[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:17

Om nog even op mijn verhaal terug te komen uit het vorige topic.. De afgelopen dagen moet ik ook onwijs veel naar de WC.. Ik hoop niet dat dit ook een teken van zwangerschap is?

(Afgelopen maand me pil niet goed geslikt en zelfs 4 dagen vergeten.. maar wel seks gehad voor de mensen die het niet gelezen hadden ;) )

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:45

het enige dat antwoord kan geven is een test, we kunnen niet ruiken of je zwanger bent ;)

Wc als in plassen of grote boodschap?

Iris82

Berichten: 39857
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:57

Veel plassen gebeurt als je hoogzwanger bent en je baarmoeder op je blaas drukt.
Heb je al een zwangerschapstest gedaan? Bij het Kruidvat kun je er 2 voor 5 euro kopen. Te gebruiken 14 dagen nadat je seks gehad hebt of vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden.

Maar als je m echt 4 dagen vergeet, is het dan niet een beter plan om te kijken naar een anticonceptiewijze waar je minder aan hoeft te denken? Zoals een spiraaltje of de nuvaring?

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:55

Vaak moeten plassen kan ook een teken zijn van blaasontsteking, dus als je toch de deur uit moet om een zwangerschapstest te halen, ga dan meteen even met een potje urine langs de huisarts.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:22

Ik vergeet mijn pil normaal noooit! maar deze keer liep het allemaal wat raar... Alleen plassen inderdaad! Een blaasontsteking is het niet denk ik want dan moet het ook pijn doen ;) maar bedankt in iedergeval :)

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:34

Nee hoor je hoeft geen pijn te hebben bij een blaasontsteking, dus als jij niet ineens meer bent gaan drinken is het misschien wel raadzaam om even langs de huisarts te gaan.

Dieltje
Berichten: 246
Geregistreerd: 12-08-11

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:41

Ik heb de pil een tijdje geleden gehaald bij de apotheek en moet er vandaag dan toch echt mee beginnen, nou ik heb net de bijsluiter doorgelezen... Dat had ik beter niet kunnen doen! Ik word helemaal eng van al die mogelijke bijwerkingen!!
Ik ben op het gebied van medicatie slikken echt een tut dus misschien dat het daar aan ligt, maar ik hoop echt dat ik niet van die nare bijwerkingen krijg! :\

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:49

Meeste mensen krijgen al die nare bijwerkingen niet hoor, je moet je echt niet bang laten maken door die bijsluiter.

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:54

Iris82 schreef:
Veel plassen gebeurt als je hoogzwanger bent en je baarmoeder op je blaas drukt.
Heb je al een zwangerschapstest gedaan? Bij het Kruidvat kun je er 2 voor 5 euro kopen. Te gebruiken 14 dagen nadat je seks gehad hebt of vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden.

Maar als je m echt 4 dagen vergeet, is het dan niet een beter plan om te kijken naar een anticonceptiewijze waar je minder aan hoeft te denken? Zoals een spiraaltje of de nuvaring?


Ik ben 8 a 9 weken, bij mijn 6 weken echo ging ik van te voren 2x plassen, vervolgens zat mijn volle blaas nog in de weg :')

Maar nu plas ik normaliter ook al veel :j

Yvettee

Berichten: 2123
Geregistreerd: 25-06-09
Woonplaats: Maastricht

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:31

Wie o wie kan mij helpen.
Ik slik de diane en ik heb echt heel veel last van eetbuien ook zit ik niet helemaal lekker in me vel en ben ik vaak prikkelbaar. Een tijd terug ben ik van pil over gestapt, om te kijken of die bijwerkingen minder werden. Dit werd een stuk minder alleen mijn hele rug kwam onder de acne te zitten en in mijn gezicht werd het ook erger. Dus ben ik weer terug naar de diane gegaan.
Mijn vraag is dus weet iemand een pil of iets anders waardoor ik van beide geen last meer heb?

X_Linz_X

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:19

is de pil nog veilig als je een antibiotica kuur slikt?
ik hoor verschillende verhalen.

apotheek zegt van wel,
dokter twijfelt,
assistent dokter zegt ook dat hij nog veilig is,
en op internet lees ik verschillende verhalen

Adamootje

Berichten: 6210
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 01:16

niet iedere antibioticakuur zorgt ervoor dat de anticonceptiepil niet werkt, maar laat je goed informeren. Ik heb vorig jaar een antibioticakuur gehad en volgens de dokter had dit geen gevolgen voor de werking van mijn anticonceptiepil. In de bijsluiter stond dat ik wel extra maatregelen moest nemen, omdat de werkzaamheid van de pil mogelijk verminderd zou kunnen worden door de antibioticakuur. Kijk dus in de bijsluiter, die houden ze namelijk up to date!

SteffiiY

Berichten: 22542
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 01:34

Ginootje schreef:
Ik vergeet mijn pil normaal noooit! maar deze keer liep het allemaal wat raar... Alleen plassen inderdaad! Een blaasontsteking is het niet denk ik want dan moet het ook pijn doen ;) maar bedankt in iedergeval :)

Het enige wat je echt zekerheid kunt geven is een testje denk :j Bij iedereen zijn de symtphomen anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:32


X_Linz_X

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 16:54

@jans, dankjewel voor de link. en dat braken of diarree, dat is toch gewoon normaal. want dan kan de pil te snel je lichaam verlaten. de antibiotica kan daarvan de oorzaak zijn, maar is dan zelf niet de directe "aanstichter" tot dat de pil het niet doet, toch?

Tova

Berichten: 1033
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:54

Ik zit te denken om het hormoon spiraaltje te laten zetten, maar hoe zit het met de pil? Ik begin vrijdag aan mijn laatste strip, moet ik deze gewoon slikken en ongesteld worden of hem niet meer slikken?
Ik kan nergens vinden of je er nog ongesteld bij word, word je er nog ongesteld bij? De 1 zegt van wel de ander zegt van niet.

Mylady_E
Berichten: 533
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:02

@Tova: Je kan die strip nog gewoon slikken en ondertussen al een afspraak maken met de gyn in de week dat je ongesteld moet zijn. Sommigen hebben bij een spiraal nog licht bloedverlies, anderen hebben helemaal niets meer. Dit hangt af van persoon tot persoon.

Ik heb mijn spiraal nu een maand en sinds enkele dagen geen bloedverlies meer :D Mijn vriend en ik konden dus weer 'aan de slag', zitten we met een ander probleem: Mijn vriend voelt mijn spiraal zitten :( Het doet bij hem dus pijn en dat is uiteraard niet de bedoeling. Gelukkig kan ik maandag al terecht bij mijn gyn om dit te verhelpen. Nog mensen die dit probleem hebben gehad? En wat doet de gyn dan juist?

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:04

Volgens mij zijn de touwtjes wat te lang. De gynaecoloog knipt ze dan wat korter en als het goed is merkt je vriend er dan niets meer van.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:49

Ginootje schreef:
Ik vergeet mijn pil normaal noooit! maar deze keer liep het allemaal wat raar... Alleen plassen inderdaad! Een blaasontsteking is het niet denk ik want dan moet het ook pijn doen ;) maar bedankt in iedergeval :)


Ik loop (helaas) al maanden met een blaasontsteking en daar hoef je geen pijn bij te hebben.. Bij mij begon het ook doordat ik ineens veel vaker naar de wc moest (inmiddels wel pijn erbij, maar wat wil je na maaanden :+ ) .
Ik zou iig een test doen en voor de zekerheid wat (geconcentreerde ochtend) urine naar de HA brengen :) .

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 19:49

Ik ben bijna 3 maanden geleden bevallen van mijn dochtertje en wil een mirena spiraal laten zetten binnenkort. Alleen vraag ik mij dus af in hoeverre je "last" van die hormonen kan krijgen? Ik reageerde behoorlijk op de pil en wil dit dus niet nogmaals. :o
Dames met ervaring?

X_Linz_X

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:48

als eeste : gefeliciteerd met je kindje!

een spiraaltje geeft per dag veel minder hormonen af dan de pil,
omdat die dichter in de buurt zit van de plek waar die hormonen
hun werk moeten doen.

dit betekent dus dat de meesten veel minder last krijgen van hormonen,
hoe het zit met het spiraal icm zwangerschapshormonen weet ik niet,
dat is een vraagje voor je gyn.

xDramaQueen

Berichten: 13023
Geregistreerd: 12-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:07

Zamora schreef:
Ik ben bijna 3 maanden geleden bevallen van mijn dochtertje en wil een mirena spiraal laten zetten binnenkort. Alleen vraag ik mij dus af in hoeverre je "last" van die hormonen kan krijgen? Ik reageerde behoorlijk op de pil en wil dit dus niet nogmaals. :o
Dames met ervaring?


als je bij mij even zoekt krijg je veel te lezen :j

Ik reageer zeer heftig op de pil/nuvaring etc de implanon en spiraal al stukken minder omdat de hormoonhoeveelheid zoveel minder is.

Brittneyx

Berichten: 1846
Geregistreerd: 03-08-11

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:13

hallo,
30juni vertrek ik op reis naar Turkije (we gaan het hotel niet uit enkel veel zwemmen)
maar ik ben dan ongesteld, kan ik iets doen waardoor ik ze dan niet krijg ?

Meliszy

Berichten: 479
Geregistreerd: 08-05-10
Woonplaats: Midwolda (Provincie Groningen)

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:18

ja je pil een maand doorslikken, dus de stopweek overslaan

Brittneyx

Berichten: 1846
Geregistreerd: 03-08-11

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:20

dus kan ik de pil 1 maand slikken
want ik slik de pil niet