Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 394 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

 

Mag ik iemand met verstand van de pil een PB sturen? :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 22:08 



 
Profiel   

Ja hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 22:09 



 

Dankjewel, dat is snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 22:11 



 
Profiel   

Zwanger? Oeps..

De mirena zou 20 (mg?) afgeven dagelijks, de jaydess 8 en de kyleena 12. Enkel is de kyleena zoals de mirena ook goed voor 5 jaar. Maar de kyleena is evengroot als de jaydess.
Maar dagelijkse bloedingen lijkt me ook niet fijn.

Langs een kant wil ik gewoon pilloos verder gaan zoals nu, maar 2 weken menstruatie elke keer is te vermoeiend -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 22:12 



 
Profiel   

Ik heb m'n Mirena nu anderhalf jaar ofzo en ben zeer tevreden! Ben ongeveer 1x in het half jaar 2/3 dagen ongesteld, best prima :D En heb het afgelopen week weer gehad dus zit weer goed voor een halfjaar :)) Verder ook helemaal geen klachten of iets, met de pil had ik altijd migraine als ik ongesteld was en dat is ook gewoon helemaal weg. Ik wil niet anders meer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 22:19 



 
Profiel   

Het niet ongesteld zijn was echt heerlijk, het valt hier ook wel weer even tegen om ongesteld te zijn... vandaag echt wel beroerd :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 22:31 



 
Profiel   

Ik gebruik al 3 jaar de nuvaring, en ring over het algemeen 3 keer door voordat ik een stopweek inlas. Als ik de ring langer dan 3 keer doorring, is er kans dat ik een doorbraakbloeding krijg. Heb ik de ring minder lang in, dan heb ik daar geen last van.
Nu heb ik 4 weken geleden mijn stopweek gehad, daarna een nieuwe ring ingedaan en morgen zou ik mijn ring weer moeten wisselen. Nu heb ik een week geleden een klein beetje bloedverlies gehad, dat stoptte toen weer. Maar nu heb ik sinds een aantal dagen een doorbraakbloeding (?) wat vergelijkbaar is met mijn normale menstruatie. Nuvaring zit er nog gewoon in. Maar wat nu? Morgen toch maar weer een stopweek inlassen? Of kan ik gewoon een nieuwe ring in doen?
Ik vind het vreemd dat ik nu ineens een bloeding heb..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 16:20 



 
Profiel   

Ok, ik ben terug bij af.

Vandaag zou ik een spiraal laten zeten. Zou inderdaad. De HA komt namelijk niet verder dan 4cm in mijn baarmoeder met de check. (mijn baarmoeder is naar achter gekanteld) Via de gyn laten plaatsen is achterlijk duur. Dus ik weet even niet wat nu wijsheid is. Ik heb de spiraal voor nu teruggebracht. 350 euro om te laten plaatsen + kosten spiraal + de HA kosten is mij iets teveel van het goede.

Ik wil weer aan de anticonceptie maar met zo min mogelijk hormonen. De pil reageer ik heel heftig op, en ik zit nu echt wat te zweven. Nu ben ik bang voor naalden en zie ik een implanon ook niet zitten. Ik weet het dus niet meer -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 18:54 



 
Profiel   

Gyn kost alleen eigen risico? En geen kosten huisarts? Ja spiraal zelf is wel duur.
Ik heb er 6 maanden plezier en 6 maanden gezeur van gehad door mijn gekantelde baarmoeder. Ik had hem maar wat graag bij de gyn laten zetten achteraf... ik zou het niemand aanraden bij de ha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 22:55 



 
Profiel   

smurffie schreef
Gyn kost alleen eigen risico? En geen kosten huisarts? Ja spiraal zelf is wel duur.
Ik heb er 6 maanden plezier en 6 maanden gezeur van gehad door mijn gekantelde baarmoeder. Ik had hem maar wat graag bij de gyn laten zetten achteraf... ik zou het niemand aanraden bij de ha.

Ja, plaatsen via het ZKH kost 350 euro, wordt niet vergoed (ER staat ook op max overigens). Heb gisteren een halfuur aan de telefoon gezeten met de verzekering hoe en wat.

Ik denk dat ik maar voor de nuvaring ga.. Inmiddels heel wat dingen gelezen over de ongemakken met spiraal en een gekantelde baarmoeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 09:33 



 
Profiel   

Ik heb een Jaydess en ben er heel tevreden mee :) In het begin had ik wel wat klachten (bloedingen, buikpijn) maar dat is eigenlijk relatief snel over gegaan. Ik heb ook helemaal geen last meer van de klachten die ik met de pil had (migraine, misselijk, depressief)

Mijn gynaecoloog zei dat er meer dan 10x minder hormonen worden vrijgegeven door de Jaydess dan met de pil, en dat is blijkbaar nog een heel stuk lager dan bij de Nuvaring. Ik voel er in elk geval niks van. Ik menstrueer wel nog, maar heel lichtjes en ik heb er eigenlijk weinig last van :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 10:25 



 
Profiel   

Hebben jullie ervaring met vitaminen/mineralen te kort dat invloed heeft op krampen?

Ik neem nu ijzer bij rond de periode, maar merk toch stemmingswisselingen, krampen etc. Aangezien ik een koper spiraal heb weet ik dat hij mijn eigen lichaam is, en dacht dat er misschien een te kort is dat effect heeft.

Dokter helpt niet echt, die blijft herhalen dat ik niets te kort kom and that’s it.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 11:41 



 
Profiel   

Even een vraag...
Ik ben met mijn domme kop gisteren mijn pil vergeten in te nemen.
Dacht er nu vanavond pas aan en heb die van Zaterdag en zondag een uur geleden ingenomen.
In de bijsluiter en internet staat dat je nu 7 dagen veilig moet doen.
Klopt dit? Ik dacht altijd dat dit veel langer was, wil gewoon zeker zijn sta er echt niet op te wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 21:49 



 
Profiel   

hier nog iemand met een vraagje :')

Ik heb nog een hele voorraad liggen van de pil uit 2014, is dit gewoon nog te gebruiken of moet ik nieuwe halen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 10:53 



 
Profiel   

Damelza schreef
hier nog iemand met een vraagje :')

Ik heb nog een hele voorraad liggen van de pil uit 2014, is dit gewoon nog te gebruiken of moet ik nieuwe halen?


Er Staat een houdbaarheid datum op

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 11:38 



 
Profiel   

Gianti schreef
Damelza schreef
hier nog iemand met een vraagje :')

Ik heb nog een hele voorraad liggen van de pil uit 2014, is dit gewoon nog te gebruiken of moet ik nieuwe halen?


Er Staat een houdbaarheid datum op


Ja die zal ik inderdaad nog even checken straks, maar is het meer iets wat ze erop moeten zetten of moet je je er wel echt aan houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 11:59 



 
Profiel   

Ja eraan houden. daarna kan de werking niet meef gegarandeerd worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 12:11 



 
Profiel   

Hier ook een vraag..

Mij is altijd vertelt dat doorslikken van de pil geen probleem is. Dat je menstruatie toch al "nep" is omdat je geen eisprong hebt. Dit wilde ik altijd graag geloven en slik dan ook gerust een poos door totdat het weer eens uitkomt om ongesteld te worden.

Dat was afgelopen week en nu komt het vieze verhaal. Donderdagochtend ben ik ongesteld geworden maar heb echt 3 dagen lang oud bloed gehad. Eigenlijk voornamelijk donker slijm. Op de vierde dag gewoon normaal ongesteld zeg maar en nu is het klaar. Is dit normaal? Of slik ik te lang door en komt er daardoor allemaal oude rommel. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 13:18 



 
Profiel   

Gianti schreef
Ja eraan houden. daarna kan de werking niet meef gegarandeerd worden


over twee dagen kan ik de nieuwe ophalen, tot dan maar even de oude slikken. 2015 is wel een beetje te oud :+

Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 14:36 



 

Jildau schreef
Hier ook een vraag..

Mij is altijd vertelt dat doorslikken van de pil geen probleem is. Dat je menstruatie toch al "nep" is omdat je geen eisprong hebt. Dit wilde ik altijd graag geloven en slik dan ook gerust een poos door totdat het weer eens uitkomt om ongesteld te worden.

Dat was afgelopen week en nu komt het vieze verhaal. Donderdagochtend ben ik ongesteld geworden maar heb echt 3 dagen lang oud bloed gehad. Eigenlijk voornamelijk donker slijm. Op de vierde dag gewoon normaal ongesteld zeg maar en nu is het klaar. Is dit normaal? Of slik ik te lang door en komt er daardoor allemaal oude rommel. :')

Met de pil heb je geen eisprong, er wordt dus geen eitje klaargezet en er vindt geen natuurlijke onttrekkingsbloeding plaats. Dat je bloed wat donkerder is dan normaal kan door een hele hoop redenen komen en is echt niet per se alarmerend. Het kan best wat oud bloed zijn dat nog in je baarmoeder rondhangt maar dat de pil doorslikken geen probleem is de waarheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 15:30 



 
Profiel   

Hallo allemaal, ik heb een vraag omtrent mijn spiraal die ik nu een paar maanden heb, maar die stel ik graag privé. Mocht ik er niet uitkomen dan overweeg ik wel een bezoekje huisarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 18:34 



 
Profiel   

Ik heb 4 jaar spiraal gehad lifaya en pas laten verwijderen. Wat wil je weten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 18:39 



 
Profiel   

Hier koper spiraal en mirena gehad.
Dus je mag vragen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 22:00 



 
Profiel   

Ik heb nu 1 jaar mijn mirena dus je kan eventueel ook aan mij vragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 22:41 



 
Profiel   

10 maanden Mirena, mag vragen altijd stellen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-17 14:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 394 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen