Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 481 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

 
Profiel   

Ik zou als bron thuisarts gebruiken of gewoon de apotheker, dan wel je huisarts bellen Nienke.

@goner: volgens mij als je binnen uur na het innemen hebt overgegeven moet je een tweede nemen. Anders zit je goed. Maar idd, de bijsluiter kan het met zekerheid aangeven.

Ik heb nu een week de minipil gehad. Had gister wat last van bloeding, maar verder niet. Gelukkig draag ik menstruatie ondergoed.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 15:29 



 
Profiel   

Ik gebruik nu 15 dagen de minipil, maar ik kan niet zeggen dat ik er heel enthousiast van wordt. Tot dusver heb ik elke dag doorbraakbloeding, lichte krampen, last van mn onderrug en haaruitval. Het voelt als elke dag mini-ongesteldheid. Sinds vanmorgen heb ik er menstruatiekrampen bij, bijna nog erger dan normaal. En dat was juist de reden om met deze pil te beginnen, om van de extreme pijn af te zijn.
Dit maakt voor mij de motivatie om het 2-3 maanden te testen heel klein.

Hoe groot achten jullie de kans dat deze klachten nog afnemen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 12:04 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ik gebruik nu 15 dagen de minipil, maar ik kan niet zeggen dat ik er heel enthousiast van wordt. Tot dusver heb ik elke dag doorbraakbloeding, lichte krampen, last van mn onderrug en haaruitval. Het voelt als elke dag mini-ongesteldheid. Sinds vanmorgen heb ik er menstruatiekrampen bij, bijna nog erger dan normaal. En dat was juist de reden om met deze pil te beginnen, om van de extreme pijn af te zijn.
Dit maakt voor mij de motivatie om het 2-3 maanden te testen heel klein.

Hoe groot achten jullie de kans dat deze klachten nog afnemen?


Heel groot! Bij mij werd t steeds minder. Slik hem nu een half jaar en alleen nog maar beetjes ongesteld en gewoon 1x per maand.
Wel wat langer, maar gezien dat ik alleen een inlegkruisje nodig heb, vind ik dat niet erg.. Dat kleine nadeel weegt voor mij op tegen t vele minder hoofdpijn en migraine..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 13:20 



 
Profiel   

Thanks voor je reactie, dat geeft hoop!
Ik hoop dat het bij mij ook zo verloopt. Ik kon vanmorgen wel overgeven vd krampen. Gelukkig is het nu weer even minder en doet zo’n berichtje ook goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 14:20 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Thanks voor je reactie, dat geeft hoop!
Ik hoop dat het bij mij ook zo verloopt. Ik kon vanmorgen wel overgeven vd krampen. Gelukkig is het nu weer even minder en doet zo’n berichtje ook goed :)


Ik had de eerste ronde ook meer kramp dan ervoor..
Maar das echt wel veel minder nu. Ik had t al 2 weken van te voren en dat is ook niet meer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 15:06 



 
Profiel   

Dan bikkelen we nog even door :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 16:03 



 
Profiel   

Ik heb een vraagje. Ik ben echt sinds de corona vaccinatie nauwelijks ongesteld. Helemaal super zou je zeggen, maar ik ben bang dat dat invloed heeft op mijn vruchtbaarheid. Is dit zo?
2 dagen geleden verloor ik dus een beetje bloed en nu alleen bruine afscheiding. Normaal ben ik 5 dagen tot soms wel een week flink ongesteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 22:50 



 
Profiel   

Ik las laatst dat het geen gevolgen voor je vruchtbaarheid zou moeten hebben en dat het na een tijd weer op gang moet komen. Tijd zal dat moeten uitwijzen :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 23:03 



 
Profiel   

Vaccins (dus niet alleen die voor corona) schijnen wel vaker een invloed te kunnen hebben op je menstruatie. Ik geloof dat het binnen een paar cycli weer normaal moet zijn. En als je het niet vertrouwt gewoon de huisarts bellen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 01:51 



 
Profiel   

Nou, gister gesteriliseerd, dus daar hoef ik me niet druk meer om te maken. Was snel weer thuis, en viel me alles mee! Moet alleen erop letten dat ik de wond wat ontzie, want die begon meteen te bloeden toen ik ‘normaal’ wilde staan. (Gewoon rechtop dus :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 10:01 



 
Profiel   

Weet iemand of de pil invloed heeft op je bloeddruk? Ik had altijd een nette bloeddruk (110/50 of 120/60). Nu werd die laatst gemeten voor een operatie en was ie 164/94. Dit vonden ze toch aan de hoge kant, twijfelden aan hun apparatuur maar bleek toch juist te zijn.

Nooit geweten dat ik nu zo’n hoge bloeddruk heb, moest binnenkort maar eens tussendoor laten meten (wellicht was het spanning?). Maar de enige verklaring die ik kon geven was het pilgebruik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 17:01 



 
Profiel   

Kennelijk ja:
https://www.nu.nl/gezondheid/2857132/an ... ddruk.html

Ik ben inmiddels 26 dagen onderweg met de minipil. Tot dusver nog steeds elke dag veel bijwerkingen: neerslachtig, zit niet lekker in mn vel, pijnlijke borsten, haarverlies, hoofdpijn, bloating, cravings, pijn onderrug. Het lijkt wel of ik 4 weken lang pms heb.

Ik ben erg in twijfel of ik door ga. Dat komt ook omdat mijn moeder onlangs borstkanker heeft gehad (hormoongevoelig) en ik begreep dat door de pil de kans op borstkanker ook weer 20% vergroot wordt.

Hoe ervaren jullie dit? De kans op kanker wanneer je hormonen gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 18:10 



 
Profiel   

Ik had idd gegoogled en lees erg tegenstrijdige dingen. Maargoed, zou zelf geen andere verklaring weten. Stop er binnenkort ook mee dus zullen het zien.

En dat zijn wel erg veel bijwerkingen die je ervaart? Lijkt me echt geen pretje..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 18:23 



 
Profiel   

Ik wilde het in eerste instantie 3 maanden proberen, met de hoop dat het dan minder is. Maar ik twijfel erg. Wat ook precies niets voor mij is, twijfelen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 18:32 



 
Profiel   

Je kan het voorleggen aan de oncoloog van je moeder. Borstkanker heb je in veel varianten, ook hormonaal gevoelige mutatie types zijn erg verschillend. Doorgaand hebben ze wel een biopt genomen en kunnen ze aangeven hoe veel invloed een bepaalde pil kan hebben hierop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 19:42 



 
Profiel   

Na 18 dagen leegloop is het nu eindelijk redelijk gestopt.
Vanochtend ineens niets meer maar vanmiddag weer wel.

Mijn uitstrijkje kon ik gisteren niet doen dus nieuwe afspraak maken.
Heb wel medicijnen gehad voor 10 dagen om het nu te stoppen. Ben er zo klaar mee.
Maandag echo om te kijken waarom ik leeg loop.
5 jaar niet ongesteld geweest, al 4 maanden denk ik mijn spiraaltje eruit en dan dit.
Ik kan dat echt niet handelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 19:46 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Je kan het voorleggen aan de oncoloog van je moeder. Borstkanker heb je in veel varianten, ook hormonaal gevoelige mutatie types zijn erg verschillend. Doorgaand hebben ze wel een biopt genomen en kunnen ze aangeven hoe veel invloed een bepaalde pil kan hebben hierop.


De biopt is idd afgenomen. Maar vooralsnog stop ik er na morgen mee. Mijn man is er ook helemaal klaar mee (met mijn gedrag :+ ).
Wellicht ga ik het op een later moment nog opnieuw proberen. En anders maar gewoon elke 36 dagen twee met heel erg pijn en veel bloed.

@mando: jeetje, wat heftig dat je zo leeg loopt. Ik heb denk ik even de aanleiding gemist, ben je juist gestopt of gestart met een bepaalde anticonceptie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 22:16 



 
Profiel   

Geen meer. Ben 55 zou de overgang al gehad moeten hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 06:40 



 
Profiel   

|o sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 07:39 



 
Profiel   

Heb je geen vleesboom Mando??

Ik geloof niet dat hier veel mensen met prikpil zitten, maar ik stel de vraag toch...
Sinds begin juni heb ik na 13 jaar prikpil gebruik zonder vloeiing ineens last van bloedverlies ongeveer zes weken na de prik. Kan er de klok intussen op gelijk zetten.

Ik ga binnenkort weer naar de huisarts hiermee, maar die gaf in eerste instantie aan dat het geen probleem was.
Vanwege de regelmaat van de bloedingen zie ik er een cyclus in en maak ik me ook geen zorgen. Maar ik weet totaal niet wat ik moet zeg maar :') stoppen, overstappen naar iets anders?
Ik weet het niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 09:20 



 
Profiel   

Janine, is het een probleem voor je? Dat is dit hebt, als je de klok er op gelijk kan zetten en de prikpil verder zijn werk doet, dan zou ik het zo laten. Of je moet het als probleem ervaren.

Hier inmiddels ruim een jaar gestopt met de pil. Ben er qua hoofdpijn en humeur ontzettend van opgeknapt.
Koperspiraal geprobeerd maar dit gaf helaas zoveel pijn dat die er uit is gehaald.

Alleen nu heb ik ontzettend last van de eisprong (1 dag) en (de eerste dag) menstruatie is een drama.

Heb 3 dagen zo'n last van druk op mijn schaambeen/bekkenbodemspieren dat ik niet op de fiets kan zitten en soms bijna niet op een stoel. En vorige week dag 1 staan kotsen op station Zwolle, dit herken ik van mijn 16jarige ik, toen was het ook spugen dag 1. Om die reden toen aan de pil gegaan, omdat tabletten niet hielpen.

Maar nu? Ik wil geen hormonen meer, maar ook van die ellende af.
Sterilisatie (prima) haalt niet de ongesteldheid weg, iemand enig idee of dit de klachten wel verminderd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 10:40 



 
Profiel   

@Mando: 4 maanden sinds laatste controle is nog niet zo erg lang... Weet nu wel iemand die na al jaren voorbij de menopauze is en plots terug aanhoudend een bloeding leek te hebben. Blijkt een tumor te zijn...

@Marlies: sterilisatie als in eileider afbinden/doorsnijden, geen verschil gaat geven in je hormonale cyclus en bijgevolg je symptomen. Misschien toch kijken naar hormoonspiraal, de dosering is veel lager dan een orale pil en onderdrukt bij velen de volledige hormonale cyclus.
Ik merk nu bv dat mijn Mirena moet vervangen worden, krijg maandelijks spotting. Duidelijke reminder om de HA te bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 10:53 



 
Profiel   

Goed punt Marlies! Echt een probleem vind ik het niet, uiteraard even horen wat de huisarts zegt. Ik ben wel altijd bang verminderd vruchtbaar te zijn zonder echte reden. Dit stelt dus ook een soort van gerust in die zin. Ik ken iemand die heel klein is en door prikpil niet zwanger kon worden (lang na stoppen), maar ik ben juist heel lang en krijg dezelfde dosis... Dus beschermt het nog wel?

Een hele hoop twijfels dus... Aangezien ik geen partner heb zou ik best kunnen stoppen. Maar ik zou wel een partner willen en niet meteen zwanger willen raken door condoom heen zeg maar :') en wat vind het lichaam van zoveel hormoonwijzigingen?


Wat jouw verhaal betreft... Ik heb 0,0 last van hormonen op humeur en gedrag bij prikpil, maar ook geen vergelijk voor mezelf. Ik begrijp goed dat je van de hormonen af wilt, maar heb je de prikpil met maar één hormoon al eens besproken/overwogen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 10:55 



 
Profiel   

@marlies: hier vergelijkbaar. Ik heb als tussenoptie de minipil gebruikt, maar omdat ik nu 27 dagen alle bijwerkingen heb, stop ik daarmee. Het enige wat mij helpt is naproxen, maar daar ben ik inmiddels allergisch voor geworden |(
Ik meen dat hier in dit topic werd verteld hoe je op de minipil reageert, vergelijkbaar is aan hormoonspiraal. Dus ook dat zie ik niet echt zitten :(
Mocht je een andere oplossing vinden, schroom niet om het hier te delen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 11:01 



 
Profiel   

Slmt9, precies dat dus. Ik reageer best heftig op hormonen, vandaar dat ik een hormoonvrije optie wil, indien mogelijk.

Maar ja, die spiraal was een drama, die heb ik er jankend uit laten halen na weken zenuwpijn, onderzoek bij de gyn enz. Hij zat goed maar gaf ontzettend problemen hier.
Dus opnieuw een spiraal durf ik niet aan.

Zucht, why? Ik ben bijna 41, weet dat er heel veel nadelen aan vroege overgang kleven maar je zou er toch op hopen zeg.

Ben nog niet retour huisarts geweest hoor. Afgelopen keer was de 1e keer overgeven.
Pijn is met pijnstillers redelijk te onderdrukken, naproxen werkt hier goed maar dan ben ik niet meer op deze wereld dus is alleen voor de nacht een optie. Maar dat spugen, dat is zo naar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 11:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 481 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen