Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 93 [ 2318 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 93  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

bokkers met hartproblemen

 
Profiel   

Zijn hier mensen die een Mri scan van het hart gehad hebben? Hoe lang duurde deze scan en werd er gebruik gemaakt van contrastvloeistof?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-12 18:57 



 
Profiel   

Half uurtje meen ik mij te herinneren, geen contrastvloeistof gebruikt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-12 18:59 



 
Profiel   

Dank je wel! Mag ik vragen welke indicatie er was dat je door de mri ging?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-12 19:27 



 
Profiel   

ARVC en dit is uiteindelijk ook uitgekomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-12 19:42 



 
Profiel   

Ik heb ongeveer zes weken geleden een mri van mijn hart gehad. De reden was een net ontdekte cardiomyopathie en ernstig hartfalen.

Bij mij duurde de mri ruim 45 minuten. Dat was dan snel omdat alles in één keer goed ging, ik was voorbereid op een uur. Bij mij werd wel contrastvloeistof gebruikt, maar daar heb ik amper wat van gemerkt (had al drie infusen voor ik de mri kreeg).

Wat is de reden dat jij de mri krijgt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-12 21:32 



 
Profiel   

Dovish dat is wel heftig wat je door gemaakt hebt, hoe zijn ze daar bij jou achter gekomen? Je bent net moeder geworden dat is rond die tijd geweest denk ik? Hoe gaat dat nu verder met jou?

De cardioloog heeft mij doorverwezen naar Enschede voor de MRI, ik loop al jaren met ritmestoornissen die onschuldig zijn, veel overslagen ook. Daarnaast heb ik een aantal keren pijn op de borst gehad tijdens het hardlopen. Tijdens het onderzoek met de event recorder is mijn hart in een ritmestoornis geschoten waarin mijn hartslag naar 215 ging (in rust) dit komt zeer waarschijnlijk weg uit de kamer en dat is niet onschuldig (dus idd ook cardiomyopathie uit te sluiten). Daarnaast zijn wij erfelijk belast binnen de familie, al met al reden om verder onderzoek te doen. Mijn medicijnen zijn opgehoogd maar ik heb behoorlijk veel ritmestoornissen ondanks de medicijnen, voelt erg vervelend, soms heb ik tijdens die ritmestoornis echt het gevoel dat het hart er elk moment mee kan stoppen.

45 minuten dat is nog best lang, ik ben een paar jaar terug in de mri geweest voor mijn rug maar dat was al met al 20 minuten. Toen vond ik dat al heftig terwijl ik er met mijn gezicht al bijna uit was, dat zal nu anders zijn :=

"Vroeger" dacht ik dat hartaandoeningen voor oudere mensen waren, maar ik zie het steeds meer in mijn omgeving dat ook veel jonge mensen hier wel last van hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-12 22:09 



 
Profiel   

Inderdaad MRI duurt best lang. En ik vond het best misselijk zo vast te liggen, maar uiteindelijk ging het allemaal wel hoor :) (Je moet alleen niet claustrofobisch zijn *of hoe je dat ook schrijft)
Ik heb overigens van rug/hart/knie MRI's gehad. Knie was snelste klaar en daar was ik toch wel 30/45min zoet mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-12 22:14 



 
Profiel   

Colette hebben ze bij jou contrastvloeistof gebruikt bij de mri van je hart?
Is er bij jou toen wat uitgekomen? Of viel het mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-12 22:37 



 
Profiel   

Nee bij geen van alle scans. Hart was prima :). (was na ongeluk en ik heb lage bloeddruk/hartslag dat ze vreesde dat er iets was maar dat heb ik dus altijd ;).
Rug en knie was wel goed kapot en ook goed te zien op scans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-12 22:47 



 
Profiel   

Oke, nou gelukkig dat je hart goed was!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-12 22:55 



 
Profiel   

TS, niet van mijn hart maar mijn knie.

En colette, raar dat jij er 30 a 45 min onder lag, ik was na 20 min al klaar. Mag ik vragen wat je aan je knie had?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-12 23:30 



 
Profiel   

Heb pas een MRI gehad (niet het hart, maar borsten). Duurde ca. 30 minuten met vloeistof. Gewoon lekker gaan liggen, ogen dicht en ontspannen. Het was vanwege de herrie, anders had ik een dutje gedaan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-12 07:45 



 
Profiel   

Mijn man heeft het gehad met contrastvloeistof van het hart en het duurde circa 20 minuten, hij vond het een eitje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-12 07:46 



 
Profiel   

Mistral: mocht je in aanmerking komen voor een ICD ben ik altijd beschikbaar voor vragen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-12 08:17 



 
Profiel   

Mijn vriend heeft dit gehad. Er werd gebruik gemaakt van contrast vloeistof. Ik weet zo niet meer hoe lang hij gelegen heeft, was volgens mij toch wel even!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-12 11:31 



 
Profiel   

MISTRAL94 schreef
Dovish dat is wel heftig wat je door gemaakt hebt, hoe zijn ze daar bij jou achter gekomen? Je bent net moeder geworden dat is rond die tijd geweest denk ik? Hoe gaat dat nu verder met jou?

"Vroeger" dacht ik dat hartaandoeningen voor oudere mensen waren, maar ik zie het steeds meer in mijn omgeving dat ook veel jonge mensen hier wel last van hebben.


Dat was inderdaad een paar dagen na mijn zoontje geboren was. Toen werd ik steeds benauwder, ging mijn hart steeds sneller en zat ik hijgend op de bank borstvoeding te geven. Gauw naar het ziekenhuis, mijn hart ging met een vaartje van 205. Daar heb ik een week op de hartbewaking/ic gelegen waar ze me eerst gestabiliseerd hebben. Na drie dagen hadden ze mijn hartslag naar 120 tot 140 (en mijn bloeddruk op 65/50, vandaar dat het zo langzaam ging). Cardiomyopathie uitgelokt door de zwangerschap/bevalling dus (maar 't zit ook in de familie)

De zesde dag hebben ze de mri gemaakt volgens mij. Als ze ongeveer net zo'n onderzoek gaan doen bij jou, dan lig je er wel even in. Ik hou doorgaans niet van kleine ruimtes (ga altijd liever met de trap dan met de lift bijvoorbeeld) maar ik vond het nog best meevallen.

Bij zo'n mri-scan van je hart kan je niet altijd muziek op hebben tegen het lawaai van de scan. Ik moest steeds op bepaalde momenten steeds inademen, uitademen of juist mijn longen even helemaal vol houden. Je moet dus goed luisteren (daarom vond ik het ook best snel gaan).
Bij mij is gebleken dat mijn pompfunctie (ejectiefractie) echt heel laag is, 24%. Ik heb over twee maanden een nieuwe echo om te zien hoe het er dan voor staat, als het niet verbeterd is krijg ik dan een icd.

MISTRAL94 schreef
Mijn medicijnen zijn opgehoogd maar ik heb behoorlijk veel ritmestoornissen ondanks de medicijnen, voelt erg vervelend, soms heb ik tijdens die ritmestoornis echt het gevoel dat het hart er elk moment mee kan stoppen.


Daar kan ik me ook iets bij voorstellen. Ik was de eerste weken nadat ik uit het ziekenhuis kwam ook erg bang om zomaar dood te vallen. Als je weet dat er wat aan de hand is let je er veel erger op als je hart even een holletje maakt. Bij mij lijken de ritmestoornissen nu echter wel even rustig gelukkig. Ik ga komende week voor het eerst naar revalidatie, drie maanden lang drie dagen in de week. Ik ben heel benieuwd of me dat verder helpt.

En voor oude mensen... Ja, dat idee heb je meestal wel. Op de hartfalenpoli is het grootste deel van de mensen ook wel 70+, maar we zijn geen uitzondering meer geloof ik! (helaas!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-12 16:42 



 
Profiel   

Blijkbaar is het dus erg verschillend, misschien verschilt het per ziekenhuis. Bij mijn man hebben ze het in Nieuwegein gedaan (Antonius). Hij vertelde mij 20 minuten, hooguit een half uur. En bij hem is het ook vanwege ernstig hartfalen gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-12 17:47 



 
Profiel   

Heel verschillend dan inderdaad Nikka.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-12 20:25 



 
Profiel   

Annienke schreef
Mistral: mocht je in aanmerking komen voor een ICD ben ik altijd beschikbaar voor vragen ;)


Dank je dat hou ik zeker in gedachte! jij hebt een ICD?

Dovish: Jeetje wat een verhaal, je zou moeten genieten van je kraamtijd en dan krijg je dit.

Qua ritmestoornissen je bent er niet de hele dag mee bezig maar als er weer een onregelmatigheid te voelen is dan heb ik wel zoiets van niet weer!
Steeds vaker bekruipt mij dan het gevoel van het zal toch niet afgelopen zijn dit keer? Kijk die overslagen zijn vervelend maar onschuldig maar dat uit het ritme gaan, ik geloof niet meer zo in de onschuld daarvan :o Mijn oom zei ook altijd, ik sta onder controle van de cardioloog, mij kan niets gebeuren maar vervolgens kreeg hij wel een hartaanval op 58 jarige leeftijd en was weg.

Maar goed ik heb bericht van Enschede binnen, moest een vragenlijst invullen en zal dan opgeroepen worden voor de MRI, dus maar even afwachten wat daar uit zal komen. Ik ben eerder voor mijn rug in de MRI geweest maar dan ben je er met je hoofd al grotendeels uit, nu zal dat niet zo zijn dus ik hoop dat dit nu geen problemen gaat geven :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-12 22:05 



 
Profiel   

Het hangt er maar net van af wat voor ritmestoornissen het zijn he? Sommigen voelen heel vervelend maar zijn echt onschuldig. Die heb ik nog wel geloof ik. Maar ze hebben mij verzekerd (hmm..) dat de gevaarlijke er uit gefilterd zijn. Het verschil kan je alleen niet voelen, helaas!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-12 10:49 



 
Profiel   

dovish schreef
Het hangt er maar net van af wat voor ritmestoornissen het zijn he? Sommigen voelen heel vervelend maar zijn echt onschuldig. Die heb ik nog wel geloof ik. Maar ze hebben mij verzekerd (hmm..) dat de gevaarlijke er uit gefilterd zijn. Het verschil kan je alleen niet voelen, helaas!



Dat is waar alleen is er een registratie gemaakt wat niet goed is, dus het onderscheid is niet meer te maken tussen onschuldige overslagen en overslagen waar wat mee moet. Lastig hoor op den duur wordt je daar echt onzeker van. Daarnaast wacht ik al 3 weken op een oproep van Enschede. Mijn cardioloog heeft gebeld met Enschede en die zouden contact opnemen. De cardioloog van Enschede heeft mij net terug gebeld dat ik maandag bericht krijg wanneer ik er door moet.

Dovish ben jij alweer voor controle geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-12 12:59 



 
Profiel   

Nee, ik moet vrijdag weer naar de hartfalen-poli, sowieso voor bloedprikken en medicatieverhoging. Verder is dat altijd gewoon even een check-up. Ze zijn nog medicatie aan het opbouwen, dus ik moet nog best vaak.
Op 7 augustus heb ik mijn volgende echo, vind dat echt heel spannend, dan is in te schatten in hoeverre mijn hart herstel laat zien. Mijn ejectiefractie was toen ik uit het ziekenhuis kwam 26%, hoop dat die een eindje geklommen is, anders wordt het ook tijd voor een icd :)

Vanaf volgende week ga ik naar revalidatie. Iemand van jullie al wel eens een inspanningstest gehad? Ik heb me rot gefietst vorige week, maar het resultaat was volgens hen heel erg goed, 180watt bij elkaar getrapt. Ik ga dan ook de therapielijn volgen in het revalidatiecentrum om te leren om te gaan met minder energie enzo.

Hoe gaat het met jou nu Mistral?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-12 21:40 



 
Profiel   

Heb je zelf het idee dat het wat beter gaat? Vaak is dat wel een goede graadmeter. Mijn man had een EF van 22% bij opname en had ook een relatief goede fietstest. Hij gaat ook langzaam maar zeker vooruit nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-12 22:12 



 
Profiel   

We zijn bijna 4 weken verder en er is nog steeds geen oproep. Verwijzingen die niet verstuurd worden vervolgens niet aankomen, dan schijnen de formulieren met allergie tegen contrastvloeistof niet aan te komen in het ziekenhuis. Mijn cardioloog heeft vrijdag met Enschede gebeld en vlak daarna belde een cardioloog uit Enschede terug en zei dat ik afgelopen maandag gebeld zou worden voor een afspraak. Maar tot op heden geen bericht ontvangen :roll: Heb aangegeven dat het niet om een ingegroeide teennagel gaat maar dit kost vreselijk veel energie.
Nu schijnt dat ik volgende week door de scan moet maar een datum en tijd is niet bekend. Kortom verloopt allemaal nogal bijzonder (volgens mijn eigen ziekenhuis)

Ik heb vorige week weer moeten fietsen, wat een kl*te test is dat :') Ik heb dit keer minder gefietst dan de vorige keer, geloof dat ik al met al 8 minuten gefietst heb wat voor je gevoel veel langer is.

Wat voor medicijnen gebruik je momenteel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-12 22:23 



 
Profiel   

Nikka schreef
Heb je zelf het idee dat het wat beter gaat? Vaak is dat wel een goede graadmeter. Mijn man had een EF van 22% bij opname en had ook een relatief goede fietstest. Hij gaat ook langzaam maar zeker vooruit nu.

fijn om te lezen, gelukkig gaat hij dus ook langzaam vooruit! Hoop dat dat ik me wat fitter voel ook een teken is van herstel van mijn hart! Lig nu wel op bed, erg drukke week en merk dan echt wel dat ik echt niet meer de oude ben..

Mistral ook net gefietst dus :-) wel beroerd dat de communicatie met t ziekenhuis zo beroerd verloopt! Hoop maar dat je nu volgende week ook echt aan de beurt bent!

Ik gebruik nu descartan, bisoprolol, digoxine, acenoncoumarol en bumetanide. Mag morgen weer op controle, net alvast even bloed geprikt, dat scheelt me morgen weer een uur wachten :-)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-12 15:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 93 [ 2318 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 93  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen