Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

 
Profiel   

Ohw sorry! Ik dacht automatisch dat je aan de pil was (dom van me)

Sorry dan kan ik je niet helpen, anders even advies vragen aan je Huisarts!
En zwemmen kun je ook met tampon doen :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-12 13:27 



 
Profiel   

geen probleem.
ik zie het eigenlijk niet zitten op een hele dag in het water te zitten met een tampon
morgen ga ik eens naar de huisarts
bedankt !

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-12 13:30 



 
Profiel   

Okee, veel succes ik hoop dat je een oplossing vind!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-12 14:26 



 
Profiel   

Je kunt bij de HA een pil krijgen die er voor zorgt dat je menstruatie tijdelijk uitgesteld wordt. :)
Dat kan volgens mij voor een week. Dat gebruikten wij vroeger al toen we op vakantie gingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-12 15:12 



 
Profiel   

Ik heb een rare zeurende buikpijn rechtsonder in mijn buik. Net weer begonnen aan mijn nieuwe strip en nu vraag ik me af of dit een eisprong zou kunnen zijn die ik voel? Het is geen blindedarmontsteking, daar zit de pijn op de verkeerde plek voor. Ik kan me nog herinneren dat voordat ik de pil gebruikte ik iedere maand deze pijn voelde en dan omstreeks mijn ovulatie. Zou dat nog wel kunnen ondanks dat ik de pil gebruik?
Ik weet wel dat ik vorig jaar met bloedprikken hele hoge FSH niveaus had overeenkomend met het niveau vlak voor ovulatie en dat was ook tijdens pilgebruik, maar toen heb ik niet deze buikpijn gehad.
Iemand een idee waar dit van komt?
Edit: ik heb er trouwens ook flinke lage rugpijn bij, iets wat ik ook herkende uit de tijd voordat ik de pil ben gaan gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-12 18:38 



 
Profiel   

kelliiee1993 schreef
De pil die ik nu heb, heet:
Ethinylestradiol / levonorgestrel


Hiervan heb ik ook 1 strip gebruikt, die hele voorraad voor een jaar lineadirect weer terug gegaan naar de apo.
Wat een verschikkelijk ding! Ik kreeg echt buikkrampen, misselijkheid, beroerd, minder eetlust, echt een rothumeur, meer pukkels.
Dacht eerst al van; He hoe kan dit nou, dus na 2,5 week zag k dat het een ander naampje en stripje was.

Nu weer over op de Microgyon 30 (of hoe dat ook maar heet :D) en alle klachten zijn weer voorbij.
Zou zeggen dat het hetzelfde is, maar op 1 of andere manier kan ik niet over die goedkope variant.

Na je 21 word de pil toch al niet meer vergoed, dus daarvoor hoef ik he niet te laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-12 19:28 



 
Profiel   

Ik hoop dat iemand mij kan helpen..
Donderdag slikte ik mijn laatste pil van de strip. Nu bedenk ik me alleen net dat ik donderdag naar de uroloog moet maar weet nu niet zeker of ik ook een inwendig onderzoek moet (eerste afspraak). Uiteraard morgen even snel bellen!
Maar wat nu.. Ik ben nog niet ongesteld geworden, maar zou ik eventueel de pil weer kunnen beginnen met slikken zodat ik dan niet ongesteld ben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-12 20:59 



 
Profiel   

Hmm de kans is dat je alsnog ongesteld wordt.
Maar je zou het zeker kunnen proberen. Verkorten mag, verlengen nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-12 22:12 



 
Profiel   

Hallo,

ik ben afgelopen zaterdag begonnen met de Eleonore 30/150 mg, heeft iemand hier ervaring mee? ik hoor er niet zo heel veel over.

tot nu toe ben ik er alleen af en toe een beetje misselijk van. alvast bedankt :) groetjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-12 18:00 



 
Profiel   

Hallo,
Ik slik de pil aan een aantal maanden door maart ben toen halverwege een strip gestopt en dus ongesteld geworden. Nu denk ik er over weer een stopweek in te lassen maar kan je dan weer halverwege je strip stoppen? Ben je dan nog veilig??

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-12 18:17 



 
Profiel   

Als je hiervoor maar 3 aaneengesloten weken hebt gehad mag je gewoon stoppen, dat geldt alleen niet bij de 3-fasepil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-12 18:23 



 
Profiel   

Ja iets van 3 maanden doorgeslikt, maar moet ik die eerste dagen van het stoppen dan extra maatregelen nemen omdat het gezien kan worden als vergeten dag door me lichaam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-12 18:38 



 
Profiel   

Nee hoor als je minimaal 3 weken hebt geslikt kan je gewoon een stopweek houden en ben je veilig in die week, je stopweek niet langer maken als 7 dagen, korter mag wel altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-12 18:45 



 
Profiel   

Hallo,

Even een vraagje, laatst heb ik met mijn vriend ook een soort van 'seks' gehad, 'het' was nog niet gebeurd zegmaar, maar wel is het condoom geknapt. Zou er een grote kans bestaan dat het evt. 'mis' is? Zit te denken aan de pil maar heb hier totaal geen ervaring mee.

Groetjes Michelle

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-12 18:55 



 
Profiel   

De kans dat je zwanger bent is klein maar wel aanwezig. In voorvocht kunnen ook zaadcellen zitten.
Het beste kun je twee weken na de 'seks' testen of wanneer je overtijd bent. Bij het Kruidvat zijn twee testen die heel betrouwbaar zijn voor 5 euro.

Voor de pil kun je overleggen met je huisarts.
Wel verstandig om daarmee te starten als je aan het experimenteren bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-12 18:58 



 
Profiel   

Sluit me aan bij Iris.
Als laatst niet te lang geleden is kan je nog denken aan een morning after pil maar dat kan tot 72 uur nadat het gebeurt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-12 19:00 



 
Profiel   

Meld mij ook in dit topic. Weet even niet wat ik moet qua anticonceptie pil!

Heb altijd de Diane gehad, toen de goedkopere gehad, toen de Yaz gehad, Nuvaring, Yaz 24+4 en nu de Microgynon 30 (goedkopere versie)

Het werkt gewoon zo slecht bij mij.

Bij de Microgynon 30 was het een ware hel!
Stemmingswisselingen, pijnlijke borsten, maagkramp, hoofdpijn, puistjes!

Nu dus ongeveer 2 maanden van de pil af en ik voel me gewoon veel beter. Libido word ook langzaam aan beter! Maar man wat een puistjes! Ik zit er onder!!

Alleen hierom wil ik wel weer aan een pil, ik herken me zelf niet met zoveel puistjes, nog nooit zoveel lat van gehad...

Iemand een tip?

Wilde toch de nuvaring weer eens gaan proberen, omdat ik me niet zo goed meer kan herinneren hoe die toen destijds beviel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-12 20:56 



 
Profiel   

Waarschijnlijk is deze vraag overbodig, maar toch voor de zekerheid :D Ik moest vandaag mijn nieuwe ring weer indoen, maar was zo druk met dingen op mijn computer dat ik het even vergeten was. Ik heb hem nu dus een krappe 3 kwartier later ingedaan dan normaal en dus ook 3 kwartier later dan dat ik hem vorige week uit heb gedaan. Normaal ben ik idioot secuur met mijn ring, dus daarom kom ik hier even checken of dat hij nu wel gewoon veilig is, of dat ik voor de zekerheid extra anticonceptie moet gebruiken de komende 7 dagen. Hoewel ik vermoedt dat het allemaal wel mee zal vallen met 3 kwartier :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-12 23:16 



 
Profiel   

3 kwartier is geen punt, je moet alleen niet dagen te laat zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-12 23:18 



 
Profiel   

Dat vermoeden had ik inderdaad al. Fijn bedankt! Maar omdat ik, zoals gezegd, nogal angstvallig met mijn ring om ga, was ik niet heel blij dat ik nu 3 kwartier te laat was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-12 23:25 



 
Profiel   

Ik heb niet alle topics gelezen, dus het spijt me als deze vraag al eens eerder is gesteld.

Ik ben namelijk eigenlijk op zoek naar mensen die soortgelijke ervaringen als ik en die een goeie oplossing hebben gevonden. :D
Ik ben jaren aan de pil geweest (eerst Microgynon 30, toen Yasmin), en had heel veel last van bijwerkingen: migraine aanvallen die steeds vaker kwamen (tot meerdere keren per week, op het laatst), sowieso elke dag hoofdpijn, zeker als ik buiten in de zon was geweest, buikpijn na het eten... Ik ben toen een tijdje gestopt om te kijken of de migraine door de pil kwam (wist ik bijna zeker, omdat de aanvallen begonnen zijn sinds ik de pil gebruikte), en ja hoor. Nu al een half jaar nergens last meer van, maar ook al die andere problemen zijn verdwenen. Af en toe nog buikpijn, maar lang niet zo erg en zo vaak meer. Voel me gewoon veel beter zonder pil.

En idd, zoals hier een paar berichten boven staat, heb ik ook meer last van onzuiverheden op mijn huid. :)) Dat is wel een minpuntje. Gelukkig niet zo heel veel puistjes ofzo, maar dat heb ik nooit gehad.

De dokter heeft me alleen een andere pil voorgeschreven (weer Microgynon 30) om te proberen. Ze zei wel dat ik 'm dan moest doorslikken en geen stopweek houden, al snapte ik dat niet helemaal, omdat de migraine niet stopweek gebonden was... en dat heb ik haar ook verteld. Heb ik al eens een weekje geprobeerd, maar had meteen weer hoofdpijn, dus ben toen weer gestopt. :o Ga het in de vakantie nog maar eens proberen, nu heb ik examens en wil ik het risico niet lopen dat ik weer migraine aanvallen krijg.
Toch voel ik me niet helemaal veilig zonder anticonceptiemiddel, heb dan wel geen vriend, maar juist daarom wil ik eigenlijk nog liever iets van anticonceptie gebruiken. Stel je voor... ;)

Vraag me af of er andere manieren van anticonceptie zijn die minder van dit soort symptomen geven. Zal wel per persoon verschillend zijn en een kwestie zijn van uitproberen. Maar heb het idee dat ik gewoon niet tegen al die hormonen kan ofzo. :+
Hoe zit dat met een spiraaltje?

Heb ook al gegoogled, maar hoop dat jullie ook nog tips hebben. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-12 13:08 



 
Profiel   

Ik heb zelf een Mirena spiraal en het voordeel daarvan is dat de hormonen alleen daar werken waar ze ook moeten werken. Een pil moet je hele lichaam door en veroorzaakt soms allerlei bijwerkingen. Ook van de spiraal kun je bijwerkingen krijgen overigens, al heb ik er zelf nog geen ondervonden. Je krijg gewoon een stuk minder hormonen in je lichaam. Voordeel is ook dat bij veel vrouwen de menstruatie stukken lichter wordt en sommigen worden zelfs helemaal niet meer ongesteld.
Wil je geen hormonen meer dan kan je ook denken aan een koperspiraal, nadeel daarvan is wel dat vaak je menstruatie daar zwaarder van kan worden. Wil je niet meteen een spiraal laten zetten dan is de Nuvaring wellicht nog een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-12 13:14 



 
Profiel   

Dus bij een hormoonspiraal en Nuvaring blijven de hormonen echt meer lokaal inwerken? Want neem aan dat ze toch ook wel opgenomen worden in het bloed? Is misschien het proberen wel waard.

Heb wel allerlei creepy verhalen over spiraaltjes gelezen, maar dat zal wel meevallen uiteindelijk. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-12 13:20 



 
Profiel   

De hormonen worden wel opgenomen, maar ook meteen afgeleverd waar ze moeten werken, en de hoeveelheid die verder meereist in je bloed is veeeel kleiner dan bij pilgebruik. En er zijn idd zat horrorverhalen te vinden op internet, maar het plaatsen valt echt mee. Ik had het stukken erger verwacht en ik ben normaal echt een pieperd. Maar zou ik het vanmiddag weer moeten laten doen dan zou ik er niet tegenop zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-12 13:31 



 
Profiel   

Oké, bedankt! Ik ga dan sowieso eens naar de dokter om het over een Nuvaring en spiraaltje te hebben. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-12 13:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen