Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 67 van de 73 [ 1821 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 73  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een beugel 18+, ik ga ervoor!

 
Profiel   

Fijn om te horen dat je geen spijt hebt gehad!
Ooh ja ik heb het niet goed omschreven zie ik haha, ik bedoel dat ik naast een orthodontist eerst nog een nieuwe vaste tandarts moet zoeken, omdat ik van mijn oude tandarts altijd hoorde dat ik om ruimte vrij te maken hoogstwaarschijnlijk achterin 4 kiezen zou moeten laten trekken (wat ook een reden was dat mijn ouders niet zo happig waren om mij voor m'n 18e een beugel te laten nemen, want het zijn toch 4 gezonde kiezen). Tandarts zou die dan dus eerst moeten trekken. Maar aangezien ik überhaupt geen tandartsverzekering heb vroeg ik me dus af hoe de Bokkers hier met een beugel dat bekostigt hebben (en of het voor mij zin heeft om nog even tot het nieuwe jaar te wachten en te switchen naar een verzekering die wel wat zou vergoeden, ik wilde afgelopen jaar eigenlijk al overstappen om een beugel te kunnen vergoeden maar toen gooide alle zorgverzekeraars massaal hun orthodontie vergoedingen naar beneden :=).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 18:45 



 
Profiel   

Geen idee hoe het zit met verzekeringen. Volgens mij moet je wel al even verzekerd zijn voor ze een beugel gaan vergoeden, als ze het al vergoeden.
Mijn verzekering heeft bijna niks vergoed, heb wel aanvullende tandverzekering.

Bij mij heeft de kaakchirurg 6 kiezen verwijderd, werd direct door de ortho naar de kaakchirurg gestuurd voor het trekken, en later dan ook voor een operatie. Dus tandarts is er jij mij helemaal niet aan te pas gekomen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 08:16 



 
Profiel   

Cer schreef
Ik ben bijna aan de derde toe.. verkleuren valt idd erg mee, zeker omdat t maar voor een week is..

Tot nu toe (maar wat kan ik er al van zeggen :') ) ben ik wel heel tevreden... in/uit gaat makkelijk, nergens pijn, en met eten is het een beetje timen maar prima te doen..

enige probleem is dat ik waarschijnlijk onder ook wil, maar daar moet ik echt weer even voor sparen :')

Nou, het vervolg is dat ik bij het derde bitje merk dat mijn tanden niet meer passen.. omdat het alleen boven is (wat kon volgens de orthodontist) passen mijn boven en ondertanden niet meer en kan ik bijv niet meer bijten :|
Ik heb nu een controleafspraak gemaakt omdat ik het niet vertrouw, dat kan pas over 2 weken (dus weer 2 bitjes verder)..
Zelf denk ik dat onder dus ook moet, maar ik vind wel dat zij dat hadden moeten aangeven.. (zij hebben daar toch voor op school gezeten... -O- ) Ik heb echt duidelijk gevraagd of alleen boven wel kon en zij hebben duidelijk gezegd dat dat prima kan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 13:31 



 
Profiel   

Cer is dit niet gewoon een kwestie van doorzetten? De eerste 30 (!) bitjes waren bij mij een hel met bijten. Mijn kiezen stonden totaal niet meer op elkaar. Maar daarna werd de focus daar op gelegd en kon ik weer normaal bijten op het einde. :+

De foto's zal ik jullie maar sparen hoe mijn boven kiezen stonden rond bitje 30... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 13:34 



 
Profiel   

Ja geen idee, daarom ga ik gewoon terug :j dan kunnen zij kijken en zeggen of het goedkomt...
momenteel heb ik er alleen maar stress van :+
Er staat 1 ondertand naar voren (die heeft dus ook denk ik, die boventand naar voren gedrukt), omdat die boventand nu teruggeplaatst wordt, gaat deze die ondertand raken.. Ik denk dat als die ondertand naar voren blijft staan, dat ie ruzie blijft maken met de boventand...
En ik dacht ik kan beter maar snel gaan, voordat ze zeggen 'ja je had eerder moeten komen'..

Wellicht zegt ze hetzelfde, dat het goedkomt, ik hoop het! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 13:41 



 
Profiel   

Dat zal wel goed komen! Bij het begin wordt het altijd erger voordat het mooier word. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Kon op een moment ook bepaalde dingen niet meer eten vanwege de stand van mijn boven tanden. banketstaaf was dat dit net in een periode was dat ik op vakantie ging en ik moest dus al het lekkere eten laten staan. :')

Maar ik hoef nog maar 9 weken en dan ben ik klaar! *\%/*

En mijn tanden zijn zo perfect mooi <3 (vind ik dan). Krijg zoveel complimenten (ook van vreemde) dat ze mijn lach en tanden zo mooi vinden. Ik ben onwijs gelukkig. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 13:55 



 
Profiel   

Ik moest zowel boven als onder omdat ze zeiden dat je beet veranderd en het anders niet meer op elkaar zou passen. Weet natuurlijk niet of dat bij jou hetzelfde is!
Ik ben al 1,5 jaar onderweg en 2 van de 4 getrokken kiezen zijn de gaten nog steeds niet dicht van. Ik baal echt want ze zeiden 1,5 tot max 2 jaar. Dat wordt het zo niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-20 20:46 



 
Profiel   

Pfff vandaag naar de tandarts geweest en het gaat geen makkelijk traject worden voor mij :=. Eerst verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg, hier had ik wel op gerekend want ik heb te weinig ruimte, maar het moet ongeacht of ik een beugel ga nemen. Hij raadde aan om daarna naar een logopedist te gaan omdat mijn tong tussen en tegen mijn tanden zit ipv tegen mijn gehemelte - kans is dus dat als ik dat niet eerst regel, mijn tong zelfs na een beugel mijn tanden naar voren zou duwen. Als laatste dus pas naar een orthodonthist en daar zou nog de kans bestaan dat ik weer terug moet naar de kaakchirurg voor een eventuele operatie om mijn kaak echt te verplaatsen, omdat er volgens hem waarschijnlijk niet genoeg plek is om zowel mijn scheve tanden als mijn overbijt te fixen.
Ik vertrouw het advies van deze tandarts zeker wel, maar ik zou toch graag horen wat een orthodontist erover denkt en wat volgens hen het beste is, en als zij denken dat ik inderdaad een kaakoperatie moet ondergaan, of dat niet te combineren is met het trekken van (in ieder geval aan 1 kant) de verstandskiezen. Wat denken jullie? Het plan van de tandarts opvolgen of toch eerst naar de orthodontist?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-20 19:36 



 
Profiel   

Dat is inderdaad een heel traject! En klinkt mij erg bekend :D Op de logopedie na..

Absoluut naar een orthodontist! Deze hebben, over het algemeen, een langere studie gevolgd speciaal gericht op; ja, je zou het bijna niet verwachten; orthodontie en vertrouw ik persoonlijk meer dan een tandarts. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-20 20:16 



 
Profiel   

Het is al een wat ouder topic, maar schop m toch even omhoog :D

Hier nog mensen bezig?
Ik ben (over 2 weken) 25 en net mijn invisalign beugel(s) opgehaald. Vroeger wel beugels gehad, maar mn overbeet is helaas weer wat teruggekomen en mn kiezen onderin zijn ook weer flink verschoven.

Was wel weer even vergeten hoe gevoelig je tanden kunnen zijn in het begin haha! Maar alles voor een goed doel natuurlijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 14:00 



 
Profiel   

Ja, de eerste 2 a 3 dagen zijn het ergst met invasalign. :P

Ik ben precies over een week klaar! Dan komt er een stangetje achter en dan hoef ik nooit meer met plastic in mijn mond rond te lopen (hopelijk). :') Ben die invasalign wel zat na 1,5 jaar. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 14:35 



 
Profiel   

Ik ben ook al ruim een jaar bezig.. door covid ook veel vertraging opgelopen helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 14:41 



 
Profiel   

Wat fijn Neverland, ben je blij met hoe het er nu uitziet?


Ik ben uiteindelijk toch eerst naar de ortho geweest en van daaruit doorgestuurd naar de kaakchirurg. Er hoeft nog niks uit en ik hoef ook (nog) geen logopedie, maar mag wel een kaakoperatie doen :'). Ik ga dinsdag voor documentatie bij de ortho en dan hopelijk heel snel de daadwerkelijke beugel plaatsen. Invisalign is mijn gebit niet geschikt voor, dus het wordt een gewone beugel met keramische slotjes bovenin.
Eerst anderhalf jaar beugelen, dan de operatie en daarna nog een halfjaar de puntjes op de i zetten waarschijnlijk. Heb wel het 'geluk' dat ik door de ernst van mijn overbeet zo'n beetje alles vergoed zal krijgen uit de basisverzekering. :Y)
Al met al een best spannende tijd maar ik heb wel zin in een mooi gebit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 15:02 



 
Profiel   

SimoneeM schreef
Het is al een wat ouder topic, maar schop m toch even omhoog :D

Hier nog mensen bezig?
Ik ben (over 2 weken) 25 en net mijn invisalign beugel(s) opgehaald. Vroeger wel beugels gehad, maar mn overbeet is helaas weer wat teruggekomen en mn kiezen onderin zijn ook weer flink verschoven.

Was wel weer even vergeten hoe gevoelig je tanden kunnen zijn in het begin haha! Maar alles voor een goed doel natuurlijk :)


Hiero! Ik ben 27 en heb sinds een week een Invisalign met stiekjes vanwege een open beet (kon niet goed dingen meer afbijten, heel vervelend).

Bij mij is het 1 hoektand en 1 kies die met name zeer doen, de rest valt tot nu toe wel mee. Maar eind oktober worden mijn ondertanden bijgevijld anders is er geen plek. Zal nog wat worden want mijn tanden zijn al heel gevoelig van nature...

Collega’s noemen me nu een vampiertje omdat je de Invisalign niet ziet maar de stiekjes (van hoektand naar hoektand) wel :))

Bij mij wordt het voor €750 vergoed vanuit een aanvullende verzekering, de rest moet ik zelf betalen

Ervaart iemand toevallig ook overmatig tanden klemmen ‘s nachts? Word wakker en dan zijn mijn kiezen zo op elkaar geklemd, daar worden m’n tanden ook gevoeliger van..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 15:12 



 
Profiel   

Ik heb nu sinds mei dit jaar weer slotjes. Ben van vier naar twee elastieken gegaan (3 a 4x daags nieuwe in doen). Heb achter mijn voortanden blokjes gehad, die zijn inmiddels alweer weg. En over een maand gaat er een nieuwe draad in, de derde en laatste. Dan worden speeltjes in boven tanden nog weg getrokken door andere elastieken.. oftewel... ik ben nog volop bezig haha

Tot nu toe enorm tevreden trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 16:45 



 
Profiel   

Wat leuk, ook de invisalign ervaringen!
Hier ook elastiekjes ivm de overbeet. Hier vooral ook hoektanden die echt wel zeer doen. Maar goed, trekt wel weer weg idd :)

Hier 685,- vergoed, rest ook bijbetalen.

Wat fijn Neverland dat je bijna klaar bent!! Tevreden mee?

Edit: de meeste pijn doet het overigens nog als ie even uit is :’) Wel goede motivatie om m in te houden haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 18:34 



 
Profiel   

Ik heb mijn slotjesbeugel alweer een jaar en 8 maanden, tijd gaat snel!
Ook begonnen op mijn 25e. Je kunt er mijn inziens nooit te laat mee beginnen :D .

Inmiddels is bijna alles goed opgeschoven en zijn er geen gaten meer van de getrokken kiezen. Ik hoop stiekem dat ik dit jaar nog klaar ben, maar ben bang dat het te kort is voor de puntjes op de i.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 07:29 



 
Profiel   

Ik meld me :D Ben 24 en sinds een week de Invisalign! Heb vroeger een slechte ortho gehad en sowieso een verkeerde kaakstand waardoor ik spleetjes heb. Moest eigenlijk geopereerd worden, maar godzijdank kan het toch zonder! Ik krijg 500 vergoed, het zal ongeveer 3500 kosten exl 2 facings die ik nodig heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 11:36 



 
Profiel   

Ik ben ondertussen al een tijd beugelloos, heerlijk en nog steeds blij met het resultaat :D Aankomende week de laatste controle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 12:00 



 
Profiel   

Wat fijn Zertab! Heb je toevallig een voor- en nafoto?

En voor iedereen met een beugel, twijfelde jullie heel erg? Ik heb namelijk heeel lang getwijfeld, mede omdat veel mensen het onnodig vonden omdat ik geen scheve tanden ofzo heb. Heb zelf tot mijn 22e ook nooit iets tegen mijn gebit gehad, maar daarna ben ik me er zwaar aan gaan ergeren gek genoeg. Toch heel blij dat ik de stap heb gezet, alleen de kosten zijn wat minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 14:24 



 
Profiel   

Ik heb jaren getwijfeld :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 15:00 



 
Profiel   

En was dat omdat je je gebit niet zó storend vond, of vond je bijvoorbeeld de kosten te hoog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 15:00 



 
Profiel   

Ik heb vanaf mijn 18e getwijfeld. En met mijn 23ste de keuze gemaakt om het wel te doen.

Of ik blij ben met het resultaat? Ja, zeker! Of ik het nog eens zou overdoen? Nee. Het klinkt maf, maar ik mis mijn oude tanden soms. :') Ik heb nu hetzelfde gebit als Truus om de hoek. Voor mijn gevoel zit er niks meer 'eigen' aan en dat vind ik jammer. Terwijl ik juist wilde dat alles kaarsrecht stond. :+ Nu willen ze me volgende week ook nog de hoektanden slijpen zodat het nog rechter gaat staan maar dat doe ik maar niet. Kan dat nog altijd laten doen. Dat is het laatste 'eigen' wat ik heb... Mijn vampier tandjes. :') Misschien is het gewoon even wennen, ik weet het niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 15:13 



 
Profiel   

Ik heb ook erg getwijfeld hoor! Het is duur, ik had er gewoon eigenlijk geen zin in, maarja...

Ik heb een flinke overbeet en dat ging me echt storen. Eet ook niet altijd prettig. En onderin staan mn kiezen echt gek. Dat zorgt voor problemen met poetsen. En ik dacht, hoe langer ik wacht, hoe rotter het wordt. Slotjes had ik niet zomaar gedaan denk ik, maar invisalign trok me wel over de streep, omdat het (vrijwel) onzichtbaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 16:33 



 
Profiel   

Vera96 schreef
En was dat omdat je je gebit niet zó storend vond, of vond je bijvoorbeeld de kosten te hoog?


Omdat ik een beugel heel storend vond :’) . De kosten zijn ook niet mis maar dat was geen reden om het af te houden. Mijn ene voortand stond wat scheef/naar voren en dat stoorde me wel heel erg. Om die reden dus gekozen dat ik beter 2 jaar (?) kan beugelen en dan hopelijk een leven lang plezier!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 17:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 67 van de 73 [ 1821 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 73  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen