Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 17:14

Ja, de Rabobank heeft serieus 136 euro van mij gestolen. Ik heb nu al een klacht op een klacht liggen.

Wat is er gebeurd?
Er is 5000 dollar van mijn creditcardrekening afgeschreven waar ik sowieso geen opdracht voor gegeven had. Dat bedrag is omgerekend in euro's. Vrijwel direct daarna is een bedrag van 5000 dollar bijgeschreven, maar wegens een andere koers (inkoop vs verkoop) wordt er minder bijgeschreven dan er afgeschreven is. Ook wordt er 94 euro koersopslag bij mij in rekening gebracht. Er is dus slechts enkele seconden geld van mij rekening geweest. Maar dat kost mij dus 136 euro.

Maar ik heb dus nooit enige opdracht gegeven voor deze transactie. Die had dus niet mogen plaatsvinden.
Dat weet kennelijk ook de partij die het afgeschreven heeft, het is direct teruggestort, maar ik ben door deze fout die niet door mij gemaakt is dus 136 euro kwijt. In euro's was er niets aan de hand geweest, maar omdat het om dollars gaat mis ik dus geld.
De Rabobank ziet het probleem niet, de 5000 dollar is terug bij mij zeggen ze. Nou nee, er ontbreekt 136 euro.
Ik ben al de hele dag aan het bellen, maar ze ontkennen dat ik die 136 euro ook terug moet hebben. Het kan niet zo zijn dat banken als er onderling een fout gemaakt wordt, dat ze geld ontvangen van klanten die er niets mee te maken hebben. Ik heb nu een klacht op de klachtafhandeling neergelegd en daar mogen ze 6 weken over doen om die te behandelen.
Maar zo gaan banken dus om met je geld. Iets waar ik niets aan kan doen kost mij dus geld. -:(- -:(- -:(- In 2 seconden is er 136 euro van mij gejat.
Laatst bijgewerkt door Dani op 24-03-23 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel in overleg aangepast.

Anoniem

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:21

Even een gekke vraag maar had jij geen €5.000 borg moeten betalen voor je auto in Mexico? heeft het niet hier iets mee te maken?

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:23

Dit hoort toch bij je vakantie en oplichtingspraktijken topic?

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 17:30

LV19952 schreef:
Even een gekke vraag maar had jij geen €5.000 borg moeten betalen voor je auto in Mexico? heeft het niet hier iets mee te maken?

Ja en nee. Soweiso geen 5000 euro, maar dollar, maar een borg is niet iets wat je betaald, maar een reservering. De borg was een reservering, dat is geen afschrijving, dat wordt pas een afschrijving nadat je de auto hebt ingeleverd en kosten moet betalen. Bij geen kosten wordt het geld direct weer vrijgegeven zonder afschrijving. De de gehele reservering gaat er af en dan zie je niets meer op een afschrift. Dat heb ik wel vaker gehad. Dat staat ook als reservering in de app, je bestedingslimiet is dan alleen lager. Na teruggave van de auto heb ik de app gechecked en was mijn bestedingslimiet weer 5000 dollar (een 4700 euro) hoger. Er staat op het contract een closingdatum en tijd. Op dat moment was er dus niets afgeschreven. Bij thuiskomst was mijn bestedingslimiet ook nog steeds dat bedrag hoger. Er stond niets van een afschrijving en bijschrijving.
En gisteren dus ineens een afschrijving en bijschrijving. Daar heb ik geen opdracht meer voor gegeven. Deze heeft plaatsgevonden na de 'closure' van het contract. Dat is kennelijk ook direct gezien daar, want er heeft direct een terugboeking plaatsgevonden.
Feit is dus dat er een afschrijving heeft plaatsgevonden zonder mijn opdracht, de afschrijving an sich is hersteld, maar het koersverschil is niet hersteld. En dat moet natuurlijk wel.
Zoiets is ook wel eens gebeurd in Europa, maar dan heb je dus te maken met Euro's en geen koersverschil. Ik heb geen fout gemaakt, geen opdracht gegeven, degene die de fout gemaakt heeft, heeft het ook hersteld, maar door koersverschillen ben ik dus de dupe voor een enorm bedrag. En dat is de omgekeerde wereld natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door germie op 23-03-23 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 17:30

BigOne schreef:
Dit hoort toch bij je vakantie en oplichtingspraktijken topic?

Nee, want dit heeft na mijn vakantie plaatsgevonden en heeft in principe niets meer met een vakantie te maken.
Er is geld afgeschreven zonder mijn toestemming en ook weer bijgeschreven, maar omdat het in een vreemde valuta is zou ik kosten moeten dragen. Maar ik heb nooit opdracht gegeven. Feitelijk is het dus -5000 dollar en +5000 dollar, maar het verschil is voor mij 136 euro in het nadeel.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:36

Ik zou het melden bij de creditcard maatschappij.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 17:37

Urbanus schreef:
Ik zou het melden bij de creditcard maatschappij.

Ik heb een Rabo visa card, jij bedoelt dus de Visa?

Desireeeee
Berichten: 234
Geregistreerd: 31-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:37

Als ik het goed begrijp heeft dus die derde partij een fout gemaakt door een afschrijving te maken? Ondanks dat zij het netjes hebben opgelost, door het weer bij je bij te schrijven, zijn zij daarmee wel de oorzaak van het koersverschil. Ik zou dus ook niet zeggen dat de fout dan bij de bank ligt, dat ligt dus bij dat bedrijf. Immers, je weet, betaal je iets of wordt er iets afgeschreven in een andere koers, betaal je de koerswisseling. Ik begrijp dat het een hele lastige en vervelende situatie is, maar aangezien de bank niks te maken heeft met de betaling die jij doet of de fout die het bedrijf maakt, kan je niet van hen verwachten dat zij dat koersbedrag betalen. :)
Kan je het niet beter bij die derde partij aankaarten?
Laatst bijgewerkt door Desireeeee op 23-03-23 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:40

Ik zou ook een melding maken bij het autoverhuur bedrijf. Deze heeft de opdracht aan de rabobank gegeven.
Rabobank heeft de opdracht alleen uitgevoerd. De enige echte "dief" is de autoverhuur bedrijf niet de rabobank.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:40

Citaat:
Ik heb nu een klacht op de klachtafhandeling neergelegd en daar mogen ze 6 weken over doen om die te behandelen.

Als je gelijk hebt krijg je gewoon je centen terug. GEDULD!
Wij hebben ook een keer zoiets gehad na een tripje New York.

Om nu gelijk de tekst hier te typen: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen
Gaat mij te ver en is bizar, dit zal een automatisch proces zijn.
Zijn daar fouten in gemaakt door de Bank, dan krijg je je geld vast terug en anders niet ;)

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:43

Rabobank heeft helemaal niks gestolen, die heeft gewoon de boekingen gedaan waar het vervoersbedrijf om heeft gevraagd.

Je probleem is het vervoersbedrijf, niet de rabobank. Daar moet je klagen.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:43

Snap dat je baalt TS! Maar ik zou ervan uitgaan dat het wel weer goedkomt.

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit werkt? Het bedrijf heeft dus 5000 van jou afgeschreven en direct weer bijgeschreven. Zij hebben dus evenveel geld als voorheen.
Naar wie gaat dat overgebleven geld dan eigenlijk, haha? Naar de bank? Of ziet het bedrijf het wel terug op hun rekening? En hebben zij nu 136 euro extra?

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:47

De koersopslag gaat naar de rabobank. De rest is wisselkoers.

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:48

Deze TS heeft vaker een wat dramatische manier van verwoorden. Als er een klacht is ingediend zou ik gewoon de procedure afwachten.

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:55

Jemig TS wat een drama om iets waar gewoon al een klachtenprocedure voor loopt...
Waarom ben je bij de bank gaan klagen als je weet wie het heeft afgeschreven?
Daar zou ik gaan klagen dat ze het dollar equivalent van 136 euro naar je over maken. Want door hun fout mis je dat geld nu ten slotte.
En verder, de klacht is ingediend, niet echt nodig om hier te doen alsof de rabobank uit te maken of het de maffia is en je al je geld voor de rest van het jaar kwijt bent..

Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 17:58

Ik vraag me af of je hier wel een "schuldige" kan aanwijzen. Het verhuurbedrijf heeft een fout gemaakt, maar die ook herstelt op de enige manier dat ze kunnen. Zij kunnen er ook niks aan doen dat er wisselkoersen en koersoplag is. De Rabobank kan er ook niks aan doen, want is de standaard procedure.
Dus ja, het vervoersbedrijf zit "fout", maar heeft die eigenlijk al herstelt.
Ik hoop natuurlijk dat je het terug krijgt voor je, maar ik vraag het me af.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:00

Poeh, er is een fout gemaakt, niet bewust geld van je gestolen. Kalmeer, schrijf duidelijk op, met bewijs, wat er gebeurd is en leg dat bij het bedrijf neer dat de fout heeft gemaakt.

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:01

Foei Rabobank :+

DJZ

Berichten: 3110
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:02

germie schreef:
Nee, want dit heeft na mijn vakantie plaatsgevonden en heeft in principe niets meer met een vakantie te maken.


Wat ik lees, is dat deze transactie NA de vakantie heeft plaatsgenomen en het verhuurbedrijf hier niets mee te maken heeft?
TS kun je wel zien waar naar toe die 5000,- overgemaakt is geweest?

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:19

Naar het verhuurbedrijf, dat geeft ze ook aan.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:22

Ach ja, de Rabobank moet toch ook aan z'n geld komen :j

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:31

In je andere topic zeg je dat je 5000 borg hebt betaald aan het verhuurbedrijf, (deposit). Dus dan klopt dit toch? De 5000 krijg je terug, maarja daar zit wisselkoers aan vast..

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-23 18:35

K_nolan schreef:
In je andere topic zeg je dat je 5000 borg hebt betaald aan het verhuurbedrijf, (deposit). Dus dan klopt dit toch? De 5000 krijg je terug, maarja daar zit wisselkoers aan vast..

Nee, want op het moment van inleveren was de 5000 vrijgegeven en had ik dat weer als extra bestedingslimiet. Dat limiet is zo gebleven tot gisteren. Bij een borg betaal je niet, dat is een reservering en vindt er geen echte transactie plaats. Dat kon je ook steeds zien. Maar nu dus ineens een transactie.

En het is dus voor iedereen zaak om af en toe ook dit soort dingen te checken. Ik ben vast niet de enige die het overkomt. Daar gaat het om. Op dit moment ben ik geld kwijt waar ik dus niets aan kan doen. Dat noem ik gestolen ja. Hoe moet je het anders noemen? Want als ik niet aan de bel trek komt het zeker niet terug en bij de eerst klacht wordt er gezegd dat ze er niets aan kunnen doen.
Maar ik ben in deze dus zeker geen partij die hier ook maar aan kan doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:42

_San87_ schreef:
Poeh, er is een fout gemaakt, niet bewust geld van je gestolen. Kalmeer, schrijf duidelijk op, met bewijs, wat er gebeurd is en leg dat bij het bedrijf neer dat de fout heeft gemaakt.


Dit idd. Wat een drama weer.
Leuk is anders en mogelijk klopt er idd iets niet, maar op deze manier bereik je ook niets.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 18:43

Er is door een partij een fout gemaakt in jou nadeel. Doelbewust geld ontvremen is stelen, daar is geen sprake van.
De bank is hier ook geen partij in, die krijgen 2x een opdracht vanuit het verhuurbedrijf (opnemen en terugstorten) en doen dat gewoon netjes. En daar zitten kosten aan.

Dat die transactie niet rechtmatig gedaan is is de schuld van het verhuurbedrijf en due zijn dus de schuldige partij in dat geval.