Yoga

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:37

Haha dan is het zeker ideaal :P
Uiteraard kijk ik uit, maar bedoel dat het gewoon net iets makkelijker gaat :j Merk het verschil met kamertemperatuur echt wel.

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:30

Hey!

Ik was opzoek naar Yoga topic, komende week heb ik mijn eerste proefles en vroeg me af of jullie nog tips hebben :D ?

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:00

Geniet ervan! :D Doe comfortabele maar niet al te warme kleding aan. Verder genoeg drinken voor de les en vantevoren (ongeveer 2 uu vantevoren) niet eten is het prettigst. Daarnaast: hou rekening met je eigen grenzen! Jij kent je lichaam het beste.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:29

Ga een paar keer en probeer dan pas te denken wat je er echt van vond. De eerste paar keer komt er best wat op je af.

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:49

Ja, je zult waarschijnlijk af en toe moeten wennen aan de oefeningen en moeten kijken wat nou precies de bedoeling is. Laat je daar niet door afschrikken!

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:10

Ik eet altijd gewoon een uur voor de tijd en dan niet zoveel als normaal. En niet te veel drinken want dan moet ik telkens plassen onder de les :') Tijdens de les drink ik wel veel trouwens. Heb een flesje water naast me staan.

Stop even met de Kundalini Yoga en heb nu gemaild voor een Hatha proef les. Kijken of dat iets minder intensief is. Ik vind die vuurademhaling ook niet zo prettig met Kundalini..

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 22:32

Hatha is erg rustig :j Vind ik persoonlijk heel fijn.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:43

Ok ben benieuwd.. mijn mail was niet goed verzonden zag ik dus heb vanavond nog een keer gemaild. Hopelijk kan ik morgen al mee doen en anders moet ik 2 weken wachten :+

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:51

Zou gewoon gaan!

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:09

Vorige week nog Hatha gedaan maar weet niet of dat wel wat voor me is. Ik vond het ook jammer dat de les niet opgebouwd werd met soort van warming up oefeningen. We gingen meteen op de kop staan (recht op staan en dan de handen naar de grond brengen, en daarna een stap naar achter en de andere been erbij, je naar de grond laten zakken tot je ligt, weer omhoog, voet naar je handen en weer staan. Geen idee of ik het zo goed uit leg) maar het waren zware oefeningen meteen vond ik. Verder was de les wel prettig en de meditatie en eind ontspanning ook. Maar het was net of ik wat miste.. dus dit is het ook net niet. Ik weet het even niet. Nog maar ergens een proef les aan vragen? Of eerst maar thuis Yoga doen.. ik denk er nog maar even over na. Er zit hier gewoon ook niet zoveel in de buurt. Erg jammer..

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:12

Dat is de opwarming hoor :j Zonnegroet is bijvoorbeeld ook best zwaar maar is bedoeld om je lichaam warm te maken. Misschien zou je eens naar Power Yoga kunnen kijken :j Dat is wat intensiever.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:15

Ja de zonnegroet idd! Maar dat vond ik niet echt een warming up.. bij de Kundalini word alles zo mooi opgebouwd. Vond die les veel fijner! Er is geen power Yoga in de buurt.. alleen Kundalini en Hatha. En anders moet ik naar de grote stad. Wat ook zou kunnen maar dan moet ik weer verder auto rijden om er te komen :+ daarom weet ik nu even niet wat ik moet doen haha. Zal nog eens rond googlen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:16

Ik heb gisteren trouwens Lu Jong geprobeerd. Was best wel saai :+ Wel totaal anders qua ademhaling etc en wat toegankelijker dan rekstrekyoga. Maar aansluitend konden we mediteren en was wel helemaal relaxt toen. Helaas ging de docente tijdens de meditatie (zachtjes) rondlopen maar ik met mijn vleermuisoren.... Dus toen was ik helaas uit die concentratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:17

Glossi schreef:
Ja de zonnegroet idd! Maar dat vond ik niet echt een warming up.. bij de Kundalini word alles zo mooi opgebouwd. Vond die les veel fijner! Er is geen power Yoga in de buurt.. alleen Kundalini en Hatha. En anders moet ik naar de grote stad. Wat ook zou kunnen maar dan moet ik weer verder auto rijden om er te komen :+ daarom weet ik nu even niet wat ik moet doen haha. Zal nog eens rond googlen..


Hmm ik snap je. Ik zou Hatha toch nog een kans of twee geven :D

Een warmingup bij yoga is anders dan een warmingup bij andere sporten hoor. Als je de zonnegroet goed uitvoert (en daar moet je voor oefenen) zul je merken dat ie niet meer zo zwaar is en dat de beweging soepel verloopt. Dan merk je ook dat je echt warm wordt vanbinnen, en dat is wat je ermee wil bereiken.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:22

Bij Kundalini is het anders, daar hadden we echt rustige oefeningen (zittend) om rustig warm te worden. Vond ik veel fijner dan meteen op de kop gaan haha. Ik had 3 Kundalini proef lessen. En bij Hatha kon ik maar 1 proef les doen. Daarna moet je meteen een 10 lessen kaart nemen helaas.

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:24

Oo jammer! Mmm power yoga is nog intensiever dus dat is het miss net niet dan haha. Kundalini heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:37

Bij Kundalini hadden we ook wel moeilijke oefeningen er bij zitten (staand) maar de les werd gewoon veel fijner opgebouwd. Ik had met de Hatha Yoga niet het idee een warming up te hebben gehad. Voor mijn gevoel werden mijn spieren niet warm genoeg voor die oefeningen. Waardoor ik (denk ik) het gevoel had iets te missen in de les. Maar bij Kundalini is die vuur ademhaling heel irritant.. pas niet bij mij. Lastig hoor. Beide lessen hebben voor en nadelen.. Daarom twijfel ik.

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 00:09

Snap je heel goed. Vind het vreemd dat ze een zonnegroet doen bij jou Hatha lessen, hier is dat niet zo namelijk. Nou is dat wel de hot versie dus misschien laten ze hem daarom achterwege.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:25

Het is waarschijnlijk wel afhankelijk van je instructeur. Ik volg ook hatha yoga, maar wij beginnen altijd met een meditatie en dan een paar lig of zit oefeningen. Als we gaan staan, dan beginnen we wel met een vooroverbuiging en/of zonnegroeten (5 stuks!!!). Dan ben ik echt wel warm en zijn mijn hamstrings ook een opgerekt. Ik vind het wel prettig.

Je kunt ook kijken naar myyogapro.com. Ik heb daar nu een abonnement en vind het erg prettige lessen. Natuurlijk worden ze gegeven door Erin Motz en zij bouwt ze ook wel erg leuk op. De ene gaat sneller als de andere en er zijn er ook om heerlijk op de slapen! Ik was gisteren zo weg!


Even nog een andere vraag: Wie weet er een goed adres voor een fijne yogamat? Mijn 15 euro yogamat van Bol.com glijdt heel erg... Zowel mijn handen als voeten glijden erop en hij glijdt ook heel gemakkelijk over de grond (als ik erop sta), dus vind het een beetje gevaarlijk worden. Vooral bij Neerkijkende hond en dergelijke....
Ik ben dus op zoek naar een veel betere mat!

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:29

Ik heb een fitnessmatje van de Decathlon, iets van 5 euro geloof ik. Ze hebben ook matten die dan meer specifiek voor yoga zijn, die kosten dan wel iets van 25 euro denk ik, en die zijn ook een stukje langer, wat wel handig is als je veel liggende oefeningen doet of een beetje groter bent dan mij :+

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:32

Ik heb een superfijne mat gekocht bij de Intersport. Weet niet hoeveel vestigingen die heeft maar de mat glijdt absoluut niet en is gewoon precies goed haha.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:50

Intersport zit dichtbij, dus dat is zeker een optie. Heb je 1 van deze: http://www.intersport.nl/catalogsearch/ ... ?q=yogamat

Bedankt, Iolanthe, ik zal eens kijken. Langer is wel nodig... Ben ruim 1.80 en pas nu niet eens helemaal op mijn mat (heel slim 1tje van 175cm gekocht :+ )

Anoniem

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:25

Nee ik heb de Tunturi yoga mat Deluxe. Maar dus gekocht bij Intersport haha.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:33

Ik zal eens bij de winkel langsgaan, misschien hebben ze hem daar wel. Via de webshop is ie niet beschikbaar helaas. Wel super bedankt voor de suggestie!

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:40

wat leuk een yoga topic !

Sinds mijn zwangerschap ben ik ook bezig met yoga , alleen het is wel wat anders dan de openingspost met al die soepele bewegingen :-).

Ik doe integrale yoga en meditatie , we beginnen met bewustwording daarna gaan we naar lichaamsbeweging en dan het laatste gedeelte meditatie.

Vind het vooral heerlijk ontspannend , heb nu 11 lessen gehad en hoop er nog wat te kunnen volgen voordat de kleine zich meld.. wie weet blijf ik na de tijd nog door gaan maar dat is even afwachten hoe het gaat :-)