bokkers met hartproblemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sunshines1
Berichten: 70
Geregistreerd: 10-03-12

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:33

Mistral, helaas niet zo goed. Bij mijn eerste oefen sessie een spierscheur en dikke knie opgelopen. Ik ben overgestapt na een andere fysio die zij dat dit nooit had mogen gebeuren en ik meteen veel te zwaar belast ben. Dus de ellende is helaas meer geworden in plaats van beter. Heel bizar denk je naar een kundig iemand te gaan.... Ik zie erg op tegen dit lange jaar maar ja als het maar weer goed komt daar heb ik wel alles voor over.
Heb jij nog veel klachten?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 11:17

Jeetje hoe heb je dat gedaan? Je zou mogen verwachten van een fysio dat ze weten wat ze doen. In een sportschool vind ik weer een ander verhaal maar een fysio..


Met mij gaat het een stuk beter. Ik sport weer onder begeleiding van mijn eigen fysio. Weer rustig aan begonnen met hardlopen nou ja joggen :+ rijd weer paard. Ben nog wel snel moe en vooral als ik na moet denken bij of over dingen. Maar er zit vooruitgang in gelukkig.

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 04:20

Ik lig sinds gisteravond weer aan de hartbewaking (en kan niet slapen dus kom even van me afzeiken). Ik had sinds zaterdagavond drukkende pijn op de borst, kortademig bij geringe inspanning, zwart voor de ogen bij opstaan.. Hartslag was 169 bij binnenkomst, bloeddruk 156/104, helemaal klam van het zweet van dat kleine stukje lopen. Ze hebben weer bloed geprikt, veneus en arterieel (die laatste ben ik zo moeilijk te prikken _-:( weer 3 pijnlijke pogingen) en uiteraard een ECG.

Toen ik rond 00:00 mocht gaan slapen, werd ik om 00:45 nog even m'n bed uit gesleurd voor een foto van hart en longen. Midden in de nacht het hele ziekenhuis door, alles donker, best gek := maar nu lig ik sinds 1:00 maar te woelen. Warm, koud, honger, poedersuiker.

Morgenochtend gaan ze verder kijken, of ik de CT scan van mijn hart eerder van krijgen ipv na de afspraak met mijn cardioloog 11 augustus en ook of ik een loop recorder moet. Hier mensen met een loop recorder (ILR of IER) onder de huid??

Het lijkt er op dat mijn hartslag sneller stijgt bij beweging en sneller daalt in rust dan mijn lichaam kan verwerken. Ik zie ook wel op de monitor dat als ik ga verzitten/verliggen in bed, schiet ie van plm 90 naar 135 in 5 seconden ofzo, en dan lig ik weer stil en dipt ie naar 55 weer binnen 5 seconden en dan weer naar 90. Apart.

Edit: morgen ga ik nog wel aankaarten dat ik zag da op 26-6-20 m'n ijzerwaarde 4,0 was (hoort tussen 10-25) en mn ferritine 6,7 (hoort tussen 20-150) en eigenlijk alle anemie gerelateerde waardes te laag waren. Mogelijk dat dat ook nog bijdraagt aan deze klachten. Daar kwam ik achter toen ik voor iets anders bij de huisarts was en een labformulier in mn handen gedrukt kreeg met "laat over een week of 6 maar even bloed prikken want je ijzer was wat laag" :=

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 11:07

Wat heftig Karlijn heel veel sterkte!

Anemie kan zeker invloed op het hart hebben. Rode bloedcellen zorgen voor transport van zuurstof. Door te weinig zuurstof krijgt je hart het ook zwaar. Ik heb 2 keer een Reveal (ook IRL genoemd) gehad. De 2e heeft mijn leven gered door te registreren dat ik een hartstilstand had, ipv dat ik flauw gevallen ben. De kleinste is het nieuwste model.


Afbeelding

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:45

MISTRAL94 schreef:
Wat heftig Karlijn heel veel sterkte!

Anemie kan zeker invloed op het hart hebben. Rode bloedcellen zorgen voor transport van zuurstof. Door te weinig zuurstof krijgt je hart het ook zwaar. Ik heb 2 keer een Reveal (ook IRL genoemd) gehad. De 2e heeft mijn leven gered door te registreren dat ik een hartstilstand had, ipv dat ik flauw gevallen ben. De kleinste is het nieuwste model.


[ [url=m/a8CDB4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo dat is ook heftig zeg.

Ik heb net de CT gehad, wat is dat raaaar. Ik was al suf van de diazepam en metoprolol die ze me maar bleven geven :') omdat m'n hartslag niet zakte. Eerst die nitrospray, dikke koppijn nu. Daarna de contrastvloeistof, ik wist een beetje van het warme gevoel dat je kreeg maar wat is dat raaaar :') Nu nog suizende oren en koppijn. Ben benieuwd of er wat uit komt en of ik weer naar huis mag.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 18:20

Ja dat incidentje heeft mijn leven overhoop getrokken maar goed ik ben er nog. Ik was boven niet welkom :')

Had je ook dat je hart op hol sloeg van dat contrastvloeistof? Ik heb het toen ook gehad. Ze hadden het wel gezegd maar ik had weleens vaker contrast gehad zonder ergens last van te hebben. Nu sloeg mijn hart op hol kreeg een warm gevoel alsof ik in mijn broek geplast had. Ze zagen op de monitor het hart op hol slaan dus ze hebben het onderzoek gestopt en kwamen direct aan rennen. Ik omhoog denk wil toch zelf even checken of ik in mijn broek geplast heb :+ maar werd geroepen liggen blijven. Denk doei ik ga het even checken. Was natuurlijk niet zo. Maar wat een maf spul. Ze zeiden dat ze dit niet eerder mee gemaakt heb. Maar ik las op een fb groep dat meer mensen dezelfde klachten hadden.
Heb je al een uitslag?

Annienke

Berichten: 586
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:21

Jeetje Karlijn wat een vreselijke situatie. Ik ga heel hard voor je duimen dat ze iets kunnen vinden en er ook iets aan kunnen doen

Mijn hart heeft ook periodes gehad dat hij zo strooide met de hartslag. Met 140 boven aan de trap staan terwijl je als een slak naar boven kruipt en dan bij rustig zitten ineens onder de 50 wegzakken. Daar kun je echt vreselijk beroerd van worden.

Anemie is idd een trigger voor ritmestoornissen, net als een tekort aan magnesium

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:48

Ik ben inmiddels weer thuis.

Vond de contrast idd heeel raar haha, maar opzich wel lekker want ik bijna te rillen van de kou in mijn hemdje en sportbroekje want je krijgt het er lekker warm van, laten we maar zeggen :+ En ik kreeg vreselijke hoofdpijn en oorsuizen van de nitrospray. Maar m'n hart ging er niet van op hol (gelukkig).

De radioloog was er niet dus de cardioloog heeft de CT beoordeeld maar kon niks alarmerends vinden. De radioloog gaat er nog wel naar kijken, dat krijg ik 11 augustus tijdens de afspraak met m'n cardioloog te horen..

Ondertussen gaat het nog niet echt lekker, nog steeds naar naar adem happen bij opstaan (vd bank bijv), zweterig en klam, zwart voor mn ogen, piekende hartslag en ademnood bij lichte inspanning..

Edit: ik heb het ijzer nog genoemd naar volgens de arts was mn ijzer niet laag genoeg om daar dit klachten van te krijgen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 15:54

Hoe is het nu met je Karlijn?

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:02

Ik blijf (met name 's ochtends?) last houden van duizeligheid en kortademigheid bij opstaan, af en toe pijn op de borst en soms klopt hij zo vreemd dat ik denk dat mijn laatste seconden geslagen zijn.. :=
Maar ja, 11 augustus naar de cardioloog en dan zien we wel wat ze te vertellen heeft. Ik ben iig flink door de mallemolen gehaald en als er niks uitkomt dan zal het wel weer... stress zijn :?

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:23

Vandaag weer naar de cardioloog geweest voor controle. Alles dat ze hebben onderzocht tijdens de opnames (röntgenfoto's, CT met contrast, monitorregistratie, ortostatische meting, echo en thuis nog de eventrecorder) zag er helemaal prima uit. Dat betekent ook dat de ablatie geslaagd is.

Maar waar de snelle hartslag vandaan komt? Volgens de cardioloog sta ik continu onder een dusdanige mate van stress dat mijn lichaam teveel adrenaline aanmaakt waardoor mijn hart te snel gaat kloppen bij de minste inspanning of stress. Tijdens een stukje rustig fietsen bijvoorbeeld, stijgt ie zo naar 170+. En het feit dat ik lithium slik kon ook een rol spelen.

Ik heb nu propranolol gekregen in een lage dosis, wat hopelijk mijn hartslag wat vertraagd (en als bonus de extreme tremoren door de lithium aanpakt) en over 3 maanden evalueren we.

Dus eigenlijk hoor ik niet meer in dit topic thuis want mijn aandoening is wel verholpen *gaat op zoek naar een Bokkers-met-chronische-stress-topic* :=

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 22:38

Wat fijn dat het geslaagd is de ablatie! Hou het maar goed in de gaten. Bij mij was ook alles goed, totdat. Ik vind stress altijd een beetje een dooddoener. Iedereen ervaart op zekere hoogte stress. De hele maatschappij is een en al stress. Vaak geeft het lichaam signalen af maar luisteren we er niet naar. Hopelijk helpt de propranolol je een beetje. Ik ben zo gewend aan die rustige hartslag door de medicatie. Dat als ik het vergeten ben of mijn hartslag is hoger dat ik mij gejaagd voel. Duurt wel even voor je gewend bent aan bètablokkers.

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:15

Ik heb het idee dat de betablokkers iets beginnen te doen.

Vandaag zag ik de huisartsenbrief in, daarin scheef de cardioloog dat de uitslag van de eventrecorder was:
- sinusritme
- zeer sporadische PAC's
- sporadische PVC's
- eenmalige Wenckebach geleiding

Misschien jullie wel bekend maar ik moest het even opzoeken :D Die eerste twee blijken onschuldige overslagen te zijn en de Wenckebach geleiding is een vorm van een onschuldige AV-blok.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 10:51

Fijn dat het beter lijkt te gaan.

PAC's en PVC's ken ik wel. De wenckebach geleiding ken ik niet. Moet je nog wel weer terug komen bij de cardioloog?

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:05

Ja over 3 maanden controle.

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:17

Hoe gaat het met jullie?

Ik heb echt behoorlijk last wel. Gelukkig volgende week ECG en echo en afspraak met m'n cardioloog maar ik vertrouw het niet helemaal. Ik heb vooral 's ochtends ontzettend last van kortademigheid en zwart voor m'n ogen bij omhoog komen. Daarnaast voelen m'n benen als lood, ik was 2 km verderop naar m'n afspraak gelopen en toen na een uur nog 2 km terug en ik dacht echt dat ik na 1,5 in zou storten := en ik heb ipv een drukkend gevoel op de borst, een heel leeg gevoel in mn borst, heel gek. En maagpijn, hartkloppingen, heftige overslagen, dat ik er echt ff van schrik terwijl ik ze 'gewoon' wel gewend ben. Dus toen ik om 16:15 eindelijk thuis was, wilde ik de poli cardiologie bellen om te overleggen, maar die waren al gesloten. Toen de huisarts gebeld voor overleg, waren niet bereikbaar.... Morgen maar weer proberen..

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 18:47

Hopelijk niets engs. Ben benieuwd wat er morgen gezegd wordt. Succes.

Dat van die benen heb ik ook. Manmanman na een poosje lopen branden ze enorm.

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:27

Ik heb inmiddels al 2x de EHH gebeld maar die zeggen dat ze zich geen zorgen maken omdat m'n CT scan van 5 maanden geleden goed was. Maar ik voor mijn doen echt een bijzonder lage hartslag, zo rond de 45-55 en heel veel overslagen, en een beklemmend gevoel op m'n borst. Echt heel rot. Daarnaast ben ik echt heel beroerd omdat ik al 2 dagen kotsmigraine heb. De laatste x dat ik de EHH belde (vanavond) zeiden ze dat ik maar de HAP moest bellen voor zodat ze m'n bloeddruk en saturatie na konden kijken. Maar die apparatuur heb ik zelf ook en ik word nooit zo fijn bejegend op de HAP, dus heb het maar gelaten en wacht wel tot m'n afspraak met mijn cardioloog maandag.

Greetje63
Berichten: 1695
Geregistreerd: 08-01-15

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 08:58

Karlijn als je het zelf echt niet vertrouwd ga je natuurlijk niet tot maandag afwachten en had je gelijk de HAP moeten bellen. Dat je er niet fijn bejegend bent doet er niet komt. Je komt daar niet voor de gezelligheid maar voor de nodige zorg. Dus als je het nu nog steeds niet vertrouwd gelijk bellen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 11:35

Hoe is het nu met je Karlijn? Wat rot te lezen dat ze niets voor je kunnen doen. Hopelijk vandaag meer duidelijkheid!

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:52

Ja vanochtend bij de cardioloog geweest, was allemaal goed, alleen wat sinusaritmieën. Maar de trage hartslag en overslagen worden waarschijnlijk veroorzaakt door dat ik een van mijn medicijnen afgebouwd heb, waardoor de propranolol sterker werkt. Die ga ik dus ook afbouwen en kijken hoe het dan gaat :)

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:55

Hopelijk snel minder klachten. Sterkte.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 13:42

Voel je je ondertussen al wat beter Karlijn?

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:02

_Karlijn schreef:
Ik heb inmiddels al 2x de EHH gebeld maar die zeggen dat ze zich geen zorgen maken omdat m'n CT scan van 5 maanden geleden goed was. Maar ik voor mijn doen echt een bijzonder lage hartslag, zo rond de 45-55 en heel veel overslagen, en een beklemmend gevoel op m'n borst. Echt heel rot. Daarnaast ben ik echt heel beroerd omdat ik al 2 dagen kotsmigraine heb. De laatste x dat ik de EHH belde (vanavond) zeiden ze dat ik maar de HAP moest bellen voor zodat ze m'n bloeddruk en saturatie na konden kijken. Maar die apparatuur heb ik zelf ook en ik word nooit zo fijn bejegend op de HAP, dus heb het maar gelaten en wacht wel tot m'n afspraak met mijn cardioloog maandag.


Late reactie, maar ik wil toch even reageren: als je dit nog eens overkomt bel dan 112!! Hier heb je alle recht toe en je wordt dan tenminste helemaal goed nagekeken. Sterkte!

Je kunt de HAP inderdaad overslaan, die hebben niet de juiste apparatuur en deskundigheid voor ernstige hartklachten.

_Karlijn
Berichten: 6453
Geregistreerd: 05-01-06

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:08

Ik heb uiteindelijk ook een keer 112 gebeld, ECG gemaakt door ambulancepersoneel, was in orde. De dag erop moest ik naar de cardioloog weer voor een ECG, was ook in orde. Ik had alleen wat onschuldig sinusaritmieën.

De propranolol kon nu afgebouwd worden, ik zat al op een hele lage dosis (2x10 mg) en die moet ik over een tijdspanne van 1,5 maand afbouwen.

De hartkloppingen waren te verklaren doordat mijn sinusknoop nog steeds de extra prikkels doorstuurt, alleen ze kunnen niet meer ontaarden in een ritmestoornis omdat de bundel van Kent weggeableerd is dus geblokkeerd wordt op dat punt. Ofzo :')

De lage hartslag kwam doordat de lithium die ik ook slikte tot enkele weken geleden de werking van de propranolol half tegenging. Dus toen ik stopte met de lithium kreeg de propranolol pas kans om zijn werk te doen, namelijk dat hartritme vertragen. Klinkt logisch.