[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:33

Ik heb nu bijna 1 jaar mijn mirena en wat ben ik er blij mee.

Heb alleen maar positieve ervaring. Ben nu al 3 maanden niet meer ongesteld geweest anders was het klein beetje spotting of buikkrampen.

Libido is ook een stuk beter geworden en ben niet heel snel meer emotioneel.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:55

Romy1234 schreef:
Kinderwens, ik heb nu 2 gezonde kids en ik denk dat dat voldoende is maar ik vind mijzelf nu nog te jong om dat definitief te zeggen (30).
Cyclus bijhouden heb ik ook eerder gedaan maar vanwege klein inschattingsfoutje is er toch een klein wondertje bij gekomen dus dat is ook niet te vertrouwen _O-

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of er meer mensen zijn die redelijk op hormonen reageren maar toch anticonceptie hebben met hormonen, hoor dat er mensen zijn die de minipil hebben of een spiraal (mirena).


Hier was er na twee inderdaad ook nog twijfel (en nummer drie een verrassing), nu hoop ik dat ze me tijdens de keizersnede willen steriliseren en anders wordt het een koper spiraal na de bevalling.
Bevalt dat laatste niet dan wellicht een knoopje bij mijn man.
Hormonen begin ik niet meer aan, en rubbers zijn niet aan ons besteed.

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:04

Mijn man krijg ik niet zo ver voor een knoopje, die weigert dat perminent helaas.
Als ik zeker ben dat ik echt geen kids meer wil dan laat ik mij wel helpen maar daar heb ik nu helaas niks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:08

Romy1234 schreef:
Mijn man krijg ik niet zo ver voor een knoopje, die weigert dat perminent helaas.
Als ik zeker ben dat ik echt geen kids meer wil dan laat ik mij wel helpen maar daar heb ik nu helaas niks aan.

Best stom want een knoopje/klipje is echt amper invasief terwijl sterilisatie voor een vrouw echt een heftige operatie is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:39

Emmaa_ schreef:
Romy1234 schreef:
Mijn man krijg ik niet zo ver voor een knoopje, die weigert dat perminent helaas.
Als ik zeker ben dat ik echt geen kids meer wil dan laat ik mij wel helpen maar daar heb ik nu helaas niks aan.

Best stom want een knoopje/klipje is echt amper invasief terwijl sterilisatie voor een vrouw echt een heftige operatie is.


Dat ben ik compleet met je eens dat het stom is _O-
Maar vertel dat mijn man maar eens, heb het al zo vaak uitgelegd maar hij wil het absoluut niet :(

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:08

Romy1234 schreef:
Hello!

Tips gevraagd!
Ben ruim 2 jaar geleden gestopt met de pil (na 12 jaar de micraginon/stediril) omdat ik niet meer tegen de hormonen kon (richting depressief).
Heb 2 maanden de nuvaring gehad maar ook daar kan ik toch niet tegen de hormonen van, nu ben ik op zoek naar iets anders maar weet niet wat?
Spiraal durf ik niet zo goed omdat ik toch bang ben dat ik ook niet tegen die hormonen kan, koperspiraal raad mijn huisarts af omdat wij beide bijzonder goed vruchtbaar zijn en condooms zijn wij eigenlijk een beetje zat van.

Hebben jullie idieeen?


Bij mijn weten is een koperspiraal gewoon veilig hoor :oo Ik heb hem ook! :)

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:25

Toen de gyneacoloog mij vertelde hoe een sterilisatie bij een vrouw gaat heb ik daar ook weinig zin in als het niet tijdens de keizersnede gedaan wordt :n

Nou staat mijn man wel open voor sterilisatie gelukkig.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 23:06

Neem van mij aan dat ik ook bijzonder vruchtbaar ben. Ik werd zwanger met hormoonspiraal van mijn partner die toen 55 jaar was. (Ook bij mannen schijnt het iets achteruit te gaan met de jaren) Afijn, toch zwanger, een gelukkige miskraam (anders abortus) en mijn gyn adviseerde koperspiraal tot mijn 40ste. Daarna is hij bereid me te opereren als ik nog steeds hysterisch reageer op de gedachte aan een kind. :)

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:52

Romy1234 schreef:
Kinderwens, ik heb nu 2 gezonde kids en ik denk dat dat voldoende is maar ik vind mijzelf nu nog te jong om dat definitief te zeggen (30).
Cyclus bijhouden heb ik ook eerder gedaan maar vanwege klein inschattingsfoutje is er toch een klein wondertje bij gekomen dus dat is ook niet te vertrouwen _O-

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of er meer mensen zijn die redelijk op hormonen reageren maar toch anticonceptie hebben met hormonen, hoor dat er mensen zijn die de minipil hebben of een spiraal (mirena).

Ikhad psychisch ook enorm last van de hormonen van de pil. Een tijdje zonder gedaan en dat was zo'n opluchting! Nu heb ik al 1,5 jaar een mirena spiraaltje. In het begin veel last van krampen, maar ben er nu ontzettend blij mee! Zelden bloedverlies en qua hormonen zoveel stabieler!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:38

Bedankt voor alle reacties :)
Waarom nou precies koperspiraal afgeraden werd door de dokter vind ik ook maar vaag, wil overstappen van dokter maar dat wil helaas nu nog niet.
Mirena spiraal lijkt mij het beste maar ik ben zo bang dat ik toch weer last van de hormonen krijg.
Qua menstruatie hoef ik nergens rekening mee te houden, geen last van krampen etc.

Heb trouwens gehoord dat er een nieuw spiraaltje op de markt is dat kleiner is als de mirena en nog minder hormonen bevat, heeft iemand daar ervaring mee?

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:59

Romy1234 schreef:
Bedankt voor alle reacties :)
Waarom nou precies koperspiraal afgeraden werd door de dokter vind ik ook maar vaag, wil overstappen van dokter maar dat wil helaas nu nog niet.
Mirena spiraal lijkt mij het beste maar ik ben zo bang dat ik toch weer last van de hormonen krijg.
Qua menstruatie hoef ik nergens rekening mee te houden, geen last van krampen etc.

Heb trouwens gehoord dat er een nieuw spiraaltje op de markt is dat kleiner is als de mirena en nog minder hormonen bevat, heeft iemand daar ervaring mee?


Ik kan hormonen ook echt niet zo goed hebben. Had elke dag hoofdpijn en af en toe migraine aanvallen. Ik heb toen wel een andere anticonceptiepil gekregen genaamd Marvelon en daar ga ik echt supergoed op! Andere hormoon samenstelling, waardoor ik geen hoofdpijn klachten meer heb :)

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:21

Ik heb sinds +- 2 jaar een Mirena spiraal. Daarvoor prikpil gehad, en lang daarvoor de anticonceptiepil. Mirena laten zetten toen ik nog de werking van de prikpil had, dus eigenlijk sindsdien nooit meer ongesteld geweest :D
Ik vond het zetten wel echt erg pijnlijk, maar zou het zo weer doen. Ik heb trouwens (voor mijn idee) nooit echt last van de hormonen, dus nu ook niet.

Edit:
volgens mij is dit een spiraal zonder hormonen waarbij je geen verschrikkelijke menstruaties hebt.
http://www.gynefix.nl/informatie/veel-g ... n/#item-22

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:15

Zo mijn Mirena is er uit! Plaatsen bijna drie jaar geleden was echt horror, eruit was zo gepiept! Even een beetje kramp maar verder niet pijnlijk.

Ik heb hem eruit laten halen omdat ik enorm veel puisten kreeg, overal zwarte haren verschenen en mijn libido sterk verminderd was.
Voordeel was dat ik na 9 maanden non-stop bloeden ik 2 jaar niet ongesteld ben geweest en ook nergens over na hoefde te denken.

Nu eerst eens kijken wat mijn lijf zonder hormonen doet:)

terrabeertje
Berichten: 1090
Geregistreerd: 22-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:43

Hoi allemaal,
Ik slik nu al wel een jaartje de pil denk ik. Nooit problemen mee gehad.
Nu heb ik de laatste tijd last van constante hoofdpijn, stemmingswisselingen en sommige dagen kan ik de hele dag niks door mn strot krijgen terwijl ik op andere dagen alles eet wat ik pakken kan.

Erg frustrerend allemaal en ook mijn vriend is hier niet blij mee aangezien hij toch wel vaak het slachtoffer is van mijn stemmingswisselingen ;)

Kan dit aan de pil liggen? Ook na een een jaar lang nergens last van te hebben gehad?

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:14

Ik heb jaren lang nergens last van gehad,altijd dezelfde pil geslikt en ook in een keer dagelijks hoofdpijn.
Gestopt met de pil en de hoofdpijn was weg.

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:47

Hallo iedereen, ik kom even binnen vallen met een vraag (en de zoekfunctie gaf bijna niets)
Ik ben sinds februari gestopt met de mini-pil *\o/* ik voel me 100 keer beter dus super dacht ik.
Met de mini-pil had ik echter geen menstruatie meer, nu zonder pil duurt het gemiddeld 10-14 dagen -O-
Ik was net bij de gynaecoloog geweest en mijn menstruatie is nog niet gestopt maar het volgende eitje zit alweer klaar, dus binnen 2 weken heb ik alweer mijn maandstonden..
Dus de opties volgens haar waren: ermee leren leven (maar ik heb altijd al last gehad van bloedarmoede) of terug mijn oude pil of een spiraaltje.
Ik mag door gezondheidsproblemen enkel de mini-pil nemen en maar 2 soorten hiervan.

Ze raadde me het spiraaltje aan de kyleena, blijkbaar nog maar sinds maart op de markt dus ik weet niet of er hier al mensen zijn met ervaringen? Want ik was net opgelucht dat ik van die hormonen af was, dus om nu opnieuw dagelijks te slikken of met een spiraaltje hormonen in mijn lichaam te hebben...

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:52

Als het nog maar pas op de markt is vrees ik ervoor... Heb de naam ook nog niet zien passeren.
De Jaydess is ook een kleinere dan Mirena, maar denk ook maar 1 of 2 in dit hele topic die het recent (als in afgelopen jaar) erover hadden...

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:54

Farjen schreef:
Hallo iedereen, ik kom even binnen vallen met een vraag (en de zoekfunctie gaf bijna niets)
Ik ben sinds februari gestopt met de mini-pil *\o/* ik voel me 100 keer beter dus super dacht ik.
Met de mini-pil had ik echter geen menstruatie meer, nu zonder pil duurt het gemiddeld 10-14 dagen -O-
Ik was net bij de gynaecoloog geweest en mijn menstruatie is nog niet gestopt maar het volgende eitje zit alweer klaar, dus binnen 2 weken heb ik alweer mijn maandstonden..
Dus de opties volgens haar waren: ermee leren leven (maar ik heb altijd al last gehad van bloedarmoede) of terug mijn oude pil of een spiraaltje.
Ik mag door gezondheidsproblemen enkel de mini-pil nemen en maar 2 soorten hiervan.

Ze raadde me het spiraaltje aan de kyleena, blijkbaar nog maar sinds maart op de markt dus ik weet niet of er hier al mensen zijn met ervaringen? Want ik was net opgelucht dat ik van die hormonen af was, dus om nu opnieuw dagelijks te slikken of met een spiraaltje hormonen in mijn lichaam te hebben...


Ik heb een maand geleden de kyleena gezet, maar ik ben sinds gister pas gestopt met de pil (omdat ik nu pas weet dat het spiraaltje goed zit). Dus ik ben ook heel benieuwd, maar over een maand kan ik je wel meer vertellen! Ook al heb je daar nu nog niks aan. :o

Overigens heb ik ook meteen een vraag, ik heb dus een dikke maand geleden mijn spiraaltje laten zetten en dagelijks last van bloedingen/bruine afscheiding. Hoe lang mag dit duren? Want ik merk dat ik er wel klaar mee ben.

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:59

Mijn gyn zei tot 6 maanden tijd geven. Maar jouw bloeding kan ook veroorzaakt woorden door het dubbel op aan hormonen. Heb je dit niet bij de controle gevraagd?

Ik heb alleen de dag zelf wat bloed gehad en dag nadien wat verkleurde afscheiding. Nadien naar mijn gevoel wel elke 3 weken wat last van spotting en gespannen borsten ipv elke verwachtte 4. Maar nu eigenlijk hooguit 1 dag wat spotting en wel +/- elke 4.

BalouArera
Berichten: 1304
Geregistreerd: 23-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:27

petitparis schreef:
Mijn gyn zei tot 6 maanden tijd geven. Maar jouw bloeding kan ook veroorzaakt woorden door het dubbel op aan hormonen. Heb je dit niet bij de controle gevraagd?

Ik heb alleen de dag zelf wat bloed gehad en dag nadien wat verkleurde afscheiding. Nadien naar mijn gevoel wel elke 3 weken wat last van spotting en gespannen borsten ipv elke verwachtte 4. Maar nu eigenlijk hooguit 1 dag wat spotting en wel +/- elke 4.


Tijdens de controle zei ze dat bloedverlies door het spiraaltje kwam dus ik heb niet meer doorgevraagd eigenlijk. Ik zie wel hoe het loopt nu ik ben gestopt met de pil en anders bel ik de huisarts over een paar weken. Dankjewel!

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:50

Vandaag is mijn spiraal eruit gegaan. Bij de gyn geweest voor een echo en hij vond mijn klachten nog mee vallen voor een spiraal dat verzakt was in mijn baarmoederhals.
Hij kon er een nieuwe in doen maar ik mocht er eerst even overna denken. Gezien ik de pil nu slikte om de klachten ondanks het spiraal tegen te houden heeft het geen haast.
Hij was enthousiast over het implanton, ik ga rustig denken wat ik wil.

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 14:53

Implanon moet wel echt bij je passen. Ik ken veel mensen die er echt lyrisch over zijn en die nooit meer iets anders willen, en dat was ik het eerste half jaar ook maar ik kan dat ding nu wel vervloeken. Ben van eind juli tot begin september eigenlijk permanent ongesteld geweest (hele lichte bloedingen) en op dit moment bloed ik al 21 dagen echt heel hevig, net zo hevig als toen ik de pil nog slikte. Vorige keer had ik verder geen klachten maar dit keer heb ik rugpijn, onuitstaanbare krampen waardoor ik leef op naproxen en heel erge migraines. Ik heb dus morgen een afspraak bij de huisarts om te bespreken hoe snel ik hem eruit kan laten peuteren, ik wil niet meer wachten tot dit vanzelf opklaart aangezien hij er al bijna een jaar in zit.

Als hij bij je past is het een top ding, ik vond het idee dat ik hem kan voelen heel prettig omdat ik hem dan zelf kan checken en omdat er geen oestrogeen in zit merk ik echt voordelen in mijn hormoonhuishouding (minder labiel, minder sip, hoger libido etc). Het bloeden is voor mij alleen een enorme afknapper.

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:48

Ja ik twijfel daardoor ook. Eerste maanden van mijn spiraal gingen perfect.. Maar toen. Ik vind het heel lastig

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 00:06

petitparis schreef:
Als het nog maar pas op de markt is vrees ik ervoor... Heb de naam ook nog niet zien passeren.
De Jaydess is ook een kleinere dan Mirena, maar denk ook maar 1 of 2 in dit hele topic die het recent (als in afgelopen jaar) erover hadden...

O.a ik. Ik eindigde zwanger. Voor zover mij bekend is de andere gebruikster wél heel tevreden en heeft de Jaydess haar van een hoop vervelende klachten afgeholpen.

Maar bij mij was het dus niet zo'n succes :+

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 00:12

Oh dat het om een jaydess ging heb ik gemist. Maakt me ergens wel blij dat mijn gyn zonder overleg een Mirena geplaatst heeft :+