[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 10:07

matyee95 schreef:
Heb mijn best gedaan. Komt alleen niet helemaal over. Pas na een jankbui van 3 kwartier kwam er een arm om me heen. Denk ook dat het voor mannen bijna niet te overzien is.


Wat vervelend dat hij het zo moeilijk vind om te begrijpen :(:) .

Voor wie het interessant vindt een update over mijn Kyleena;
Nu een maand na plaatsing heb ik nog amper buikpijn en bloedverlies. ik ben wel benieuwd hoe mijn cyclus zich nu op gaat pakken en hoe die zal zijn.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:49

Ik heb gister de Kyleena laten plaatsen na een jaar geen ac gebruikt te hebben. Daarvoor had ik de mirena.

Plaatsen was echt een eitje, nu amper buikpijn en ook amper bloedverlies.

Ben heel benieuwd hoe m'n lichaam er op gaat reageren :)

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:50

Vraagje voor degene die een hormoonspiraaltje hebben laten plaatsen terwijl ze aan de pil waren; hoe verliep je cyclus daarna?
Was die (op spotting na) meteen vrij regelmatig?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:59

Zijn er hier mensen die de prikpil zelf zetten? Gebruik hem al heel lang maar vind het een beetje vervelend om steeds naar de HA te moeten. Iets met afspraken die uitlopen enzo....

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:10

Ik gebruik hem en laat hem eigenlijk altijd bij de huisarts zetten. Weet ik ook zeker dat het goed gebeurd.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:14

Ja ik laat hem ook bij HA zetten, maar zit dus een half uur in de wachtkamer voor een prikje in mijn bil wat ik denk ik ook best zelf zou kunnen. Moeder is dierenartsassistente (geweest) dus die zou me evt kunnen helpen..

Ik ga trouwens zeker niet zelf aankloten hoor, maar vroeg het me af of er mensen zijn die het zelf kunnen, hoe heb je daar toestemming voor gekregen etc..

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:39

Oh wauw dat is lang. Bij mij doet de receptioniste het gewoon. Ga er altijd rond openingstijd heen en dan hoef ik ook niet te wachten :D

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:45

Nee ik moet op afspraak bij een assistente, elke keer een ander waarvan de helft niet eens fatsoenlijk kunnen prikken :x

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:46

Oooh dat naar. Laatste keer had ik dat ook. Had 3 dagen last van mn bil :')

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 17:15

Josien_ schreef:
Vraagje voor degene die een hormoonspiraaltje hebben laten plaatsen terwijl ze aan de pil waren; hoe verliep je cyclus daarna?
Was die (op spotting na) meteen vrij regelmatig?

Ik heb hem laten zetten op de eerste paar dagen van mijn ongesteldheid toen na een paar dagen niet meer ongesteld maar wel last van spotting heb em nu net wat over 2 maanden en heb nu al een maand totaal geen last van spotting gehad(op vandaag na, normaal begint mijn cyclus rond deze periode opnieuw)

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 19:16

Pepperrr schreef:
Ja ik laat hem ook bij HA zetten, maar zit dus een half uur in de wachtkamer voor een prikje in mijn bil wat ik denk ik ook best zelf zou kunnen. Moeder is dierenartsassistente (geweest) dus die zou me evt kunnen helpen..

Ik ga trouwens zeker niet zelf aankloten hoor, maar vroeg het me af of er mensen zijn die het zelf kunnen, hoe heb je daar toestemming voor gekregen etc..


Ik heb hem een tijdje door een vriendin die verpleegkundige is laten prikken. Had geen toestemming nodig, gewoon spuit halen bij apotheek en dan laten prikken door die vriendin. Had het wel aangegeven bij de huisarts, maar was geen probleem.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:10

Zitten er hier mensen aan de Yes/yaz pil? En even wat vragen kan stellen

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:28

Weet iemand hoe zit het met de zorgverzekering en het zetten van een spiraal? Hoeveel kost het en wat wordt er ongeveer vergoed met een basispakket? Ik ben eventueel geïnteresseerd om toch een (koper)spiraal te nemen, maar met mijn hoge eigen risico wil ik toch wel even weten of dat mij honderden euro's gaat kosten of niet :o
Ik kan het ook niet echt vinden verder, dus misschien iemand hier een idee?

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 16:54

Lynnepinny schreef:
Weet iemand hoe zit het met de zorgverzekering en het zetten van een spiraal? Hoeveel kost het en wat wordt er ongeveer vergoed met een basispakket? Ik ben eventueel geïnteresseerd om toch een (koper)spiraal te nemen, maar met mijn hoge eigen risico wil ik toch wel even weten of dat mij honderden euro's gaat kosten of niet :o
Ik kan het ook niet echt vinden verder, dus misschien iemand hier een idee?


Ik was voor het plaatsen van mijn mirena bij de gynaecoloog 130 euro kwijt & ik ben gewoon basis verzekerd

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 17:05

Alleen kost dat je ook je eigen risico.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:14

Hier nog mensen ervaring met de Qlaira (pil)?
Of met mood swings door pilgebruik?

Ik heb jaren microgynon 50 geslikt, maar kreeg de laatste jaren steeds regelmatiger doorbraakbloedingen, laatste tijd zelfs m'n eigen cyclus continue door de pil uit (3 weken cyclus, it sucks). Huisarts geweest en die heeft de Qlaira voorgeschreven. Braaf aan begonnen, maar ik heb gigantische moodswings en ben niet meer zo gefocust als normaal. In de auto kan ik gigantisch boos worden om niks, ik maak domme fouten op m'n werk en ben daar dan heel teleurgesteld over. Maar als m'n vriend dan iets vraagt, ben ik ineens weer heel blij en kan ik weer lekker gek doen. Het is gigantisch heftig allemaal en ik vind het maar niks. Misschien dat ik van de micro afvlakte oid, maar dit is zo overweldigend %)
Zit nu halverwege de eerste strip, heb er drie meegekregen om te testen. Maar ik weet niet of ik het zo lang wil uitproberen, wat als het nog erger wordt.. Of moet ik er gewoon aan wennen en vlakt het weer af na een tijd? %)

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 14:05

Lynnepinny schreef:
Weet iemand hoe zit het met de zorgverzekering en het zetten van een spiraal? Hoeveel kost het en wat wordt er ongeveer vergoed met een basispakket? Ik ben eventueel geïnteresseerd om toch een (koper)spiraal te nemen, maar met mijn hoge eigen risico wil ik toch wel even weten of dat mij honderden euro's gaat kosten of niet :o
Ik kan het ook niet echt vinden verder, dus misschien iemand hier een idee?


Het zetten bij de huisarts kost niks. Alleen de spiraal zelf moet je betalen als je alleen basis verzekerd bent. Bij de gyn betaal je wel je ER.

Ik ben echt superblij met mijn koperspiraal, de Gynefix. Nergens geen omkijken meer naar. Wel ietsje zwaarder ongesteld, maar gelukkig was dat voorheen heel licht dus het valt nu nog steeds wel mee.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 22:22

Kan ik bij iemand even terecht over de pil yaz? Met drospirenon/ethinylestradiol 3/0,02 mg.

Ik maak overstap van andere pil de microgynon 50 met 0,125 mg en 0,05 mg levonorgestrel en enthinylestradiol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 10:52

is er hier iemand die ik wat vragen kan stellen via pb? gaat over cyclus

cadansje1

Berichten: 66
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:14

Ik heb gisteren mijn Mirena spiraal laten vervangen door een koper spiraal. Ik heb de Mirena spiraal ongeveer een jaar gehad. In dit jaar voelde ik me net een zombie en had ik zo goed als geen libido (was wel heeel erg preventief dus :') )
Omdat de koperspiraal geen hormonen bevat ben ik hiervoor gegaan. Weet iemand hoe lang het duurt voor die hormonen uit je lichaam zijn? Ik weet niet of het ermee te maken kan hebben maar ik voel me vandaag heel opgefokt en zenuwachtig. Hebben meer mensen hier last van gehad?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:18

cadansje1 schreef:
Ik heb gisteren mijn Mirena spiraal laten vervangen door een koper spiraal. Ik heb de Mirena spiraal ongeveer een jaar gehad. In dit jaar voelde ik me net een zombie en had ik zo goed als geen libido (was wel heeel erg preventief dus :') )
Omdat de koperspiraal geen hormonen bevat ben ik hiervoor gegaan. Weet iemand hoe lang het duurt voor die hormonen uit je lichaam zijn? Ik weet niet of het ermee te maken kan hebben maar ik voel me vandaag heel opgefokt en zenuwachtig. Hebben meer mensen hier last van gehad?

ik heb m in september laten vervangen, precies om dezelfde reden.
op het moment swing ik nog alle kanten op. op dit moment heb ik zin om alles kort en klein te slaan. dus nee, ben nog niet mezelf gok ik.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:57

Josien_ schreef:
Vraagje voor degene die een hormoonspiraaltje hebben laten plaatsen terwijl ze aan de pil waren; hoe verliep je cyclus daarna?
Was die (op spotting na) meteen vrij regelmatig?


Ik zat midden in strip nr 2 of 3 (ik slikte altijd 3 strips door) toen ik mijn Mirena heb laten plaatsen en heb de dag van plaatsing nog veiligheidshalve 1 pilletje genomen. Had 3 dagen wat spotting en na 2 weken terug spotting. Ik heb toen wel 4 "cycli" van slechts 3 weken gehad ipv 4 (wel telkens alleen maar wat spotting, maar goed had bij/door het pilgebruik ook al nagenoeg geen bloedverlies meer tijdens stopweek), maar daarna is alles uitgebleven...

Ik heb overigens geen mood swings of libido verlies, wel lichte stijging tov met de pil.

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:03

Om ook maar eens binnen te denderen met een vraag in het topic, sorry daarvoor...
Ik heb 1 november een kyleena laten plaatsen, wat onwijs veel zeer deed trouwens :=
En sindsdien heb ik dagelijks last van hele erge krampen welke steeds erger lijken te worden.
Het trekt nu zelfs steeds naar mn onderrug en naar mn benen, terwijl ik zonder spiraal eigenlijk nooit last hiervan heb. Ook niet tijdens de menstruatie.
Gister was een krampaanval zo pijnlijk dat ik uiteindelijk ben flauw gevallen.

Is dit normaal om zo lang krampen te houden na het zetten van een spiraal? :=

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:26

SayaJones schreef:
Om ook maar eens binnen te denderen met een vraag in het topic, sorry daarvoor...
Ik heb 1 november een kyleena laten plaatsen, wat onwijs veel zeer deed trouwens :=
En sindsdien heb ik dagelijks last van hele erge krampen welke steeds erger lijken te worden.
Het trekt nu zelfs steeds naar mn onderrug en naar mn benen, terwijl ik zonder spiraal eigenlijk nooit last hiervan heb. Ook niet tijdens de menstruatie.
Gister was een krampaanval zo pijnlijk dat ik uiteindelijk ben flauw gevallen.

Is dit normaal om zo lang krampen te houden na het zetten van een spiraal? :=


Het is heel verschillend hoe erg je er last van hebt, maar ik denk dat als je echt nog zo'n last van krampen hebt het niet verkeerd is om eens contact op te nemen met de huisarts.

Zelf heb ik nu bijna 2 maanden de Kyleena. De eerste 3 weken ongeveer elke dag spotting met de eerste 2 weken flink menstruatie buikpijn. Daarna werd dit langzaam minder en ook minder heftig. Ook spotting werd minder.
Nu nog af en toe buikpijn en soms een soort kramp steek. Afgelopen week ook voor het eerst 3 dagen ongesteld geweest, dus meer dan spotting.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:10

Is er gelijk een echo gemaakt of hij goed zit?
Ik kreeg krampen toen mn mirena in mn baarmoedermond gezakt was. Lage onderrugklachten, uitstralingspijn.