[Centraal] Piercings

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

[Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 15:47

Denk erom, ook reacties als: Yeah nieuw topic, etc zijn niet toegestaan. :)

Aangezien het vorige topic de 100 pagina’s bereikt heeft, bij deze het nieuwe deel van het piercing topic.

In het vorige topic is één en ander niet helemaal naar wens verlopen, zo zijn er verschillende moderatoropmerkingen geplaatst met de vraag ontopic te posten, waar niet of nauwelijks op gereageerd werd. Om die reden hieronder nogmaals de regels die gelden in dit topic en we willen hiermee een laatste maal benadrukken dat het op MW de bedoeling is om ontopic te posten.

Mocht het, ondanks deze waarschuwing vooraf, weer voor komen dat er offtopic gekletst wordt dan volgen hierop passende sancties.

Samenvattend zijn de regels als volgt:

  • De boktregels zijn uiteraard ook in dit topic van toepassing
  • Er wordt alleen ontopic gepost
  • Wil je offtopic kletsen dan kan dit in het HK topic: [HK] [HK] Het piercingtopic, deel 1
  • Wanneer bovenstaande regels niet na worden geleefd volgt hierop een sanctie

Links naar vorige topics:
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Het piercingtopic, deel 5
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings.
[MW] [Centraal] Piercings.
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings
[MW] [Centraal] Piercings
Citaat:
Piercing FAQ - Veelgestelde Vragen over Piercings

Als ik mijn piercing eruit haal, blijft er dan een litteken over en hoe zal dat eruit zien?

Dit hangt af van het herstellende vermogen van je huid. De ene heeft een sneller herstellende huid dan de ander en dat is dus bij iedereen verschillend. Als je huid zich makkelijk en snel hersteld zal er een minder zichtbaar litteken onstaan dan als je huid zich moeilijk en langzamer hersteld.

Er is een manier om ervoor te zorgen dat je litteken(tje) minder zichtbaar wordt. Hiervoor kun je de littekencreme van Biodermal gebruiken. Deze kost ongeveer 13 euro. Voor die prijs best een klein tubetje, maar je doet er ongeveer een half jaar mee.

ALGEMEEN

Hoe oud moet je zijn om <naam piercing> te laten zetten?

Officieel mag je pas vanaf je 16e of jonger maar dan met toestemming van je ouders worden gepierced. Intieme

piercings zijn pas vanaf 18 jaar. Niet vergeten je ID mee te nemen!

Doet het pijn om <naam piercing> te laten zetten?

Pijn verschilt ontzettend per persoon. Wat de een pijnlijk vind dat vind de ander niet pijnlijk. Twijfel je of ben

je bang dan moet je het niet doen. Of je moet je erover heen zetten.. want wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

Wat is een <naam piercing>?

Hier wat plaatjes met namen van piercings waar ze zitten en hoe ze heten:
http://bodymod.org/forum/uploads/Montan ... schart.jpg
http://bodymod.org/forum/uploads/Omicr0 ... 8_face.gif

Een sternum is een piercing in het vel tussen de borsten.

Hier een linkje naar tekeningen van de intieme piercings bij de vrouw
http://www.christina-piercing.de/mambo/ ... &Itemid=56


NAZORG

Hoe maak je de piercing het beste schoon?

Het beste kan je dat doen met een zeezoutoplossing.

Neem 250 ml. water en breng dit aan de kook. Doe het water in een schoon bakje of bekertje waar je de piercing

makkelijk in kan schoonmaken (weken). Voeg aan het water 2 theelepels zeezout toe en meng dit. Als het water is

afgekoeld tot een aangename temperatuur kan je de piercing gaan weken. Draai daarbij je sierraad ongeveer 5 minuten

voorzichtig heen en weer. Is je piercing dan nog niet genoeg geweekt herhaal dan deze handeling. Daarna goed

afspoelen onder de Douche/kraan en goed drogen!

Wat moet ik juist niet gebruiken?

Géén alcohol of Sterilon of andere desinfecterende middelen aanbrengen op je piercing. Deze agressieve middelen

kunnen het genezingsproces vertragen of irritaties veroorzaken.

* Géén zalf of lotions aanbrengen op je piercing. Dan kan je wondje verstikken.
* Géén pleister, verbandje of gaasje. En minimaal 6 tot 8 weken niet zwemmen, onder de zonnebank of sauna.


Kan ik na <aantal> weken al een nieuwe piercing in doen?

Met een versgezette piercing is het beste om iig te wachten tot het volledig genezen is. Dit verschilt per piercing

en ook per lichaam. Dus het beste advies is om sowieso de genezingsperiode af te wachten en daarna pas een nieuwe

piercing in doen.

Genezingsperiode:

Cheek: 2 t/m 3 maanden
Kraakbeen: 2 maanden t/m 1 jaar
Oorlel: 6 t/m 8 weken
Wenkbrauw: 6 t/m 8 weken
Genitalien: 4 weken t/m 6 maanden
Labret: 6 t/m 8 weken
Navel: 6 maanden t/m 1 jaar
Tepel: 2 t/m 6 maanden
Neus: 2 t/m 12 maanden
Septum: 6 t/m 8 weken
Tong: 3 t/m 6 weken

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:07

zal ik dan maar even de eerste vraag stellen haha
ik heb met een Inverness systeem in beide oorlellen een 2e gaatje laten schieten, het genezen gaat voorspoedig en ze mogen er ook al bijna uit, maar nu zat ik even te klooien met die oorbel en ik kwam tot de conclusie dat die achterkant er zo stevig op vast zit dat ik hem met geen mogelijkheid los krijg :+ hebben jullie dat wel eens mee gemaakt en zo ja hoe hebben jullie dat opgelost?

mayniac_val

Berichten: 5539
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Everywhere

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:11

Hmm, misschien het achterkantje een beetje draaien en trekken tegelijk? Of met een handschoen aan proberen. Als het echt niet lukt kun je het altijd nog losknippen.

Sassii

Berichten: 1614
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:12

Jaaa dat had ik met mijn helixpiercing!
Ik heb hem er met een tangetje vanaf gehaald

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:14

@Mayniac_val (ik dacht dat ik een moeilijke naam had om te typen :') ) draaien en trekken heeft geen enkel effect haha, knippen is idd een optie, en misschien dat mijn vriend van zn modelbouw spul anders idd wel iets van een tangetje heeft waarmee hij m los kan trekken :') fijn hoor oorbellen :P

Sassii

Berichten: 1614
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Winschoten

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:14

Haha. Mijn stiefmoeder zette er bij mij gewoon een tangetje op, en begon te draaien

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:16

De eerste keer eraf halen is idd meestal wat lastig. Zoals mayniac kun je idd het beste proberen met draaien en trekken het wat los te friemelen.

Jeeeej ik heb mn traguspiercing! Vanmorgen om half 11 laten zetten. Vond het erg mee vallen en voel hem nu ook helemaal niet. Ben benieuwd hoe die het gaat doen. Hoop dat ie niet gaat rommelen of dat ik een bultje krijg. Weet van me helix dat die nog een mooie tijd heeft lopen klieren..

Sassii

Berichten: 1614
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Winschoten

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:19

Oeeeh ik wil ook zo graag een tragus hihi. Ik denk dat ik die volgend jaar laat zetten. Ik vind het eerst wel genoeg met het aantal piercings wat ik heb.

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:23

hihi, ik ben er ook erg blij mee! Helemaal als ik er straks een mooi klein diamantje in heb. Waar heb je ze nu allemaal zitten dan?

Natasja_87

Berichten: 889
Geregistreerd: 10-08-05

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:26

Nog ff een keer mijn vraag :)

ik heb ongeveer 2 maanden geleden mijn traguspiercing laten zetten, maar sinds een week ongeveer heb ik een bultje onder m'n piercing. Het doet ook pijn als ik erop lig.. is het een ontsteking/vochtbultje/wild vlees? En kan dit veel kwaad? En vooral.. gaat het vanzelf weg of is het verstandig om naar m'n piercer te gaan?

Sassii

Berichten: 1614
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:28

Ik heb er maar 2, in mn navel en ik heb helixpiercing. Niet zo heel veel zou je denken, maar wel een beetje veel voor mijn leeftijd. Ik ben 14. :+

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:29

Volgens mijn piercer zou het bultje vanzelf weggaan, heb het ook met mijn tragus, maar dit gebeurd niet -O-
Ene keer is het wat erger (roder/dikker) als de andere keer maar weg gaat hij bij mij dus niet.

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:32

ohh je bent 14, ik dacht dat je ouder was!! :o ik was ook 14 toen ik mn navelpiercing kreeg :)

natasja, ik denk dat je het het beste gewoon goed schoon kan houden. Niet in prikken ofzo. Dan moet het idd vanzelf weggaan. Als je het niet vertrouwt kan je altijd langs je piercer gaan, dat kan nooit kwaad :)

Sassii

Berichten: 1614
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Winschoten

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:36

Haha, heel veel schatten mij ouder.
Ik heb sinds mijn 13e mijn helixpiercing, en sinds anderhalvemand mijn navelpiercing. Ik ben echt he-le-maal gek geworden op piercings hoor. Het liefst liet ik er nu nog een bij zetten. Ik vind ze gewoon zo leuk !

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:38

haha het werkt verslavend he :p

Sassii

Berichten: 1614
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Winschoten

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:46

Ja klopt hahaha. Maar weet je wat zo raar is? Sinds ik mijn helixpiercing heb, heb ik echt een veel hogere pijngrens gekregen. Haha zo raar !

Myryana

Berichten: 2139
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Düsseldorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:48

Natasja_87 schreef:
Nog ff een keer mijn vraag :)

ik heb ongeveer 2 maanden geleden mijn traguspiercing laten zetten, maar sinds een week ongeveer heb ik een bultje onder m'n piercing. Het doet ook pijn als ik erop lig.. is het een ontsteking/vochtbultje/wild vlees? En kan dit veel kwaad? En vooral.. gaat het vanzelf weg of is het verstandig om naar m'n piercer te gaan?


Ga naar je piercer, dat is het makkelijkste en verstandigste.
Sowieso kunnen wij niet door de computer kijken naar wat voor bultje het precies is etc ;)

Sodeknetter wat ben ik blij dat mijn neuspiercing zich gedragen heeft.. dacht echt dat mijn neus zwaar over de zeik zou zijn van mijn actie maar hij is heel lief en niet gevoelig meer. Nu een maand of 2 laten genezen en dan naar 3mm toe (of eerst nog 2,5mm als ik daar een plugje van vindt) dan kan ik mijn mooie plugjes weer in *\o/*

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:51

dat heeft denk ik ook wel te maken met hoe graag je iets wilt. Bijv. Bloedprikken kan ik erg tegen op zien, terwijl ik dat bij piercings niet heb, dan sluit ik me een beetje af voor 'pijn' denk ik :) ach, wie mooi wil zijn.... :)

myryana, gelukkig maar! Zou zonde zijn als je neus vet zou gaan irriteren..

Natasja_87

Berichten: 889
Geregistreerd: 10-08-05

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:57

Bedankt voor de antwoorden, ik zal morgen inderdaad even naar m'n piercer gaan! Hopelijk stelt het niets voor en is het snel weer weg (slapen zo gaat wel erg lastig op dit oor.. en dan moet er ook nog eens een helix in *ooit* ;) )

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:09

Goed idee, het is idd moeilijk beoordelen van achter de computer wat het is. Het zou ook iets van en talg ophoping kunnen zijn!

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:55

Eleionomae schreef:
zal ik dan maar even de eerste vraag stellen haha
ik heb met een Inverness systeem in beide oorlellen een 2e gaatje laten schieten, het genezen gaat voorspoedig en ze mogen er ook al bijna uit, maar nu zat ik even te klooien met die oorbel en ik kwam tot de conclusie dat die achterkant er zo stevig op vast zit dat ik hem met geen mogelijkheid los krijg :+ hebben jullie dat wel eens mee gemaakt en zo ja hoe hebben jullie dat opgelost?

Zit hij niet vastgegroeid?

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:17

Natasja_87 schreef:
Nog ff een keer mijn vraag :)

ik heb ongeveer 2 maanden geleden mijn traguspiercing laten zetten, maar sinds een week ongeveer heb ik een bultje onder m'n piercing. Het doet ook pijn als ik erop lig.. is het een ontsteking/vochtbultje/wild vlees? En kan dit veel kwaad? En vooral.. gaat het vanzelf weg of is het verstandig om naar m'n piercer te gaan?


Ik denk dat dit een bloedblaartje is. Wanneer je per ongeluk tegen je tragus aankomt kan er een scheurtje in het kraakbeen ontstaan en dat vult zich met lichaams sappen zoals vocht en bloed. kheb er 1 gehad en ging vanzelf bij mij over.
Hier werd ik bij beide tragus piercings voor gewaarschuwd dat dit kan ontstaan

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:55

Jeej net een mail gehad dat mn bestelling op gestuurd is! Heb voor het eerst besteld bij crazy-factory, zes navelpiercings haha. Ben benieuwd hoe snel ik ze binnen heb.

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:59

Natasja_87 schreef:
Nog ff een keer mijn vraag :)

ik heb ongeveer 2 maanden geleden mijn traguspiercing laten zetten, maar sinds een week ongeveer heb ik een bultje onder m'n piercing. Het doet ook pijn als ik erop lig.. is het een ontsteking/vochtbultje/wild vlees? En kan dit veel kwaad? En vooral.. gaat het vanzelf weg of is het verstandig om naar m'n piercer te gaan?


Ik heb dit ook gehad en ben hiermee naar mn piercer gegaan. Aanvankelijk moest ik het extra schoonmaken (daarvoor kreeg ik een of ander blauw goedje mee).
Toen het daarmee niet over ging kreeg ik een aggresief wit goedje mee, waarmee ik die bult 2x per dag moest aanstippen. Dat heeft uiteindelijk het bultje 'weggevreten' en nu is het heel mooi en rustig :)

Nu heb ik geeeeen idee hoe dat spul heet , dus of je hier wat aan hebt..? :') Maar ik zeg, terug naar de piercer :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 12:12

@ Courses; dat dacht ik even niet :'). De spullen worden vanuit Thailand naar Duitsland gestuurd en van daaruit gedistribueerd.