Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 225 van de 281 [ 7009 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228 ... 281  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

 
Profiel   

Ik ben ook aan het traject gestart zonder cyclus, ik had geen baarmoeder meer en de klok tikte omdat mijn behandeling verder zou gaan. Ik vond het wel heftig, elke avond 2 spuiten plaatsen, om de dag voor een echo. Uiteindelijk 11 eitjes, waarvan embryo's zijn gemaakt en het er 8 gered hebben.

Ben erg benieuwd hoeveel eitjes er normaal circa uit een ronde komen? Dat heb ik eigenlijk nooit gevraagd.

Ik heb doordat 1 eierstok was verplaatst naast de gewone weg ook een buikpunctie gehad voor die zijde. Dat vond ik erg heftig..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 19:13 



 
Profiel   

CandyArmando schreef
Hier mijn vriendin 1jaar insiminatie 8, allemaal ni gelukt. Nu 4icsi behandelingen. En hebt er blijkbaar maar 6 terugbetalend. En maar niet lukken e. Ffff ze is al 3jaar bezig. vraag me soms af hoelang je het volhoud. Ik heb zo met jullie te doen. Dan heb je mensen ,waarvan ik denk omg, en die hbbn er soms 4 ffff is gwn ni eerlijk!



Je hebt helaas met veel factoren te maken, zo zie je maar dat zwanger worden niet vanzelf sprekend is. Heel heftig als het niet blijkt te slagen.

Ik ben erg zoekende in een manier dat te verwerken maar dat is lastig. Je wordt er meerdere keren per dag mee geconfronteerd, dat krijgt hopelijk een keer een soort van plekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 19:15 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Ik ben ook aan het traject gestart zonder cyclus, ik had geen baarmoeder meer en de klok tikte omdat mijn behandeling verder zou gaan. Ik vond het wel heftig, elke avond 2 spuiten plaatsen, om de dag voor een echo. Uiteindelijk 11 eitjes, waarvan embryo's zijn gemaakt en het er 8 gered hebben.

Ben erg benieuwd hoeveel eitjes er normaal circa uit een ronde komen? Dat heb ik eigenlijk nooit gevraagd.

Ik heb doordat 1 eierstok was verplaatst naast de gewone weg ook een buikpunctie gehad voor die zijde. Dat vond ik erg heftig..


Mooie score! 8 Embryo's! Hopelijk blijft er binnenkort een plakken. Weet je al wanneer je een terugplaatsing hebt?

Tegen ons werd gezegd dat ze gemiddeld 6-12 embryo's proberen te krijgen na een punctie. Maar het is heel erg per individuele situatie hoeveel je er krijgt. Uiteindelijk is elke embryo een kans, zelfs als dat er maar één is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 20:01 



 
Profiel   

6-12 embryo's? Bij mij destijds waren het 6-12 eicellen staat me bij.

Ik had 5-daagse embryo's dus ik had er uiteindelijk "maar" 4 over, maar wel allemaal van hoge kwaliteit daardoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 20:02 



 
Profiel   

Nanna schreef
mvdbijl schreef
Ik ben ook aan het traject gestart zonder cyclus, ik had geen baarmoeder meer en de klok tikte omdat mijn behandeling verder zou gaan. Ik vond het wel heftig, elke avond 2 spuiten plaatsen, om de dag voor een echo. Uiteindelijk 11 eitjes, waarvan embryo's zijn gemaakt en het er 8 gered hebben.

Ben erg benieuwd hoeveel eitjes er normaal circa uit een ronde komen? Dat heb ik eigenlijk nooit gevraagd.

Ik heb doordat 1 eierstok was verplaatst naast de gewone weg ook een buikpunctie gehad voor die zijde. Dat vond ik erg heftig..


Mooie score! 8 Embryo's! Hopelijk blijft er binnenkort een plakken. Weet je al wanneer je een terugplaatsing hebt?

Tegen ons werd gezegd dat ze gemiddeld 6-12 embryo's proberen te krijgen na een punctie. Maar het is heel erg per individuele situatie hoeveel je er krijgt. Uiteindelijk is elke embryo een kans, zelfs als dat er maar één is.


Zoals ik hierboven vertel heb ik helaas geen baarmoeder meer.. Voor mijn bestralingen begonnen en, mijn eierstokken ook hun functie zouden verliezen heb ik dit traject gevolgd. Een terug plaatsing zal dus helaas niet gaan..

De enige mogelijkheid om een kindje te kunnen krijgen is een draagmoeder maar dat is een moeilijk traject, bijna onmogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 20:24 



 
Profiel   

Heftig hoor mvdbijl, ik gun het julie ontzettend.
Ik heb altijd gezegd dit te willen doen voor een stel als mijn eigen wens vervuld was. Helaas heb ik een spoedks gehad bij mijn zoontje dus mag het niet meer bij hoogtechnologisch draagmoederschap. Mega oneerlijk....

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 20:36 



 
Profiel   

Mvdbijl heftig hoor.. hoe vind je eigenlijk een draagmoeder?

8 embryo’s is heel mooi!
Ik heb er deze ronde 6 in totaal. 2 al terug geplaatst en 4 in de vriezer. En dit is dan tot nu toe m’n beste poging kwa opbrengst embryo’s!

Verwerken is erg lastig, ik denk dat dit voor iedereen een lastig punt blijft. Al hoop ik nog altijd dat het voor mij mag lukken ik probeer mijn aandacht nu ook meer te richten op andere dingen. Andere invullingen in m’n leven en zorgen dat ik me gelukkig voel.. voorheen slurpte de pogingen mij helemaal op maar ik merk dat ik er nu een stuk beter mee om kan gaan (m’n vorige poging is meer dan 2 jaar geleden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 20:49 



 
Profiel   

Oh sorry mvdbijl, daar heb ik helemaal overheen gelezen. Dat maakt het idd wel een stuk ingewikkelder!

Hopelijk gaat het jullie lukken om een draagmoeder te vinden zodat jullie gebruik kunnen maken van de embryo's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 21:12 



 
Profiel   

mvdbijl ik hoop het dat het ooit verzacht:(:) maar fff er zijn eigenlijk ook geen woorden genoeg om het gevoel beter te maken voor iemand.


Maar weet dat ik aan jullie denk.:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 22:38 



 
Profiel   

Sorry dat ik een tijd niet heb gereageerd, probeer het onderwerp baby naast me neer te leggen tot de volgende poging in februari.

Hier kun je je overigens gewoon ziekmelden. Ziekenhuis of huisarts schrijft de ziekmelding en je baas hoeft in principe niets te weten. Helaas wel een hoop collega's die denken het recht te hebben achter je rug om te speculeren. Net alsof dat je op de normale manier zwanger kunt worden je iedereen aan de neus hangt dat je die week gaat proberen..

Ik heb nog nooit getemperatuurd, wel ovulatietesten gebruikt.

@mvdbijl, wat een verhaal en dubbel verdriet. Ik hoop dat jullie een weg kunnen vinden om jullie wens in vervulling te laten gaan. Ik kan me inderdaad indenken dat een draagmoeder niet om de hoek staat te wachten. Heel veel succes.

Gefeliciteerd Shaya! Fijn dat je werkgever zo meewerkt.

Damber :(:)

@trusthim, dat moeten vast en zeker naweeën zijn van het hele gebeuren. Ik heb altijd zo'n afscheiding voor ik ongesteld wordt. Ook een knuffel voor jou!

Eefsel, spannend en veel succes toegewenst.

Wat vervelend Boompje, hopelijk kun je beginnen zonder dat je weer langsgs moet komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 09:20 



 
Profiel   

Ohja 2 weken terug voorste kruisband in de linker knie compleet afgescheurd. Hopelijk geen operatie, die zou botsen met poging 2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 09:34 



 
Profiel   

Morgenzon schreef
Ohja 2 weken terug voorste kruisband in de linker knie compleet afgescheurd. Hopelijk geen operatie, die zou botsen met poging 2.


Beterschap met je knie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 09:49 



 
Profiel   

Beterschap morgenzon!

Pff heftig mvdbijl... Ik hoop dat jullie toch dmv een draagmoeder het geluk mogen hebben dat jullie een kindje mogen krijgen!

Gisteren meer te horen gekregen en zoals het er nu naar uitziet zou ik 10 februari m'n eerste punctie krijgen. Moet in december eerst nog een keer bloed laten prikken, dan 5 januari en 12 januari weer afspraken in het ziekenhuis en ik begreep dat ik dan rond 17 of 27 (ben even vergeten welke van de 2) moet beginnen met prikken. Aan de ene kant klinkt februari zo ver weg, maar aan de andere kant gaat december altijd al onwijs snel dus het komt toch wel snel dichtbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 11:06 



 
Profiel   

Ik ben van een kruisband reconstructie zo het ICSI traject in gerold. Route naar het ziekenhuis kende ik toen inmiddels toch al _O- .
Revalidatie voor m'n knie was al intensief zat, dus blij dat ik ze na elkaar gehad heb. Naar het ziekenhuis was wel een dingetje wat ik bij de huisarts tussendoor op tafel gegooid heb toen ik er voor mijn knie zat. We zaten te twijfelen wanneer we naar de huisarts zouden, toen was ik er toch al dus tussen neus en lippen op genoemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 12:11 



 
Profiel   

@mvdbijl, heftig en verdrietig! Hopelijk kunnen jullie mbv een draagmoeder toch een kindje op de wereld zetten.

Morgenzon, welkom terug. Wat moet je lang wachten. Beterschap gewenst met je knie!

Eefsel, nog even geduld hebben dus. De tijd vliegt inderdaad voorbij!

@Boompje, wat vervelend. Weet je inmiddels meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 22:44 



 
Profiel   

Ik moet eind volgende week terug bellen. Toen ik uitlegde aan de assistent dat mijn cyclus weg bleef vroeg ze of ik al een zwangerschapstest had gedaan, toen moest ik ff hard lachen _O- . Maar voel een flinke migraine opkomen dus er gebeurt in ieder geval iets. Die krijg ik gratis elke maand van mn pms >;) want ja als ik dan wel een cyclus heb is het overduidelijk merkbaar.

Mvdbijl wat heftig zeg, ik hoop dat ergens in de toekomst ook het geluk jullie toelacht :knuffel: . Het lijkt me een hele lange en zware weg, vol met hoop en verdriet. Ik wens jullie ontzettend veel geluk en kracht toe!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 20:57 



 
Profiel   

mvdbijl@ tjee wat heftig zeg...en wat moeilijk om een draagmoeder te vinden, pittig hoor :(:) Sterkte

Boompje1985@ Spannend of er nu iets gebeurd, en handige opmerking van die assistent...

Shaya_@ Gefeliciteerd, super leuk om te lezen dat het ook kan lukken, geniet van je zwangerschap!

Eefsel2109@ Spannend zeg, 10 februari is zo inderdaad, tijd vliegt en zeker in december

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 16:15 



 
Profiel   

Zijn er ook dames die ervaring hebben met juist een heel korte cyclus bij IUI traject? (eigenlijk gewoon te snel voor de innesteling maar kans heeft al gaan bloeden?)

Normaal was het al kort (of eigenlijk normaal), maar redde ik nog wel een cyclus tussen 25-28 dagen, nu met die hormoonmedicatie is 22-23 normaal, arts zei ook al heeft geen eens tijd om in te nestelen. Schiet lekker op zo dus, zou haast voorstellen gewoon in natuurlijk cyclus te gaan proberen maar dat schijnt ook weer niet super effectief te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 16:24 



 
Profiel   

Morgenzon schreef
Ohja 2 weken terug voorste kruisband in de linker knie compleet afgescheurd. Hopelijk geen operatie, die zou botsen met poging 2.


Oh nee dat is niet handig erbij, hopelijk hoef je niet geopereerd. Beterschap

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 16:26 



 
Profiel   

Bedankt voor alle lieve en aardige reacties. Zoals ik al een beetje probeerde te zeggen is het vooral iets wat we hebben gedaan om dat je op het moment voor de keuze staat nu of nooit..

Het was een heel vervelend traject, de eitjes moesten via een buikpunctie aangeprikt worden, iets wat ik niemand toe wens of laat het iig onder een roesje/ narcose doen..

In Nederland is het verboden een oproep te doen naar een draagmoeder. Je zal er voor moeten uitwijken naar het buitenland maar, dat kostenplaatje is bijna onbetaalbaar. Een kindje adopteren was voor ons ook een optie geweest maar helaas kom ik daarvoor de eerste 10 jaar na de diagnose niet voor in aanmerking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-20 22:35 



 
Profiel   

Heel veel sterkte mvdbijl. Lastige situatie. Ik hoop dat er een weg is die jullie kunnen bewandelen wanneer jullie daar aan toe zijn.


@Shaya gefeliciteerd!!

@eef, super spannend!

Ik heb vorige week mijn instructie gesprek gehad ivm iui.
Wanneer ik ongesteld wordt mag ik op de derde dag beginnen met pillen slikken en wanneer een ei groot genoeg is 1x prik in mijn buik zetten.
Ik moest het daar ook (zonder iete erin) doen om te oefenen.
Die vrouw was echt super aardig met een dosis humor. Ik hou er van. Ze deed mij denken aan een typetje van Tineke Schouten. Achter mijn mondkapje had ik een grote glimlach.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 09:07 



 
Profiel   

Wat fijn als je zo een vrouw hebt voor de uitleg.
Dat scheelt zo veel als je op je gemak bent!
Heel veel succes met de iui.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 09:17 



 
Profiel   

@nicje87 het is wel fijn om mensen te treffen waar je een klik mee hebt en ook een beetje mee kan lachen. Ik heb dat in het LUMC waar ik heb gelopen ook zo ervaren. Moet je soms elke dag voor een echo, je zit onder de hormonen, zij weten er goed mee om te gaan en altijd even iets leuks en vriendelijks te zeggen. Ik vind het knap :-) Veel succes met je traject!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 09:18 



 
Profiel   

Dank jullie wel. Een paar citaten (met rotterdams Tineke Schouten accent:

Over de prik zetten:
Wij vrouwen hebben op onze buik een extra schort zitten die je kan vastpakken. Is dat nu even handig.

Over het sperma brengen:
Als jullie kort ervoor seks hebben gehad is geen probleem hoor. Als je lekkere zin hebt heb je zin. Hebben we allemaal wel eens toch? We halen de goeie er mooi tussenuit en hebben we dubbel kans (knipoog erbij).

Over het inspuiten.
Ze hoeven dan alleen nog maar te kiezen of ze links of rechtsaf willen zwemmen handig he! .

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 10:33 



 
Profiel   

Oh mijn vriend moest 2 dagen aan algehele onthouding doen voor het doneren. Zowel bij iui en icsi.

Ik ben ongesteld geworden *\o/* nu dus weer aan 'de pil' begonnen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 10:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 225 van de 281 [ 7009 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228 ... 281  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen