Yoga

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:00

Ik ga ook wel douchen na een Yoga les. Toch vind ik het een vies idee dat iedereen daar rond loopt op blote voeten. Komt door mijn kleine voetenfobie denk ik. Vind zwembaden ook brr

Hoe lang duren jullie Yoga lessen? Ik dacht dat een uurtje normaal was maar waar ik Yoga les ga proberen duren de lessen allemaal 1,5 uur.

Mijn polsen zijn Yoga ook even zat. Ze doen echt pijn. Dus ben blij dat ik alvast begonnen ben. Hoop dat het later wat minder word en het allemaal wel went. Vanavond ook even geen les doen van de challege maar even zoeken naar een rustige les waarbij je niet zoveel op je handen hoeft te staan/gebruiken. Als iemand een goeie les weet via youtube hoor ik het graag.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:07

Mijn yogales duurt ongeveer 5 kwartier. Zeker omdat we een behoorlijk lange eindontspanning hebben. Misschien dat ze de tijd op 1,5 uur zetten om tijd te hebben om de lessen op gemak te wisselen?

Lastig inderdaad als je last hebt van je polsen! Ik kan sommige dingen ook niet, maar het meeste gaat goed. Ik weet zo geen fijn filmpje, maar les 11 van Erin's challenge was om je lichaam weer bij te laten komen, volgens mij, dus die zou je misschien kunnen proberen. Les 29 gaat over oefeningen om goed te kunnen slapen, daar heb je je handen ook niet voor nodig ;-)

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:10

Glossi, jij kende Adriene ook hé? Haar beginnersreeks is heel rustig en fijn, maar ik heb er wel niet specifiek op gelet of ze veel op haar polsen steunt in de oefeningen...

Anderhalf uur is inderdaad lang, denk ik. Ik ben natuurlijk alleen de filmpjes van 20/30 minuten gewend, maar anderhalf uur zo intens als de lessen van Erin zou ik niet volhouden, denk ik.

Over het naakte yoga: zelf zou ik het misschien wel eens durven proberen thuis met de gordijnen dicht, maar een groepsles zou ik nu ook niet zo zien zitten.

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:32

Wij hebben een uur Yoga incl 10 min eindontspanning met een dekentje. En daarna nog eventueel half uur medidatie, maar dat is echt niets voor mij :=

Bootsiebob

Berichten: 5558
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:51

Ik wil die van Adriene ook wel eens gaan proberen. Doe je die vaak Lolanthe? Ik heb weer even geen yoga gedaan en ga het dan meteen weer missen, goed teken!

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:54

Ik heb geloof ik al keer een filmpje met haar gedaan, tot nu toe telkens heel rustig :)
Nu doe ik even geen yoga omdat ik in de eerste week van mijn cyclus zit, en ik mis het ook wel. Zeker omdat ik nu erg gemotiveerd ben om aan de Abs Challenge te beginnen :D

Bootsiebob

Berichten: 5558
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:28

Oja, mij lijkt abs challenge op dat moment niet zo fijn....
ik ben benieuwd naar adriene. Rustig kan ik nu even goed gebruiken :)
Dankzij dit topic toch al leuke ideeën opgedaan.
Maar naakt yoga..... nee, ik zou me in de downward dog al heel ongemakkelijk voelen haha
Laatst bijgewerkt door Bootsiebob op 28-04-14 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:28


Bootsiebob

Berichten: 5558
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:30

Ik zou dan een riem of yoga band om mijn voet doen en die vastpakken. Zo kun je steeds iets verder gaan en na een tijd oefenen lukt het hopelijjk zonder band?

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:32

Zou best kunnen dat deze lessen dan ook een lange eindontspanning hebben. Je krijgt ook kruiden thee na afloop las ik dus dat zal dan ook wel bij die 1,5 uur in zitten.

Ja erg lastig die polsen.. ben wel blij dat ik alvast begonnen ben om er zo in te komen. Dan kan ik ze alvast een beetje trainen :Y)

Les 29 ziet er idd ontspannen uit! Thanks voor de tip! Die ga ik vanavond doen.

Iolanthe, ja Adriene ken ik ook idd. Super fijn om naar te kijken. Zal eens zoeken of zij ook iets leuks heeft. Denk dat ik morgen ook nog even een rustig dagje doe en daarna de challenge weer op pak.

Jans, lijkt me juist wel fijn om het hoofd nog even extra leeg te maken met meditatie. Als het maar niet te zweverig word.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 20:37


Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 07:48

Dank je voor het filmpje! Wat hij op het laatst doet, zo met zijn voet in zijn elleboogholte, dat is ook een positie die in de nieuwe bodybalance zal komen.. Mijn leraar deed dit bij mij voor en die lukte mij wel, alleen kan ik mijn voorste been niet zo schuin leggen dat ik die balans behoud. Schijnt dus heup flexibiliteit te zijn en niet vanuit de knie.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:37

Volgens mij heb ik die geprobeerd vorige Vinyasa les. Iedereen stond lekker te wiebelen.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:47

Heb nog steeds last van mijn pols en voel mijn enkels ook haha. Ik heb gister maar even niets gedaan. Vanavond ga ik een les van Adrienne doen.

Mijn bestelling van Nike was ook alweer aankomen. Ze verzenden snel! Helaas zit er een foutje in de Studio Wraps dus die moet ik terug sturen. Ik vond ze ook wat klein dus heb via Zalando een maat groter besteld zodat ik kan zien of die beter past. Dan gaan die sowieso weer retour zodat ik die ik nu heb kan om ruilen in een maatje groter :') Ze hebben namelijk de zelfde kleur als mijn legging dus dat is wel leuk. Sport bh zit ook perfect.

Tanya, ja misschien ook nog een kwestie van sterker worden. Want je moet je been ook nog omhoog doen voor je hem kunt pakken. Kost wel kracht.. Als het een balans probleem is zou je het misschien naast de muur kunnen proberen dat je daar tegen aan leunt als je om valt? Weet niet of dat lukt.. misschien zeg ik ook wel iets heel stoms haha.

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:58

Ik heb een yogaschool gemaild bij mij in de buurt. Ben benieuwd, schrok me rot joh al die verschillende soorten yoga :') Weet niet wat ik moet kiezen haha!

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:25

Haha dat had ik ook! Ik heb een proefles aangevraagd bij de mevrouw die mij het meeste aansprak. Alleen na wat filmpjes Kundalini Yoga gekeken te hebben denk ik dat het niets voor mij is met al dat gepuf. Ik ga al bijna hyperfentileren bij het kijken van de filmpjes :=

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:27

Denk dat ik voorlopig gewoon bij hatha blijf, dat is volgens mij wat ik al die tijd gedaan heb :j Kan ik altijd nog uitstapjes maken! Ze bieden daar ook lessen aan in infrarode ruimtes, dat lijkt me ook wel heel bijzonder! En warm. :))

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:28

Kundalini yoga klinkt ook interessant. Heeft iemand hier ervaring mee?

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:38

Hot Yoga hihi. Lijkt me best wel leuk om eens te doen. Zal wel veel meer effect hebben en je spieren zijn ook meteen warm. Dat word gehouden in een ruimte van 36 graden toch? Kundalini is veel met ademhaling oefeningen maar soms puffen ze als honden doen dus weet niet of het wat voor mij is. Hatha Yoga had mijn voorkeur. Volgens mij is dat meer de basis of zoiets?

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:21

Nu ik een eindje Adriene heb gedaan, lijkt Erin plots heel erg snel te gaan!
Ik doe nu de Ab Challenge, samen met een "gewone" Ab Challenge van 30 dagen, hopen dat het iets uithaalt :)

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:12

Adriene is een stuk relaxter vind ik. Ik word ook rustiger van haar filmpjes dan die van Erin. Maar vind beide leuk les geven.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:05

Ik kwam dit tegen, misschien is zoiets ook leuk voor de dames die net als ik niet zulke ochtendmensen zijn :o Zijn diverse filmpjes van te vinden :)


Bootsiebob

Berichten: 5558
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:03

Thanks voor die laatste Margrathea!!! Kan ik goed gebruiken.
Heb echt even behoefte aan yoga er zit veel tegen op dit moment, alles tegelijk. Maar yoga sleept me erdoor. Ga over een tijdje waarschijnlijk verhuizen en er staan meer leuke dingen te wachten, dus nu maar even door de zure appel heen. Maar afscheid nemen blijft moeilijk, ook als het over een dier gaat... die door de eigenaren in dat geval verkocht wordt.

maar dan doe ik een rustige yoga sessie met veel kalmerende houdingen en stretches en meditatie en dan lijkt alles niet meer zo erg. Een afscheid is het begin van iets moois of hoe zeggen ze dat?
gelukkig verhuizen konijnen, parkiet en goudvis wel mee. Die blijven tot hun einde bij mij!

Als ik me er over druk lig te maken ga ik in bed in zo'n zij ligging liggen, benen opgetrokken de ene kant op, hoofd draait de tegenovergestelde kant op. Die oefening kalmeert me altijd ontzettend goed. Heeft met de twist in zenuwen/ tussenwervelschijven te maken heb ik eens gehoord.
Dus yoga is niet vaag voor mij, het helpt echt :D

en niets zo fijn als van het lekkere weer te genieten! Dat is voor mij ook yoga :)

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:32

Herkenbaar Bootsiebob, ik zit nu ook even in zo'n "zure appel" periode en als ik gemediteerd heb en mijn fysio oefeningen heb gedaan (die trouwens heel veel lijken op de oefeningen in het filmpje hierboven:D Echt bizar hoeveel fysio soms op yoga lijkt!) dan voel je gewoon de spanning uit je lijft wegzakken. Heerlijk vind ik dat!! Ik snap nog steeds niet waarom ik mezelf soms echt een schop onder mijn hol moet geven om het te doen, want het is zo fijn!

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:51

Ik doe nu ook even minder echt yoga als ontspanning, omdat ik nu de Abs Challenge doe :)

Dit kwam ik nog tegen, zo AcroYoga lijkt me ook heel erg leuk als je iemand hebt die je genoeg kent er vertrouwt daarvoor.