Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 69 van de 73 [ 1821 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een beugel 18+, ik ga ervoor!

 
Profiel   

Mocht je het willen weten wat mijn invisalign hebben gekost mag je een PB sturen. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 19:06 



 
Profiel   

Neverland schreef
Mocht je het willen weten wat mijn invisalign hebben gekost mag je een PB sturen. :)


Same here. Het is wel echt onzettend afhankelijk van wat er moet gebeuren hoor, dus pin je er niet op vast. Je kan altijd op consult bij de Ortho, bij mij was dit verzekerd. Kan je dan een offerte krijgen en daarna beslissen of je er mee door wil gaan of niet. Zo heb ik het gedaan.

Dikke kans dat je niet verzekerd bent voor de beugel. Ik had 'geluk' dat ik een dure verzekering heb bij de IZA, waardoor ik een deel vergoed kreeg. Dat is ook de enige reden waarom ik die nog niet om had gezet sinds ik het zelf moet betalen :)). In veel verzekeringen krijg je een beugel boven de 21jr niet vergoed.

@Majabeestje: Geen ervaring mee helaas. Is dat de enige optie die je kan, of zou een invisalign ook kunnen? Ik vind die namelijk echt top: heb een onderbeet en dus een invisalign in combinatie met stiekjes. Werkt als een tierelier en nauwelijks pijnlijk (alleen wat extra druk als ik het bitje wissel, maar laaaaang niet zo erg als vroeger met een plaatjesbeugel). Plus je krijgt een mooie 3d-animatie van hoe ze jouw gebit aan gaan pakken :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 19:12 



 
Profiel   

Tilmar schreef
Ik vind jullie maar stoer om hier aan te beginnen. Ik ben al 55 en mijn tanden staan niet mooi, maar heb er nooit fut voor gehad.

Mijn zoon heeft wel een slotjes beugel gehad en daar heb ik een vraagje over.

Als je zo'n slotjesbeugel hebt en alles staat goed en de beugel gaat er af dan gaan je tanden terug verplaatsen.
Daarom moet je een draadje achter je tanden, maar soms ook een bitje.

Mijn zoon is nu 21 en die moet nog steeds elke nacht een bitje in, onder en boven. Ik vind dat zo sneu. Wordt dat bij jullie ook aangeraden of is mijn tandarts zo streng?

Als ik had kunnen kiezen was ik voor een spalk gegaan. Ik heb de bitjes slecht gedragen en ben weer terug bij af 15 jaar later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-20 22:12 



 
Profiel   

MeggiieTommy schreef
Hoooi,

Vroeger heb ik een beugel gehad en zit er aan te denken om het weer te doen omdat ik het idee heb dat ze niet meer zo recht staan als toen.
Kan iemand mij een prijsindicatie geven of waren jullie verzekerd ervoor?

Bij de meeste verzekeringen wordt het maar vergoed tot je 18 jaar bent. Daarna niet meer, of deels. Er zit wel een aardig kostenplaatje aan vanaf je 18e aan eigen bijdrage (of het volledige bedrag)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 05:52 



 
Profiel   

Ik ben ondertussen klaar met mn invisalign boven, maar nog niet helemaal tevreden... (heb voor boven een nachtbitje, een draadje ging niet vanwege knarsen).. Dus als ik voor controle ga in December ga ik dat aangeven, en ik ga vragen wat de kosten voor onder worden, want ik denk toch echt dat alleen boven rechtzetten, en onder niet, niet werkt.

Bij mij passen mn kiezen nu niet op elkaar en ik kan niet goed kauwen... Dus dan maar alles recht en dan eens kijken hoe dat werkt.. Moet mn geld toch ergens aan uitgeven :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 07:35 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Neverland schreef
Mocht je het willen weten wat mijn invisalign hebben gekost mag je een PB sturen. :)


Same here. Het is wel echt onzettend afhankelijk van wat er moet gebeuren hoor, dus pin je er niet op vast. Je kan altijd op consult bij de Ortho, bij mij was dit verzekerd. Kan je dan een offerte krijgen en daarna beslissen of je er mee door wil gaan of niet. Zo heb ik het gedaan.

Dikke kans dat je niet verzekerd bent voor de beugel. Ik had 'geluk' dat ik een dure verzekering heb bij de IZA, waardoor ik een deel vergoed kreeg. Dat is ook de enige reden waarom ik die nog niet om had gezet sinds ik het zelf moet betalen :)). In veel verzekeringen krijg je een beugel boven de 21jr niet vergoed.

@Majabeestje: Geen ervaring mee helaas. Is dat de enige optie die je kan, of zou een invisalign ook kunnen? Ik vind die namelijk echt top: heb een onderbeet en dus een invisalign in combinatie met stiekjes. Werkt als een tierelier en nauwelijks pijnlijk (alleen wat extra druk als ik het bitje wissel, maar laaaaang niet zo erg als vroeger met een plaatjesbeugel). Plus je krijgt een mooie 3d-animatie van hoe ze jouw gebit aan gaan pakken :))


Hoihoi, zou ik het kostenplaatje mogen weten? Ik ben mij bewust van de verzekering, echter kan je aan het einde van het jaar iets met de verzekering doen, dus ik wil kijken of dat helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 13:22 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Neverland schreef
Mocht je het willen weten wat mijn invisalign hebben gekost mag je een PB sturen. :)




@Majabeestje: Geen ervaring mee helaas. Is dat de enige optie die je kan, of zou een invisalign ook kunnen? Ik vind die namelijk echt top: heb een onderbeet en dus een invisalign in combinatie met stiekjes. Werkt als een tierelier en nauwelijks pijnlijk (alleen wat extra druk als ik het bitje wissel, maar laaaaang niet zo erg als vroeger met een plaatjesbeugel). Plus je krijgt een mooie 3d-animatie van hoe ze jouw gebit aan gaan pakken :))


Nav jouw berichtje contact gezocht met de orthodontist. Ze werken niet met invisalign... -O-
Nou kan ik dus op zoek naar een andere ortho. Wil deze optie namelijk wel bespreken.
Iemand tips voor een ortho in het noorden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 14:15 



 
Profiel   

Majabeestje schreef
IMANDRA schreef
@Majabeestje: Geen ervaring mee helaas. Is dat de enige optie die je kan, of zou een invisalign ook kunnen? Ik vind die namelijk echt top: heb een onderbeet en dus een invisalign in combinatie met stiekjes. Werkt als een tierelier en nauwelijks pijnlijk (alleen wat extra druk als ik het bitje wissel, maar laaaaang niet zo erg als vroeger met een plaatjesbeugel). Plus je krijgt een mooie 3d-animatie van hoe ze jouw gebit aan gaan pakken :))


Nav jouw berichtje contact gezocht met de orthodontist. Ze werken niet met invisalign... -O-
Nou kan ik dus op zoek naar een andere ortho. Wil deze optie namelijk wel bespreken.
Iemand tips voor een ortho in het noorden?


Ah jammer! Het is wel echt een top optie. Heb niet de plaatjesbeugel gehad die jij bespreekt, maar wel een normale. En deze invisalign is sneller klaar én je ziet hem amper. Heb bij de offerte ook een normale plaatjesbeugel besproken en een invisalign, scheelde volgens mij zo'n 1000€, maar invisalign was een half jaar sneller.

Met noorden bedoel je zeker niet amsterdam :))

Edit: ik lieg haha. Invisalign was bij mij 9-12 maanden, plaatjesbeugel was 2 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-20 14:49 



 
Profiel   

Hoe gaat het inmiddels bij iedereen?

Bij mij is het over 2 dagen zover.. de beugel erin := beetje gemengde gevoelens erbij, aan de ene kant ben ik wel echt blij dat een mooi gebit er eindelijk aankomt, en aan de andere kant, 2 jaar beugel én een operatie, wat doe ik mezelf aan 8)7.

Afgelopen donderdag en de donderdag 2 weken ervoor in totaal 4 kiezen laten trekken, de eerste keer viel me echt super mee, wel een weekje napijn maar opzich goed te doen. Afgelopen donderdag ging het toch minder lekker := tandarts kon er minder makkelijk bij en ik lag een stuk minder ontspannen. Heb ook echt flinke napijn momenteel, dus zit lekker aan de ibru en paracetamol. Hopen dat het dinsdag met het plaatsen een beetje meevalt, ben er wel een beetje zenuwachtig voor eigenlijk haha. Heb gelukkig een super leuke ortho en aardige assistente's, dat scheelt wel.

Ohja ook zo mooi.. ik krijg door mijn overbeet mijn beugel vergoed vanuit de basisverzekering, maar mijn zorgverzekering doet moeilijk en ze wilde een fysiek gebitsmodel op hun kantoor. Dus ik braaf gips happen, ortho netjes opsturen.. krijg ik vorige week opeens die modellen in de bus, met een postnl-briefje dat het kapot is :? Hebben ze dus de brief van mijn ortho (met de aanvraag) waar mijn adres op stond gebruikt als bezorgadres en het bij mij afgeleverd. Zorgverzekering heeft dus nog niks gehad.. mag dinsdag opnieuw een afdruk maken (weet niet precies wat ze gaan doen, want een 3D scan hebben ze al en de baliemedewerkster zei dat ze niet opnieuw gips gingen doen. Wat het dan wel mag zijn mag Joost weten :=). Vind het wel een beetje vervelend dat ze dus dinsdag al de beugel gaan plaatsen maar ik helemaal nog geen groen licht heb gehad wbt de vergoeding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 16:37 



 
Profiel   

Succes Summerfly ! Mijn beugel gaat er morgen uit.. zenuwachtig _/-\o_ :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 21:31 



 
Profiel   

Spannend! Hoe lang heb je m dan gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 22:12 



 
Profiel   

Mizsz_Kitty schreef
Spannend! Hoe lang heb je m dan gehad?

In mijn jeugd 2,5 jaar, en nu 11 maanden. Alleen een boven beugel, onder staat nog prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 08:52 



 
Profiel   

Heb mijn beugel nu twee weken en vond het aan het begin echt ontzettend wennen zeg := het plaatsen vond ik ook zo ongemakkelijk, dat hele plastic gevaarte in je mond en mn assistente die bij de achterste kiezen maar bleef zeggen dat ik m'n mond verder open moest doen, omdat ik een smalle kaak heb en ze er anders niet bij kon :'). Maar uiteindelijk zat 'ie gelukkig goed! Ik moet 2x per dag 4 elastiekjes wisselen, gelukkig werd ik daar wel redelijk snel handig in. Het vervelendste vind ik dat ik nog steeds helemaal niks af kan bijten omdat mijn tanden zo gevoelig zijn. Kauwen gaat prima, maar al is het nog zo zacht krijg ik het niet afgebeten met m'n voortanden. Nog meer mensen die daar heel erg last van hebben/hadden? Wordt dat nog minder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 15:10 



 
Profiel   

Summerfly schreef
Heb mijn beugel nu twee weken en vond het aan het begin echt ontzettend wennen zeg := het plaatsen vond ik ook zo ongemakkelijk, dat hele plastic gevaarte in je mond en mn assistente die bij de achterste kiezen maar bleef zeggen dat ik m'n mond verder open moest doen, omdat ik een smalle kaak heb en ze er anders niet bij kon :'). Maar uiteindelijk zat 'ie gelukkig goed! Ik moet 2x per dag 4 elastiekjes wisselen, gelukkig werd ik daar wel redelijk snel handig in. Het vervelendste vind ik dat ik nog steeds helemaal niks af kan bijten omdat mijn tanden zo gevoelig zijn. Kauwen gaat prima, maar al is het nog zo zacht krijg ik het niet afgebeten met m'n voortanden. Nog meer mensen die daar heel erg last van hebben/hadden? Wordt dat nog minder?



Ik heb dan wel geen elastiekjes, maar ik had in het begin ook erg last van gevoelige tanden. Kon ook nog geen banaan gewoon afhappen. Maar dat wordt naar verloop van tijd echt beter! Bij mij is het nu alleen nog gevoelig met koude en warme dranken, en ik kan geen ijs meer eten |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 22:14 



 
Profiel   

Ik heb gebeugeld toen ik 32 en 33 was, maar voor gewone blokjes gekozen ipv Invisalign, scheelde toen een paar honderd euro. Een vriendin van mij had Invisalign, maar je zag die blokjes toch goed zetten. En ze kleurden als snel bij je eten, doe maar dan maar gewoon blokjes met een neutrale kleur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 22:16 



 
Profiel   

SimoneeM schreef
Het is al een wat ouder topic, maar schop m toch even omhoog :D

Hier nog mensen bezig?
Ik ben (over 2 weken) 25 en net mijn invisalign beugel(s) opgehaald. Vroeger wel beugels gehad, maar mn overbeet is helaas weer wat teruggekomen en mn kiezen onderin zijn ook weer flink verschoven.

Was wel weer even vergeten hoe gevoelig je tanden kunnen zijn in het begin haha! Maar alles voor een goed doel natuurlijk :)



Ik ben 23 en heb sinds eind juni een slotjesbeugel. Het is echt al zo'n verschil met hoe het was. Inderdaad ook erg gevoelige tanden, niet zo prettig! Inmiddels wel aardig aan gewend, nog geen problemen gehad gelukkig. Ik moet minimaal nog een jaar. Ben zo benieuwd naar het eindresultaat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-20 22:19 



 
Profiel   

Mazida schreef
Ik heb gebeugeld toen ik 32 en 33 was, maar voor gewone blokjes gekozen ipv Invisalign, scheelde toen een paar honderd euro. Een vriendin van mij had Invisalign, maar je zag die blokjes toch goed zetten. En ze kleurden als snel bij je eten, doe maar dan maar gewoon blokjes met een neutrale kleur.


Oh grappig, die ervaring heb ik totaal niet. Bij mij vallen alleen m’n stiekjes op, dus ik ben een soort vampiertje :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 00:59 



 
Profiel   

Summerfly schreef
Heb mijn beugel nu twee weken en vond het aan het begin echt ontzettend wennen zeg := het plaatsen vond ik ook zo ongemakkelijk, dat hele plastic gevaarte in je mond en mn assistente die bij de achterste kiezen maar bleef zeggen dat ik m'n mond verder open moest doen, omdat ik een smalle kaak heb en ze er anders niet bij kon :'). Maar uiteindelijk zat 'ie gelukkig goed! Ik moet 2x per dag 4 elastiekjes wisselen, gelukkig werd ik daar wel redelijk snel handig in. Het vervelendste vind ik dat ik nog steeds helemaal niks af kan bijten omdat mijn tanden zo gevoelig zijn. Kauwen gaat prima, maar al is het nog zo zacht krijg ik het niet afgebeten met m'n voortanden. Nog meer mensen die daar heel erg last van hebben/hadden? Wordt dat nog minder?


Ik had het in het begin inderdaad ook, maar trok wel weg op gegeven moment.
Daarna iedere keer wel wat last na een bezoek aan de Ortho als ze een dikkere draad geplaatst hadden. Dan is eten 2 a 3 dagen even wat pijnlijker, maar trekt ook weer weg.


IMANDRA schreef
Mazida schreef
Ik heb gebeugeld toen ik 32 en 33 was, maar voor gewone blokjes gekozen ipv Invisalign, scheelde toen een paar honderd euro. Een vriendin van mij had Invisalign, maar je zag die blokjes toch goed zetten. En ze kleurden als snel bij je eten, doe maar dan maar gewoon blokjes met een neutrale kleur.


Oh grappig, die ervaring heb ik totaal niet. Bij mij vallen alleen m’n stiekjes op, dus ik ben een soort vampiertje :))

IMANDRA had jij invisalign met elastiekjes dan? Invisaligh is toch van die doorzichtige bitjes? Hoe krijg je daar elastieken aan dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 16:37 



 
Profiel   

Wieke schreef
IMANDRA schreef
Oh grappig, die ervaring heb ik totaal niet. Bij mij vallen alleen m’n stiekjes op, dus ik ben een soort vampiertje :))

IMANDRA had jij invisalign met elastiekjes dan? Invisaligh is toch van die doorzichtige bitjes? Hoe krijg je daar elastieken aan dan?


Jup! Er is een uitsparing bij de Invisalign bij mijn hoektanden. Daar zijn metalen knopjes op geplakt waar de stiekjes aan bevestigd kunnen worden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 16:54 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Wieke schreef
IMANDRA had jij invisalign met elastiekjes dan? Invisaligh is toch van die doorzichtige bitjes? Hoe krijg je daar elastieken aan dan?


Jup! Er is een uitsparing bij de Invisalign bij mijn hoektanden. Daar zijn metalen knopjes op geplakt waar de stiekjes aan bevestigd kunnen worden!


Goh nooit van gehoord! Wat een uitkomst zeg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 16:59 



 
Profiel   

Wieke schreef
IMANDRA schreef

Jup! Er is een uitsparing bij de Invisalign bij mijn hoektanden. Daar zijn metalen knopjes op geplakt waar de stiekjes aan bevestigd kunnen worden!


Goh nooit van gehoord! Wat een uitkomst zeg :)


Haha ja, wel een beetje jammer want daardoor zie je wel mijn beugel dus. Deels dan. Maar hey m’n tanden gaan razendsnel beter staan en daar doen we het voor.

Ik heb iig zoiets, maar dan met de metalen dingetjes op mijn hoektanden boven en onder:
https://images.app.goo.gl/6CyufyJF6bbHwWzg9

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 18:08 



 
Profiel   

Ik heb in het begin ook langs last gehad met afbijten. Maar het gaat echt over!

Bij mij vandaag het achterste slotje los gegaan. Mocht met pijn en moeite dan wel langskomen.. laat maar, knip m er wel gewoon af en van mij hoeft ie niet meer terug :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-20 20:18 



 
Profiel   

Vandaag zijn mijn slotjes verwijderd! Nu nog zo'n 2 maanden een bitje dragen en daarna hoef ik alleen 's nachts een retainer *\o/* Maar wat een groot verschil zeg..

16 september:
Spoiler:
[ img ]


Vandaag:
Spoiler:
[ img ]


Met invisalign dus :j

Edit: even in spoiler, just in case iemand tandfoto's niet prettig vindt haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 11:29 



 
Profiel   

Heb al eerder gepost dat ik een beugel ga nemen ; en binnenkort is het zo ver. Echter twijfel ik nog heel erg tussen de invisalign en 'normale' beugel. Ik weet dat de normale beugel goedkoper is maar wel langer gedragen moet worden. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met de invisalign en hoe (on)praktisch het is. Moet je echt altijd je beugel uit tijdens drinken van iets anders dan water? En hoe hebben jullie het gedaan met eten? Ik heb nu zo'n 8 eetmomenten en zie er heel erg tegenop om steeds tanden te moeten poetsen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 19:13 



 
Profiel   

faxa schreef
Heb al eerder gepost dat ik een beugel ga nemen ; en binnenkort is het zo ver. Echter twijfel ik nog heel erg tussen de invisalign en 'normale' beugel. Ik weet dat de normale beugel goedkoper is maar wel langer gedragen moet worden. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met de invisalign en hoe (on)praktisch het is. Moet je echt altijd je beugel uit tijdens drinken van iets anders dan water? En hoe hebben jullie het gedaan met eten? Ik heb nu zo'n 8 eetmomenten en zie er heel erg tegenop om steeds tanden te moeten poetsen :o


Yes moet altijd uit. Je moet hem zo’n 22 uur in; ik ontbijt niet dus ik nam altijd gewoon een uur voor lunch en avondeten.

Je kan hem ook even snel uitspoelen, mits je hem die dag dan wel even schoonmaakt (aka gewoon met water en een tandenborstel poetsen).

Ik vond Invisalign echt top!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 19:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 69 van de 73 [ 1821 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen