[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:11

Sourire schreef:
Hebben jullie wel eens dat je menstruatie niet doorzet? Het is al drie dagen alleen wat bruin en lijkt nu ook nog eens bijna gestopt..

Ja, soms. Alleen komt ie dan wel altijd door uiteindelijk. De afgelopen maanden is het telkens rond dag 26/27 een beetje bruinig, wilt niet echt komen voor een paar dagen. Dan stopt dat een halve dag en de volgende dag is het opeens feest :D
M'n cyclus is ook sinds de zomer met een paar dagen verlengd. Niet dat ik het erg vind, maar valt me wel op.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:18

CalipsoLover schreef:
Iemand die hier nu ondertussen een staafje (arm) heeft? Ik zit dus nu ongeveer 6 maanden op de hormonen van de mini-pil en ga dus binnenkort mijn staafje vragen.


Zou je willen laten weten of je verschil merkt tussen de minipil en de implanon?
Ik slik hem nu al bijna 9 maanden denk ik. En zo'n implanon is dan wel handiger denk ik..

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:35

deksel schreef:
Mars schreef:
Deze keer wel, mijn touwtjes waren verdwenen dus ik moest naar de gyneacoloog en die heeft moeten graven met tangen en behulp van echo := Maar normaal gezien voel je het nauwelijks.

Ah, een tijdje terug met onderzoek bleken mijn touwtjes ook verdwenen te zijn. Gelukkig duurt het nog eventjes (nog 2 jaar :+) maar ik zie er nu al tegen op.


In mijn geval zijn ze korter gebrand omdat ik een lisexcisie heb ondergaan dus ik had ze daadwerkelijk niet meer. Als ze alleen naar binnen gekruld zijn dan is het geen probleem, dan heeft een gyn die zo te pakken.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:54

dalena schreef:
CalipsoLover schreef:
Iemand die hier nu ondertussen een staafje (arm) heeft? Ik zit dus nu ongeveer 6 maanden op de hormonen van de mini-pil en ga dus binnenkort mijn staafje vragen.

Ja die van mij gaat er morgen uit! Wat wil je weten? Hij mag 3 jaar blijven zitten. En bij mij zijn die al bijna voorbij. Ik ga wel geen nieuwe zetten omdat we waarschijnlijk binnen nu en 3 jaar wel een kindje willen :) Ik ga dus terug aan de pil

Hoe zit het met stemmingswisselingen/acne/menstruatie? Ik heb last van migraine, ben daar nogal voorzichtig mee en daarom wil ik ook iets met zo min mogelijk hormonen.
Mariposa11 schreef:
CalipsoLover schreef:
Iemand die hier nu ondertussen een staafje (arm) heeft? Ik zit dus nu ongeveer 6 maanden op de hormonen van de mini-pil en ga dus binnenkort mijn staafje vragen.


Zou je willen laten weten of je verschil merkt tussen de minipil en de implanon?
Ik slik hem nu al bijna 9 maanden denk ik. En zo'n implanon is dan wel handiger denk ik..

Zal ik doen! Ik ben ook de mini-pil beginnen nemen om de overstap uiteindelijk te maken naar implanon.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:49

deksel schreef:
Mars schreef:
Ik heb vandaag mn spiraal laten wisselen, lets go Mirena nummer 3 :D
Weer voor 5 jaar good to go

Hoe is het er uit halen? Voel je dat heel erg?


Toevallig deze week ook mijn Mirena laten vervangen en op een korte venijnige pijn bij verwijderen, viel het me eigenlijk beter mee dan de eerste plaatsing. (pijn was idd even kort en krachtig maar nagenoeg weg tegen de tijd dat de nieuwe geplaatst was en controle echo genomen).

Vond mijn nieuwe gyn ook erg grappig:
Gyn: "hebt u al iets van pijnstilling genomen of een verdovende pasta of tablet gebruikt"
ik: "Moest dat?"
Gyn: "nee, dat is geheel vrijblijvend, maar toch wel aan te raden gezien u nog geen kinderen gehad hebt. Normaal raad ik dan ook een Kyleena aan, want deze is kleiner"
ik: "dat is nu wel te laat"

beetje later bij het verwijderen Gyn: "je bent wel echt een harde, je hebt nog geen krimp gegeven". En ook al heb ik hem inwendig even vervloekt, kon alleen denken aan een gesprek met collega's enkele dagen eerder, dat wij "paardenvolk" toch wel een ras apart zijn :+

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:56

@calipsolover ik had geen last van stemmingswisselingen. Ook geen acne. Mijn menstruatie was redelijk regelmatig maar sinds de corona vaccinatie niet meer.

Ik ga nu over naar de minipil, omdat dat dezelfde hormonen zijn als de implanon. Dus de huisarts verwacht bij mij nauwelijks tot geen bijwerkingen

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:13

Implanon verwijderen is trouwens gelukt. Hij ging er wel moeilijk uit en ze hebben moeten hechten. Maar het viel uiteindelijk wel mee

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 19:32

Hechten moet altijd bij het verwijderen ervan.

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:54

Oh dat wist ik niet :+

Ik had gegoogled en vond dit:
Afbeelding

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:10

Een zwaluwstaartje is een hecht pleister, een andere manier van hechten. Maar ze gebruiken ook vaak 'normale' hechtingen met draad.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 16:11

Het littekentje valt best wel mee zeker hé? Maakt het ook uit in welke arm ze het steken? Ik heb namelijk 2 (kleine) tatoeages op mijn bovenarmen.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 10:38

Kan je menstruatie vroeger beginnen door een uitstrijkje?

Donderdag uitstrijkje gehad en toen licht nabloeden. Vanaf dat moment is het vanaf gister opeens veel toegenomen en heb verder nu ook alle andere klachten die bij ongesteldheid horen. Alleen een dag of 11 te vroeg.
(Ik gebruik verder geen ac, maar mijn cyclus is altijd extreem stipt, daarom verbaasd het mij ook zo.)
Bij een eerder uitstrijkje voor bevolkinsonderzoek heb ik dit ook nooit gehad.

Morgen ga ik sowieso ook even met mijn arts bellen. Maar vroeg mij af of er meer mensen waren waar zoiets gebeurt is?

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:53

c_alsemgeest schreef:
Kan je menstruatie vroeger beginnen door een uitstrijkje?

Donderdag uitstrijkje gehad en toen licht nabloeden. Vanaf dat moment is het vanaf gister opeens veel toegenomen en heb verder nu ook alle andere klachten die bij ongesteldheid horen. Alleen een dag of 11 te vroeg.
(Ik gebruik verder geen ac, maar mijn cyclus is altijd extreem stipt, daarom verbaasd het mij ook zo.)
Bij een eerder uitstrijkje voor bevolkinsonderzoek heb ik dit ook nooit gehad.

Morgen ga ik sowieso ook even met mijn arts bellen. Maar vroeg mij af of er meer mensen waren waar zoiets gebeurt is?


Ik had laatst iets soortgelijks na een onderzoek bij de gyn. Na die behandeling leek ik ook ongesteld tr worden, wel korter dan normaal maar wel ecjt menstruatiebloed. En vervolgens op de datum waarop het zou moeten opnieuw maar heel erg licht en heel kort. Die menstruatie heeft niet doorgezet. En nu 18 dagen na die hele lichte bloeding opnieuw ongesteld, nu wel echt. Nu ben ik wel pas sinds kort weer ongesteld dus mijn cyclus kan best nog niet regelmatig zijn maar ook ik had toch het idee dat die behandeling een soort menstruatie opwekte.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 16:13

Ah ik kan wel schreeuwen!
Mijn lijf heeft me het beste kerstcadeau ooit gegeven: mijn spiraal is er uitgekomen {:)-:(
Was altijd erg tevreden van het merk, maar deze zat nog maar 2 jaar. En weet echt niet of ik nu wil terug gaan om een te laten zetten, want het is telkens wat traumatisch.
Wil geen hormonen omdat ik al last heb van mijn eigen hormonen, maar weet nu even niet wat te doen. Is ook niet alsof je nu snel kunt gaan laten plaatsen met de feestdagen enzo.

Hebben jullie toevallig ideeen?

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 21:59

Sourire schreef:
c_alsemgeest schreef:
Kan je menstruatie vroeger beginnen door een uitstrijkje?

Donderdag uitstrijkje gehad en toen licht nabloeden. Vanaf dat moment is het vanaf gister opeens veel toegenomen en heb verder nu ook alle andere klachten die bij ongesteldheid horen. Alleen een dag of 11 te vroeg.
(Ik gebruik verder geen ac, maar mijn cyclus is altijd extreem stipt, daarom verbaasd het mij ook zo.)
Bij een eerder uitstrijkje voor bevolkinsonderzoek heb ik dit ook nooit gehad.

Morgen ga ik sowieso ook even met mijn arts bellen. Maar vroeg mij af of er meer mensen waren waar zoiets gebeurt is?


Ik had laatst iets soortgelijks na een onderzoek bij de gyn. Na die behandeling leek ik ook ongesteld tr worden, wel korter dan normaal maar wel ecjt menstruatiebloed. En vervolgens op de datum waarop het zou moeten opnieuw maar heel erg licht en heel kort. Die menstruatie heeft niet doorgezet. En nu 18 dagen na die hele lichte bloeding opnieuw ongesteld, nu wel echt. Nu ben ik wel pas sinds kort weer ongesteld dus mijn cyclus kan best nog niet regelmatig zijn maar ook ik had toch het idee dat die behandeling een soort menstruatie opwekte.


Oké, het kan dus wel... kon er nogal weinig over vinden namelijk online.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 23:11

@c_alsemgeest: zelf nog niet meegemaakt. Ik had amper spotting na uitstrijkje en vervangen van mijn spiraaltje, maar kan me wel inbeelden dat een manipulatie daar een bloeding kan veroorzaken.

@aria_zz: vervelend. Zelf erg tevreden van een hormoonspiraal, geen bloedingen meer en een veel stabielere hormoonspiegel dan zonder en toch minder hormonen dan de pil continu doorslikken...

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 01:16

Ja een bloeding had ze ook gezegd dat dat mogelijk was, maar ook online vind je alleen een dag na bloeden oid.

Dit is the whole package... incl kramp, buikpijn en rugpijn :')
Heerlijk zo op 2e kerstdag :+

Maar goed, ik ga morgen sowieso even naar mijn HA bellen, maar was benieuwd of er meer ervaringen mee waren.
In mijn omgeving alleen niet, of een dag klein beetje nabloeden.

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:36

c_alsemgeest schreef:
Kan je menstruatie vroeger beginnen door een uitstrijkje?

Donderdag uitstrijkje gehad en toen licht nabloeden. Vanaf dat moment is het vanaf gister opeens veel toegenomen en heb verder nu ook alle andere klachten die bij ongesteldheid horen. Alleen een dag of 11 te vroeg.
(Ik gebruik verder geen ac, maar mijn cyclus is altijd extreem stipt, daarom verbaasd het mij ook zo.)
Bij een eerder uitstrijkje voor bevolkinsonderzoek heb ik dit ook nooit gehad.

Morgen ga ik sowieso ook even met mijn arts bellen. Maar vroeg mij af of er meer mensen waren waar zoiets gebeurt is?

Ik heb meestal ook veel bloedverlies na een uitstrijkje. Inclusief lage rugpijn en buikpijn. Houdt zo'n 2/3 dagen aan, maar ik zou voor de zekerheid toch ook even je dokter bellen.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:00

Net gebeld, kan inderdaad voorkomen zei ze.
Ik moet donderdag toch bellen voor de uitslagen, dan moet het wel gestopt zijn zei ze.
Dus dan kijken we verder

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:00

Zijn er mensen met ervaring rondom de anticonceptie pleister? :)

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:02

Ik heb hem gehad, wat wil je weten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:09

Ik ben er helemaal klaar mee. Vorig jaar januari mijn spiraal laten zetten omdat ik bleef klooien met klachten zoals flinke afscheiding en bloeden tijdens de gemeenschap. De mirena zou dit moeten oplossen..

Na heel wat onderzoeken heb ik een cryo van mijn baarmoedermond gehad in augustus. Daarna heb ik 3 maanden aan een stuk constant gebloed..

Daarna leek het beter maar ik blijf last van spotting houden dus ik slik nu sinds 2 weken Progynova.

Weer zonder resultaat, behalve dat ik er misselijk en depressief van wordt..


Ik weet echt niet meer wat te doen maar weet wel dat ik klaar ben met constant last van bruine afscheiding en dus nooit zonder inlegkruisje kunnen leven..

Hebben jullie tips en of ervaringen?

CalipsoLover

Berichten: 5564
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:30

Ik heb ook enkele jaren een pleister gehad, uiteindelijk de overstap naar een ring gemaakt en voelde me daar net wat comfortabeler bij. Hormonen zijn hetzelfde.

Wat ontzettend vervelend Fading, ik heb helaas geen tips voor je...

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:45

smurffie schreef:
Ik heb hem gehad, wat wil je weten?


Hoe het bevalt :D .

De pil past niet bij mij, daar word ik te emotioneel van. Nu heb ik al een tijd de nuvaring maar dit geeft lokaal wat klachten dus ben aan het kijken naar een alternatief :) .

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:21

Ik was er veel stabieler door emotioneel gezien dan op de pil. Alleen de randen worden vies, en na 7 dagen een pleister werd mijn huid dunner op mijn plakplekken.
Dat irriteerde op termijn dus ben ik weer naar spiraal gegaan.