[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wend2009

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-02-14

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:15

Kunnen bijwerkingen zijn
Heb je nog een keer getest om te kijken of je opnieuw zwanger bent.

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 15:46

Bijwerkingen kunnen inderdaad gewoon doorlopend zijn. Ik had onder de pil last van uitputting en neerslachtigheid, bleef langzaam aan maar aankomen en libido werd minder en minder. Ook mijn huid had eronder te lijden. Nu ben ik sinds eind april zonder pil en zijn al deze klachten verdwenen; ik merk zelfs dat m'n gewicht (langzaam) weer naar beneden gaat zonder dat ik erop hoef te letten.

Vorige week trouwens m'n eerste menstruatie sinds het plaatsen van het koperspiraal gehad. Ik was een beetje bang voor hoe erg het zou zijn, maar met 6 dagen, waarvan 2 heftig, viel het me mee. Gelukkig helemaal geen krampen, alleen veel bloedverlies.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 16:09

Dat klinkt goed mylittlejoy!

Ik heb net contact gehad met de verloskundige die hem geplaatst heeft, en volgende week een echo om te kijken of ie wel echt goed zit: ik bloed inmiddels alweer 3 weken. Niet veel, maar wel super irritant.

Mandarijn
Berichten: 9063
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 17:15

mylittlejoy schreef:
Bijwerkingen kunnen inderdaad gewoon doorlopend zijn. Ik had onder de pil last van uitputting en neerslachtigheid, bleef langzaam aan maar aankomen en libido werd minder en minder. Ook mijn huid had eronder te lijden. Nu ben ik sinds eind april zonder pil en zijn al deze klachten verdwenen; ik merk zelfs dat m'n gewicht (langzaam) weer naar beneden gaat zonder dat ik erop hoef te letten.


Oh, dus het kan ook gewoon niet over gaan? Fijn. :')
Misschien van de week maar even met de huisarts bespreken voor andere opties in dat geval.
Heb het er niet voor over om iedere dag last te hebben (en m'n omgeving zal dat ook niet waarderen gok ik :+ ).

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 13:20

Ik ben van de positieve berichten. :') :') :')

Ik kan alleen voor mezelf spreken, dus durf niet te stellen of het bij jou tijdelijk is of niet. Ik heb vroeger aan de Diane 35 gezeten i.v.m. mijn huid. Hoewel die pil veel zwaarder was dan degene die ik de afgelopen jaren had (microgynon 30, maar ik kreeg elke keer een ander doosje), had ik nu veel meer bijwerkingen. Ik had ook al menstruatieklachten voor mijn stopweek, alsof mijn lijf soort van vocht om haar eigen ritme te behouden (even dramatisch gezegd). Ik weet niet of het kwam doordat deze pil misschien eigenlijk te licht voor me was, of gewoon de samenstelling van deze pil, maar ik kreeg langzaam maar zeker meer en meer last van mentale en fysieke bijwerkingen. Doordat het zo geleidelijk ging, merkte ik het in eerste instantie ook niet 1-2-3 op, maar als ik nu op de afgelopen twee jaar terugkijk, is het verschil wel echt enorm. Kortom, voor mij geen hormonen meer.

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:51

Ik heb nog steeds mijn regelmatige cyclus niet terug na het uithalen van mijn spiraal (Oktober vorig jaar). Ik word er gek van. We willen graag een 2e kindje en ik heb absoluut geen vertrouwen in mijn lichaam. Ik weet überhaupt niet of ik wel een eisprong heb. Ik word wel ongesteld, maar meestal pas na 45 dagen of langer, en dan wisselt het van 6 dagen mild, tot 12/13 dagen horror.
Ik heb ook al meerdere zwangerschapstesten gedaan, want ik heb toch steeds de hoop dat als mijn menstruatie weer zo lang uitblijft dat het raak is. Maar tot nu toe allemaal negatief.

Ik ben nu wel op een punt dat ik de huisarts wil raadplegen, want na zo'n lange tijd is mijn geduld wel op.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:04

Wat balen Marjon, had je een hormoon spiraaltje?

Vanavond echo, bloed inmiddels een maand dus geloof er niks meer van dat het spiraaltje goed zit..

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:31

Ja had een Mirena.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 14:48

Ah dat kan het verklaren. Ik had na de pil een jaar geen geen menstruatie, en daarna een jaar zeer onregelmatig..

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:36

Marocje, ik lag krom van de pijn, maar toch zat mijn spiraaltje gewoon goed.
De kans is dus best aanwezig dat alles goed is op de echo hoor. Niet elk lijf is gemaakt blijkbaar voor een spiraaltje.

Marjon, wat rot, als je zo graag wilt, en dan je lijf zo doet. Ik zou inderdaad de huisarts contacten hierin.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:56

Ja, daar vrees ik ook voor: ik heb totaal geen pijn. Maar het zou zo fijn zijn als het te verklaren was.. als ie gewoon goed zit, ga ik wel balen: hoelang moet ik dan blijven afwachten? En vooral: als ik hem eruit laat halen meteen, is het dan ook echt over dat bloeden? Hoor toch ook wel dan vrouwen alsnog blijven bloeden?

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 22:42

Helaas, hij zit gewoon goed. Morgen belt ze de gynaecoloog, misschien dat die nog wat wist maar anders moet ie eruit.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 10:48

_Marjon_ schreef:
Ik heb nog steeds mijn regelmatige cyclus niet terug na het uithalen van mijn spiraal (Oktober vorig jaar). Ik word er gek van. We willen graag een 2e kindje en ik heb absoluut geen vertrouwen in mijn lichaam. Ik weet überhaupt niet of ik wel een eisprong heb. Ik word wel ongesteld, maar meestal pas na 45 dagen of langer, en dan wisselt het van 6 dagen mild, tot 12/13 dagen horror.
Ik heb ook al meerdere zwangerschapstesten gedaan, want ik heb toch steeds de hoop dat als mijn menstruatie weer zo lang uitblijft dat het raak is. Maar tot nu toe allemaal negatief.

Ik ben nu wel op een punt dat ik de huisarts wil raadplegen, want na zo'n lange tijd is mijn geduld wel op.


Marjon als je na bijna een jaar nog steeds geen normale cyclus hebt zou ik eens bij de huisarts langsgaan. Zeker als je graag nog een kindje wil.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 11:49

Marocje schreef:
Helaas, hij zit gewoon goed. Morgen belt ze de gynaecoloog, misschien dat die nog wat wist maar anders moet ie eruit.


Ja daar was ik al bang voor.
Hier bij de gyn laten echoen, en die gaf aan dat als hij gewoon goed zit, er uit de enige oplossing is.

Hoe lang je dan nog bloed, geen idee.
Hier was de pijn gelijk weg na het er uit halen en ik heb gelijk weer een normale cyclus.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:41

Huisarts belde vanochtend: volgende week eerst een uitstrijkje laten maken. Misschien is er nog wat anders aan de hand. Anders moet ie eruit.

Ik gok zelf dat mijn lichaam dit vreemde metaal niet accepteert dus dat ie eruit moet..

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:55

Marocje schreef:
Huisarts belde vanochtend: volgende week eerst een uitstrijkje laten maken. Misschien is er nog wat anders aan de hand. Anders moet ie eruit.

Ik gok zelf dat mijn lichaam dit vreemde metaal niet accepteert dus dat ie eruit moet..

Het kan ook niet zo zijn dat je een soa hebt?

deksel

Berichten: 3776
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:22

deksel schreef:
Ja hoor @Peelie!
Ik ben een week of 3 terug naar de huisarts gegaan. Omdat ik nogal onregelmatig ongesteld was, terwijl ik een spiraal heb. En daarnaast heb ik echt altijd onwijs veel buikpijn maar dat was al sinds mijn 1e ongestelheid dus daar heb ik niets achter gezocht. De laatste tijd was mijn libido ook echt superlaag, gewoon 0,0 zin en dat heb ik eigenlijk vrijwel nooit.
Dus toen naar laten kijken bij de HA want ik dacht die spiraal zit niet goed of zo. Toch maar een echo laten maken en toen bleek er een vrij grote cyste te zitten. De buikpijn is de laatste tijd echt niet te doen. Vandaag moest ik er zelfs door huilen en dat heb ik nooit, want ik heb een hele hoge pijngrens. Ik weet niet hoelang die cyste er al zit. Ga ik vragen maandag!


Ik ben dus een week of 2 terug naar de gyn geweest. Opnieuw een inwendige echo laten maken. En er zat niets (meer) :'). Sinds die tijd ook geen buikpijn of onregelmatige ongesteldheid gehad. Dus de cyste zat er wel maar is uit zich zelf verdwenen. Als de onregelmatige ongesteldheid aanhoudt, zijn er nog 2 opties: andere anticonceptie (wat ik niet wil) of extra hormonen slikken (wat ik eigenlijk ook niet wil). Ik hoop dat mijn menstruatie redelijk gelijk blijft en anders ga ik de extra hormonen proberen, in de hoop dat dat mijn menstruatie wat regelmatiger maakt. Ik ga het zien de komende tijd.

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 23:57

Hier ondertussen dag 13 van mijn menstruatie met mirena spiraal(Heb hem al 2,5 jaar ook, volgende week donderdag een afspraak om te laten checken en dan gaat ie eruit) voel me die weken ook echt verschrikkelijk emotioneel enzo, echt een wrak dus voorlopig even helemaal klaar mee

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 14:03

Hoe ging het gister Jessica?

Ik heb zometeen uitstrijkje, bloed nog steeds (6 weken!) dus denk dat ze hem er meteen mag uithalen. Dit is echt niet wat anders (maar uitstrijkje moest toch Ivm mijn leeftijd, dus dan maar meteen)

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:34

Iemand ervaring met zelf een spiraaltje eruit halen? Ik ben zo klaar met dat ding!

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:36

Marocje schreef:
Iemand ervaring met zelf een spiraaltje eruit halen? Ik ben zo klaar met dat ding!


Zo gepiept, niet de vergelijken met het plaatsen.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:49

Precies, dat lees ik ook overal. Maar vroeg het de assistente gister en die zei me dat zij dit niet mocht doen. Moest echt door de huisarts of degene die hem plaatste (verloskundige in mijn geval). Nu vind ik het altijd super gezellig bij de verloskundige, maar om nou nog langer te wachten terwijl het zo simpel is? Bevallen was ook een eitje alle keren en plaatsen ook, op die gemene steek na dan maar kon prima relaxed blijven.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:00

Naja zeg, dat was écht appeltje eitje! Waarom mag een assistente dit nou niet doen? Ben heel erg benieuwd of dit nu echt het probleem was.

Foto is spoiler is het spiraaltje *\o/*
Spoiler:
Afbeelding

deksel

Berichten: 3776
Geregistreerd: 16-10-13

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:40

Huh? Hoe heb je dat gedaan? _O-
Kan me niet voorstellen dat je hem er zo met je hand kan uitkrijgen?

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 13:51

Jahoor, heel simpel: je voelt het touwtje gewoon zitten bij de baarmoedermond. Dit tussen duim en wijsvinger vast gepakt (onder de douche gedaan). Beetje mee persen en dan ding gleed zo eruit. Was letterlijk 3 seconden.

Degene die hem eruit zou moeten halen doet dit ook gewoon met de hand, niet met andere instrumenten erbij.