Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 09:08

Ik heb nu een grijze elastieken chain geloof Ik, en die verkleurd wel na verloop van tijd, dan lijkt hij een beetje groenig te worden. Mijn witte elastieken die ik los in heb verkleuren mega, maar die kan ik uit en in doen. Ik heb wel gehoord dat met die keramische beugel, dat als je dingen waar veel kruiden in zitten (zoals curry, kip kerrie etc) dat de elastieken dan geel kunnen worden.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 12:43

Ik heb ook keramisch en de chain kleurt wel na twee weken gelig. Ik kies daarom nu voor een lichtgrijze chain, die verkleurt niet maar valt natuurlijk wel iets meer op :) .

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 15:36

Hier ook boven keramische slotjes met een chain, ze verkleuren idd wat gelig/groenig. Maar omdat ze vrij strak om de slotjes zitten en er nog gewoon draad overheen zit vind ik het niet heel storend :).

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:50

Volgende week na ruim 2,5 jaar mag eindelijk mijn beugel eruit !! *\o/*
Vanmorgen is het spalkje onder geplaatst, en heb ik gehapt voor een hawley retainer boven. Volgende week nog happen voor mijn nachtbeugel onder.
Ik ben er alleen nog niet, heb in november een afspraak om de tanden boven op te vullen bij de tandarts. Dus tot die tijd 24/7 die hawley beugel in tot dat boven alles opgevuld is en daar een spalkje zit. Maar kan niet wachten tot dat de slotjes eruit zijn

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 11:15

Wat fijn zeg! Ik ben nog steeds bezig... al 2 jaar, krijg in oktober opnieuw een scan voor weer een nieuwe set beugels.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 11:25

Mijn beugel is er inmiddels uit. Losse beugel boven zit erin, en net mijn nachtbeugel onder opgehaald. Ze hebben in 1 week tijd geprobeerd om nog een ruimte tussen een kies en een tand dicht te krijgen. Dat is dus niet gelukt, waardoor ik al een flinke ruimte heb tussen die 2 tanden. Nu moet ik mijn nachtbeugel onder 24/7 dragen op de hoop dat het weer naar elkaar gaat.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 22:22

Ohh dat is balen zeg, hopelijk werkt het!

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 22:38

Hopelijk helpt het!

Mijn beugel is er inmiddels al een paar weken uit en ben heel blij met het resultaat
Afbeelding
En nu

Afbeelding

Net geen 2 jaar gehad.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 07:01

Echt prachtig geworden Kitty!

Ik wil ook graag weer een beugel, vroeger wel gehad maar het is toch weer terug geschoven. Niet heel erg maar ik stoor me er soms wel aan.

Plaatsen ze na een invisalign een spalkje of moet je een nachtbeugel houden? Heb niet meer zoveel vertrouwen in een spalkje..

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:52

Ik krijg een nachtbeugel na mijn invisalign. Heb ik idd ook meer vertrouwen in :j

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:17

Voor de mensen met een nacht beugel: wanneer zijn jullie deze minder gaan dragen?

Ik heb het inmiddels een jaar en merk dat ik deze nog steeds elke dag moet in doen omdat hij anders te strak komt te zitten.

Ik heb trouwens ook een spalkje onder. Die gaat niet zo strak zitten als boven.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:47

Hoe zit zo'n nachtbeugel? Is het vervelend of niet storend?

Lijkt me ideaal. Een spalkje is ook een heel gedoe met flossen vind ik.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:50

Het allerbeste is volgens mij levenslang :=

Zit niet vervelend trouwens hoor! Tenminste, degene als type invisalign niet. Die vallen heel netjes enkel om je tanden heen en that’s it.

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:59

Heb 2 spalken en nachtbeugel. Heb m bijna alle nachten in maar gaat elke keer nog makkelijk in dus het schuift nog niets.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 17:27

Goed om te horen! Ik ga maar eens bij de ortho langs. Kijken hoeveel het grapje überhaupt gaat kosten.. :D

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:43

Ik heb straks ook 2 spalken en 2 nachtbeugels.
Ik moet onder nu die nachtbeugel 24/7 in hebben. Is het over een week nog het zelfde dan ga ik terug. Hoe zouden jullie dat dan aanpakken ? Want de ortho heeft gezegd dat het goed kwam, maar heb geen zin om er weer zoveel geld tegen aan te smijten, maar sluit gewoon niet aan.. en ben bang dat het alleen maar lelijker wordt
Afbeelding

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 19:09

Is dat niet op kosten van de ortho?

Zij hebben het verkeerd ingeschat dan toch?

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 19:46

Mijn beugel is er vanaf begin maart uit. Heb alleen een nachtbeugel voor onder en boven, geen spalkje op advies van ortho. Ze zien dat alsnog te vaak fout gaan (in de zin van kapot gaan en dat alles alsnog verschuift). Ik heb een afbouw schema voor de nachtbeugel, volgens mij zou ik nu op 4 nachten per 7 dagen zitten. Bij mij is er echter een voortand die eigenwijs is. Als ik in de ochtend de beugel uit doe is het prima, gedurende de dag weer een spleetje. Tand kan ik ook wat bewegen. Tandarts verwacht dat dit blijvend is, dus zet een klein stukje aan mijn tand erbij, zodat het voor het zicht goed is.
Uiteindelijk is het idee dat de nachtbeugel twee a drie keer in de week gedragen wordt. Merk je dat het weer wat strakker zit, dan weer extra dragen..

Bij mij doet overigens de onderkant indoen totaal geen pijn, bovenkant soms 10seconde vervelend en dan zakt het alweer.. valt best mee dus! Al zou ik geen nachtbeugel ook best prima vinden haha, zeker omdat het in principe inderdaad levenslang is..

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 23:01

Michelleex schreef:
Is dat niet op kosten van de ortho?

Zij hebben het verkeerd ingeschat dan toch?


Geen idee, ben nu 3 dagen verder en de spleet is er nog steeds. Ga dinsdag wel langs en dat ik graag een afspraak wil maken met de ortho zelf.
En de spleet zat er eigenlijk al 3 uur nadat de beugel eruit was.

Zertab

Berichten: 12215
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 08:54

@Neverland: ik draag hem elke nacht. Sla weleens een keertje over als ik veel gedronken heb, maar verder vind ik hem niet vervelend zitten. heb er geen last van.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:00

Heb contact met de ortho gehad, ze begrepen mijn gevoel en dat ik er van baal. Moet nu die nachtbeugel overdag en in de nacht in tot 3 november. Zit de spleet dan nog dan gaan ze een bitje maken met een correctie. Werkt dat dan nog niet dan gaan we dan verder kijken. Ben heel benieuwd..

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:23

Vandaag eindelijk bij de tandarts geweest, 6 tanden hebben ze opgebouwd. Hij is heel veel langer bezig geweest dus is nog niet 100% af. Maar ben er zo blij mee. Moet er nog wel mega aan wennen, voelt nog niet als mijn gebit :')
Vrijdag mijn 2 nieuwe nachtbeugels ophalen en dan ben ik er helemaal klaar mee.

Dit was vanmorgen
Afbeelding

En zo is het nu
Afbeelding

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:14

Wauw! Wat een verbetering zo zeg!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 19:14

Zertab schreef:
@Neverland: ik draag hem elke nacht. Sla weleens een keertje over als ik veel gedronken heb, maar verder vind ik hem niet
vervelend zitten. heb er geen last van.


Exact hetzelfde haha!

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 14:59

Wauw wat onwijs mooi!

Ik ben weer gescand voor mijn vakantie, dus 3 weken terug. Ben benieuwd hoeveel nieuwe beugels ik dan weer krijg. Ben al zeker 2 jaar bezig.