[Centraal] Piercings

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:16

Sassii schreef:
Nee volgens mij niks bijzonders. Gewoon goed opletten met ontstekingen etc net als bij andere piercings.

Ik had een vraagje. Ik hoor iedereen hier over een zoutbadje. Ik zit er aan te denken om het ook maar even te doen met mijn navelpiercing omdat hij na ponykamp weer vrij geïrriteerd is. Maar hoe maak je zo een zoutbadje, wat moet erin, en hoe moet je het gebruiken?


Even een stukje van het piercing forum gequote:

Citaat:
Wat je misschien wel wilt proberen bij irritatie, is de zeezoutoplossing.


Men neme:
* Een mok (niet te klein) met gekookt, heet water.
* Een kwart tot halve theelepel zeezout (meer zeezout maakt de oplossing niet beter!)

* Gooi het kwart/halve theelepeltje in het gekookte water in de mok (spoel deze even schoon met gekookt water, ookal komt hij uit de afwasser), en mix dit door elkaar.

* Laat het een beetje afkoelen, maar onthoudt dat het beter werkt als de oplossing heet/goed warm is.

* Zet de mok over de geirriteerde piercing, of hang hem erin, het ligt aan de plek van de piercing, en week minstens 10 minuten je piercing in de zeezoutoplossing
Daarna goed afspoelen en afdrogen.


-> Mocht het met een mok niet handig zijn i.v.m. de plaats van de piercing, werkt het ook goed om een compres te maken; week een steriel gaasje/watje/whatever floats your boat in je zeezoutoplossing en leg dit op/om de te behandelen piercing. Lekker erop laten liggen zodat het goed de piercing kan bereiken en afspoelen naderhand. Works just as well.

Herhaal deze behandeling tweemaal daags, en de irritatie/ontsteking zal vanzelf minder worden of in het meest fantastische geval verdwijnen. Let wel dat zeezout niet voor iedereen werkt; elk lichaam reageert anders.

Het is wel belangrijk dat je echt zeezout gebruikt, of in ieder geval zout waar geen toevoegingen als jood in zit.
_____________________________________________________________________________________

Sassii

Berichten: 1614
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Winschoten

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:21

Heel erg bedankt Suzanne & Jolijn!

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:37

Pfff..net bijna flauwgevallen door mn navelpiercing...er kwam heel veel pus uit en een beetje bloed dus ik wil. hem snel even verwisselen omdat ik cs in had en ik doe dan liever even een titanium sieraad in. Maar het lijkt wel of de binnenkant uit het onderste gaatje hangt ofzo. Het ziet er heel vies uit en er komt nog steeds pussig bloed uit. Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? ik was al 1 keer per dag met dettol handzeep. Sorry voor eventuele spelfouten, typ dit via mobiel.

Corelli

Berichten: 9997
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:38

LisaaBloem schreef:
Pfff..net bijna flauwgevallen door mn navelpiercing...er kwam heel veel pus uit en een beetje bloed dus ik wil. hem snel even verwisselen omdat ik cs in had en ik doe dan liever even een titanium sieraad in. Maar het lijkt wel of de binnenkant uit het onderste gaatje hangt ofzo. Het ziet er heel vies uit en er komt nog steeds pussig bloed uit. Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? ik was al 1 keer per dag met dettol handzeep. Sorry voor eventuele spelfouten, typ dit via mobiel.

Zeezoutbadjes en als je het toch niet vertrouwt, terug naar de piercer

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:52

Toenet al mn oorbellen uit gedaan (heb bij elk oor 3 standaard-oorbellen gaatjes). Ik had zilver erin zitten en ik had tussendoor er niet uitgehaald, maar wat een troep kwam daar uit zeg.

Myryana

Berichten: 2139
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Düsseldorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:13

LisaaBloem schreef:
Pfff..net bijna flauwgevallen door mn navelpiercing...er kwam heel veel pus uit en een beetje bloed dus ik wil. hem snel even verwisselen omdat ik cs in had en ik doe dan liever even een titanium sieraad in. Maar het lijkt wel of de binnenkant uit het onderste gaatje hangt ofzo. Het ziet er heel vies uit en er komt nog steeds pussig bloed uit. Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? ik was al 1 keer per dag met dettol handzeep. Sorry voor eventuele spelfouten, typ dit via mobiel.


Ga naar je piercer toe, wij kunnen niet door de computers kijken en in zo'n geval is dit toch het handigst.
Als je fistula naar buiten komt dan zit er binnen iets niet goed namelijk.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:37

Ik zou ook gelijk terug gaan naar je piercer!

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:36

Denk dat ik morgen dan maar even langs ga, ziet er echt niet lekker uit :s

TurtleLove4

Berichten: 619
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: België

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:07

Hoelang raden jullie aan zeker te wachten alvorens een nieuwe navelpiercing te dragen? (na het zetten dus)

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:12

Zeker minimaal 9 maanden. Maar dan pas alleen wisselen als hij er helemaal goed uitziet en ook niet meer gevoelig is.

fotac
Berichten: 1514
Geregistreerd: 19-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:17

Sassii schreef:
Nee volgens mij niks bijzonders. Gewoon goed opletten met ontstekingen etc net als bij andere piercings.

Ik had een vraagje. Ik hoor iedereen hier over een zoutbadje. Ik zit er aan te denken om het ook maar even te doen met mijn navelpiercing omdat hij na ponykamp weer vrij geïrriteerd is. Maar hoe maak je zo een zoutbadje, wat moet erin, en hoe moet je het gebruiken?

Ik deed met mijn navelpiercing zeezout in een beker en daar kokent water in dan lost het op, en dan ging ik vooroverbukken zette ik de beker over de piercing en ging ik liggen 10 minuten :)
Dat 2x per dag en ook nog onder de douche met dettol zonder parfum of geurstoffen ofzoiets erin :)

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:24

Neeee!! ;(

Ik heb van mijn ouders echt prachtige oorbellen gekregen om te dragen op mijn bruiloft eind van de maand. Vanavond ben ik naar de kapper geweest voor een proefkapsel. En natuurlijk de oorbellen mee, kijken hoe dit staat.

Het zijn 8mm hangers van zo'n 6 cm. En gemaakt van glas........

Jullie voelen hem al zeker? Hij glipte zo uit m'n vingers, nog geen 15 cm naar beneden op de tafel...

Kapot. -O-

Ik hoop dat manlief hem kan lijmen. Hij is redelijk recht gebroken.
De oorbellen zijn alleen als paar te krijgen, en een beetje te duur om te laten vallen nog voordat je ze ooit hebt gedragen... Ik kon wel janken....

Bah...

ShirleyM

Berichten: 1058
Geregistreerd: 19-08-08
Woonplaats: Ergens in zeeland

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:14

Ik vrees dat ik afscheid moet gaan nemen van mijn labret.. Mijn tandvlees is geïrriteerd en er zit een wit plekje op de plek waar hij er tegen aan zit. Vind het echt jammer. Of heeft er iemand nog tips?

Nyaleti

Berichten: 6310
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 02:02

Nou iedereen heeft slecht nieuws!

Hoe dom is het (kans op blowout(?) ) om na 1 week al van 3 naar 4 mm te strechen terwijl er nog wat troep / wit op je strecher zit? En dit bij de 2,5 ook al was?

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 08:42

euh.... die kans is zeer groot.

Niet doen hoor! anders vorm je zoveel littekenweefstel dat je niet meer normaal kan strechen daarna. ook is de kans dat je oorlellen "krimpen" als je je oorbellen uitdoet helemaal verkeken. (mocht dit een issue zijn) Daarnaast doet het ontzetttend zeer, en is het natuulijk ontzettend naar als de binnenkant van je oorlel mee naar buitenkomt met het strechen..........

Nyaleti

Berichten: 6310
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 11:47

Ik ga het ook niet doen hoormaar een vriendin doet het wel maar ze gelooft nit dat het slecht is |o

E_Nalanta

Berichten: 4823
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Nederland, Gelderland

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 14:11

Hey bokkers, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! Ik heb mijn tongpiercing nu 2 weken, alles gaat prima en ik mocht hem vandaag laten omwisselen bij de piercer... IS ZE ER NIET. :Y) Er moet dus een kleinere staaf in, aangezien mijn tong gewoon weer richting de normale grote aan 't gaan is en de huidige staaf écht te lang is.... Maargoed, veders is er ook niemand hier in 't dorp die pierct en mij ermee kan helpen...

Ik neem aan dat je dit niet zelf kunt of mag doen? Ik ben morgen naar Engeland en zou dit stuk ijzer wel graag willen vervangen voor eh, iets... kleiners... :+

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:07

Bij een andere piercer proberen,anders eventueel in Engeland. Want nog langer met een te lang staafje is echt niet fijn en zeker ook niet voor je tanden. Spreek uit eigen ervaring.

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:20

Ik lees hier al heel erg lang mee, maar ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die hun ouders moesten overhalen om een piercing te mogen zetten. Zoja, hoe hebben jullie dat aangepakt? Hoe hebben jullie ze duidelijk gemaakt dat het geen zelfverminking of onnatuurlijk is? (Heb erg koppige ouders en ben helaas te 'braaf om ze tegen te spreken)

Op mijn verlanglijstje staan een gestretcht oor van zo'n 8/10 mm, een tongpiercing, een derde oorgaatje en een helix.

Corelli

Berichten: 9997
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:04

Ik heb gewoon gewacht tot ik 18 was. Ik woon bij mijn ouders in en heb hun wensen te respecteren :)

Desty

Berichten: 5722
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:10

Corelli schreef:
Ik heb gewoon gewacht tot ik 18 was. Ik woon bij mijn ouders in en heb hun wensen te respecteren :)

Ik ook! Gelukkig ben ik over anderhalve week 18 :')
Ze dachten dat het wel over zou gaan, de piercingverliefdheid

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:12

Enyaa schreef:
Ik lees hier al heel erg lang mee, maar ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die hun ouders moesten overhalen om een piercing te mogen zetten. Zoja, hoe hebben jullie dat aangepakt? Hoe hebben jullie ze duidelijk gemaakt dat het geen zelfverminking of onnatuurlijk is? (Heb erg koppige ouders en ben helaas te 'braaf om ze tegen te spreken)

Op mijn verlanglijstje staan een gestretcht oor van zo'n 8/10 mm, een tongpiercing, een derde oorgaatje en een helix.

Ik mocht eerst ook niet een derde oorbellengaatje, en op een moment mocht het van mijn moeder, dus ik had het eigenlijk niet met mijn vader overlegt en had het laten zetten en toen was het geen probleem. Maar ik wil ook een tragus... maar daarmee moet ik dus wachten tot ik 18 ben ....

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:32

Enyaa schreef:
Ik lees hier al heel erg lang mee, maar ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die hun ouders moesten overhalen om een piercing te mogen zetten. Zoja, hoe hebben jullie dat aangepakt? Hoe hebben jullie ze duidelijk gemaakt dat het geen zelfverminking of onnatuurlijk is? (Heb erg koppige ouders en ben helaas te 'braaf om ze tegen te spreken)

Op mijn verlanglijstje staan een gestretcht oor van zo'n 8/10 mm, een tongpiercing, een derde oorgaatje en een helix.


Ik heb vanaf mijn 15de tot 20ste moeten zeuren voor een tongpiercing, ze heeft altijd gezegd óf 21 of uit huis, uit respect heb ik dus gewoon gewacht tot ik toestemming heb gekregen. nu hoeft dat inmiddels niet meer :))

Nyaleti

Berichten: 6310
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:56

Ik kwam thuis met een strecher in mn oor zonder dt mn ouders hret wisten (lekker puberaal he :)) ) maar denk niet dat je it bij elke ouder kan flikken. Wil ook een lippiercing maar daarbij moet.ik wel wachten tot mn 18e want als ik die zo laat zetten moet ie er zws uit.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:10

Een stretcher in mn oor lijkt me niet zo prettig. Een stretcher is een bed :')
(Flauw grapje haha)

Ik heb hetzelfde gedaan hoor. Zit nu op 5mm en mn ouders zijn er pas vorige week achter gekomen. Ze vonden het niet leuk, maar verder was het geen probleem.