[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:16

Ik ga woensdag Mirena spiraal plaatsen, nu had ik ergsn gelezen dat je na 6 weken weer terug moet komen om te kijken of hij goed zit. Is het dan het beste om in die 6 weken nogsteeds met condoom seks te hebben?

Getty_Maan

Berichten: 2591
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:36

Met cup kan, vriendin van mij doet dat ook en zegt hetzelfde als de dokter. Ze heeft nooit problemen.

Ayla ik weet niet wanneer de spiraal geplaatst is, hangt van je menstruatie af. Maar houdt ander 2 weken aan, dan ben je sowieso veilig.

NoTwixLeft
Berichten: 595
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:38

AylaL schreef:
Ik ga woensdag Mirena spiraal plaatsen, nu had ik ergsn gelezen dat je na 6 weken weer terug moet komen om te kijken of hij goed zit. Is het dan het beste om in die 6 weken nogsteeds met condoom seks te hebben?

Ligt aan tijdstip van plaatsing. Tijdens je menstruatie, zou het direct veilig moeten zijn. Tussen 2 menstruaties, moet je wachten tot je eerst volgende menstruatie om veilig te zijn.

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:10

Zouden jullie met me mee willen denken qua anticonceptie?
Eind mei heb ik de kyleena spiraal laten plaatsen, sindsdien heb ik iedere dag buikpijn gehad (soms 5 minuten, soms de halve dag), ben ik vaker ongesteld dan niet en heb ik last van neerslachtige stemmingen. Buikpijn is ook heftiger/ scherper dan het zonder was.
Ik wil dus eigenlijk heel graag dat ding eruit, maar ja wat dan?
Hiervoor heb ik 4 maanden niks qua anticonceptie gehad en dat beviel super! Ik heb alleen sinds die tijd een relatie en enkel condoom vind ik te weinig bescherming.
Daarvoor slikte ik de pil, puur om heftige menstruaties te onderdrukken dus niet als anticonceptie. Hier ook niet geheel tevreden over.

Wat kan ik nu nog proberen? Of is het dan toch terug gaan naar de pil?
Koperspiraal is geen optie ivm al heftige menstruatie van mezelf. Nog heftiger en ik kan niet meer functioneren.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:05

gett schreef:
Gynefix? Die ken ik niet.


Dat is een type koperspiraal. :j

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:43

Poek schreef:
Zouden jullie met me mee willen denken qua anticonceptie?
Eind mei heb ik de kyleena spiraal laten plaatsen, sindsdien heb ik iedere dag buikpijn gehad (soms 5 minuten, soms de halve dag), ben ik vaker ongesteld dan niet en heb ik last van neerslachtige stemmingen. Buikpijn is ook heftiger/ scherper dan het zonder was.
Ik wil dus eigenlijk heel graag dat ding eruit, maar ja wat dan?
Hiervoor heb ik 4 maanden niks qua anticonceptie gehad en dat beviel super! Ik heb alleen sinds die tijd een relatie en enkel condoom vind ik te weinig bescherming.
Daarvoor slikte ik de pil, puur om heftige menstruaties te onderdrukken dus niet als anticonceptie. Hier ook niet geheel tevreden over.

Wat kan ik nu nog proberen? Of is het dan toch terug gaan naar de pil?
Koperspiraal is geen optie ivm al heftige menstruatie van mezelf. Nog heftiger en ik kan niet meer functioneren.


Implanon al aan gedacht?

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:56

Paris_ schreef:
Poek schreef:
Zouden jullie met me mee willen denken qua anticonceptie?
Eind mei heb ik de kyleena spiraal laten plaatsen, sindsdien heb ik iedere dag buikpijn gehad (soms 5 minuten, soms de halve dag), ben ik vaker ongesteld dan niet en heb ik last van neerslachtige stemmingen. Buikpijn is ook heftiger/ scherper dan het zonder was.
Ik wil dus eigenlijk heel graag dat ding eruit, maar ja wat dan?
Hiervoor heb ik 4 maanden niks qua anticonceptie gehad en dat beviel super! Ik heb alleen sinds die tijd een relatie en enkel condoom vind ik te weinig bescherming.
Daarvoor slikte ik de pil, puur om heftige menstruaties te onderdrukken dus niet als anticonceptie. Hier ook niet geheel tevreden over.

Wat kan ik nu nog proberen? Of is het dan toch terug gaan naar de pil?
Koperspiraal is geen optie ivm al heftige menstruatie van mezelf. Nog heftiger en ik kan niet meer functioneren.


Implanon al aan gedacht?


Nee nog niet! Iemand daar ervaring mee? :o

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 03:32

Kan iemand mij vertellen het verschil tussen de pil, spiraaltje of een staafje in je arm?

Slik al jaren de pil, heerlijk om de menstruatie uit te stellen. Maar nadelig is om iedere keer rekening te houden dst je die nog in moet nemen. Ligt op mn nachtkastje hoor, dus verder geen probleem oid.

Getty_Maan

Berichten: 2591
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:07

Iemand ervaring met kyleena en erna 1e menstruatie.. Heb er nu al 1.5 last van, telkens al ik denk dat het bijna voorbij is, begint het weer..

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 22:14

Mag iemand pb over doorbraak bloedingen tijdens pil?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:59

gett schreef:
Iemand ervaring met kyleena en erna 1e menstruatie.. Heb er nu al 1.5 last van, telkens al ik denk dat het bijna voorbij is, begint het weer..


Ik heb dan wel geen Kyleena maar ik heb dit af en toe ook met de Mirena. Heb inmiddels mn 4e en 2x ben ik gewoon een maand of 3 ongesteld geweest. Niet veel maar wel een beetje. Maar daarna stopte t helemaal.

Janinevv

Berichten: 13237
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:01

Janinevv schreef:
Mag iemand pb over doorbraak bloedingen tijdens pil?


Hoeft niet meer hoor ben al langs dokter geweest zit nu op een zwaardere pil.

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 18:58

Iemand ervaringen met de Qlaira pil en de eventuele bijwerkingen?

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:16

Het duurt even, maar de afspraak staat! Volgende week wordt het Kyleena spiraaltje geplaatst.
Vind het doodeng, maar hopelijk gaat het een positieve ervaring worden voor mij :) .

AylaL

Berichten: 579
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:15

Heeft iemand hier ervaring met de draadjes van een spiraal weghalen? Ik ben laatst langs de huisarts geweest omdat mijn vriend tijdens het vrijen last heeft van de draadjes. Huisarts heeft toen gezegd dat ze de draadjes ook helemaal kan weghalen(of althans dat ze niet uit de baarmoeder steken) alleen dat het verwijderen dan iets moeilijker word.

Palmera

Berichten: 9455
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:24

AylaL schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de draadjes van een spiraal weghalen? Ik ben laatst langs de huisarts geweest omdat mijn vriend tijdens het vrijen last heeft van de draadjes. Huisarts heeft toen gezegd dat ze de draadjes ook helemaal kan weghalen(of althans dat ze niet uit de baarmoeder steken) alleen dat het verwijderen dan iets moeilijker word.

Dat heeft mijn gyn ook bij me gedaan toen ik mijn spiraal nog had.
Hij zei erbij dat het eruit halen voor hem nauwelijks verschil maakt.

Uiteindelijk is mijn spiraal onder narcose verwijderd omdat ik gesteriliseerd werd. Dus kan niet vertellen hoe het ging.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 14:57

ik ben benieuwd naar ervaringen met het koperspiraaltje.

heb nu de mirena, maar mijn energie zit onder het nul punt en absoluut geen zin meer in seks. in een relatie niet wat ik wil.

heb donderdag een afspraak bij de huisarts hierover

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 17:57

cadansje1 schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het koperspiraaltje?

Voorheen heb ik jaren lang de pil gebruikt en ben hierna overgestapt op een mirena spiraaltje omdat ik de pil erg vaak vergat.
Sinds ik het mirena spiraaltje heb laten zetten is mijn libido letterlijk weg. Bij de pil had ik hier ook last van maar in mindere mate. Ik merk dat de hormonen toch veel effect hebben om mijn gemoedstoestand en wil hier van af. Als ik geen vriend had was ik sowieso gestopt met alle anticonceptie en had ik een condoom gebruikt. Omdat het koperspiraaltje eigenlijk het enige is wat geen hormonen bevat zou ik dat wel graag willen proberen. Maar heb wel gelezen dat je menstruatie hier erger van kan worden. Ik vind het allemaal erg lastig.

Ik heb ‘m nu een jaar en ben zo onwijs blij dat ik me gewoon mezelf voel met dat ding! Libido zit goed, emoties voelt gewoon normaal. Enige nadelen zijn meer bloedverlies en meer pijn, al vind ik dat dat sinds ik ‘m een half jaar heb wel steeds minder wordt.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 20:48

EmptyWords schreef:
ik ben benieuwd naar ervaringen met het koperspiraaltje.

heb nu de mirena, maar mijn energie zit onder het nul punt en absoluut geen zin meer in seks. in een relatie niet wat ik wil.

heb donderdag een afspraak bij de huisarts hierover

Hier goede ervaring met koperspiraal. Ik heb de Flexi-T 300. Kort ongesteld, ook nooit hevig (is ook niet erger geworden door de spiraal). Wel meer pms klachten, maar dat komt niet door de koperspiraal.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 08:49

Hier ook de Flexi-t sinds twee maanden, en erg tevreden! Iets meer/langer ongesteld, maar da's ook het enige.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:21

Even een vraagje over de pil.

De eerste dag weer slikken na een stop week. Werkt hij meteen dan als in veilig ? Of beter een dag daarna

Palmera

Berichten: 9455
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:24

De pil is erop gemaakt om tijdens en na de stopweek veilig te zijn zolang jij de rest van de tijd de pil correct gebruikt en de stopweek zeker niet langer laat duren dan 7 dagen.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 10:25

Palmera schreef:
De pil is erop gemaakt om tijdens en na de stopweek veilig te zijn zolang jij de rest van de tijd de pil correct gebruikt en de stopweek zeker niet langer laat duren dan 7 dagen.

Oké top dankjewel ! Dat wist ik niet :)

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 14:58

Inmiddels sinds vrijdag hier een Kyleena spiraaltje.
Het plaatsen was niet fijn, maar ook geen mega ramp. Heb nog wel wat buikpijn/kramp maar met een pijnstiller heb ik eigenlijk nergens last van.
Uiteraard ook nog wat bloedverlies, maar ik was ook nog ongesteld tijdens plaatsing.
Ik ben benieuwd hoe het de komende tijd gaat bevallen.

NNikki
Berichten: 243
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 16:49

Josien_ schreef:
Inmiddels sinds vrijdag hier een Kyleena spiraaltje.
Het plaatsen was niet fijn, maar ook geen mega ramp. Heb nog wel wat buikpijn/kramp maar met een pijnstiller heb ik eigenlijk nergens last van.
Uiteraard ook nog wat bloedverlies, maar ik was ook nog ongesteld tijdens plaatsing.
Ik ben benieuwd hoe het de komende tijd gaat bevallen.

Ik heb hem donderdag laten zetten en helaas ben ik niet zo positief.
Donderdag zelf de rest van de dag ontzettend veel buikpijn gehad waarbij ik niet eens op mijn benen kon staan. Ook tijdens zon kramp aanval moeten overgeven en bijna flauwvallen.
Nu nog steeds heel erg veel pijn en zelfs naproxen werkt niet helaas.
Ook als ik ga plassen doet t extra veel pijn.

Hoop echt dat het gauw beter gaat want hier word ik niet vrolijk van. :n
Heb 2 keer mijn elleboog gebroken en doe dat tien keer liever dan die pijn van donderdag. :+