Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 483 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486 ... 502  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

 
Profiel   

Nadat ik ruim 2 jaar geleden helemaal gestopt ben met hormonen zit ik er sterk aan te denken toch weer te beginnen. Ik heb het idee dat ik in hormonale disbalans zit en ik heb daar zoveel hinder van dat ik echt de nijging heb om weer hormonen te nemen.

Helaas heb ik slechte ervaringen met de Yasmine en de Mirena spiraal, van de Yasmine krijg ik een mega kort lontje en de Mirena zorgt voor een down gevoel.

Voorheen deed ik het super goed op de Marvelon, maar daar ben ik mee gestopt omdat deze slecht in het nieuws kwam. Ik twijfel nu of ik terug zou gaan naar de Marvelon of dat ik de Nuvaring ga proberen. Mijn gevoel zegt de Nuvaring gezien deze weinig hormonen bevat en ik weinig negatieve dingen er over lees, echter vind ik hem wel prijzig dus hij moet het dan wel waard zijn!

Hebben jullie tips or tricks? :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:15 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Nadat ik ruim 2 jaar geleden helemaal gestopt ben met hormonen zit ik er sterk aan te denken toch weer te beginnen. Ik heb het idee dat ik in hormonale disbalans zit en ik heb daar zoveel hinder van dat ik echt de nijging heb om weer hormonen te nemen.

Helaas heb ik slechte ervaringen met de Yasmine en de Mirena spiraal, van de Yasmine krijg ik een mega kort lontje en de Mirena zorgt voor een down gevoel.

Voorheen deed ik het super goed op de Marvelon, maar daar ben ik mee gestopt omdat deze slecht in het nieuws kwam. Ik twijfel nu of ik terug zou gaan naar de Marvelon of dat ik de Nuvaring ga proberen. Mijn gevoel zegt de Nuvaring gezien deze weinig hormonen bevat en ik weinig negatieve dingen er over lees, echter vind ik hem wel prijzig dus hij moet het dan wel waard zijn!

Hebben jullie tips or tricks? :)

Maandje wachten en overstappen naar een verzekering die 'm wel vergoed? :)) (Als dat optie is?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:47 



 
Profiel   

Nee geen optie, want dan ben je maandelijks veel meer geld kwijt dan als je het gewoon zelf betaald. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:19 



 
Profiel   

Ik heb de Nuvaring een tijdje gehad en was op zich wel tevreden. Moest alleen een herinnering in mijn telefoon zetten om hem te wisselen.

Ik ben ook aan het overwegen om terug te starten met anticonceptie. Na anderhalf jaar IVF-traject en kunstmatige cycli met (veel) hormonen ben ik nu een paar maanden hormoonvrij, alleen heb ik helemaal geen cyclus meer en meerdere malen per week last van migraine.
Ik ben dus op zoek naar iets met een lage dosis hormonen dat kan helpen tegen migraine :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 12:29 



 
Profiel   

Mijn ervaring met de nuvaring was matig. Ik voelde hem zitten en duwde hem er onbewust uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:41 



 
Profiel   

Ik vond de ring ook niet fijn. Voelde hem wel niet maar nog steeds depri voelen door te veel hormonen

Vanaf sept geen hormonen in m’n lijf ik voel me beter maar soms ook echt weer niet… wel wat meer last van stemmingwisselingen vooral in het begin. Lijkt nu minder te worden.

Wel 2x ‘ongesteld’ geweest voor maar 3 dagen. Terwijl ik voorheen tijdens pil en toen ik nog geen pil gebruikte echt wel 5 dagen was.. ook is het echt minimaal.. dus hopelijk blijft het zo dan kan ik er wel mee leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 17:12 



 
Profiel   

Hoe lang duurde het bij de mensen die gestopt zijn voordat alles weer beetje normaal was?
Eerst steeds veel te vroeg, nu geeft mn app heel fijn elke dag dat ik te laat ben aan. Erg rustgevend

Iemand die dit ook herkent met beetje misselijk makende buikpijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 14:08 



 
Profiel   

Bij mij is het nooit echt helemaal normaal geworden. Als in, ik ben nooit regelmatig ongesteld geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 15:07 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Bij mij is het nooit echt helemaal normaal geworden. Als in, ik ben nooit regelmatig ongesteld geworden.


Maar was je dat voor je ooit aan de pil ging wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 15:42 



 
Profiel   

Ja, 15 jaar combi pil. 4 jaar geen pil. Toen 1 maand minipil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 16:13 



 
Profiel   

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met hormonale acne? En vooral, wat doen jullie eraan? Qua huidverzorging, maar misschien ook leefstijl veranderingen.

Sinds april een Mirena spiraal, maar twee weken voor mijn menstruatie lijkt het net of er een gebergte aan ontstekingen op mijn gezicht groeit. Echt alleen op mijn kin en rond de kaaklijn. Dit is echt iets van de laatste drie maanden, maar ben er er goed klaar mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:21 



 
Profiel   

Biscuitje schreef
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met hormonale acne? En vooral, wat doen jullie eraan? Qua huidverzorging, maar misschien ook leefstijl veranderingen.

Sinds april een Mirena spiraal, maar twee weken voor mijn menstruatie lijkt het net of er een gebergte aan ontstekingen op mijn gezicht groeit. Echt alleen op mijn kin en rond de kaaklijn. Dit is echt iets van de laatste drie maanden, maar ben er er goed klaar mee.


Ik weet niet of het in mijn geval hormonaal is, het begon namelijk pas nadat ik begon met de prikpil en over een paar maanden (ik ga stoppen) weet ik misschien meer...

Maar ik heb geen last als ik varkensvlees laat staan.
Heb je al eens gekeken of er voedingsmiddelen zijn die hieraan bijdragen? Dus bepaalde dingen weglaten uit je dieet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-21 19:37 



 
Profiel   

Ik eet alles en volg geen bepaald dieet. Misschien inderdaad proberen geen (varkens)vlees te eten en toegevoegde suikers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 12:00 



 
Profiel   

Ik sukkel dus ook altijd met hormonen en migraine (nuvaring, pleister, pil... Allemaal al gehad)
Nu sinds september de mini-pil en qua hormonen merk ik wel echt een verschil hoor. Mijn huid is veel beter, migraine is minder frequent, enige wat ik nu voor heb is ook wel een heel onregelmatige cyclus. Dit had mijn GN ook wel voorspeld. Heb dan eens twee maanden geen bloedverlies gehad en nu onlangs mijn regels voor de eerste keer gekregen, redelijk mild, dan weer een week oké en dan plots weer 1 dag wel. Ik wacht dus nog even af hoe dit zich verder evolueert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:09 



 
Profiel   

Toen ik na 15 jaar stopte met de minipil kreeg ik juist last van hormoren en huid. Ben vegan gaan eten, maakte geen verschil.
Uiteindelijk is dit wel helemaal goed geworden.
Toen ik weer 1 maand aan de minipil zat kreeg ik juist weer pukkels.
Nu is mijn huid weer goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:30 



 
Profiel   

CalipsoLover schreef
Ik sukkel dus ook altijd met hormonen en migraine (nuvaring, pleister, pil... Allemaal al gehad)
Nu sinds september de mini-pil en qua hormonen merk ik wel echt een verschil hoor. Mijn huid is veel beter, migraine is minder frequent, enige wat ik nu voor heb is ook wel een heel onregelmatige cyclus. Dit had mijn GN ook wel voorspeld. Heb dan eens twee maanden geen bloedverlies gehad en nu onlangs mijn regels voor de eerste keer gekregen, redelijk mild, dan weer een week oké en dan plots weer 1 dag wel. Ik wacht dus nog even af hoe dit zich verder evolueert.


Bedankt voor de tip! Met de minipil hoor je dat wel vaker dat de menstruatie heel onregelmatig wordt en na verloop van tijd wegblijft, dat zou ik niet erg vinden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 09:20 



 
Profiel   

Ik heb alle soorten hormonen inmiddels geprobeerd. Verschillende soorten pil, mirena, implanon, prikpil etc. Allen geen effect of juist het erger worden van de migraine.
Ik slik er dagelijks medicatie voor. Ben nu bijna 40, ik hoop zo dat het niet erger wordt rond de overgang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 14:30 



 
Profiel   

Vandaag de Ornibel opgehaald dit schijnt het zelfde te zijn als de Nuvaring, ik ben benieuwd of ik nog een beetje vrolijk blijf! :)

Ik heb de ring zojuist ingebracht netjes op de eerste dag van de menstruatie, zou de menstruatie nu dan ook iets minder zijn dan normaal? Of is eenmaal op gang ook helemaal niet meer te stoppen? :+

Mensen die ervaring hebben met de Ornibel ipv Nuvaring?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 18:50 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
Ik heb alle soorten hormonen inmiddels geprobeerd. Verschillende soorten pil, mirena, implanon, prikpil etc. Allen geen effect of juist het erger worden van de migraine.
Ik slik er dagelijks medicatie voor. Ben nu bijna 40, ik hoop zo dat het niet erger wordt rond de overgang.


Majabeestje wat slik je dan? Ik krijg nu Atacand sinds een paar weken en dat lijkt wel te werken. Mijn huisarts was eerst wat terughoudend maar op een gegeven moment had ik soms 5 migraine-aanvallen per week en was ik echt op.

Petrichor, mijn ervaring is dat de menstruatie dan toch iets minder hevig is en een dagje eerder gedaan :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 09:22 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
Ik heb alle soorten hormonen inmiddels geprobeerd. Verschillende soorten pil, mirena, implanon, prikpil etc. Allen geen effect of juist het erger worden van de migraine.
Ik slik er dagelijks medicatie voor. Ben nu bijna 40, ik hoop zo dat het niet erger wordt rond de overgang.


Sorry dat ik inbreek in dit topic :) maar wilde toch even op je berichtje reageren.
Ik had ook last van migraine, oplopend tot wel 20 dagen per maand, van alles geprobeerd tot aan de pijn-poli aan toe..
Uiteindelijk helemaal gestopt met de hormonen en al vrij snel van de migraine af, nu alleen nog rond menstruatie maar dan zijn het maar 1-2 migraine dagen per maand.
Heb jij dat al eens geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 10:13 



 
Profiel   

Hormoonvrij is nog altijd the way to go inderdaad... Ik ben 9 maanden gestopt met anticonceptie, geen of toch amper nog migraine.

Uiteindelijk dan terug begonnen omdat ik een relatie kreeg en omdat mijn huid echt weer problematisch was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 10:54 



 
Profiel   

Ik had tijdens de combi pil ook migraine, zonder niet. Met mn maandje minipil had ik ook weer dagelijks hoofdpijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 11:08 



 
Profiel   

Eline91 schreef
Majabeestje schreef
Ik heb alle soorten hormonen inmiddels geprobeerd. Verschillende soorten pil, mirena, implanon, prikpil etc. Allen geen effect of juist het erger worden van de migraine.
Ik slik er dagelijks medicatie voor. Ben nu bijna 40, ik hoop zo dat het niet erger wordt rond de overgang.


Majabeestje wat slik je dan? Ik krijg nu Atacand sinds een paar weken en dat lijkt wel te werken. Mijn huisarts was eerst wat terughoudend maar op een gegeven moment had ik soms 5 migraine-aanvallen per week en was ik echt op.

Petrichor, mijn ervaring is dat de menstruatie dan toch iets minder hevig is en een dagje eerder gedaan :o


Ik slik nu candesartan.
Heb propanolol, fluoxetine, topimaraat(?) en verschillende soorten anti depressiva geprobeerd.
Alles via de neuroloog waar ik onder behandeling ben.
Atacand ken ik niet, wat fijn dat het werkt voor jou!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:03 



 
Profiel   

Lavje schreef
Majabeestje schreef
Ik heb alle soorten hormonen inmiddels geprobeerd. Verschillende soorten pil, mirena, implanon, prikpil etc. Allen geen effect of juist het erger worden van de migraine.
Ik slik er dagelijks medicatie voor. Ben nu bijna 40, ik hoop zo dat het niet erger wordt rond de overgang.


Sorry dat ik inbreek in dit topic :) maar wilde toch even op je berichtje reageren.
Ik had ook last van migraine, oplopend tot wel 20 dagen per maand, van alles geprobeerd tot aan de pijn-poli aan toe..
Uiteindelijk helemaal gestopt met de hormonen en al vrij snel van de migraine af, nu alleen nog rond menstruatie maar dan zijn het maar 1-2 migraine dagen per maand.
Heb jij dat al eens geprobeerd?


Ik gebruik al heel lang geen hormonen meer. Helaas nog steeds vaak migraine. Rond de eisprong een paar dagen en voor, tijdens en net na de menstruatie. Al met al zo'n 10 aanvallen per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:05 



 
Profiel   

Het blijft ook een beetje je triggers ontdekken en vermijden. :\ Ik weet bijvoorbeeld dat te weinig slaap en alcohol triggers zijn. Ik voel het vaak al opkomen als ik 1 glas drink, dan weet ik al dat ik er de volgende dag, soms zelfs al 's nachts gewoon weer aan ten onder ga :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-21 12:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 483 van de 502 [ 12550 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486 ... 502  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen