Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 27 [ 669 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Yoga

 
Profiel   

Ik ben zo benieuwd of er nog meer bokkers zijn de fanatiek yoga'en!

Ik ben vorig jaar Augustus begonnen op Bali, en nam toen een klas per week voor 6 maanden, en oefende ook veel thuis (op m'n mooie balkon, zie foto's)
Inmiddels heb ik al zo'n 3 maanden niet meer geoefend (ben naar Egypte verhuisd), en mis het ontzettend, ben dus ook weer begonnen vorige week, heerlijk!

Ik zelf ben gek op vinyassa klassen, vind hatha allemaal wat te langzaam en te weinig uitdaging.

Ik ben nu begonnen met de 30 day yoga challange met Erin Motz: http://www.doyouyoga.com/challenge/
Ontzettend leuk om er weer in te komen met maar zo'n 15 minuten per dag.

Ik heb hier in Egypte jammer genoeg niet echt een leuke studio nog kunnen vinden, yoga is hier niet helemaal een ding.

Ben benieuwd naar mijn mede- yogini's hier op bokt :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]
(gheghe, ik moet nog wat aan mijn balans werken :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:24 



 
Profiel   

Ik wil er al heel lang mee beginnen maar hier in de buurt geven ze alleen lessen op dagen/tijden die mij niet uitkomen.....
Lijkt mij voor mijn lijf (en geest) echt erg prettig.....
Wil dan wel zo'n combi gaan doen, yoga tai chi ofzo....


Laatst bijgewerkt door justdiesel op 11-03-14 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:26 



 
Profiel   

Die 30 day yoga challenge, wat een geweldig idee! Heb me ook net opgegeven, want helaas kan ik yoga op een sportschool hier niet betalen. Zelf vind ik poweryoga fijn als sport - soort combinatie yoga/Pilates/ cardio - en body balance, hetzelfde soort idee. Qua 'pure' yoga vind ik Vinyassa ook heel fijn.

Dankjewel voor het posten hiervan, leuk om meteen ook een soort voortgang/tips topic te hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:26 



 

Ik doe wekelijks Yoga bij mij in de sportschool. Ik moet alleen even nakijken welke vorm van Yoga dat is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:27 



 
Profiel   

Ik ben sinds vorige week begonnen met yoga. Het kriebelde eigenlijk al jaren, maar ik heb nooit echt door gepakt. Een paar jaar geleden heb ik wel samen met mijn moeder een proefles gedaan, maar het was toen niks voor haar jammer genoeg en toen zijn we samen op zoek gegaan naar iets anders.
Maar vorige week heb ik weer ergens een proefles gevolgd en heb ik me gelijk opgegeven voor de komende tijd. Wat voor yoga het is weet ik niet :+ www.yoga-helmond.nl is waar ik nu les ga volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:31 



 
Profiel   

Leuk! Ik doe sinds september aan yoga, maar heb al genoeg aan Hatha Yoga. Ben nog op weg naar mijn tenen ;-)

Vinyassa yoga ken ik niet. We hebben pas wel 2 lessen kundalini yoga gehad (volgens mij), maar dat vond ik niet echt prettig. Het was in ieder geval die vorm waarbij je beweegt op je ademhaling. Fijn als je docent bijna begint te hyperventileren en je dat tempo dus zou moeten volgen... Ik kreeg er vooral veel hoofdpijn en duizelingen van.

Probeer wel af en toe buiten de lessen om ook thuis te yoga-en, maar dat komt er vaak niet van. Dus ga eens kijken naar die challenge.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:35 



 
Profiel   

Even een stipje hier om mee te gaan doen met de 30day challenge.

Dan meteen een domme vraag :+ wat doet yoga voor jou? Ik wil de 30day challenge doen vanwege mijn lenigheid (gisteren klom ik niet zo soepel op een paard haha). Maar wat is het doel nu eigenlijk van de meeste hier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:37 



 
Profiel   

Ik doe ook elke week aan yoga!
Hatha yoga omdat dat toevallig hier in het buurthuis om de hoek gegeven word!
Op de sportschool heb ik een paar keer power yoga gedaan vond ik ook heel fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:40 



 

Ik doe een combinatie tussen de ontspanning van Hatha en de actieve houdingen van Vinyassa :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:41 



 
Profiel   

*\o/* je kunt de kraai!!!!!
(Nederlandse naam voor plaatje 1 :P)
Ben jaloers!! Het lukt mij nu om hem 4 seconden te houden na maanden oefenen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:45 



 
Profiel   

Wat leuk! Best veel dus!
Ik ben er een tijd behoorlijk fanatiek mee bezig geweest, en merkte dat ik er vooral erg sterk door werd, maar kreeg ook veel vertrouwen in mijn eigen lichaam, je kan écht meer dan je denkt dat je kan!
Ik ben een stuk leniger geworden, en ben veel bewuster van mijn ademhaling.

Kundalini vind ik wel leuk, maar denk dat je daar als beginner niet helemaal blij van word, denk dat je daar zeker een goede intro voor nodig hebt, en er niet zomaar in kan stappen.

Voor iedereen die nog twijfeld, of geen studio kan vinden, probeer die 30 dagen yoga challenge eens, het zijn korte dagelijkse sessies, en vrij algemeen.

Ik vind zelf een yoga-studio fijner, dan een fitness instructeur die wat yoga erbij doet. Het hele pure meditatieve soort yoga werkt een stuk fijner dan het gejaagde kijk-mij-eens attiditude van de instructeur :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:46 



 
Profiel   

haha ja crowpose is eigenlijk heel makkelijk, beetje op jezelf vertrouwen, en de eerste paar keren een kussen onder je hoofd :+. ik kan hem nu zo'n 20 seconden houden. Jammer genoeg vergeet ik dan vaak goed te ademhalen en val ik er dan uit als ik een diepe zucht neem :+

Jans; heeft dat een naam, of is dat iets wat je zelf oefend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:47 



 
Profiel   

Klopt, Kehdra! Die instelling van een fijne yoga-instructeur kan een groot effect geven op de les.

Trouwens, is die eerste houding niet de kraanvogel? Ik dacht dat ie zo heette :o

haha, die is heel makkelijk idd, als je maar sterke polsen hebt ;-) Ik doe hem dus vooral om mijn polsen te trainen, want die moeten sterker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:49 



 

Mijn Yogameester (noem je dat zo?) noemt het gewoon Hatha & Vinyassa :j hebben steeds een sessie van anderhalf uur met groep :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:52 



 
Profiel   

Hier ook een yogi. Ik doe bikram yoga een paar keer per week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:53 



 
Profiel   

Jaaa eindelijk een yoga topic *\o/*

Ik volg nu sinds een halfjaar 1 à 2 keer per week poweryoga (les van 1 uur, waarvan eerste en laatste kwartier meditatie/ontspanning). Vond het in het begin ontzettend zweverig, maar ik begin er nu toch wel voor te vallen :D Thuis oefenen schiet er vaak bij in, ook omdat ik gewoon niet weet waar te beginnen, maar die 30 day challenge lijkt me erg leuk! Vanavond nog even blokken voor mijn tentamen, dan kan ik daar morgen mee van start!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:55 



 
Profiel   

Selka, ik doe het vooral om leniger en sterker te worden. En hopelijk helpt het ook om af en toe wat rust te creëren in mijn hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:56 



 
Profiel   

oooh bikram wat stoer! Ik heb dat eens geprobeerd, maar omdat het zo heet is ga ik zo erg zweten dat m'n handen en voeten telkens wegglijden :+. Heb het dus maar opgegeven :P. Omdat het zo warm was ben ik denk ik ook een beetje verder gegaan als anders, en kon nauwelijks lopen de dag erna :+

Ik heb geen idee hoe het in Nederland heet... Ik ken het alleen in het Engels als crowpose...

Klinkt fijn Jans, ik vind de dynamiek zo fijn :)

Wat doet poweryoga? is het heel anders dan 'gewone' yoga?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 17:59 



 
Profiel   

Ik denk dat het voor heel veel ruiters enorm goed zal zijn om een aantal oefeningen te doen voor ze opstappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 18:00 



 
Profiel   

Ik vind de warmte juist heerlijk. Vind het alleen jammer dat je er oliebol haar van krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 18:01 



 
Profiel   

ja zeker! Mijn houding is een stuk beter geworden, en kan het langer uithouden nu.
Ik rijd zo'n 6 paarden per dag en kwam altijd een beetje gaar thuis na een werkdag, nu ik goed om m'n ademhaling denk, heb ik 's avonds nog wel energie voor yoga.
Ook is mijn cooordinatie verbeterd :j

Hahaha, pluishaar na yoga :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 18:02 



 
Profiel   

Zeker bij de bikram zie je er na 10 min niet meer uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 18:03 



 
Profiel   

haha, ik weet iig dat ik een gigantisch rood hoofd had na de klas :+.

Ik ben benieuwd hoe jullie de 30 day challenge vinden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 18:07 



 
Profiel   

Ik wil ooit nog eens een gratis proefles bikram yoga doen, dat lijkt me zo gaaf (en ook zo vreselijk afzien, maar dat is fijn :+). Waar doe je dat?

De oefeningen bij poweryoga zijn hetzelfde als bij 'gewone' yoga, maar je doet ze wat sneller achter elkaar. Wij doen bijvoorbeeld de zonnegroet vaak achter elkaar zonder pauze, en je blijft ook niet minutenlang in dezelfde houding zitten. Ik ervaar het als iets intensiever, maar dat zou het officieel niet moeten zijn (onze leraar vertelde bijvoorbeeld dat zijn hartslag exact hetzelfde blijft tijdens de oefeningen, terwijl ik sta te puffen bij de 5e zonnegroet). Maar om die reden vind het het wat leuker, de uitdaging om het ook op tempo goed te doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 18:12 



 
Profiel   

11AFotograaf schreef
Trouwens, is die eerste houding niet de kraanvogel? Ik dacht dat ie zo heette :o


de kraanvogel wordt vaan de "verdieping" van de kraai genoemd. Je benenpositie en je 'kont' hebben iets andere houding waardoor de balans lastiger is.
Zoals dit er uit ziet, lijkt dit meer op de kraai, zoals ts zelf ook al aangeeft :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-14 18:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 27 [ 669 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen