Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:20

Nee ik heb geen voor/na foto's. Maar ik heb op de basisschool al aan beugeltraject gehad. En nu dus een tweede traject gehad, omdat mijn draadjes achter mijn tanden steeds losgingen en ik het niet voelde. Dus mijn tanden waren wat verschoven en had een storend spleetje tussen mijn voortand. Nu staat alles goed. Heb weer draadjes achter mijn tanden. Heb een essix voor boven en onder, die draag ik twee keer per week een uurtje. Ter controle ook, als dat niet goed meer past, dan zit er dus iets los. En elke nacht slaap ik met een hawley retainer, dat is meer om de kaken op zijn plek te houden.

Ik heb niet lang getwijfeld, denk twee maanden :')

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:03

Ik ben 31 jaar en heb over 2 weken een eerste afspraak bij de ortho. Ben benieuwd!

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:31

Ik heb wel getwijfeld, grote factor was het geld. Ik heb altijd gezegd, voor ik ga trouwen wil ik rechte tanden hebben. Nu ben ik al ruim tien jaar samen met mijn vriend, nog geen trouwplannen (ik wel, hij niet haha), maar financieel kwam het zo uit. Waarom wachten, terwijl ik er langer plezier kan hebben van het resultaat.. :D

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:49

Zo, het stangetje zit er in. Mijn invisalign avontuur zit erop! :evaw: Voor de geïnteresseerde de foto's:
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding


Ik hoef hopelijk niet erbij te zetten welke de voor foto is..... :')

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:07

Echt prachtig geworden Neverland :j
Geen invisalign voor mij, maar hoop over twee jaar ook zo'n mooie before and after te kunnen laten zien! Eerst nog even vier kiezen laten trekken binnenkort :x

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:13

Onder is ook een heel werk geweest bij jou. Ik had ook zo’n gedraaide tand. Ik heb ook heel erg moeten wennen en perfect recht vind ik het nog niet maar ik ben er wel erg blij mee amai. Als ik dat had geweten had ik het eerder gedaan. Al heeft het een klein fortuin gekost.

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:40

Wat is dat mooi geworden! Hoelang heb je de beugel gehad?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:00

Oh tof Neverland, wat is het mooi geworden!

Ik heb het nu anderhalve week of zo, en zie nu al verschil *\o/* Mn overbeet is echt al een paar millimeter minder :):)

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:33

Wauw dat is mooi geworden Neverland!

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:40

Heel mooi Neverland! Geeft mij weer motivatie om goed vol te houden!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:10

Dankjewel iedereen. :D

Ik heb er 1,5 jaar over gedaan. Eerste halfjaar om de scheve tanden recht te krijgen en het laatste jaar voor mijn overbeet (en mijn beet in het algemeen) te fixen. :)

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:39

Vandaag bij de ortho geweest. De volgende afspraak gaan we een foto maken zodat bekeken kan worden hoever alle wortels ook recht staan en kan er beoordeeld worden wanneer de beugel er uit mag *\o/* .

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:50

Afbeelding

Een kleine update :D Over een aantal weken mag mijn beugel eruit! Als ik nu zie hoe het stond, is het met de eerste keer beugelen nooit recht geweest. Wel ben ik heel blij met dit resultaat! Twee ongelijke voortanden door een ongeluk vroeger, is niet makkelijk ‘recht’ te krijgen. Maar vind het toch een heel verschil met hoe het stond na de eerste keer beugelen!

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:30

Dat is zeker netjes geworden! Ben je mooi voor de feestdagen beugelloos.

Mijne gaat er januari waarschijnlijk uit, onder moeten er nog 2 spleetjes dicht getrokken worden en dan is het klaar :D

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:02

Ziet er netjes uit! :D

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:38

Ik vind jullie maar stoer om hier aan te beginnen. Ik ben al 55 en mijn tanden staan niet mooi, maar heb er nooit fut voor gehad.

Mijn zoon heeft wel een slotjes beugel gehad en daar heb ik een vraagje over.

Als je zo'n slotjesbeugel hebt en alles staat goed en de beugel gaat er af dan gaan je tanden terug verplaatsen.
Daarom moet je een draadje achter je tanden, maar soms ook een bitje.

Mijn zoon is nu 21 en die moet nog steeds elke nacht een bitje in, onder en boven. Ik vind dat zo sneu. Wordt dat bij jullie ook aangeraden of is mijn tandarts zo streng?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:41

Tilmar schreef:
Ik vind jullie maar stoer om hier aan te beginnen. Ik ben al 55 en mijn tanden staan niet mooi, maar heb er nooit fut voor gehad.

Mijn zoon heeft wel een slotjes beugel gehad en daar heb ik een vraagje over.

Als je zo'n slotjesbeugel hebt en alles staat goed en de beugel gaat er af dan gaan je tanden terug verplaatsen.
Daarom moet je een draadje achter je tanden, maar soms ook een bitje.

Mijn zoon is nu 21 en die moet nog steeds elke nacht een bitje in, onder en boven. Ik vind dat zo sneu. Wordt dat bij jullie ook aangeraden of is mijn tandarts zo streng?


Wordt wel aangeraden ja. Je kan er natuurlijk voor kiezen het niet te doen (mijn zusje heeft haar spalkje ook weg laten halen omdat ze het vervelend vond) maar dat is wel op eigen risico dat de tanden inderdaad terug gaan.

Een bitje 's nachts is zo slecht nog niet. Het helpt ook tegen knarsen en dus tegen gevoelig worden van de tanden en extra slijtage. En als je slaapt merk je het waarschijnlijk niet eens. Volgens mij lijken de nachtbitjes best wel op de invisalign die ik ook heb (btw, echt een aanrader want die zie je niet zitten, mocht je er zelf voor willen gaan) en die 'vullen' je mond niet zo heftig haha. Valt best mee dus.

Heeft je zoon aangegeven het vervelend te vinden?

Edit: mijn tandarts gaf aan dat ik ipc kan kiezen: bitje of spalkje achter de tanden. Ik ga als ik klaar ben met mijn invisalign denk ik voor een bitje, omdat ik 's nachts ook een beetje knars met mijn tanden.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:07

Ik vind er niks zieligs aan? Als je slaapt merk je er toch niks van. :)) Ik heb beide trouwens, een spalk en nacht beugel.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:52

Imandra; ik zou inderdaad echt een bitje doen! Ik had een spalkje na als tiener beugels te hebben gehad. Maar dat ging mooi weer verschuiven...

Ik ga zelf dus ook zeker een bitje nemen (werd me ook aangeraden). Heb niet al die tijd zitten afzien om alles weer terug te zien schuiven hahaha!

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:17

Wat is daar sneu aan dan?

Ik heb zowel draadjes achter mijn tanden als elke nacht een bitje in. Merk er niets van.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:29

SimoneeM schreef:
Imandra; ik zou inderdaad echt een bitje doen! Ik had een spalkje na als tiener beugels te hebben gehad. Maar dat ging mooi weer verschuiven...

Ik ga zelf dus ook zeker een bitje nemen (werd me ook aangeraden). Heb niet al die tijd zitten afzien om alles weer terug te zien schuiven hahaha!


Spalkje werkt ook prima hoor, mits de oorzaak van de scheve tanden is opgelost. Was bij mij niet het geval (tongpersen). Heb ook een spalkje gehad :j

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:49

IMANDRA schreef:
SimoneeM schreef:
Imandra; ik zou inderdaad echt een bitje doen! Ik had een spalkje na als tiener beugels te hebben gehad. Maar dat ging mooi weer verschuiven...

Ik ga zelf dus ook zeker een bitje nemen (werd me ook aangeraden). Heb niet al die tijd zitten afzien om alles weer terug te zien schuiven hahaha!


Spalkje werkt ook prima hoor, mits de oorzaak van de scheve tanden is opgelost. Was bij mij niet het geval (tongpersen). Heb ook een spalkje gehad :j


Mwah, niet altijd. Vooral omdat dat spalkje niet langs al je kiezen gaat. Zoals het mij is uitgelegd, willen tanden vaak alsnog terug naar de oude positie. Ze (mijn ortho) ziet zóveel mensen die een spalkje hadden maar wat niet genoeg alles op zn plek hield.

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:49

Klopt hoor. Of dat je niet merkt dat je draadje los zit en het dan gaat schuiven..

Wat voor nachtbitjes hebben jullie eigenlijk? Ik heb een hawley, maar twijfel of een essix (die heb ik ook :')) niet beter is...

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:49

Hi! Meelezer hier :)
Ik ben vandaag naar de orthodontist geweest. Ik ben 38 jaar en ik erger me al jaren aan mijn tanden.
Nou kan ik een slotjesbeugel krijgen, waarbij er ook slotjes worden geplaatst aan de achterkant van mijn voorste boventanden omdat ik anders de boel kapot bijt. Ik heb een hele lichte overbeet. Mocht het zo zijn dat de overbeet erger wordt na de slotjesbeugel dan kan ik nog botankers krijgen in mijn kaak. Maar dat hoeft dus niet..
Hij zei dat het begin met die slotjes vervelend is omdat ze dus ook aan de achterkant komen en mijn kiezen dan niet meer op elkaar kunnen de eerste periode.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Hij had het over enkele weken tot maanden pijn en ongemak.

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:56

Hoooi,

Vroeger heb ik een beugel gehad en zit er aan te denken om het weer te doen omdat ik het idee heb dat ze niet meer zo recht staan als toen.
Kan iemand mij een prijsindicatie geven of waren jullie verzekerd ervoor?