Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:32

Abeltje77 schreef:
Ayasha schreef:
:oo :=
Hebben gyne's ook rugby bescherming? :+ Want die actie zou bij mij een reflex kunnen uitlokken :x


Dan heb je het vast over een voet die ineens uitschiet? :') #)

Dat of een vuist :') :o

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:46

Shanelle schreef:
gaapje schreef:
eendebek stelt niks voor.

Zolang jij ontspannen op je billen blijft liggen , voel je er weinig van .

Vroeger had je van die ijzeren dingen , tegenwoordig hebben ze meerdere maten .


Hier ben ik het niet meteen mee eens, ik probeer me echt te ontspannen, maar heb toch nog altijd dat super vervelende gevoel. Ik vind de eendenbek zelfs erger dan het effectieve uitstrijkje :o Wat ik he-le-maal vreselijk vind is die hand in je poederdoos en dan keihard duwen op je buik .. Maar ach, safety first :Y) ! Bij een kennis van me wordt zelfs geen eendenbek meer gebruikt voor een uitstrijkje.


Laat staan het bijkomende onderzoek (jaarlijks hier!) om je eierstokken eens te bekijken via een echo. *draait het dildoachtigding naar links* "en hier heb je je eierstokken, zien er heel goed uit" *draait het ding naar rechts*, "en hier de andere, ziet er mooi ui"...
Geen idee wat ik op dat scherm had moeten zien, maar dat ding ronddraaien?! Daar is geen plaats voor! }:0

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 11:47

Als er hier nog even doorgekletst word is iedereen van de schaamte af.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:50

Ik schaam me er helemaal niet voor,maar na het eerste onderzoek deed het pijn.En daarom ga ik het niet meer laten doen.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:51

Ach zoals pagina 1 te lezen heb ik 4 jaar gewacht en ik kan eerlijk zeggen KAN ZO fiets VEEL PIJN DOEN dus moest ik gister bij de gyna voor allerlei onderzoeken en helaas

-gyna
-assistente
-co-assistenten en was nog een lekker ding ook mannelijk mijn leeftijd en ik maar speuren naar de ring :')

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:52

Ik heb de afgelopen 2 maanden veel onderzoeken gehad, uitstrijkjes, kweekjes e.d. De schaamte gaat vanzelf voorbij. Bij mij was de eind uitslag ook niet helemaal goed maar niet iets waar ik niet mee kan leven. Toch is het belangrijk het wel te weten.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:53

gohya schreef:
Ik schaam me er helemaal niet voor,maar na het eerste onderzoek deed het pijn.En daarom ga ik het niet meer laten doen.



Vraag een doorverwijs naar de Gyna zij gebruiken een plastic eendenbek die doet eerlijk is eerlijk niet pijn en hebben verschillende maten. Ik heb het 2x bij de HA geprobeerd maar daar lukt het niet eendenbek was van metaal en te groot

Ik schijn een mooi strak poederdoosje te hebben ;')

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:57

tita schreef:
gohya schreef:
Ik schaam me er helemaal niet voor,maar na het eerste onderzoek deed het pijn.En daarom ga ik het niet meer laten doen.



Vraag een doorverwijs naar de Gyna zij gebruiken een plastic eendenbek die doet eerlijk is eerlijk niet pijn en hebben verschillende maten. Ik heb het 2x bij de HA geprobeerd maar daar lukt het niet eendenbek was van metaal en te groot

Ik schijn een mooi strak poederdoosje te hebben ;')


Een S'je :(:)

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:01

In België is dat anders denk ik, hier kan je gewoon op jezelf een afspraak maken bij een gynaecoloog. Mag er niet aan denken om voor zoiets naar mijn HA te gaan }:0 ! Je kiest gewoon een naam uit die je wel iets zegt, of iemand die je hebt aanbevolen gekregen, je belt en maakt een afspraak en voila.

Trouwens, mijn gynae heet Anja Esmans, voor de geinteresseerden ;) hahaha

gaapje

Berichten: 4453
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:03

Ik maak me er echt niet druk om

Van mij part doet de koningin het haha

Koningin wil je even roeren van binnen _O-

take_one

Berichten: 3040
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:03

Ik laat elk jaar een uitstrijkje maken (ben 19), ben er al 3 jaar mee bezig.

Zo'n ijzeren klem is geen pretje, gewoon zorgen dat je ontspannen bent, uitstrijkje zelf stelt bij mij nooit veel voor. :)
Een beetje pijn doet het dus wel, maar hey die paar minuten dat je ervoor bij de dokter bent.. en achteraf een hoop geruststelling. :j

gaapje

Berichten: 4453
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:04

hier gebruiken ze echt geen ijzeren meer !!!

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:05

RVS :')

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:05

hier ook RVS :Y)

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:06

Hier plastic btw bloedde jullie ook?

gaapje

Berichten: 4453
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:07

Nee van dat kunstof gedoe , plastic wat is het haha

en nee hier geen bloedbad , nooit gehad ook .

Ik kan ook heel goed ontspannen, dat scheelt misschien wel een hoop

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:07

Met uitstrijkjes niet, met biopsie wel...
Maar de gyne vermeldt het altijd dat het kan voorkomen na een uitstrijkje, zou niets abnormaals zijn...

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:09

>;) had het overal mee de echo, uitstijkje en dan dat voelen :r dat is zo goor jullie hier "janken" over een uitstrijkje weet je wat echt erg is

Voelen of je endiometriose hebt, dan wordt je dus echt letterlijk verkracht en dan gaan ze dus echt roeren met vingers binnen in je poederdoos :r

gaapje

Berichten: 4453
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:10

of je wat hebt ???????

Als ze mijn vlees bomen nakijken , word er heel wat geroerd .
voel me net een roerei aan het eind haha

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:16

tita schreef:
>;) had het overal mee de echo, uitstijkje en dan dat voelen :r dat is zo goor jullie hier "janken" over een uitstrijkje weet je wat echt erg is

Voelen of je endiometriose hebt, dan wordt je dus echt letterlijk verkracht en dan gaan ze dus echt roeren met vingers binnen in je poederdoos :r


moet je eens een mirena laten plaatsen als je baarmoedermond maatje xxs is en je nog nooit bevallen bent door een HA die er niet bepaald subtiel mee omging. Dan jank je ook.

antwoord van de HA toen ik vooraf vroeg of het zeer deed: 'ja, maar zo gaat dat nu eenmaal als je vrouw bent' (is daarna met pensioen gegaan, was er eentje van de oude stempel)

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:16

Ja ik heb gewoonlijk ook wat bloedverlies na een uitstrijkje, maar helemaal niet veel en gynae geeft altijd netjes een inlegkruisje mee het kleedkamertje in :(:) Ik vond de bioptie écht niet zo leuk, vooral dat azijnzuur op het einde ^)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57966
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:17

Abeltje77 schreef:
tita schreef:
>;) had het overal mee de echo, uitstijkje en dan dat voelen :r dat is zo goor jullie hier "janken" over een uitstrijkje weet je wat echt erg is

Voelen of je endiometriose hebt, dan wordt je dus echt letterlijk verkracht en dan gaan ze dus echt roeren met vingers binnen in je poederdoos :r


moet je eens een mirena laten plaatsen als je baarmoedermond maatje xxs is en je nog nooit bevallen bent door een HA die er niet bepaald subtiel mee omging. Dan jank je ook.

antwoord van de HA toen ik vooraf vroeg of het zeer deed: 'ja, maar zo gaat dat nu eenmaal als je vrouw bent' (is daarna met pensioen gegaan, was er eentje van de oude stempel)

:oo := Dan was ik gillend de kamer uit gerent vrees ik :o Zo'n antwoord moeten ze me op zo'n moment echt niet geven want dan sta ik zo stijf van de spanning dat ik spontaan kan beginnen janken :')
Meestal word ik dan eerst heel erg boos omdat ik zo'n antwoord helemaal niet wil pikken en dan moet ik mezelf beheersen want je kan niet gaan uitvliegen op zo'n dokter maar het moet er dan wel uit en dan ga'k dus maar janken :')

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:17

>;) nou ik ben het niet eens met een spiraaltje ken er teveel die
a ongesteld worden
b toch een kind kregen
c had al gehoord dat het pijn deed

Maar ik heb geen xxs hoor maar gewoon een mooi strak poederdoosje met een kleine baarmoeder maar dat kon veranderen als er een kindje in zat...hopelijk duurt dat nog wel een jaarjt of 4

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:19

Shanelle schreef:
Ja ik heb gewoonlijk ook wat bloedverlies na een uitstrijkje, maar helemaal niet veel en gynae geeft altijd netjes een inlegkruisje mee het kleedkamertje in :(:) Ik vond de bioptie écht niet zo leuk, vooral dat azijnzuur op het einde ^)



inlgekruisje 8-) hier was het zowat een strijkplank met wattenvulling ik kon niet eens normaal lopen :P

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 12:19

tita schreef:
>;) nou ik ben het niet eens met een spiraaltje ken er teveel die
a ongesteld worden
b toch een kind kregen
c had al gehoord dat het pijn deed

Maar ik heb geen xxs hoor maar gewoon een mooi strak poederdoosje met een kleine baarmoeder maar dat kon veranderen als er een kindje in zat...hopelijk duurt dat nog wel een jaarjt of 4


Mirena is een paar maanden ook weer verwijderd (door een vrouwelijke HA die het hartstikke goed deed).

En ben dus maar weer trouw aan de pil *zucht*