[Centraal] Piercings

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:56

Had het nieuwe topic nog niet gezien! Maar ben weer helemaal bijgelezen :) Ik wil nog steeds een Triple Forward Helix in mijn linker oor. Had tijdje terug een piercer in Hardenberg gemaild, maar krijg geen reactie. Binnenkort maar even langs voor informatie.

Werecat

Berichten: 3060
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Kuar Nhial; I'll be the leader of the air

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:58

Zonder te vragen iets doen, dan zwaait er wat hier :')

Wachten tot mijn 18e. Phoe, dat duurt nog zeker 3 jaar. En dan heb ik de garantie nog niet dat ik het dan wél mag.

Sassii

Berichten: 1614
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Winschoten

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:19

Ik vroeg bij mijn helix aan mijn moeder of dat mocht, ze zei ; 'Vraag eerst maar aan je vader, dan mag het ook van mij.' Mijn vader zei ; 'Als het van mama mag, met het ook van mij' Maar hij had noooooooooit gedacht dat ik een piercing mocht van mijn moeder. Dus toen kwam ik bij mijn vader met een helixpiercing. Hij heeft ook toestemming gegeven over mijn navelpiercing, maar telkens als ik bij hem kom, zegt hij ; En hou goat t met dat rut ding? ( En hoe gaat het met dat rot ding? ) & 'lelijk ding heb je in je navel' en dan zeg ik ; hest er wel toestemming veur geem ( je hebt er wel toestemming voor gegeven )

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:35

E_Nalanta schreef:
Hey bokkers, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! Ik heb mijn tongpiercing nu 2 weken, alles gaat prima en ik mocht hem vandaag laten omwisselen bij de piercer... IS ZE ER NIET. :Y) Er moet dus een kleinere staaf in, aangezien mijn tong gewoon weer richting de normale grote aan 't gaan is en de huidige staaf écht te lang is.... Maargoed, veders is er ook niemand hier in 't dorp die pierct en mij ermee kan helpen...

Ik neem aan dat je dit niet zelf kunt of mag doen? Ik ben morgen naar Engeland en zou dit stuk ijzer wel graag willen vervangen voor eh, iets... kleiners... :+



Ik vindt 2 weken erg snel. Ik mocht mijne pas na 6 weken omwisselen.
Ik heb hem op een gegeven moment er uit gehaald om ander bolletje op te zetten en zo kwam ik erachter dat ik hem heel makkelijk zelf kan verwisselen.
iig van onderuit weer er in steken en tong ontspannen houden dan schuift het staafje er zo door bij mij en dan bovenkant bolletje erop en klaar.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:38

2 weken is zelfs erg lang, na 10 dagen krijg je een kleiner zweerstaafje ;) ik heb die van mij toen zelf gewisseld na 1 dag omdat ik er toen 2 had en 2 van zulke staven met koeien ballen trok mijn mond niet, heb toen zelf verwisseld, appeltje eitje :j

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:23

@Enya, officieel mag een piercer alleen pietcings zetten bij mensen vanaf 16 jaar, maar dan moet er wel een ouder mee om schriftelijk toestemming te geven. Pas op je 18e is er geen toestemming van een ouder meer nodig. Ik weet dat het in de praktijk inmiddels niet meer zo streng is, maar het zou dus maar zo kunnen dat je op deze leeftijd geweigerd wordt. Bij mijn tattoo en navelpiercing heeft mijn moeder ook echt een handtekening voor toestemming moeten zetten. Bij andere piercings (toen ik ouder was) moest ik zelf tekenen, maar de laatste keer dat ik gepierced werd hoefde ik helemaal niets te tekenen...

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:21

Volgens mij mag je zonder 16 jaar al zoder toestemming van je oouders hoor! En onder de 16 jaar heb je toestemming van je ouders nodig. Alleen als je een intieme piercing wilt moet je 18+ zijn of toestemming hebben van je ouders. Want ik kon mijn tragus gewoon laten piercen toen ik 16 was zonder me moeder erbij

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41787
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:23

Ik heb voor al mijn piercings moeten tekenen :). Nou, voor mijn oorlelgaatjes heeft ma getekend, ik was toen nog niet bevoegd. Maar voor die andere twee heb ik keurig een verklaring moeten ondertekenen. Vind ik zelf ook een veiliger gevoel, dat piercers zo werken.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:58

Ik heb voor mijn helix niks hoeven te tekenen, was toen 18 of 19 volgens mij :)

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 13:59

Pff ben hier zo vaak geweest over m'n bultje bij m'n tragus..vandaag is het bult(je) erg dik..
Dus morgen op naar de huisarts -O- Hoop dat dit niet definitief einde tragus betekend, maar volgens piercer had de huisarts wel iets om het weg te krijgen.

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:27

Onee vanmorgen was mijn navelpiercing ontstoken..(heb hem 4 jaar ) Ik naar de piercingshop voor advies, bleek ook mijn tong gezwollen te zijn.. Deed wel al sinds gisteren pijn omdat het bolletje nog steeds regelmatig ( 's nachts ) in mijn tong kruipt en er dan uit plopt.
Tong moet ik een langer staafje in doen en een andere navelpiercing erin... is het advies van de shop.

Ben ook van plan om mijn navelpiercing 2x per dag met water schoon te maken

Gelijk weerstand tabletten gehaald want ik denk dat het aan mijn weerstand ligt ( al zijn mijn tragus piercings netjes rustig)

Nyaleti

Berichten: 6310
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:24

wow na 4 jaar nog? :oo

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:26

joyce2 schreef:
@Enya, officieel mag een piercer alleen pietcings zetten bij mensen vanaf 16 jaar, maar dan moet er wel een ouder mee om schriftelijk toestemming te geven. Pas op je 18e is er geen toestemming van een ouder meer nodig. Ik weet dat het in de praktijk inmiddels niet meer zo streng is, maar het zou dus maar zo kunnen dat je op deze leeftijd geweigerd wordt. Bij mijn tattoo en navelpiercing heeft mijn moeder ook echt een handtekening voor toestemming moeten zetten. Bij andere piercings (toen ik ouder was) moest ik zelf tekenen, maar de laatste keer dat ik gepierced werd hoefde ik helemaal niets te tekenen...


vanaf 12 met ouder, vanaf 16 zonder ouder, vanaf 18 ook intiem

kYliieJ
Berichten: 1581
Geregistreerd: 25-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:11

casperzazoe schreef:
wow na 4 jaar nog? :oo



Ja heel vreemd. En me tong is ook dik en geiriteerd.. zal wel met elkaar samen hangen

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:22

Mijn navelpiercing gaat totaal niet goed. Komt voornamelijk door mijn werkbroeken die er continue op/tegenaan zitten. Los doen of omslaan kan niet, dus ik moet denk ik een gaasje eromheen doen ofzo.
Er komt steeds snotterig dik spul uit, heel ranzig. Ik zit er niet/nauwelijks aan (alleen onder de douche). Heb hem nu denk ik 3 maanden, dus hij is sowieso nog aan het genezen.. maar dit ziet er natuurlijk helemaal niet goed uit/lukt zo helemaal niet!

Myryana

Berichten: 2139
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Düsseldorf

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:14

Blergh, heb de laatste tijd echt veel meer last van oorkaas, wat mijn hond geweldig vindt want die wilt altijd mijn oorbellen likken maar nu jeukt en stinkt het toch wel heel erg.. :r

Mijn hond is echt maf overigens want hij vind het dus echt leuk om mijn oorbellen in de avond schoon te maken als ik in bed lig. Soms wilt hij ook aan mijn neuspiercing "knabbelen" omdat het zo uitsteekt.. :')

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:13

Ik wil me hier graag ook aanmelden...
Sinds gisteren trots op mijn juweeltje (VCH)

Alleen vroeg ik me af of het bij diegene hier die ook eentje hebben, ook fel bloedde? Heb geen bloedverdunnende medicatie etc genomen en was nuchter (lol).

Myryana

Berichten: 2139
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Düsseldorf

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:49

Toen ik de mijne heb laten zitten bloedde het eigenlijk amper, en ik moest de middag erna nog in het vliegtuig zitten naar Nederland toe (had in USA laten zetten) heb ook tijdens het vliegen geen last van doorbloedingen gehad ofzo.

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:54

Dank je :)
Ben al even aan het zoeken en informeren geweest, de ene zal er meer last van hebben dan de andere.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41787
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:35

Eponastable schreef:
Ik wil me hier graag ook aanmelden...
Sinds gisteren trots op mijn juweeltje (VCH)

Alleen vroeg ik me af of het bij diegene hier die ook eentje hebben, ook fel bloedde? Heb geen bloedverdunnende medicatie etc genomen en was nuchter (lol).


Geen bloed gehad :). Niet tijdens het zetten, ook niet erna :).

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:44

It makes me one of a kind... lol

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:53

Ik had wel een bloedbad, maar na het douchen voorbij en nooit meer last van gehad :)

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:30

_Friemel schreef:
joyce2 schreef:
@Enya, officieel mag een piercer alleen pietcings zetten bij mensen vanaf 16 jaar, maar dan moet er wel een ouder mee om schriftelijk toestemming te geven. Pas op je 18e is er geen toestemming van een ouder meer nodig. Ik weet dat het in de praktijk inmiddels niet meer zo streng is, maar het zou dus maar zo kunnen dat je op deze leeftijd geweigerd wordt. Bij mijn tattoo en navelpiercing heeft mijn moeder ook echt een handtekening voor toestemming moeten zetten. Bij andere piercings (toen ik ouder was) moest ik zelf tekenen, maar de laatste keer dat ik gepierced werd hoefde ik helemaal niets te tekenen...


vanaf 12 met ouder, vanaf 16 zonder ouder, vanaf 18 ook intiem


Is dat al lang? Want 10 jaar geleden stonden er in heel veel shops bordjes dat ze mensen onder de 16 niet gepierced konden worden en vanaf 16 jaar alleen met schriftelijke toestemming van de ouders. Ik heb de contracten geloof ik zelfs nog ergens in een verhuisdoos liggen!

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:26

Ja al meer als 11 jaar, ben nu namelijk 23 en was 12 met me navelpiercing, dat waren de officiële wettelijke regels maar veel shops deden het idd niet, was eigen keuze :j

Sassii

Berichten: 1614
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Winschoten

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:46

Hoi!
Ik heb eindelijk mijn moeder zover gekregen dat ik pluggs mag!
Maar hoe kan ik het beste beginnen?