[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
labyrinth

Berichten: 1752
Geregistreerd: 05-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:05

Sophie_midas schreef:
SofieHavan schreef:
Heeft iemand ervaringen met de coïtus interruptus (voor het zingen de kerk uit) en de kalender methode?
Ben benieuwd wie er op deze manier (niet) zwanger is geworden...


Wij gebruiken deze methode al een tijd. :) Ik was helemaal zat van de hormonen in mijn lijf dus heb de pil in de prullenbak gesmeten.. voel me echt een stuk beter zonder!

Condooms was niet echt ons ding (paste niet goed bij mn vriend, ook niet de xl varianten) dus dan maar deze methode. Ik heb een hele regelmatige cyclus (precies 28 dagen) dus ik vertrouw erop. Op mijn vruchtbare dagen hebben we gewoon geen seks..


Ik denk toch dat je niet aan deze methode moet beginnen als zwangerschap echt een No-Go is. Het risico is nou eenmaal veel groter dat je toch zwanger wordt. Ik weet toevallig dat mijn oom nog 9 jaar na mijn moeder is gekomen doordat de methode faalde, maar goed het is dus ook 9 maanden goed gegaan. Dus het is niet per se verkeerd. Maar sta niet verbaast te kijken als je ineens zwanger bent, dan had je er niet aan moeten beginnen.

maxie

Berichten: 2220
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:16

hallo
ik heb het topic niet echt doorgelezen maar zit een beetje in een dilema, mischien dat jullie wat ervaringen willen delen.

Ik heb op dit moment een mirena spiraal, maar deze zit er nu inmiddels 5 jaar in dus moet ik hem vervangen. Nou is de mirena in deze 5 jaar niet echt goed bevallen (pijn tijdens de sex met bloedingen en mijn inmiddels ex voelde hem altijd zitten) dus wil ik eigenlijk iets anders proberen.
Ik was voor de mirena altijd aan de pil maar daar kreeg ik in de stopweek altijd migraine van.
Nu heeft de huisarts een aantal optie's: weer een mirena, een implanon, de pil of de nuva ring.
De pil en de mirena zie ik eigenlijk niet zo zitten.. maar de nuvaring en de implanon ken ik niet zo goed.
Iemand ervaring met 1 van deze 2?

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:19

Ik ben Nuvaring fan, typ beide woorden even apart in het het vakje helemaal links onder dan kan je alles over de nuvaring en implanon even doorlezen.

labyrinth

Berichten: 1752
Geregistreerd: 05-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:56

maxie schreef:
hallo
ik heb het topic niet echt doorgelezen maar zit een beetje in een dilema, mischien dat jullie wat ervaringen willen delen.

Ik heb op dit moment een mirena spiraal, maar deze zit er nu inmiddels 5 jaar in dus moet ik hem vervangen. Nou is de mirena in deze 5 jaar niet echt goed bevallen (pijn tijdens de sex met bloedingen en mijn inmiddels ex voelde hem altijd zitten) dus wil ik eigenlijk iets anders proberen.
Ik was voor de mirena altijd aan de pil maar daar kreeg ik in de stopweek altijd migraine van.
Nu heeft de huisarts een aantal optie's: weer een mirena, een implanon, de pil of de nuva ring.
De pil en de mirena zie ik eigenlijk niet zo zitten.. maar de nuvaring en de implanon ken ik niet zo goed.
Iemand ervaring met 1 van deze 2?


Vraag eens aan je huisarts wat hij vind van de gynefix. Dit is een zogenaamd frameloos spiraaltje. Het geeft geen hormonen af dus je lichaam blijft hormonaal in zijn eigen balans. En ik heb zelf wat artikelen erover gelezen waarbij er werd aangetoond dat er minder menstruatiebloed vrijkwam.

Wat voelde je vriend trouwens zitten? Het enige wat hij gevoeld kan hebben is het touwtje namelijk, de rest kan hij niet bij :+

vuurwerk

Berichten: 54
Geregistreerd: 29-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:00

vuurwerk schreef:
Vorige week donderdag ben ik begonnen met de pil. De Eleonore 30/150 microgram, ik heb hier eigenlijk nog nooit wat over gehoord/gelezen, maar volgens mij huisarts is dit de 'standaard' pil die ze voorschrijven? Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn met deze pil?

en ik had nog een vraagje; Ik neem mijn pil elke avond om 21.30 uur in, is het dan erg als ik hem een dag om 18.00 uur inneem en hem dan de volgende dag weer om 21.30 inneem?

alvast bedankt :)

maxie

Berichten: 2220
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:04

labyrinth schreef:
maxie schreef:
hallo
ik heb het topic niet echt doorgelezen maar zit een beetje in een dilema, mischien dat jullie wat ervaringen willen delen.

Ik heb op dit moment een mirena spiraal, maar deze zit er nu inmiddels 5 jaar in dus moet ik hem vervangen. Nou is de mirena in deze 5 jaar niet echt goed bevallen (pijn tijdens de sex met bloedingen en mijn inmiddels ex voelde hem altijd zitten) dus wil ik eigenlijk iets anders proberen.
Ik was voor de mirena altijd aan de pil maar daar kreeg ik in de stopweek altijd migraine van.
Nu heeft de huisarts een aantal optie's: weer een mirena, een implanon, de pil of de nuva ring.
De pil en de mirena zie ik eigenlijk niet zo zitten.. maar de nuvaring en de implanon ken ik niet zo goed.
Iemand ervaring met 1 van deze 2?


Vraag eens aan je huisarts wat hij vind van de gynefix. Dit is een zogenaamd frameloos spiraaltje. Het geeft geen hormonen af dus je lichaam blijft hormonaal in zijn eigen balans. En ik heb zelf wat artikelen erover gelezen waarbij er werd aangetoond dat er minder menstruatiebloed vrijkwam.

Wat voelde je vriend trouwens zitten? Het enige wat hij gevoeld kan hebben is het touwtje namelijk, de rest kan hij niet bij :+


hij voelde idd de touwtjes, hier ben ik ook mee bij de gyn geweest.. helaas waren de touwtjes wat naar binnen gedrukt waardoor ze te kort waren om goed om de baarmoedermond te gaan zitten.
voordat ik aan de pil was, was ik altijd vrij heftig ongesteld waardoor ik standaard elke maand bloedarmoede had dus denk dat ik wel hormonen nodig ben om dat te remmen.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:44

Heey!

Ik ben vrijdag gestopt met de pil.. en ben het nu nog steeds niet? Ik word het normaal altijd 1 dag erna!?

Toch wel apart..
Weet iemand van jullie hier iets mee?

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:51

Maxie ik heb op de vorige blz mijn verhaal over de implanon beschreven!

Afbeelding

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:11

Ben trouwens wel tot mijn nok aan toe vol met nieuwe hormonen, ontzettend licht geraakt!

Gister op stage waren ze dat irritante lied (basisschool) van dat voetbalgedoe aan het zingen en dat werkte echt op mijn zenuwen.
Normaal maakt me dat niet zoveel uit maar oei, kon ze wel killen :+

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:15

nou ik kan m'n baarmoeder wel killen op het moment wel de krampen maar breekt niet door bleh....

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:21

:') ik heb ook wat last van krampen nu, toch raar met zo'n ding in je arm.

Gynaecoloog zei dat ik 1x erg ongesteld werd en daarna 3 jaar niet dus ben benieuwd wanneer het komt.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:26

jeetje joyce die arm ziet eruit! nog erg last ervan?

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:27

Ja die foto heb ik net gemaakt.. Ik heb er eigenlijk nu geen last meer van, soms voel ik een soort schokje door mijn arm gaan maar echt pijn niet meer.
Je voelt het buisje wel goed zitten hoor, raar gevoel als je eroverheen wrijft.

Heb iig tot nu toe geen spijt van mijn keuze.

Samiyah

Berichten: 5867
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:29

labyrinth schreef:
Sophie_midas schreef:
Wij gebruiken deze methode al een tijd. :) Ik was helemaal zat van de hormonen in mijn lijf dus heb de pil in de prullenbak gesmeten.. voel me echt een stuk beter zonder!

Condooms was niet echt ons ding (paste niet goed bij mn vriend, ook niet de xl varianten) dus dan maar deze methode. Ik heb een hele regelmatige cyclus (precies 28 dagen) dus ik vertrouw erop. Op mijn vruchtbare dagen hebben we gewoon geen seks..


Ik denk toch dat je niet aan deze methode moet beginnen als zwangerschap echt een No-Go is. Het risico is nou eenmaal veel groter dat je toch zwanger wordt. Ik weet toevallig dat mijn oom nog 9 jaar na mijn moeder is gekomen doordat de methode faalde, maar goed het is dus ook 9 maanden goed gegaan. Dus het is niet per se verkeerd. Maar sta niet verbaast te kijken als je ineens zwanger bent, dan had je er niet aan moeten beginnen.


Tja, de kans is ook aanwezig dat je zwanger wordt als je aan de pil bent. Deze methode is behoorlijk betrouwbaar als je het goed doet. Hij gaat elke keer ruim 'voor het zingen de kerk uit' + we hebben geen seks op de vruchtbare dagen. Ik denk dat de kans op zwangerschap dan echt heel erg klein is. Het gaat ook al 2 jaar goed :P .
En ik ben geen meisje van 16 meer, als ik zwanger wordt ben ik oud genoeg en zal ik m'n verantwoordelijkheden nemen. :)

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:32

okee fijn joyce dat je er gelukkig niet veel last van hebt ! ja lijkt me ook raar om te voelen als je eroverheen wrijft als je het buisje voelt. hopen dat het paarse een beetje wegtrekt voor mensen denken dat je mishandeld bent hahaha

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:35

@vuurwerk: als dit de standaardpil is, is het geen enkel probleem. Er mag maximaal 36 uur tussen 2 pillen zitten en daar zit je ruim onder :)

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:36

Ja haha, zeg gewoon dat ik met ontvoerd enzo en dat het vreselijk was :')

Nee grapje! Haha.

Christelxxxx

Berichten: 68
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:16

Ik slik sinds kort cyproteronacetaat/ethinylestradiol Mylan
Het is eigenlijk meer tegen de puistjes.
Er is niet zoveel over te vinden, dus ben wel benieuwd of mensen ervaring hebben met deze pil?

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:02

pff nou hier eindelijk flink ongezellig >;) heb de afspraken van vandaag allemaal afgezegd en ben op de bank gekropen ...2 pijnstillers naar binnen gewerkt en verder rustig aan gedaan...hopelijk ben ik morgen wat meer in staat om dingen te doen....

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:08

Mag ik mij hier ook melden!


Ik ben aan de pil en heb sinds 6 maanden een vriend.
Ik slik de pil erg regelmatig, maar toch ben ik/zijn we bang om het een keer te vergeten...
Dan is het dus niet veilig meer en gaat het fout aangezien ik niet tegen condooms kan.

Ik zit nu te denken om een inplanol aan te vragen...
of moet ik toch voor het spiraaltje gaan...
of toch de prikpil....


Wie geeft mij raad, en helpt mij in mijn beslissing...
Ik kom er niet uit, heb me over alles al ongeveer ingelezen...

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:11

Prikpil zal ik je afraden, daar zit zo'n hoge dosis hormonen in.
Implanon werkt bij een aantal bokkers hier redelijk goed al waren er dacht ik ook een aantal die 1 jaar na plaatsen continu ongesteld werden.
Spiraaltje zijn ook een hoop tevreden gebruikers hier, vooral de mirena spiraal.
Verder zou je ook nog de nuvaring kunnen overwegen.
Type in het zoekscherm deze woorden maar eens om de ervaringen van alle bokkers in dit topic met deze anticonceptiva te lezen.

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:13

*delete verhaal*

Naja, wat Ineke zegt dus. :j
Tevreden Mirena gebruiker hier.

Jolliegirl

Berichten: 32997
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:19

Ik ga zeker even zoeken.

Inplanol lijkt me het fijnst momenteel...

Spiraaltje.. tsja.. ik ben zo bang dat je die gaat voelen tijdens de daad.. zeker als het er eens wat ruiger aan toe gaat bijvoorbeeld.. Maar dat kan geloof ik niet...

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:20

Dat is niet zo hoor. Geloof me. :+

InekeH87
Berichten: 4026
Geregistreerd: 19-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:21

Als het goed is voelt jij of je partner het spiraaltje niet zitten. Het kan zijn dat je het de eerste weken wel voelt, maar dan zijn de draadjes te lang gelaten en die moet je dan korter laten knippen.
Het is trouwens Implanon en niet inplanol ;)