Yoga

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyj01
Berichten: 5376
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 07:31

Ik heb een hardloopbroek tot de knie aan met een sport bh (top) maar ik doe dan ook een zweetige yoga vorm. Als je echt door wil kun je ook eens op de sites van yogawinkels kijken die hebben ook fijne spullen. En de rituals heeft een kledinglijn die lekker is voor de yoga en op de bank :D

Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 08:54

Ik heb de sportharnassen van de Hema van iets voor 15 euro het stuk ofzo.. Doen het voor mijn cup C/D prima, nooit last, lekker brede bandjes maar niet té breed op de schouders. Geen zere meiden :D en goed betaalbaar zodra je denkt dat ie niet meer genoeg steunt.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 11:21

Voor het paardrijden heb ik stevige sportbh's van triumph, maar met yoga heb ik er eigenlijk nooit last van en draag ik gewoon mijn bh. Zweet gelukkig ook niet veel tijdens de yoga, dus dat is geen probleem.

Die legging ziet er inderdaad wel erg fijn uit! Het nadeel van mijn joggingbroek vind ik dat hij snel naar beneden valt als je je benen in de lucht moet houden en zo, dus misschien toch nog eens iets anders zoeken...

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:24

Die van de Hema zijn te breed kwa omvang. Dan doe ik mijn armen omhoog en floepen mijn borsten eruit :P

Ja deze legging is wel een aanrader. Revieuws zijn ook allemaal heel goed. En wat ook super is is dat de band hoger is zodat hij over je vetjes valt en je buik wat platter lijkt :Y) En idd je hebt niet dat het gaat verschuiven zoals met een normale broek.

Had ook al gegooglet op Yoga kleding. Er is genoeg leuks te vinden :D

Gister les 3 gedaan. Voel me spiertjes wel. Die trillen ook met bepaalde oefeningen omdat ik zo weinig kracht heb. Maar dat word vanzelf beter hoop ik :+ Vanavond les 4 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:28

Dat trillen betekent dat je iig op de goede weg bent haha. Het mag best wat moeite kosten! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:49

Weten jullie trouwens goede oefeningen om je buik/rugspieren sterker te maken? Ik mis daar echt onwijs veel kracht. Tijdens lessen vorige zomer moesten we zeg maar op onze rug liggen, benen naar boven en dan je bekken optillen zodat je als het ware op je schouders/bovenrug steunt. Maar ik kreeg dat gewoon niet voor elkaar, zelfs niet een beetje :') Terwijl dat de rest van de oefeningen me wel gewoon goed af gingen.

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 19:51

Ik ga binnenkort de Abs Challenge van Erin doen, dat zou moeten helpen. Anders kun je er misschien op letten bij welke oefeningen je je buikspieren echt gebruikt en dan vooral oefenen met die poses?

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:06

O ja dat is ook een goede. Waar zou ik die challenge kunnen vinden? :o

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:26

Bizzybijtje schreef:
Weten jullie trouwens goede oefeningen om je buik/rugspieren sterker te maken? Ik mis daar echt onwijs veel kracht. Tijdens lessen vorige zomer moesten we zeg maar op onze rug liggen, benen naar boven en dan je bekken optillen zodat je als het ware op je schouders/bovenrug steunt. Maar ik kreeg dat gewoon niet voor elkaar, zelfs niet een beetje :') Terwijl dat de rest van de oefeningen me wel gewoon goed af gingen.


Wat je kan doen is hetzelfde idee, maar dan je benen op de grond houden. Dat je dus een soort van bruggetje maakt, maar dan steunend op je schouders. Dan kijk je hoe lang je dat ongeveer stabiel vast kan houden (dus niet doorzakken, goed je buikspieren aangespannen houden) en daarna laat je je rustig zakken. Dan neem je een minuut rust, herhaal je de oefening, neem je een minuut rust en herhaal je weer de oefening. Dus 3 herhalingen, met tussendoor een minuut rust. In het begin hield ik het maar heel kort vol, 20 seconden ofzo. Nu gaat het heel goed, ik kruis nu mijn armen voor mijn borst, ipv dat ze liggen als op onderstaand plaatje en ik hef er ook 1 been bij. Dan doe ik het bruggetje met handen voor mijn borst, linker been 30 seconden omhoog, been omlaag en dan rechterbeen 30 seconden omhoog en vervolgens helemaal ontspannen en 1 minuut rust (en dat dan nog 2x). Mocht je zo'n grote plastic bal hebben, dan kan je hem ook doen door je voeten op de bal te leggen en dan het bruggetje te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit:

En planking en de superman zijn ook heel goed!

Je kan de "plankjes" ook eerst vanaf je knieën doen. Je hebt hier heel veel variaties op.
Afbeelding

Afbeelding

En de superman, maar stabiliteit is wel heel erg belangrijk bij deze oefening. Je moet goed in balans zijn en niet doorzakken in je heup of schouders. Ik doe hem nu ook op zo'n Bosu bal, erg leuk!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 26-04-14 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:29

Oo dankjewel voor de tip! Ga ze uitproberen. Merk het wel als het zwaar is haha, dan ben ik goe bezig :D

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:34

Ik heb nog wat dingen toegevoegd aan de vorige post ;)

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 20:35

Super bedankt! Echt heel fijn!

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 21:12


joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:25

Geen probleem hoor! Ik heb de afgelopen maanden 2x per week fysio training gehad voor die spiergroepen, dus vandaar dat ik het zo uit mijn mouw kan schudden ;)

Oja, mochten jullie die superman gaan doen, wat je het beste eerst even kan doen is gewoon op handen en knieën gaan zitten, vervolgens je rug bol maken, daarna hol maken en daarna je rug netjes recht maken. Zo leer je heel goed te voelen wanneer je je rug recht houdt. De oefening gaat ook niet zozeer om hoe goed je je arm en been uit kan strekken, maar om de balans en spanning in je rug. Dus ik pak hem van de 3 setjes, meestal 2x in een positie waarbij ik alleen mijn arm en been van de grond haal en ze verder niet uitstrek. Je spant eerst je buikspieren licht aan, dan til je je hand en voet op, en als je voelt dat je lijf uit balans raakt (maar je spieren in je buik/rug wel netjes aangespannen zijn), dan is dat eigenlijk al voldoende. Op het moment dat het je echt heel makkelijk afgaat kan je dus variëren door je armen en benen verder uit te strekken (maar dan opletten dat je niet door gaat zakken in je rug/schouder/heup!), of in plaats van heel statisch 15 of 30 seconden de houding aan te houden, gaan bewegen. Dus uitstrekken, de houding even vasthouden, terug naar de beginpositie, maar zonder je hand en knie weer op de grond te zetten, dan weer uitstrekken en dat dan een paar keer herhalen. Meestal begin ik met 10 herhalingen links en 10 herhalingen rechts en dat bouw ik dan op, maar het is een beetje afhankelijk van hoe zwaar je de oefening vindt. Gewoon goed proberen naar je lijf te luisteren tussen elke set netjes 1 minuut ontspannen (dat vond ik bijna nog het moeilijkste, een minuut helemaal niets doen, terwijl ik het gevoel na 10 seconden al weer klaar te zijn voor de volgende set, haha).

Enne, wat die naakt yoga betreft, nee dat zou ik niet zo snel in een groep durven! Ik heb een paar keer naakt geposeerd voor een fotograaf die kunstzinnige artistiek naakt foto's maakt en dat vond ik eigenlijk wel stoer genoeg, hahaha.

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:21

Haha, naakt yoga lijkt me ook niks. Vooral niet in de houdingen waarin je met je benen wijd zit :D.

Jennyj01
Berichten: 5376
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:56

Naakt? Bij ons in de les hebben we al niet al te veel aan maar dat is soms al wel wat onsmakelijk.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:12

De zaal waar hier yoga gegeven wordt heeft grote ramen aan de zijkant waar ongeveer iedereen langs komt gefietst die naar het sportcentrum komt. Nee bedankt :=

Bovendien zouden mijn borsten bij alle omgekeerde houdingen in mijn gezicht hangen, nee danku. :n

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:20

Hahaha dat zou bij mij ook het geval zijn vrees ik :') Niet heel comfortabel. Nee bedankt, ik sla over :P

Swah

Berichten: 1869
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:21

Naakt? Hell no! Wat is dat nou voor iets stoms. Even bijlezen.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:07

Goede tips, Joyce!

Naakt yoga doen lijkt me ook niets.

Dat je spieren trillen is heel logisch. Dan zit je aan de top van de kracht van je spieren. Zal dus uiteindelijk minder worden in sommige houdingen en dan ga je nieuwe dingen uitproberen ;-)
Bij mij in de les trilt iedereen, inclusief de docent tijdens de boot. Het was me wel gelukt vrijdag om mijn benen te strekken bij de boot!

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:15

Tiggs, happy birthday!!

Bizzybijtje, hihi mooi dat het een goed teken is. Ik heb het echt bij de simpelste oefeningen al :')

Iolanthe, nee ik zou niet naakt Yoga gaan doen. Snap het nut er ook niet goed van. Als je comfortabele kleding draagt voel je die ook bijna niet zitten.

Ik krijg nu trouwens iedere dag naar mijn beide emails de lessen gestuurd van Erin. Dus als iemand geen mail krijgt misschien dan gewoon nog een keer opgeven. Ze kwamen wel in beide bij ongewenste post. Maar je kunt ze ook gewoon via YouTube kijken :j

Sport BH is ook online gekocht en Yoga schoentjes :Y) Ik vind het best een vies idee dat iedereen op blote voeten rond loopt (heb een kleine voeten fobie) en ze zijn ook erg handig met bepaalde oefeningen want soms glij je een beetje weg op het matje. Deze:
Afbeelding
Ik heb dan alleen de linker besteld dus niet zo'n heel pakket zeg maar.. Heeft iemand ervaring met deze dingen? Vind ze er wat gek uit zien maar ze schijnen heel fijn te zijn. Ben nu wel klaar met kopen.. volgens mij heb ik alles op een t-shirt/hempje na maar ga eerst gewoon een basic shirt dragen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:00

Zou toch niet zo snel een speciaal yogashirt aanschaffen :+

Die schoentjes zien er wel apart uit, wist niet dat dat bestond. Vind het niet heel onhygiënisch, op blote voeten, ik douche achteraf toch wel :)

Spieren trillen is heel normaal, sterker nog, bij een simpele leg lift is het juist het idee dat je je benen opheft tot je spieren gaan trillen. Dan werken je spieren en worden ze dus sterker.

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:14

Ik heb niet zoveel problemen met blote voeten.. :) naakt Yoga zou ik wel meedoen als het in zo'n wellnessresort is waar je toch al naakt rondhuppelt :+

Ik zoek wel iets van een steun voor mijn polsen.. ik krijg ontzettende pijn in polsen en handen met bijvoorbeeld plank :=

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:19

Jans, steunverband? Of anders voorlopig even op je knieën blijven?

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:20

Heb het zelfs als ik op mn knieen steun, polsen kunnen het gewoon niet aan (heb artrose in de polsen) :D

Steunvrband heb ik aan gedacht, maar denk dat braces makkelijker zijn :j