meteen zonder eerst met me te bespreken of ik überhaupt kan die dag accuut ingeplant dus dat voelt niet erg relaxed.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:24

Oh jee sterkte! Hopelijk is het een storm in een glas water.
:(:)

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:34

oh dat is wel spannend Sizzle. Heel hard duimen dat het toch meevalt

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:50

*duimt mee*

Wil je zelf de foto's zien van de mammografie?

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:44

In mijn ervaring zijn ze gemiddeld sowieso erg open met het delen van informatie. Ik ga er dus vanuit dat ze die woensdag laten zien. Er zijn 2 afspraken ingepland, 1 voor dinsdag voor de foto en 1 voor woensdag voor de bespreking.
Moet zeggen dat ik er oprecht zeer rustig onder ben, net zo goed is er niets en was het gewoon een zeer alerte arts die geen risico wilde nemen.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:08

Nou na meerdere onderzoeken gelukkig uiteindelijk vals alarm :)

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:21

Fijn, Sizzle!!

Om mij heen (als veertiger)hoor ik ineens veel vrouwen waarbij het bultje in de borst een vetbultje of fibroadenoom blijkt te zijn. De allerjongste had toch echt borstkanker(!)
Zelf een voorstadium van BHK gehad met 30 en pap4..is behandeld en nu altijd goed gelukkig.
Maar wees waakzaam en doe mee aan alle bevolkingsonderzoeken svp.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:22

Jeetje heftig zeg, dat is echt jong :oo

Onderweg naar huis vanuit de afspraak nog moeten stoppen voor een gewonde ree op de weg (donkere doorgaande weg door een stuk bos).
Politie gebeld, bleek al een melding gehad te hebben maar die was blijkbaar gewoon doorgereden -:(-
Helaas overleed hij tijdens het wachten op de boswachter.

hagelslag
Berichten: 9068
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:02

Sizzle schreef:
Nou na meerdere onderzoeken gelukkig uiteindelijk vals alarm :)



Nou gelukkig maar.

Mijn tante heeft nu alweer borstkanker.
Het hoe wie wat waar nog geen idee.
1 borst heeft ze ca 20 jaar geleden al laten weghalen.
Ze is nu 72 en is altijd fanatieke roker geweest.

Ik moet nog altijd even bellen voor de uitslag van mijn laatste uitstrijkje. Maar aan de andere kant trekken ze wel aan de bel als het foute boel is

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:37

Sizzle schreef:
Nou na meerdere onderzoeken gelukkig uiteindelijk vals alarm :)


Gelukkig maar!
Ik ben blij voor je.

En naar voor de ree.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 20:59

Sizzle schreef:
Nou na meerdere onderzoeken gelukkig uiteindelijk vals alarm :)


Wat een fijn bericht!

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:12

Dit topic ligt al eventjes stil... maar ik hoop dat hier wat mensen zijn die mij een beetje gerust kunnen stellen...

Onlangs kreeg ik wat bloederige afscheiding, terwijl ik eigenlijk nooit bijzonder veel afscheiding heb en al 13 jaar niet meer ongesteld ben geweest door de prikpil...
Nog niet voor een uitstrijkje geweest (vorig jaar 30 geworden), omdat ik daar als een berg tegenop zie. Huisarts vond het verhaal niet verontrustend, maar ik wel...
Zelftest gedaan, waar ik nu net de uitslag van heb gekregen... Er is HPV gevonden...

Dus ik bel de huisarts om het nodige af te spreken, waar ik dus helemaal als een berg tegenop zie. Maar die zijn vandaag gewoon gesloten. En nu zit ik 'm gigantisch te spacen, want als dit al fout is is al het andere natuurlijk ook helemaal verkeerd. Het mooie van dit alles is dat ik er volledig alleen voor sta. Mijn angsten worden gebagatelliseerd en ik moet me gewoon niet zo aanstellen.

Ik zit eigenlijk echt een beetje om steun en een arm om me heen verlegen...