bokkers met hartproblemen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:03

Is je dochter daardoor gewond geraakt?? :wow: Hoe is het nu met haar?

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:54

Jemig! Wat zullen jullie geschrokken zijn! Hoe is het nu? Behalve dat ik me voor kan stellen dat je nogal gekneusd onder een paard vandaan komt...

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 22:23

Vorige week donderdag besloten dat we deze week wilden trouwen, en dat hebben we gedaan :D
Afbeelding

Verder vandaag bij de chirurg geweest voor de ICD, ik krijg een nieuw modelletje, een S-ICD (Subcutaan). Deze wordt niet met leads ín het hart geplaatst, maar er boven. De ingreep schijnt wat minder prettig te zijn, maar het geeft op langere duur waarschijnlijk minder problemen met vervangen/slijtage van leads. Betekend wel dat het even langer duurt, waarschijnlijk komt hij er over een maandje in..

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 14:01

Hallo dames!

Wauw Dovish wat een mooie foto, gefeliciteerd met jullie trouwen!

Op zich wel fijn dat je een nieuw type ICD krijgt denk ik?

Mijn dochter maakt het goed, de nieurkneuzing is goed genezen gelukkig. Ze is niet onder de voet gelopen door dat span hoor wat op hol geslagen was. Maar de shire die van schrik uit de paddock gesprongen is.

[EV] Paard & Erfgoed, 2 september 2012.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:09

Wow Dovish, wat leuk! Gefeliciteerd!!

Mistral, fijn om te horen dat het goed gaat met je dochter! Lijkt me vreselijk schrikken.

Ik ben vanmorgen bij de cardioloog geweest. Er is weer bloed geprikt, een hartfilmpje gemaakt en binnenkort een echo.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 14:31

Ja het was zeker schrikken, maar ik moet er ook niet te veel bij stil staan wat er had kunnen gebeuren bah.

Heeft de cardioloog ook gezegd of ze ergens aan dachten of niet?

Ik ben ook opgenomen geweest op de hartbewaking voor de ajmalinetest. Dat was best heftig hoor, al dat apparatuur en die crashcar naast je bed uit voorzorg. Gelukkig geen Brugada, ze hebben ook vlak voor de test nog uitgelegd wat het precies was. Ik vond ze zo direct, die verpleger zei als je het hebt en je komt in een ritmestoornis terecht en er is geen AED in de buurt dan is de kans nihil dat je dat zult overleven :=
En tuurlijk is dat ook zo maar die confrontatie vond ik erg heftig

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:37

Bah, het idee alleen al is eng... yuk. Viel het verder mee of tegen?

Nee hoor, ik moest van de longarts naar de cardioloog, ivm het vocht dat ik vasthoud. Ze wil dus een aantal dingen nog onderzoeken (om hopelijk uit te sluiten) en anders denken ze toch aan slechte doorbloeding in de benen (en evt. diepliggende inwendige spataderen :+ ).

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 15:05

Ja het is gewoon heftig maar vooral tussen de oortjes :+

Ik heb 27 september de intake voor de revalidatie en daarna zou de ablatie gepland gaan worden, de cardioloog zei dat ik eerst lichamelijk en geestelijk sterker moest worden, vertrouwen weer terug moest krijgen omdat je schijnbaar wel een terugval krijgt na een ablatie en daar ben ik nu niet sterk genoeg voor :+

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:07

Hoe bedoelt hij een terugval na de ablatie?

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 15:22

Eh geen idee :D Ik heb ook niet teveel vragen gesteld, ik was opgelucht aan de ene kant dat de test goed was. Maar ergens ook teleurstelling omdat er dus wel degelijk bewezen ritmestoornissen zijn maar ze niet kunnen vinden waar het weg komt. Ook weet niet ik wat dit voor de toekomst zou kunnen gaan betekenen. Daarnaast zei de cardioloog dat ablatie ook de laatste mogelijkheid was qua behandeling

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:24

Dan maar hopen dat ze het kunnen traceren met ablatie, anders zit je denk ik altijd aan de bèta blokkers?

Ik heb na de EFO een enorme terugval gehad in energie, ik heb 4 weken niet gewerkt.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 15:55

Oh echt waar? Nou dat gaan ze bij mij eerst doen catheteriseren en EFO onderzoek. Maar krijg je zo'n terugval in energie?

Ja dan zit je aan de betablokkers, maar goed ergens wil ik die ook niet kwijt, ik voel mij daar wel beter van en ik ben al die overslagen kwijt en dat is al een fijn gevoel. Maar die ritmestoornissen moet wel wat aan gebeuren. De cardioloog heeft ook nog gesproken over een ICD maar goed op dat moment had ik zoiets van daar gaan we het helemaal niet over hebben, dat vind ik geen optie. Inmiddels wil ik daar toch nog eens een gesprek over hebben. Ik moet nu eerst nog 2 keer een fietstest doen en daar zie ik wel tegenop :+

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:59

Ja dat fietsen is rot. Krijg je ook een bloedgasprik?

Ik weet niet wat ze met me hebben gedaan tijdens die EFO hoor, hahahaha. Maar bij mij was het onder narcose en met wegvallen van hartslag. Ja... had vooral pijn in m'n keel daarna (intuberen, extuberen, intuberen en extuberen) en pijn in m'n pols (bloedgasprik, ze hadden er voor het gemak een infuus op aangesloten) en een infuus op mijn hand.
Ik heb de periode erna een zeurende pijn en druk gehad op mijn borst en ik was doodmoe. Na een week ging ik mee boodschappen doen ('kan wel hoor!'), maar halverwege stond ik te hangen op de kar, want het ging gewoon niet.
Daarna ben ik dus gewoon weer bèta blokkers gaan slikken, want ik wilde dit niet nog een keer.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 16:44

Hmm dat klinkt niet erg optimistisch eigenlijk :')

Ik heb de afgelopen 2 keer geen bloedgasprik gehad dus ik hoop nu ook niet, die doet flink zeer.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:47

Bij 'normale mensen' (zoals laatst iemand tegen mij zei -en waar ik nogal beledigd over was-: 'mensen zoals jij...') ( :D ) zal het vast wel anders gaan. Normaal gesproken doen ze het ook niet onder narcose, dan weet je in elk geval wel wat ze met je doen. Volgens mij hebben ze met me gegooid, gesmeten en gegokt.

Die prikken doen verrot veel zeer!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 17:09

Ik wil iig met een roesje, schijnt echt dikke ellende te zijn die test.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 19:04

Ik moest net even snel reageren zat nog op mijn werk.

Dus ze hebben het over normale mensen, lekker dan het zal je gezegd worden.

Vanmorgen is 1 van mijn collega's op de spoedeisende hulp beland ze had pijn op de borst. Het is wel raar van de 10 collega's zijn er 6 afgelopen jaar in het ziekenhuis beland met hartklachten. Je zou denken dat er wat in het gebouw zit :=

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 12:10

Hoe is het hier?
Zijn er nog ontwikkelingen?

Dovish ben je nog aan het revalideren?

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:46

Nee, ik ben twee weken geleden voor het laatst geweest. Aan de ene kant mis ik het wel een beetje, de structuur en het sporten. Maar ik vind het ook wel heel lekker dat het nu niet meer hoeft omdat het me ook wel erg veel energie kostte. Die kan ik nu lekker thuis besteden. Nu kom ik er tenminste aan toe om even met mijn zoontje te gaan wandelen, boodschappen te doen of gewoon een blokje om te rijden. Daar had ik helemaal de puf niet voor!

Ik wacht nog steeds op mijn icd, wordt er aardig gestoord van... Begin augustus was het 'binnen een paar weken'. Acht weken verder vind ik al meer dan 'een paar' weken. Hoe langer het duurt, hoe verder is straks weer ben voordat ik weer mag autorijden!

En hoe is het met jou? En je dochtertje helemaal bekomen van de schrik en lichamelijk ook in orde na dat rare ongeval?
En hoe was de intake, en ook al begonnen met revalidatie? Volg je de fiets-route of de knop-om-in-je-hoofd-route? (ik weet niet meer hoe ze het noemden, hihi..)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 21:45

Heb je er veel aan gehad Dovish?
Kan me voorstellen dat je goed gestoord raakt van het wachten... dat brengt ook een hoop onzekerheid met zich mee. Weten ze nog steeds niet wanneer je het kunt verwachten?

Mistral, hoe is het bij jou?

Hier weinig ontwikkelingen.
De 16e heb ik een echo van mijn hart en ze gaan de druk meten tussen mijn longen en mijn hart. 9 november krijg ik daarvan de uitslag en van het bloedonderzoek.
Twee weken geleden ben ik bij de longverpleegkundige geweest en daar kreeg ik te horen dat de schimmel in mijn bloed weer toeneemt, dus de longarts wil me spreken over de blootstelling (paarden).
Ik heb het weten te rekken tot 14 november (moest eigenlijk 16 oktober), maar ik weet dat het niet goed zit, pijn in mijn longen, benauwd en zit steeds weer met verhoging of koorts. Ben hierdoor flink van de wap geweest, maar kan nu niets anders dan mijn kop in het zand steken -endatbevaltprima-.
Heb voor nu nieuwe medicijnen en een piekmeter, dus 2x per dag mijn longfunctie meten.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 16:20

Quellian jeetje dus jij bent ook nog wel even onder de pannen.
En je kop in het zand steken is herkenbaar maar lost niets op ben ik nu achter gekomen.

Dovish jeetje waarom duurt dat zo lang voordat ze de icd gaan plaatsen?

Ik moet op dinsdag en donderdag sporten kom in het traject grenzen leren kennen oid
1 november moet ik weer naar de cardioloog toe en dan zal besproken worden wat er moet gebeuren.
Ik heb het momenteel wel wat moeilijk ik ben aan het vechten tegen mijn gevoel. Jaren roepen ze dat er niets is, nu is er ineens wel wat en moet ik heen voor revalidatie dat ik mij af vraag of ze het niet erger maken dan het is. *zucht*

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:47

:z :z :z :z :z

Eindelijk heb ik vandaag bericht gehad over mijn icd. Heb vorige week er achter aan gebeld 'wanneer zou u geholpen willen worden dan mevrouw?'. Euh, gisteren?! Maar nu gaat het 12 november gebeuren, negen november heen voor opname voor pre-operatieve onderzoeken enzo. Zal wel bloedprikken en gesprek met de chirurg enzo zijn neem ik aan. Weet dus eindelijk waar ik aan toe ben, en dat ik dan eind Januari waarschijnlijk weer mag autorijden *\o/* (zie daar nog 't meest tegen op, geen autorijden/slechte conditie/baby/winter is geen handige combi!

Mistral, had je een pb gestuurd, hoe gaat het nu in beatrixoord?

En Quellian, hoe is 't met jou? Kan je de kop nog in het zand houden? :+ Hoe is je benauwdheid?

Berdien_

Berichten: 929
Geregistreerd: 16-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:32

Ik kwam dit topic gisteren tegen toen ik zocht op icd, zag toen dat er al een tijdje niet gepost was. Maar keek nu even het topic en zag dat er toevallig ook iemand vandaag heeft gereageerd. :)

Ik heb het topic nog niet goed doorgelezen maar ik was benieuwd naar verhalen en ervaringen van bokkers met een icd.
Ik heb in Juli mijn icd gekregen en gisteren is hij voor het eerst 'afgegaan'. Ik was op wedstrijd en kwam net mijn parcours uit gestapt toen ik de eerste shock kreeg, daarna gaf hij nog drie keer kort achter elkaar een shock. Achteraf heeft mijn icd mijn hoge en wat onregelmatige hartslag als gevaarlijke stoornis gezien en waren het dus onterechte shocks. Heb nu een nachtje in het ziekenhuis gelegen en daar zijn de instellingen iets veranderd en mijn medicijnen zijn opgehoogd. Maar pfff wat was dat heftig, jeetje. :\ Dat het zo zou gaan had ik niet verwacht.

In Juli heb ik naar aanleiding van mijn hartritmestoornis een icd gekregen. Ik had al een hele tijd af en toe klachten (duizelig, flauwvallen). Ben een paar keer opgenomen geweest en ze zochten in het ziekenhuis altijd al wel in de richting van het hart, mijn hartritme was wat onregelmatig maar liet nooit iets heel geks zien. In Oktober vorig jaar heb ik een reveal gekregen, een kastje dat je hartritme 24/7 registreert. Daarna is het heel lang goed gegaan. Eind Juni viel ik op school flauw en toen heeft mijn reveal de hartritmestoornis vastgelegd en toen ben ik opgenomen in het ziekenhuis en heb na wat onderzoeken en overleg een icd geplaatst gekregen. Na de verplichte rust weer alles rustig opgebouwd, in het begin liep ik er wel tegen aan dat ik nog niet alles kon als voorheen. Nu gaat het eigenlijk heel goed, ik heb ook geen revalidatie gevolgd in het ziekenhuis, en dat is prima gegaan, ben nu weer lekker aan het werk, rij weer paard en ga weer naar school.

Weten jullie trouwens of je wel autorijlessen mag hebben na een shock, ik weet dat elke keer dat je een shock krijgt twee maanden niet mag autorijden maar hoe het met lessen zit weet ik eigenlijk niet. En ik zou eigenlijk net gaan beginnen met lessen. :P

Spannend Dovish, fijn dat je nu wat duidelijkheid hebt, sterkte alvast iig!

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:14

Hoi Berdien, welkom! 'Leuk' om te lezen dat jij ook een icd hebt. Wel heel jammer dat hij nu net onterecht is afgegaan, en nog wel drie keer achter elkaar ook... Dat is ook wel hetgeen waar ik me het meest zenuwachtig om maak geloof ik. Natuurlijk moet hij me redden als dat nodig is, maar het lijkt me heel onprettig om een onterechte shock te krijgen! Hoe heb jij dat ervaren? Zat je op je paard toen het gebeurde?

En over autorijlessen, normaal mag je weer rijden twee maanden na een shock, of dat nu een terechte of onterechte shock was. Maar of dat ook betekend dat je pas over twee maanden mag lessen weet ik eigenlijk niet.. Even informeren bij het cbr?

Berdien_

Berichten: 929
Geregistreerd: 16-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:01

Dankjewel! Ik zat inderdaad op het paard toen ik de eerste shock kreeg, ik stapte net uit het parcours dus was gelukkig niet volop aan het rijden. Daarna werd ik van het paard geholpen en toen kreeg ik die drie shocks achter elkaar, daar raakte ik wel behoorlijk van in paniek, had een beetje het gevoel dat het niet meer stopte. En het doet zeer zo'n shock, daar is niks aan te veranderen helaas. :P Ik vond het best heftig. Gelukkig was er wel iemand die mij kalmeerde en dat hielp mij wel goed om rustig te worden, heel erg fijn. En mijn moeder was met me mee op wedstrijd gelukkig! Die was ook wel erg geschrokken.Nu hebben ze mijn ICD zo ingesteld dat een soortgelijk iets als gisteren hopelijk minder snel gebeurd.
Ik ben nu achteraf ook wel een beetje opgelucht dat ik weet hoe het is om een shock te krijgen, en ik ben heel blij dat ik niet alleen was!