Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 479 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

 
Profiel   

Was eerste pil in week 1. Heb voor de zekerheid nog maar 1 genomen. Helaas 5 uur daarna weer moeten overgeven. Maarja, dat is langer dan die 3 of 4 uur die wordt aangegeven... Dus op zich zou het goed moeten zijn en zou de pil dan al opgenomen moeten zijn...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 08:35 



 
Profiel   

purny schreef
Ik zou dan toch even voor de zekerheid nog wat erbij gebruiken. Condoom oid.
Ik heb ondertussen de resultaten binnen van mijn hele onderzoeken.
Gelukkig niks aan de hand. Geen rare cellen of iets anders

Fijn dat je resultaten goed zijn!!
Heb eergister nog seks gehad dus vraag me dan ook af of die keer wel veilig was dan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 08:38 



 
Profiel   

Ja gelukkig wel. Het scheen iets van een poliep te zijn wat zoveel bloed veroorzaakte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 08:52 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ik zou t ff bij de apotheek navragen.

Heb inderdaad de assistente even gebeld, die geeft aan dat het inderdaad niet zo erg is om het na die 3-4 uur was, gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 09:07 



 
Profiel   

Mag ik hier komen binnen vallen? :D

Ik ben nu 3 maanden gestopt met de pil. Mijn libido was 0 en ik had elke maand hele erge migraine tijdens mijn ongesteldheid.
Mijn libido is terug, nog geen migraine gehad en mijn menstruatie is ook minder heftig.

Klinkt allemaal positief dus! Alleen heb ik sinds 3 week ongeveer enorm veel last van puistjes, vooral mijn nek zit er onder..

Ik heb nooit last van 1 pukkeltje gehad. Is dit een fase waar je door heen moet? Of heb ik gewoon pech en dan toch maar wel weer aan de pil?

Iemand die hier antwoord op heeft of het herkent? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 16:19 



 
Profiel   

Ja, ik herken dat. Na 15 jaar pil was mijn lijf ook behoorlijk van slag, dat heeft best wel even geduurd. Maar allemaal weer goed gekomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 16:23 



 
Profiel   

Ik heb daar ook last van gehad toen ik mn hormoon spiraal liet verwijderen. Het heeft een poosje geduurt, maar uiteindelijk is het best wel goed gekomen.

Heel soms heb ik nog een pukkeltje maar dat hoort er ook gewoon en beetje bij :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 17:32 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik slik al jaren dezelfde pil. Ik las keurig na drie weken een stopweek in en heb altijd een bloeding. Altijd begint deze op zondag. Nu zit ik weer in een stopweek, maar het bloedverlies blijft uit.. af en toe wat gerommel in mijn buik en meer is het niet. Vrijdag moet ik weer met een nieuwe strip beginnen.
Zwanger en een SOA kunnen het 100% niet zijn, daar ik niet seksueel actief ben op dit moment (en dat zeker al 1 jaar niet meer ben).

Iemand die me gerust kan stellen? Of zou ik de huisarts moeten bellen? Ik heb dit nog nooit meegemaakt en in de bijsluiter spreken ze meteen van zwangerschap... en dat kan dus 100% niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 17:31 



 
Profiel   

Ik zou gewoon even bellen morgen ochtend. Dan kan de assistente je vast al wel vertellen of het verstandig is om een afspraakje te maken met het HA.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 19:41 



 
Profiel   

@zertab: echt helemaal niets? Bij mij bleef een echte bloeding op een bepaald moment ook uit. Maar had wel wat rozige afscheiding tijdens mijn stopweek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 20:40 



 
Profiel   

petitparis schreef
@zertab: echt helemaal niets? Bij mij bleef een echte bloeding op een bepaald moment ook uit. Maar had wel wat rozige afscheiding tijdens mijn stopweek.


Nee helemaal niets... alleen wat meer afscheiding.
Ik bel morgen de huisarts voor de zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 20:55 



 
Profiel   

Ik haak hier maar weer eens aan, gezien ik binnen nu en een maand voor Mirena spiraal nr 3 moet. Na 10 jaar tevreden gebruik is nu voor t eerst dat ik een beetje op zie tegen het wisselen. Ik heb nl een paar jaar terug een lisexcisie moeten ondergaan ivm afwijkend uitstrijkje.
Een stuk afwijkend weefsel is toen weggebrand maar dus ook een stuk van mijn Mirena touwtjes en de gyn zei dat het dus mogelijk is dat de huisarts er niet meer bij komt :=

Nu twijfel ik een beetje of ik eerst even een afspraak maak om te laten verwijderen/nakijken of dat wel lukt/evt doorverwezen worden naar de gyn... en dan een tweede om de nieuwe erin te zetten. Iemand met ervaring toevallig?
Morgen maar eens met de assistente bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 17:06 



 
Profiel   

Zertab schreef
petitparis schreef
@zertab: echt helemaal niets? Bij mij bleef een echte bloeding op een bepaald moment ook uit. Maar had wel wat rozige afscheiding tijdens mijn stopweek.


Nee helemaal niets... alleen wat meer afscheiding.
Ik bel morgen de huisarts voor de zekerheid.

Maar wel meer afscheiding? Op zich niets om je grote zorgen over te maken dan... Of beter ik zou me er dan niet teveel zirgen over maken en nog een "cyclus" aankijken gezien je 100% zeker bent dat zwangerschap uitgesloten is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 17:29 



 
Profiel   

@petitparis: wel meer afscheiding inderdaad. Vanmorgen me buikpijn wakker geworden en wist meteen dat het nu wel raak is. En ja hoor, vanmorgen ongesteld geworden. :)
Moet vrijdag alleen alweer aan een nieuwe strip beginnen maar goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 17:30 



 
Profiel   

Wie heeft er ervaring met zowel de koper als de hormoonspiraal?

Welke vond je fijner?

Ik zit alweer 10 jaar aan de pil en wil graag wat anders. Enige waar ik bang voor ben zijn horror verhalen van een spiraaltje wat toch los komt :=

En een menstruatie cup icm spiraal kan toch gewoon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 06:43 



 
Profiel   

Ik las dat een cup en spiraal niet samen gaan.
Misschien is de minipil wat? Heb je 1 ipv 2 hormonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 06:51 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Wie heeft er ervaring met zowel de koper als de hormoonspiraal?

Welke vond je fijner?

Ik zit alweer 10 jaar aan de pil en wil graag wat anders. Enige waar ik bang voor ben zijn horror verhalen van een spiraaltje wat toch los komt :=

En een menstruatie cup icm spiraal kan toch gewoon?


Ik heb vaker gehoord dat de cup met spiraal niet altijd goed gaan vanwege t vacuüm zuigen vd cup..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 06:53 



 
Profiel   

Ik kan me daar wel wat van voorstellen ja..

Zijn er mensen die hier de mini pil gebruiken? Is deze even betrouwbaar als de reguliere pil?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:03 



 
Profiel   

Hier geen ervaring met een cup, zou er ook niets mee kunnen doen. Ik ben bij de gelukkigen diet met een hormoonspiraal geen menstruatie meer heeft. Alleen wat meer getinte afscheiding, maar daarvoor is zelfs een inlegkruisje bijna overkill.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:29 



 
Profiel   

Hier in het begin een cup en spiraal gecombineerd, maar na langer een spiraal te hebben geen bloedverlies meer.
Het is de bedoeling dat je het vacuüm verbreekt voor je hem verwijderd. Foutief gebruik icm spiraal kan zorgen voor problemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 08:42 



 
Profiel   

Mijn minipil ligt klaar, maar ik wacht nog tot mn 1e dag ongesteld om te starten.

Op mijnMedicijn vind je ervaringen. Net als alle anticonceptie kom je op circa 52% tevreden gebruikers. Iedereen reageert er anders op en je komt er eigenlijk maar op 1 manier achter of het wat voor je is.
De combipil en minipil zijn beide even betrouwbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:36 



 
Profiel   

Hier cup en spiraal gecombineerd, was volgens de arts geen bezwaar tegen, juist omdat je bij het uithalen van je cup het vacuüm verbreekt. Dus dan trek je niets mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 18:09 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Wie heeft er ervaring met zowel de koper als de hormoonspiraal?

Welke vond je fijner?

Ik zit alweer 10 jaar aan de pil en wil graag wat anders. Enige waar ik bang voor ben zijn horror verhalen van een spiraaltje wat toch los komt :=

En een menstruatie cup icm spiraal kan toch gewoon?

Ik heb 7 jaar een mirena gehad, maar werd er vlak en depressief van. Libido van 0.

Daarna 3 jaar geen anticonceptie gebruikt. Opeens voelde ik me weer alsof ik leefde!

In november heb ik mijn koperspiraal al weer een jaar. Ik gebruik al ruim 2 jaar een cup. Dat gaat heel prima samen. Ik heb tijdens (en daarvoor) het zetten laten weten dat ik een cup gebruik en dat de touwtjes bij voorkeur dus een klein beetje korter moeten. Dat was totaal geen probleem.

Oh en de eerste menstruatie heb ik op advies geen cup gebruikt, omdat de spiraal dan de grootste kans heeft op er uit komen. Ik heb de spiraal tijdens menstruatie laten zetten toen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 18:25 



 
Profiel   

petitparis schreef
Hier geen ervaring met een cup, zou er ook niets mee kunnen doen. Ik ben bij de gelukkigen diet met een hormoonspiraal geen menstruatie meer heeft. Alleen wat meer getinte afscheiding, maar daarvoor is zelfs een inlegkruisje bijna overkill.


Bij mij was dat ook zo. Heb mijn spiraaltje 3 jaar gehad en in die tijd dan ook geen cup nodig gehad :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 18:05 



 
Profiel   

Hoi bokkers, heb even een vraagje over het doorslikken van de pil. Ik slik hem nu voor het eerst door. Heb dus gewoon de 3 weken van de eerste strip geslikt en ben nu met de tweede strip bezig, met de eerste week. Slik nu dus in totaal 4 weken de pil achter elkaar. Maar heb nu al allemaal bloed...
Hebben jullie ook al zo snel doorbraakbloedingen? Lijkt me toch wel heel snel al.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 479 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen